Hakutulokset

  1. N

    Rotavirusrokote ja kyläily

    Osaisiko joku neuvoa - vauvani saa huomenna (toisen) rotavirusrokotteensa. Meillä olisi ylihuomenna suunnitelmissa kyläily perheeseen jossa on pieniä lapsia paikalla. Pitäisikö vierailu siirtää?
  2. N

    Iso kiitos teille kaikille jotka...

    ...tuitte minua raskausaikanani synnytyspelkoni kanssa.:hug: Olen nyt onnellinen pienen pojan äiti. :heart:
  3. N

    Mun synnytystä käynnistellään nyt - jännittää!

    Tulin juuri kotiin Kättäriltä. RAD:in takia lääkäri päätyi synnytyksen käynnistämiseen (tai tätä balonki-menetelmää kutsutaan ilmeisesti kohdunkaulankanavan kypsyttämiseksi). Mulla aloiteltiin jo balonki-menetelmällä paikkojen kypsytys, mutta se jouduttiin ottamaan pois kun sitä ei...
  4. N

    Eka supistus? !

    Oon tehnyt monta aloitusta kuukautiskivuista yms. ja ihmetellyt kun ei oo supistanut vielä yhtään kertaa. (39+3 tänään) N. 12.20 kävellesäni portaita meni maha ihan kivikovaksi. Ajattelin, että vauva jotenkin punkeaa ja se johtuu siitä. Nyt äsken noustessani sängyltä maha meni taas ihan...
  5. N

    Kuukautismaisia kipuja muttei vatsa kovetu

    Tulis nyt yks kunnon supistus että mä tietäsin mikä se on! Nyt on kolmisen tuntia ollut kuukautismaisia kipuja jotka on ikäviä muttei kivuliaita. Vatsakaan ei kovetu niiden aikana. Välillä pistää tonne alakertaan, mutta ei sekään satu vaan tuntuu vaan ikävältä. Voi kun tuolla...
  6. N

    Kokemuksia Elloksen tukevista / muotoilevista alusvaatteista?

    Mietin toivorikkaana, että jos synnytyksen jälkeen heti pitäisi esim. tukevia housuliivejä, niin palautuisiko vatsa ennalleen helpommin...?:p No, niin tai näin niin kyllä se ainakin ulkonäköön vaikuttaa kun mullakin tuo vatsakumpu on aikamoinen.=) Onko kokemuksia esim. elloksen (tai...
  7. N

    Palstan huippukokit! Neuvokaa lihakastikkeen teossa

    Mulla on tuossa 300g rypsiporsaan maustamattomia kinkkusuikaleita odottamassa. Mitenkäs tekisin tosta hyvänmakuisen kastikkeen? Mausteita löytyy ja kermaa. Kasviksia en voi sipulia enempää lisätä kun mies ei välitä lämpimistä kasviksista.
  8. N

    Maha kivikova aina välillä - tapahtuukohan nyt jotain?

    Eilen surin palstalla kun rv 39 lopuillaan eikä ole tullut supistuksen supistusta koko raskausaikana. Tänään on vatsa välillä ihan kivikova, silloin on vaikea kävellä. Ei kuitenkaan satu yhtään. Rupeisko munki kohtu pikkuhiljaa miettiin synnytystä?!=)
  9. N

    Tänään klo 9.30 neloselta Vauvan tarina

    Mun mielestä kaunis ja lempeä vesisynnytys kotona.:heart:
  10. N

    RV 39 paremmalla puolella jo, eikä yhtään supistusta

    Ei oo kivaa niilläkään joilla supistelee päivätolkulla, mutta toisaalta heillä TAPAHTUU siellä kohdunseudulla jotain. Mulla ei oo ollu koko raskauden aikana yhtään supistusta ja sehän kai tarkoittanee sitä että paikat on tiiviisti säpissä ja kertarytinällä aukee kaikki? Viikko sit...
  11. N

    Miksiköhän synnytys alkaa aina näin iltasella pelottaa?

    Mulla on usein päivisin niin, että oottelen jo ekoja supistuksia ihan innolla. Sit kun tulee ilta / yö, tulee sellainen epätoivoinen olo, etten mä sittenkään selviä ja uskalla. Ja aina kun herään yöllä vessaan, pelkään että lapsivedet menee tms. Kurjaa.:(
  12. N

    Rintojen lypsäminen ennen synnytystä

    Kävin Kättärillä diabeteshoitajalla, joka kertoi että heille on piakkoin tulossa käytäntö opastaa raskausdiabeetikkoja ja suunniteltuun sektioon meneviä äitejä alkamaan lypsää rintoja viikosta 38 lähtien. Oletteko kuulleet tällaisesta? Mulla oli se käsitys aiemmin, että rintojen...
  13. N

    Kun avaat tietokoneen...

    ...Mihin sivuille menet ekana? Huomasin, että mulle on tullut vakioksi facebook --> kaksplus --> sähköposti. Näköjään tää palsta koukuttaa.:)
  14. N

    Kerro synnytyksesi ponnistamisvaiheesta

    Lähinnä mietin, että liukuuko vauva sen ihan loppumatkan itse vai ponnistetaanko ihan koko ajan kunnes pää on ulkona?
  15. N

    Raskausdiabetes, milloin insuliinit?

    Otsikossa se jo tulikin. Mulla on ollut lähes aina vuorokausikäyrässä päivällisen jälkeen ilta-arvot yli sallitun (max. 8,6). Aamuarvot yleensä ok (n. 4.2-5.1). Kuulisin mielellään kokemuksia teiltä joilla on aloitettu insuliinit, että mikä raja sen ratkaisi.
  16. N

    Vauvan painoarvio- käynnistäminen?

    Tietääkö joku mikä on painoarviossa "raja" jonka ylittyessä synnytys käynnistetään / tehdään sektio?
  17. N

    Kestovaippailtamat Vantaalla huomenna ti 10.1.

    ajattelin mennä kuuntelemaan vinkkejä. Onko palstalta muita tulossa?=)

Yhteistyössä