Hakutulokset

  1. S

    Ihmetten vouhotusta saumojen teippaamisesta...

    Niin, saumat voidaan sekä ommella että suojata saumateipillä, jolloin esim. haalarin haarasauma ei laske vettä haalarin sisään. Käytän saumateippiä myös kotiompelussa, esimerkiksi oman takkini hartiasaumat teippasin. Vouhotusta tai ei, minusta ihan pätevä keksintö.
  2. S

    miten teet ruskea-/valkokastikkeet?

    Esimerkiksi näin: Ruskistan jauhelihan, maustan hyvin. Hanasta vettä pannulle haluttu määrä (siis jauhelihan kanssa), kiehumaan ja maustamista taas tai vaikka lihaliemikuutio. Sekoitan Tupperin tiiviissä mukissa tai sekoittajassa veden ja vehnäjauhon. Lirutan nauhana sekaan ja vispilöin samaan...
  3. S

    Kouluun kuskaus

    Meiltä on koulumatkaa noin 2,5-3km, riippuen meneekö oikopolkua vai tietä pitkin. Lapsille on hankittu hyvät sään kestävät varusteet koulumatkoja varten eli arvata saattaa, etten kuskaa, vaikka kotona olenkin. Poikkeuksena on tietysti tosi kurjat kelit, mutta noin ykeisesti ottaen. No...
  4. S

    Ongelmana pyllyn "kihnutus"

    Kihomatoja?
  5. S

    etikka

    Minä laitan lorauksen huuhteluainelokeroon, elikäs en sen tarkempaan mittaile :)
  6. S

    Lasten silmälasien hinta

    Jos isovanhemmat haluavat ostaa ja maksaa silmälasit, niin mikä ettei? Ainakin pikaisesti lukien ymmärsin, että ei kirjoittaja ollut vaatinut sitä. Minusta ainakin olisi ihana tilanne, jos saisin ja voisin mummona auttaa joissain hankinnoissa.
  7. S

    3,5v ja yövaippa

    Päiväkuivuus ja yökuivuus on kuitenkin eri asioita kokonaan..yökuivuus liittyy keskeisesti tiettyjen hormonien kohdalla "hormonaaliseen kypsyyteen". Säätelevät virtsan laimeutta ja nesteen takaisinottoa munuaistasolla. Toki jos on antamatta juomista, saattaa lapsi olla pissaamatta yön, mutta...
  8. S

    Tarhan alku+ myöhemmin vuorohoito

    Juu, ei vuorohoito maksa perheelle kunnallisessa yhtään sen enempää kuin virastoaikaan tehtävä hoitokaan. Kokoaikainen hoito saa maksaa enintään sen 200 euroa kuussa/lapsi ja vähemmänkin riippuen perhekoosta ja tuloista.
  9. S

    Almiron ja ummetus?

    Hyvin monella Almiron aiheuttaa ensin ummetuksen oireita, mutta pikku hiljaa suolisto tottuu erilaiseen ruokaan. Pelkkää harventunutta kakkatahtia en pitäisi allergiaoireena, ainakaan kokeilun alkuvaiheessa.
  10. S

    käynnistyksen kotikonstit?

    Eipä noilla kikkakolmosilla taida olla muuta vaikutusta kuin se, että tuleva äiti vaan turhaan väsyttää itsensä.
  11. S

    korvien putkituksesta

    Jos on pelkkä putkitus, niin toimenpidepäivän (lääkärien mukaan). Päiväkirurgisena toimenpiteenä kunnallisella puolella maksaa 72 euroa. Jokainen harkitsee itse tarvitseeko lapsi seuravan päivän vielä huilaamista kotona...
  12. S

    Lasten silmälasien hinta

    Viime syksyn puolella ostin 4-luokkalaiselle pojalle ja hintaa oli noin 200 euroa. Näyttävät ihan ok:lta, ei ole kiusattu, hyvin näkee ja ovat vielä ehjänäkin :) Varmaan saisi halvemmallakin, mutta halusin ostaa omalta vakioptiikoltani.
  13. S

    Hinnoitteluapua: Lennen 2-os vk-puku 80cm

    Siistin oloinen puku, mutta itse en maksaisi kuin max. 15 euroa. Toisaalta meillä painaa tuon kokoisissa ulkovaatteissa paljon se kosteussuojaus. Jos olisi kosteussuojattu ja noin siistikuntoinen, voisin maksaa sen 30 e.
  14. S

    pyykinpesukoneen pesu

    Ei se Swipen White-pesujauhe ole mikään oikotie onneen pesukoneen puhtaanapysymisen suhteen. Itse olen käyttänyt sitä vuodesta -94 eli saman ajan mitä tuota pesukonettakin ja keväällä vasta putsasin tiivisteiden välistä moskaa pois. Itse pesuaineeseen olen ollut erittäin tyytyväinen...
  15. S

    b-lausunnosta

    Kyllä voi saada hoitotukea samanaikaisesti. Tarvitsee täyttää se lomake erittäin yksityiskohtaisesti ja jatkaa voi vaikka toiselle paperille lisää. Pieniäkään päivittäisiä yksityiskohtia ei kannata jättää pois, koska tukeahan myönnetään sairaan lapsen aiheuttamasta rasituksesta verrattuna...
  16. S

    Maitohappobakteerit ja maitoallergia?

    Rela-tipat ovat täysin maidottomat, Gefilus-kantaa voidaan kasvattaa maitoproteiinia sisältävällä alustalla, joten Gefilus plus kapselit ei sovellu herkimmille maitoallergikoille.
  17. S

    Hei, TAMPERELAISET, Hervannassa kenenkä lapsi päivähoidossa?

    En ap:lle, vaan seuraavalle kirjoittajalle: Kirjoitat, että teidän pph:lle maksetaan kovaa palkkaa. Et varmaan oikeasti tiedä millainen on pph:n palkkaus ja työehtosopimus. Minulle ei ainakaan makseta kovaa palkkaa vs. työn laatu. Autossa kuljettaminenhan sovitaan jo hoitosopimusta tehtäessä...
  18. S

    Millä maha pehmeäksi?

    Ihan ajantasaista tietoa saa netistä hakukoneiden avulla: Movicolista: http://spc.nam.fi/humspc/m/862696.xml?Template=/html/spctemplate.html Duphalacista: http://spc.nam.fi/humspc/d/123742.xml?Template=/html/spctemplate.html Toisen laksatiivinen vaikutus perustuu osmoottiseen muutoksen...
  19. S

    2vja ulkona nukutus!!

    Minun tuttavani lapsilla oli aikanaan sänky takaterassilla, jonne menivät nukkumaan, olivat jo 3-4 vuotiaita :)
  20. S

    Millaisia 11-vuotiaita poikia?

    Kerro ja kuvaile! Olisi kiva tietää missä mennään. Millaista vastuuta annettu/sälytetty esim. kotihommista? Harrastuksia, kavereita? Luonnetta?

Yhteistyössä