Hakutulokset

  1. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    On hyvin mahdollista että olet oikeassa että Cybexin asiantuntija viittasi juuri jalkatilan puutteeseen kun hän kirjoitti noin. Mutta on myös mahdollista tulkita tekstiä niin kuin itse tulkitsin sen, eli että "käännä sitten kun jalkatilaa loppuu, mutta suosittelemme vasta kolmevuotiaana"...
  2. T

    Katso itse: niskaan kohdistuvat venytysvoimat Autoliitto-testeissä

    Olen kirjoittanut paljon lisää aiheesta blogillani, suomenruotsiksi: Bilstolslotsen | Hjälper dig välja säker bilbarnstol. Olen myös perustanut fb-sivun "Bilstolslotsen - Turvaistuinluotsi" missä kirjoitan lyhyen yhteenvedon tai ainakin otsikon suomeksi aina kun postaan jotain blogille.
  3. T

    Katso itse: niskaan kohdistuvat venytysvoimat Autoliitto-testeissä

    Usein vanhemmat uskovat että pikkulapsi voi istua kavot menosuunnassa jos istuimessa on ISOFIX tai jos istuimessa on nk. turvapalkki. Tosiasia on että lapsen niska kestää noin 1000-1300 venytysvoima (Newtonia, vastaa 100-130 kiloa) ennen kuin niska katkee tai vakavia vammoja syntyy. Kiddyn...
  4. T

    Turvaistuimista !!

    Olen liittänyt linkki omaan blogiini, eli kirjoitan kuin omalla nimellä. Tykkään siitä kun ihmiset kyseenalaistavat näitä asioita. Silloin he saavat myös paljon parempia vastauksia. Mutta sävyn pitää olla hyvä. Huumoria saa käyttää. Itse voin joskus käyttää vähän huumoria jos huomaan että...
  5. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Tämä on juuri sitä mitä olen yrittänyt selittää. Eli ettei nämä testit pystyvät näyttämään eron palkki-istuinten ja s-m istuinten välillä. Eli palkki-istuimet ovat huonoja nokkakolareissa vaikka saa hyvät arvosanat. (Paitsi ehkä jos ajaa 30-40 km/h, silloin niitten suoja riittänee). Minun...
  6. T

    Turvaistuimista !!

    Tutkimukset näyttävät selvästi että selkä menosuunnassa on turvallisempi. Sen turva-aste on noin 92% (kun verrataan siihen että lapsi olisi ilman suojalaitetta, ehkä oli vielä jopa ilman turvavöitäkin). Kasvot menosuunnassa turva-aste oli 50-60%. Sitten on eri juttu se että meillä on niin...
  7. T

    Turvaistuimista !!

    Keskustelu jatkui toisessa ketjussa. Lukekaa lisää sieltä. http://kaksplus.fi/keskustelu/perhe-ja-koti/lastentarvikkeet/2053850-kokemuksia-palkki-istuimista/
  8. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Tietysti. On tärkeätä että ihmiset oppivat näitä asioita. Ja kun koko ajan yrität löytää tavan mustamaalata minut, on pakko vastata niihin jotta tulisi selville mistä on oikein kyse. On totta että olen hyvin tyytyväinen Britaxin selkä menosuuntaan asennettaviin isuimiin. Mutta Graco Duologic...
  9. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Ok tästä tulevat. Sivutörmäyspisteet turvaistuimista kun asennettu ja testattu selkä menosuunnassa. *= testattu kolmevuotiasta vastaavalla nukella. ** testattu kuusivuotiasta vastaavalla nukella. Wavo Fix XL 4,5/5 * Graco Belogic 3,5/5 ** Graco Cosmic etupenkillä 2,5/5 ** Graco Cosmic...
  10. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Kuka sinä oikein olet? Oletko palkki-istuinten myyjä? Miksi yrität agressiivisesti väittää valheita? En ole lainkaan jättänyt huomioimatta että Autoliiton testeissä on sivutörmäystestejä. Tiedän hyvin että niitä tehdään, ja se onkin hyvä asia. Kuitenkin on myös todettu että sivutörmäyksiä ei ole...
  11. T

    kokemuksia palkki-istuimista!

    Lue ketju "Turvaistuimista!" Kasvot menosuunnassa niskaan kohdistuva voima kolarissa on 170 kiloa. Selkä menosuunnassa niskaan kohdistuva voima kolarissa on 25 kiloa. Besafe kirjoitti toisess paikassa 200 kiloa ja 50 kiloa. Mutta silti samat numerot. Testinukke on "kolmevuotias". Kumman...
  12. T

    Turvaistuimista !!

    Plus-testissä testinopeus on ECE-testiä korkeampi. Jarrutus Plus-testissä on keskimäärin 36 g mikä on paljon enemmän kuin ECE-testeissä missä jarrutus on keskimäärin 25 g. Myös Autoliiton testeissä käytetään korkeampi nopeus kuin ECE-testissä. Plus-testissä käytetään noin 70 km/h, tarkkaa...
  13. T

    Turvaistuimista !!

    Joudun vastata vielä kerran :) Unohdin kertoa että Kiddy itse sanoo että aikaisintaan 18 kiloinen lapsi saa kulkea kasvot meosuunnassa. Jos ei usko minua, lukekaa tästä. NTF sanoo: "Grundregeln är bakåtvänt åkande så länge det är möjligt upp till 25 kg och framåtvänt tidigast vid 18...
  14. T

    Turvaistuimista !!

    Jos puhutaan tavallisista (ei palkki-istuinta) selkä edellä istuimista ja tavallisista kasvot edellä istuimista tällaiset ovat niskaan kohdistuvat voimat kolarissa, "kolmevuotiaalla nukella." Kasvot edellä: 1700 Newton (eli 170 kiloa) Selkä edellä: 250 Newton (eli 25 kiloa) Niskavammoja...
  15. T

    Turvaistuimista !!

    Oletko itse Palkki-istuinten myyjä? En ymmärrä miksi olet näin agressiivinen. Itse olen harrastanut turvaistuintietoa kolme vuotta ja oppinut paljon. Olen myös saanut apua kysymyksiin asiantuntijoilta, esimerkiksi Robert Bellistä. Hän on ollut Britax USA:n ja Britax Sweden:in johtaja. Tiedän...
  16. T

    Turvaistuimista !!

    En ole väittänyt ettei nämä olisi pärjännyt hyvin tässä yhteiseurooppalaisessakuluttajatestissä. Tiedän. Itse testi olisi hyvä jos painoarvoa antaisi eri mittauksiin paremmin. Kuluttajat eivät myöskään ymmärrä että loppuarvosanaan sisältyy puolet muuta kuin turvallisuutta. Kyllä siihen...
  17. T

    Turvaistuimista !!

    Sitten vielä vastaus juuri kysymykseen. Paras turvaistuin minun mielestäni on Britax Hi-way II. Mutta osta myös samalla styroxpalan jolla saa sen kallistettu hieman enemmän. Tämä turvaistuin sopii sekä vauvalle että neljävuotiaalleni ja mahtuu miltei joka autoon. Vaatii hyvin vähän tilaa ja on...
  18. T

    Turvaistuimista !!

    Anteeksi kielivirheistä :) pääasia onkai että tulee ymmärrettäväksi
  19. T

    Turvaistuimista !!

    Minun uudesssa blogissani on lista turvallisista turvaistuimista. Ja olen julkaissut myös nämä Norjalaiset arvosanat siitä miten ne Autoliiton testeissä pärjäävät. Muistakaa kuitenkin että isompi turvaistuin testataan ainoastaan isolla nukella (22 kg) ja pienet, kuten Besafen turvaistuimet...

Yhteistyössä