Hakutulokset

  1. S

    Päihdeäitien pakkohoito

    n sii Mäkin uskon että suurin osa äideistä haluaa lapselleen parasta, myös päihdeongelmaiset. Heistä suurin osa hakeutuukin hoitoon ihan vapaaehtoisesti. Olen tavannut vain yhden päihdeäidin jonka mielestä pakkohoito olisi hyvä ratkaisu, ja toisaalta hänkin oli tätä mieltä vain siinä...
  2. S

    Päihdeäitien pakkohoito

    Kunhan nyt ensin asiat saataisiin siihen kuntoon että kaikki hoitoon haluavat päihdeäidit pääsisivät hoitoon, sitten voitaisiin miettiä pakkohoitoa uudestaan. On aika nurinkurista että toiset taistelevat päästäkseen hoitoon ja samaan aikaan jauhetaan pakkohoidosta. Itse uskon että pakkohoito...
  3. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Toivottavasti tosiaan saa hyvää aikaan. Uskon että asenteet lastensuojelua kohtaan yleisesti ovat kuitenkin aika positiivisia ja harvat ajattelee että esim."huostaanotot tehdään aina liian helposti ja turhaan". Mun mielestä on joka tapauksessa hyvä että asioista puhutaan ja nähdään eri...
  4. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Okei, tajusin pointin :) Tosin uskon että et nyt tässä kohtaa katsonut ohjelmaa kovin objektiivisesti koska itse käsitin ettei ohjelman ollutkaan tarkoitus olla mikään kattava kuvaus lastensuojelutyöstä kokonaisuudessaan vaan nimenomaan esitellä tätä "synkempää puolta" huostaanotoissa jne..Sain...
  5. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Siinä taisikin olla ideana keskittyä juurikin näihin tapauksiin joissa lastensuojelu on toiminut väärin/huostaanotto bisnekseen, eikä tehdä yleiskatsausta lastensuojelutyöstä.
  6. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Nimenomaan, diakoni perusteli sanomansa sillä mitä on nähnyt, hänellä ei ole syytä teeskennellä kenenkään puolesta mitään. Mun mielestä on aika ristiriitaista samalla myöntää että epäpäteviä sosiaalityöntekijöitä on paljon mutta virheellisiä huostaanottoja ei silti voi sattua. Ja aikaisemmin...
  7. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Hyvä kommentti. peesi ihan kaikkeen sanomaasi :)
  8. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Suurin osa lastensuojelun työstä onkin tarpeellista ja hyvin tehtyä. Tuntuu kuitenkin aivan älyttömältä että joku voi ajatella että silloin lastensuojelun kaikki toiminnat ja teot jokapuolella ovat oikeutettuja, ja esim. edellä mainitun ohjelman tapahtumat jollain lailla valheellisia tai...
  9. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    täh? en nyt oikeen pysy kärryillä..
  10. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Entä se diakoni? Keltä se saa palkkansa? Mikä sen motiivi olisi teeskennellä jotain? Omaa ammattia kohtaan osoitettua kritiikkiä voi olla vaikea niellä mutta et kai tosissasi väitä uskovasi että jokainen lastensuojelun sosiaalityöntekijä on pätevä/kaikennäkevä/kykenemätön...
  11. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Toiseen juttuun ei löytynyt varsinaista syytä, tai se vaihteli juttua selvitettäessä. Se nainen saikin poikansa takaisin hallinto-oikeuden määräyksellä pojan oltua 7kk huostassa. Isältä huostaanotettiin lapset vaimon sairauden takia. Ilmeisesti ajateltiin ettei isä pärjää yksin lasten kanssa...
  12. S

    TV 2 ihan pian huostaanotoista/ sossuist!!!!

    Aika karmivaa..Ja se on niin totta että lähes kukaan ihminen ei usko että laittomia tai tarpeettomia huostaanottoja edes on olemassa. Täytyy myöntää että itsekkin olen aika skeptinen näiden "sossu vei lapset ilman MITÄÄN syytä"-juttuja kuullessani, mutta kyllä toi dokumentti jonkun verran avasi...
  13. S

    Sukupuolisensitiivisestä kasvatukseta yksi huomio tuli mieleeni...

    Mun mielestä toi koko sukupuolisensitiivisyys on yleensä niin höpöhöpöjuttuja ettei jaksa edes enää naurattaa. Siis ainakin kaikki ne tapaukset joista oon lukenut esim lehdistä..Mä ainakin mieluummin opetan tyttöni olemaan ylpeitä tyttöydestään ja tietämään että niin tyttöjä kuin poikiakin on...
  14. S

    Mitkä ovat tyttöjen mieluisimmat leikit? Kuinka teillä leikitään?

    Meidän 3-vuotiaan suosikkeja on juurikin koti- ja kauppaleikit sekä erilaiset roolileikit (yleensä ollaan joko kilttejä tai ilkeitä/tyhmiä mörköjä, dinoja, noitia, eri eläimiä ja prinsessoja). Liikunnalliset leikit on myös suosiossa, erityisesti kiipeily "vuorilla" (lumikasoissa) nyt talvella...
  15. S

    jos 2-3v ei anna pestä hampaita pesetkö väkisin? lahjontakaan ei auta :D

    Niin, harvat varmaan lähtee tohon "pakkopesuun" kokeilematta ensin just vaikka noita sun mainitsemia harhautuksia ym. muita keinoja..Mutta tosiaan, lapset on niin kovin erinlaisia ettei tähän asiaan taida yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua olla.
  16. S

    Oletko sellainen kuin haluaisit?

    En. Oikeastaan kaikissa noissa kategorioissa olis parantamisen varaa tällä hetkellä. Toivoisin että mulla olis enemmän luonteenlujuutta ja itsekuria ja toivoisin omaavani vahvemman psyykeen. Toivoisin että mulla olisi ammatti ylipäätään, vaikka ihan mukava työ mulla onkin..mut en mä halua sitä...
  17. S

    jos 2-3v ei anna pestä hampaita pesetkö väkisin? lahjontakaan ei auta :D

    Tietenkin pitää muistaa että lapsia on erilaisia ja kaikki varmaan tuntee sen oman lapsensa sen verran hyvin että tietää onko se pakottaminen ainoa keino vai pahentaako vaan tilannetta ja toisen uhmamieltä.
  18. S

    jos 2-3v ei anna pestä hampaita pesetkö väkisin? lahjontakaan ei auta :D

    Joo, ei munkaan mielestä ole hyvä ruveta mitään pilkuntarkkaa pesua suorittamaan siinä kohtaa jos toinen huutaa ja rimpuilee mut täytyy sanoa et jos mä antaisin meidän tytön päättää itse millon hampaat pestään niin en usko että niitä pestäisiin enää pitkiin aikoihin...Mun vanhemmat eivät mua...
  19. S

    jos 2-3v ei anna pestä hampaita pesetkö väkisin? lahjontakaan ei auta :D

    Ja mitäs sitten kun sun lapsi kieltäytyisi siitä taas aamulla? Ja taas ja taas ja taas kun tajuais että "hei, eihän mun TARVITSE tätä tehdä! Ei kukaan voi mua pakottaa!". Odottelisitko että tulis järkeä päähän?
  20. S

    Voisitko seurustella sun omalla luonteella varustetun ihmisen kanssa?

    Oon joskus pohtinut tota ja tullut siihen tulokseen että en. En usko että meidän (siis mun ja mun ;) ) välillä olis mitään vetovoimaakaan..En viehäty itseni kaltaisista ihmisistä. Ja uskon että se olis monessa muussakin mielessä hyvin raastava suhde. Toisaalta, olis siinä hyviäkin puolia..esim...

Yhteistyössä