Hakutulokset

  1. N

    Meillä ei uskota joulupukkiin, onko lastemme lapsuus pilalla?

    Olen lapsille kertonut, että joulupukkia ei ole olemassa vaan se on satu jota aikuiset ja lapset leikkii yhdessä. Kertonut, että joulupukki pukeutuu pukuun kuin tyttömme prinsessa vaatteisiin leikkiessään prinsessaa tai poikamme merirosvo asuun leikkiessään merirosvoa. Lahjat ostavat äiti ja...
  2. N

    Tyttö tuli, tyttö tuli ja mun sydämeni suli <3

    Nyt on tupa täynnä vauvan tuoksua, onnea ja ihmetystä, uteliaita sisaruksia :heart: Synnytys meni tosi hyvin ja neiti painoi 4120g ja oli syntyessään 51cm pitkä :)
  3. N

    Nyt on oikeastaan ekaa kertaa alkanut ärsyttämään, kysymykset joko sä lähdet synnyttämään,

    vieläkö sä olet yhtenä kappaleena, koska se syntyy, onko muut mennyt yli...jne.. :kieh: ja ne säälivät katseet... Hyväähän ne ihmiset tarkoittaa, mutta mä nyt vaan oon niin väsynyt, itkuisa ja selkä on kipeä. siis niin väsynyt, että nukun 21-07.00 ja siihen vielä 3 tunnin päiväunet ja oon...
  4. N

    Heräsin viime yönä ja luulin, että

    nyt pääsen synnyttämään. laskeskelin 1,5 tuntia supistuksia jotka tuli 7minuutin välein. Jotka lakkasi sitten kun seinään :kieh: Nyt sitten on ihan voimaton olo ollut koko päivän. Mä olin ajatellut etten kiinnitä l.a mitään huomiota kun kaikki on 3 edellistä mennyt yli ja käynnistetty mutta...
  5. N

    Kokemuksia uudesta peruskoulu mallista jossa ei enää ole erikseen ala- ja yläastetta vaan luokat 1-9?

    Meille ois semmoinen tulossa ensi syksynä ja hieman mietityttää onko muutos kokonaisuudessaan hyväksi. Kerkiääkö yksi rehtori hoitaa kaikkien oppilaiden asiat? Lisääntyykö kiusaaminen? Miten paljon pienet alkaa ottaa mallia yläasteelaisten huonoista tavoista? välitunnit??? Onko pelkoni...
  6. N

    Raskausviikkoja 31

    Painoa tippunut 1kg ekasta neuvolasta :) Naapurini huomasi nyt vasta, että olen pieniin päin :D Jotenkin haikeudella mennään, taitaa hormoonit olla pinnassa. Lisäksi se "tietoisuus", että tämä on nyt se meidän iltatähti jos sitä siksi voi sanoa kun päätti tulla samaan syssyyn sisarusten...
  7. N

    missä vaiheessa annettiin neuvolasta ne laput mitkä pitää toimittaa äitipolille?

    Missä on synnytys toiveet, hätäkaste yms. jutut?
  8. N

    Odottaako joku muukin jo koulujen alkamista??

    Mä olen kyllästynyt lasten tappelemiseen, aina kun ovat samassa huoneessa niin tappelu on valmis. huoh |O
  9. N

    Olen vissin ihan pihalla maailman menosta kun en tiennyt, että s-ryhmä on mukana ydinvoimala hankkeessa :(

    http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2009/12/14/s-ryhma-imagomme-kestaa-ydinvoimahankkeen/200925557/12 Itse vastustan ydinvoimaloiden lisä rakentamista joten en halua olla mukana niiden rakentamisessa :(
  10. N

    Tänä aamuna pääsin vihdoin aikuisen ikään :)

    http://www.youtube.com/watch?v=GYg13NZx3Ro&feature=related Ja palkitsee itsensä kampaajalla sen kunniaksi B)
  11. N

    Nimiehdotuksia masuasukille?

    Mulla on aina ollut selkeänä sellainen nimi valmiina joita hätäkasteeseen tarvitaan eli jos kyseiseen tilanteeseen päädyttäisiin, haluaisin, että olisi oikea nimi. Olen aina ajatellut lapseni yksilöinä, mutta sisarukset ovat Joni, Roosa, Jesse ja Nella. (+ 3 lapsella toinen ja kolmaskin nimi..)...
  12. N

    "Kasteessa ihminen liitetään kirkon jäseneksi"

    Mä olen nyt vakavasti tätä miettinyt uusin silmin. Miksi kasteen pitää olla se joka liittää kirkkoon? Eikö lastani hyväksytä kirkkoon jäseneksi jos haluankin jättää kasteen lapsen päätettäväksi? Miksi pitäisi lapsi kastaa vain, koska siitä on tullut tapa eikä monikaan oikeasti selvitä tai...
  13. N

    tyhmä kysymys, mutta voiko raskaana uida joessa??

    Viime kesänä löysin uimisen uudestaan sitten teini vuosien. Nyt olen raskaana ja mietin, että uskaltaako sitä mennä tuonne jokeen tänä kesänä ollenkaan :/ Aiheuttaako se supistuksia tms. Sen tiedän, että on kaiken näköisiä mamma uinteja uimahallissa, mutta siellä on paljon lämpöisempi vesi...
  14. N

    Tahtoisi tämän väriset yhdistelmävaunut (tai tämmöiset)

    http://www.mikko.fi/announcements/details.action?itemIndex=51&announcementId=1165997&isMinilist=false&itemsCount=113&isHighlightList=false Mun lempi väri on violetti/lila ja ois tosi kiva saada tämmöiset :) Tai sitten nallekuosiset. On vaan niin kiven alla ettei löydy mistään:(
  15. N

    Olen erittäin samaa mieltä tästä asiasta (linkki eroahdistuksesta)

    Aloita aikaisin. Tutustuta lapsesi säännöllisiin hoitajiin, kuten sukulaisiin tai lapsenvahtiin, hänen ensimmäisten kuuden elinkuukautensa aikana. Lapsesi tarvitsee kokemuksia myös muiden hellästä hoidosta. Tämä voi auttaa eroahdistuksissa myöhemmin...
  16. N

    Rakenne Ultrassa käyty

    Sattui olemaan eräs lääkäri joka haukotteli ja mielestäni tiuski. Halusin vaan, että kuulisin kaiken olevan hyvin ja pääsisin pois sieltä. No se sitten sanoi, että koko vastaa viikkoja mutta ei nähnyt sydätä tai jotakin ja laittoi uuden ultra ajan 2 viikon päähän. No en silleen ollut...
  17. N

    Meille tulee vauva <3

    :heart: laskettu aika on syyskuussa :heart:
  18. N

    Mitä tapahtuu perinnöllisyyspoliklinikalla?

    Meillä ois lapselle sinne aika varattuna ja ois kiva tietää mitä siellä tapahtuu?
  19. N

    G: Paljonko lapsesi saa viikkorahaa?

    Kuuluuko siihen kotityöt? mitä kuuluu viikkorahaan? Paljonko viikkorahaa annatte ja minkä ikäiselle? vai onko kuukausi raha parempi? jne. Mietin itsekseni mikä olisi hyvä ratkaisu ja kaipaisin kokemuksia.
  20. N

    Onko se niin, että kaikkien kanssa ei saa tulla toimeen?

    Mulle on kotona tuputettu tuputtamalla, että kaikkien kanssa voi ja pitääkin tulla toimeen ja niillä eväillä lähdin kotoa maailmalle. Mulla on omat mielipiteet ja hyväksyn toisetkin ja heidän mielipiteet vaikka eroaisivat suunnattomasti omistani. Mutta olen saanut tämän asian takia kärsiä...

Yhteistyössä