Ylitarkkuus sperman kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Ekdal
  • Ensimmäinen viesti
Ekdal
Tyttöystäväni ei syö pillereitä ja käytämme vain kondomia. Raskaaksi tuleminen on suuri stressi aina seksin aikana ja se syö vähän tunnelmaakin. Eli, kuinka tarkka sen siemennesteen kanssa tulee olla? Varsinkin jos on valmis toiseen erään ja ensimmäinen kortsu on roskiksessa, kuinka tarkkana saa olla seuraavan kanssa? Riittääkö käsien ja sladdin huuhtelu vedellä vai mitä tehdä?
 
Juu HAA
Kondomi ainoana ehkäisykeinona parisuhteessa, johtaa väistämättä jossain vaiheessa vahinkoon.

Eli tarkkana kannattaa olla. Sormet ym. ulokkeet on syytä pestä, jos ne ovat edellisne kieroksen jäljiltä "kontaminoituneet".
 
Ekdal1
Hmm, kannattaisiko itse yhdyntä sitten jättää vain siihen yhteen kertaan seksin aikana? Vai meneekö jo vähän liian hysteeriseksi? Tyttöystäväni ei pysty käyttämään mitään hormonaalisia ehkäisyvälineitä.
 
joonas33
Alkuperäinen kirjoittaja Ekdal1:
Hmm, kannattaisiko itse yhdyntä sitten jättää vain siihen yhteen kertaan seksin aikana? Vai meneekö jo vähän liian hysteeriseksi? Tyttöystäväni ei pysty käyttämään mitään hormonaalisia ehkäisyvälineitä.
...jos fiksusti homman hoitaa, niin kai useamman kerran saa naida. Mutta ei tosiaan heti laita pimppiin tahriintuneita sormia jne.

Toisaalta mulla ei ongelmaan, kun en heti kuitenkaan pysty uusintaan :)

Varsin asiallinen ongelma, pillerit kun ei tosiaan kaikille sovi.
 
Raakile
Alkuperäinen kirjoittaja sivhos:
Miten voi pimppiä hyväillä ilman ettei sormet tahriinnu?Kun alat rassata pimppiä puhtoisilla sormilla,hetihän ne tahraantuvat.Eikö ole aikamoinen ongelma?
Kyse taisi olla sperman tahriintuneista sormista.
 
ja v--tut
itseasiassa paksuksi tuleminen on aika epätodennäköistä vaikka ruiskisit suoraan sisälle ilman ehkäisyä. Varmat päivät kun muistaa ja kortonkia käyttää, niin ei tule raskaaksi. Raskaaksitulemistakin pidetään liian helppona asiana.
 
miina.
Mä olen käyttänyt kumia ainoana ehkäisynä 12 vuotta eikä oo ollu ongelmia. Kyllä se sopii parisuhde-ehkäisyyn aivan hyvin, kun on vain huolellinen. Spermaisia sormia ei saa laittaa vaginaan. Vedellä huuhtelu riittää ihan varmasti ennen uusintakierrosta.
 
tietäjäxxx
Alkuperäinen kirjoittaja ja v--tut:
itseasiassa paksuksi tuleminen on aika epätodennäköistä vaikka ruiskisit suoraan sisälle ilman ehkäisyä. Varmat päivät kun muistaa ja kortonkia käyttää, niin ei tule raskaaksi. Raskaaksitulemistakin pidetään liian helppona asiana.
Voi morjens, ei ole sulle sitten vahinkoja käynyt.

Varmat päivät on ehkä maailman idioottimaisin keksintö.
 
Taraleena
Alkuperäinen kirjoittaja Juu HAA:
Kondomi ainoana ehkäisykeinona parisuhteessa, johtaa väistämättä jossain vaiheessa vahinkoon.

Eli tarkkana kannattaa olla. Sormet ym. ulokkeet on syytä pestä, jos ne ovat edellisne kieroksen jäljiltä "kontaminoituneet".

HÖPÖ, HÖPÖ, HÖPÖ, HÖPÖ, HÖPÖ!!! Olen kuule liki nelikymppinen nainen. Olen ollut naimisissa kohta 15 vuotta ja meillä on mieheni kanssa yksi lapsi. Ja tämä lapsi päätettiin yhdessä hankkia. Meillä on ehkäisykeinona kondomi ollut aina, eikä se ole koskaan pettänyt eikä petä jos ei hosu niin kuin pikkukersa. Aivan varmasti Suomessakin syntyy enemmän ei toivottuja lapsia sen vuoksi, että nainen on unohtanut ottaa e-pillerin mitä kondomin hajoamisen takia.
 
kokeilisi
se sun tyttösi laastareita; mulla meni myös pää aivan sekaisin pillereistä mutta laastarit on sopineet paremmin, niistä erittyy hormonia tasaisesti eikä näin heilauttele hormonitasapainoa. Suosittelen!
 
tässäpä vastaus
myös miehille on "e-pilleri". kapseli ihon alle ja ei huolta raskaaksi tulemisesta,eikä tartte siemennesteestä huolehtia. ei vaikuta "miehisyyteen".millä kivikaudella elätte?näitä on ollut iät ja ajat.
 
wahhaa
Tästä lajista kaiketi monenlaista kokemusta. Ehkäisynä kondomi on aivan yhtä varma kuin mikä tahansa muu, kun sitä käytetään oikein. Ei muutama työntö ilman sitä tee vielä raskaaksi, mutta jos päästät koko lastin sisään, niin todennäköisyys on aika suuri.

Keskeytetty yhdyntä on myös ihan toimiva ehkäisykeino, jos sen hoitaa oikein. Pitää vain molempien olla tarkkana kuin porkkana. Varmat päivät ovat kuitenkin kohtalaisen varmat, jos nainen tuntee kehonsa. Jos kuukautiset ovat epäsäännölliset, niin riskit kasvavat.
 
kokemuksia
28 vuotta kestäneessä suhteessa ollaan osan aikaa käytetty pelkkää kondomia (n. 7 vuotta) muuten pillerit. Kyllästyin niitä popsimaan kun elämäntilanteista johtuen seksiäkin oli välillä harvemmin. Nyt "vanhana":) ollaan taas aktiivisia ja alkaa jo riskikin iän myötä pienentyä ja pelkkä kortsu siis käytössä.

Mutta. Olen ale kaksikymppisenä kokenut myös kortsuvahingon, eli siinä tiimellyksessä oli kumi pudonnut kelkasta ja kaikki meni sisälle, lisäksi oli otollisin aika kuukaudesta. Heti tärppäsi.

Kyllä kondomi ainakin mulla on hieman rajoittanut spontaanisuutta, toisaalta vahingosta huolimatta olen uskaltanut luottaa siihen joltisenkin eikä ole tapahtunut edes läheltä piti-tilanteita sen koommin.
Kaipaan kyllä sitä parempaa tuntua minkä nainenkin kokee ilman kumia. Mutta kun olen miehen kanssa ottanut puheeksi, niin ollaan päädytty kumilinjalla jatkamaan. Kun tuntee toisen niin voi tehdä paljon kaikkea muuta hyvältä tuntuvaa, mikä korvaa tuota varomisen mukanaan tuomaa haittaa.
 
siiri
Ollaan mieheni kanssa käytetty luonnonmenetelmää, elikkä että mieheni laukeaa vain tisseille, suuhun jne., noin 7 vuotta enkä ole tullut raskaaksi, että kyllä se aika luotettava on.. toisaalta ei meille olisi mikään katastrofi jos tulisin raskaaksi.
 
vastuullisuutta
Ollaan mieheni kanssa käytetty luonnonmenetelmää, elikkä että mieheni laukeaa vain tisseille, suuhun jne., noin 7 vuotta enkä ole tullut raskaaksi, että kyllä se aika luotettava on.. toisaalta ei meille olisi mikään katastrofi jos tulisin raskaaksi.

Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko paskaa! Täällä voi nuoretkin lukea näitä juttuja ja uskoa.
Keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisyä, ei niin sitten millään. Eikä se oo vastuullista seksiä kummankaan osalta. Jo miehen touhutipoissa on siittiöitä ja se tarkottaa, että nainen voi tulla raskaaksi.
Tietysti eri juttu, jos raskaus ei haittaa ja ollaan vakituisessa parisuhteessa, mutta millonkaan muulloin ei tota kyllä voi käyttää. Jos nainen ja mies on molemmat hedelmällisiä niin aivan varmasti raskaus siitä seuraa. Terveydenhoitajana näihin uskomuksiin törmää huolestuttavan usein.
 
Viimeksi muokattu:
vieras
Itsekin on samaa tullut mietittyä. 7 vuotta käytetty ainoastaan kondomia. Inhottaa ajatus e-pillereistä kun oma hormoonikierto tuntuu olevan sellainen, etten haluaisi sitä lainkaan sekoittaa (pelkään esim. tunneheilahduksia sekä kivuliaampia, pidempiä tai epäsäännöllisempiä menkkoja kun nyt kaikki nuo oireet ja ikävyydet ovat liki olemattomia).

En ole koskaan ollut raskaana ja luotan oikein käytettyihin kondomeihin, mutta pistäähän se miettimään kun puhutaan, että Pitäisi käyttää pillereitä.

Eli vastauksena kysymykseen: en ole ekspertti, mutta tähän mennessä ei ole sattunut mitään, vaikka vain kortsuilla mennään.
 

Yhteistyössä