Nuotiopaikalla

Eräänä elokuun alkupaivänä olin luontopolulla tarkastelemassa tulevaa reittiä retkeilyporukkaa varten. Takana oli matkaa kai 6 km, kun saavuin pienelle nuotiopaikalle lammen rantaan. Onneksi tuo paikka oli niin aurinkoinen, että hyttysetkin jäivät metsän pimentoon ja pääsin tekemään nuotion ja keittämään pannukahvit.

Mikä sen hienompi tunne, kuin aamupäivän tallustelun jälkeen nauttia oikeat nokipannukahvit rauhallisen luonnon helmassa, metsän ääniä kuunnellen ja nauttien lämpimästä kesäsäästä.
Päätin sitten mennä pulahtamaan tuohon lampeen, kun olin vielä ihan yksikseni paikalla. Koska kuitenkin olin ihan yleisen luontoreitin varrella, jätin varmuuden vuoksi alushousut jalkaani, jos vaikka sattuisi muita eväsretkeläisiä yllättämään minut. Olihan minulla kuitenkin shortsit, jotka voin uinnin jälkeen vetää tilalle.

Vesi oli aivan taivaallista linnun maitoa. Kuinka ollakaan kiitin siellä ollessani onneani, että olin varautunut vieraiden ihmisten ilmestymiseen. Rannalle ilmestyi nuorehko nainen retkivarusteiden kanssa ja istahti nuotiolle purkamaan pakkauksiaan. Näytti siltä, että hän ei lainkaan huomannut minua tai kiinnittänyt ainakaan huomiotaan, vaikka jo tullessaan selvästi vilkaisi lammelle päin. Hetken kuluttua kaivettuaan rinkastaan pyyhkeen hän asetti repun nojalleen rantapuuta vasten ja alkoi riisuutua. Menin itse vähän paniikkiin, että eikö hän tosiaankaan huomaa minua, vaikka minunkin reppuni ja vaatteet olivat siinä nuotiopaikalla. Ajattelin, että jos vaikka vähän yskäisen, niin ehkä hän huomaa, että lammessa on jo miesuimari. Polskautun vettä ja uin pienen matkan poispäin rannasta. Pakko oli kuulla, että minä olen siellä!
Sitten käännyin taas kohti rantaa ja edessäni oli upein ilmestys, johon olen eläessäni törmännyt, alaston ristiverinen kaunotar, joka ei lainkaan häpeillyt minua, vaan tervehti koko kasvojen kattavalla hymyllä minua; Hi!

Menin aivan sanattomaksi ja tunnustan tuijottaneeni noita kasvoja ja rajattomasti ruskettunutta vartaloa silmät pullollaan ja varmaankin suu auki. Koitin sanoa jotain vastaukseksi ja häneltä sain taas heleän iloisen naurun vastaukseksi. Sitten hän totesi minulle: I hope You don't mind if I come there too.
Vastasin että ei tietenkään haittaisi omalla vajavaisella kielitaidollani.
No niin, sehän selittäisi kaiken. Hän siis oli ulkolainen ja varmaan tottunut Suomessa saunomiskulttuuriin jossain välissä. Luuli kai sitten, että täällä tosiaan esinnytään alasti aina rannalla ollessa. Häpesin itseäni ja varsinkin sitä, että minulla oli ne alushousut vaikkakin veden alla, mutta minulla todella seisoi. Toivottavasti hän ei sitä huomannut ja painuin takaisin syvemmälle veteen rauhoittumaan ja tekemään vielä pienen kierroksen ennen poislähtöä.
Tämä neito lähti uimaan perässäni ja saavuttikin minut hetken kuluttua. Hän ui vierelleni ja alkoi nauraen kertoa, että oli tänään saapunut Suomeen ensimmäistä kertaa. Hän oli ranskalainen liikenainen. Hän halusi viettää muutamia päiviä keskellä luontoa, ennen loppuviikosta alkavaa tylsää seminaaria ja aikoi ottaa rennosti unohtaen kaiken kiireen. Vaeltaessaan hän oli tuntenut kahvin tuoksun ja tuli katsomaan mistä se tuli. Hän oli seurannut minun puuhiani, kun menin uimaan ja päätti liittyä seuraani, jos se vain minulle sopi. Minä varmaan punastuin häkellyksissäni noin suorasta vihjeestä, mutta onnistuin änkyttämään myöntävän vastauksen alaston ihana nainen vierelläni uimassa.
Vaikka vesi lammessa olikin täällä syvemmällä vähän viileämpää, en minä luonnolleni mitään mahtanut vaan tuntui, että alushousuni meinaavat revetä edestä.
Pitäisikö mennä äkkiä rannalle ja koittaa pukeutua selin, ettei nolo tilanteeni olisi niin näkyvillä vai odotella vedessä pahimman ohi.
Vastausta ei tarvinnut odottaa kauaa... JATKUU
 

Yhteistyössä