Hakutulokset

  1. T

    Vauvan kanssa matkustaminen ja aikaero

    Olimme Thaimaassa 2 viikkoa ja vauva siis täytti 3kk matkalla. Reissu meni tosi hyvin :) Aikaeron kanssa ei mitään ongelmaa, heti ekasta päivästä lähtien oli paikallisessa rytmissä :) Nukui koneessa vain pikku torkkuja, se varmaan auttoi asiaa. Lennotkin sujui ongelmitta, enkä edes imettänyt...
  2. T

    Vauvan kanssa matkustaminen ja aikaero

    Kertokaahan kokemuksia varsinkin itäänpäin vauvan kanssa matkanneet Minkä ikäinen vauva, kuinka pitkä loma ja miten vauva sopeutui aikaeroon? Veitkö vaipat mukana? Muutkin kokemukset ja vinkit tervetuleita Olemme lähdössä Thaimaan Khao Lakiin, vauva 3kk. Ainoastaan tuo aikaeroon sopeutuminen...
  3. T

    pyöräileminen....

    Itsellä viikkoja nyt tasan 40 ja eilen viimeksi pyöräilin vajaat 20km :) Neuvolassa asiasta tiedetään, eikä mua ainakaan ole kielletty pyöräilemästä. Lähinnä kai siinä on se kaatumisen vaara. Alamäet ajan normaalia hitaammin, mutta muuten just niin kovaa kuin pyörä kulkee :) Eikä munkaan...
  4. T

    Aktiiviliikkujat! Millä rv synnytit?

    Itse olen liikkunut vuosia aktiivisesti, helposti 10h/vko, ennen raskautta ja myös raskauden aikana. Toki tahti on nyt hiljentynyt viikkojen edetessä, mutta melkeimpä päivittäin liikun yhä. Viime viikolla yhtenä päivänä mm.pyöräilin reilut 30km :) Kiinnostaisi siis tietää millä rv muut...
  5. T

    Odottajat Tampereen seudulta!

    Täällähän onkin paljon hervantalaisia :) Mä en varmaan tuohon ekaan tapaamiseen tule. Alkuviikko on juuri huonointa aikaa kun esikoiset kotiutuvat harrastuksista juuri 18 jälkeen ja sitten on ruoka-aika. Viikonloppu voisi olla mulle parempi,tai sitten päiväaika,mutta monihan teistä on töissä...
  6. T

    Odottajat Tampereen seudulta!

    Memmeli,eiköhän tänne mahdu kaikenikäiset. Mun puolesta ainakin :) Eikä ole ennakkoluuloja mulla :) Mä en osaa oikeen sanoa kumpi ois parempi, ilta vai vkl, mut ajankohta sit elo-syyskuussa ihan ok. Tuskimpa kaikki pääsee kuitenkaan mukaan, että täytyy varmaan useempi miitinki järkätä joka...
  7. T

    Odottajat Tampereen seudulta!

    Heippa! Täällä 36v kolmannen odottaja,loppusuoralla jo, la 3.8 :) Asun Hervannassa ja ennestään on 11v kaksoset. Odotan myös yksin. Koitan muistaa kurkkia tänne, jos jotain tapaamista kehittelette..Itellä alkaa energiat olla aika vähissä, mutta voinhan hypätä kelkkaan vaikka vauvan syntymän...
  8. T

    Turvotus+painonnousu

    Apuva! Raskauskilot tuplaantuneet viimesen kk:n aikana, kk:ssa tullut 5kg painoa lisää :(! Eivät ole vain syömällä voineet tulla, en ole herkutellut sen enempää kuin muulloinkaan. Kyllähän turvotusta on, varsinkin nyt helteillä, mutta kuinka paljon turvotuksesta voi kiloja tulla. Onko muilla...
  9. T

    raskaana olevat vajislaiset

    Heips. Mulla oli tänään se äitipolikäynti. Lääkärin mukaan mulla on todennäköisesti ollut kilpirauhasen tulehdus. Se voi kuulemma aiheuttaa vajaatoimintaa ja siksi on raskauden takia aloitettu tyroxin, vaikka arvot olivat olleet ok. Koska tulehdus voi uusia, lääkitystä jatketaan synnytyksen...
  10. T

    raskaana olevat vajislaiset

    Mä osaan vaan kirjottaa omaa napaa, antakaa anteeks.. Oon niin uusi ja kokematon näissä kuvioissa. Ja kun tosiaan ei edes ole vielä varmuutta mikä mulla on vai onko mikään :/ Omalääkäri laittoi siis kiireellisen lähetteen sairaalaan (TAYS), mutta ajan sain vasta 8.6, eli yli 3vkoa omalääkärillä...
  11. T

    raskaana olevat vajislaiset

    Soitin vielä neuvolaan ja kysyin sieltä terkan mielipidettä ja samalla ne testitulokset. TSH 0,96 ja T4V 11,2. Eiks noi oo ihan suht normaalit? T4V ehkä vähän alhainen, mutta silti? Nämä tiedot löysin googlettamalla, muuten olen siis ihan ummikko :( Terkka siis oli sitä mieltä, että alotan...
  12. T

    raskaana olevat vajislaiset

    Heippa. Kiitos anuu kun kerroit tästä ryhmästä. Olen siis uusi ja ihan pihalla kaikesta :( Viime ti löysin kaulaltani patin ja kaula/kurkku oli myös kipeä, mutta eri tavalla kuin esim. flunssassa. Patti oli melkein puolikkaan kanamunan kokoinen. To omalääkärille, joka tunnusteli patin, totesi...
  13. T

    Raskaus+suurentunut kilpirauhanen

    Onko kellään kokemuksia? Itse löysin patin kaulaltani ja lääkäri totesi sen olevan kilpirauhasen kohdalla. Huomenna verikokeet ja tulokset ehkä kertovat mistä kysymys. Hirvittää.. Kurkku on tosi kipeä ja päätä särkee myös. Kipu säteilee ajoittain myös vasempaan korvaan. Kertokaa, jos jollain on...

Yhteistyössä