Hakutulokset

  1. S

    North Bend lasten talvihaalarit

    Onko kellään kokemusta, onko noista mihinkään?
  2. S

    Vauvan refluksista...

    Tietääkö kukaan pahentaako vaivaa jotkin imettävän äidin syömät ruoka-aineet? Taas on uneton yö takana...
  3. S

    Kuinka paljon kahvia saa juoda...

    ..imettäessä kun vauva on vielä pieni? Juon pari kuppia aamulla ja pari päivällä, ei mitään hehtokuppeja mutta isompia kuin normi pieni kahvikuppi. Voisin yrittää vähentää kyllä, vauvalla on paljon ilmavaivoja, ei kuitenkaan mitään koliikkia eikä varsinaisesti itkeskele mutta ähisee ja...
  4. S

    Ulkoiluhousut?

    Onko joku löytänyt jostain vauvamahalle sopivia ulkoiluhousuja? Siis sellaisia tuulihousun tyyppisiä tai ainakin jotain muuta materiaalia kuin pelkkää puuvillaa. Tuossa pihalla pojan kanssa touhutaan säällä kuin säällä ja puuvillaiset tavalliset housut kastuvat ikävästi jos kosteaa tai sataa...
  5. S

    "Sukupuolten" nimitys

    Tällaista vain mietiskelin kun poika kohta 3v kyllä tietysti tietää että hänellä on pippeli ja että pojilla ja miehillä sellaiset on mutta millaisen nimityksen opettaisi tyttöjen "vehkeistä"? Poika on itse nimittänyt että äidillä on "karvainen pylly" kun aikoinaan huomasi että minulta se pippeli...
  6. S

    Lapsen vaikeus nukahtaa illalla

    Mulla poika 2v 10kk jätti itse päikyt pois pari viikkoa sitten. Jo pidemmän aikaa oli kamalaa taistelua saada päikyille ja ne venähtivät aina pidempään jolloin ilta meni valvomiseksi. No nyt kun ei nuku päivällä niin ei tahtoisi mennä illallakaan nukkumaan! Ihan hirvittävää menoa illalla...
  7. S

    Alkuraskauden UÄ Pirkanmaalla...

    Missä olette käyneet? En asu Tampereella joten voisin mennä muuallekin, onko kokemuksia? :wave: Ajattelin että voisi käydä varmistamassa onko masussa ketään... niin ja millä vkolla olitte?
  8. S

    Hiusten värjääminen

    Tiedän että tästä ollaan montaa mieltä ja että ekat 3-4 kk olisi syytä olla värjäämättä mutta miten olisi luonnonväreillä värjääminen? Onko se yhtä haitallista? Niissähän ei mitään kemikaaleja ole vaan luonnosta peräisin olevia ainesosia. Raskaus on vasta tullut ilmi, rv 4+6 mutta olin aikonut...
  9. S

    Clearblue dig ovistesti

    Te ketkä käytätte tuota testiä, näyttääkö se plussaa vain yhtenä päivänä? Mulla jäi testatessa yksi päivä (su) välistä kun testi unohtui kotiin ja nyt en ole siis bongannut sillä ovista ollenkaan vaikka vatsa alkoi nippailla jo la ja limat on tulleet eilen ja tänään. Olisiko se huippupäivä ollut...
  10. S

    Vaaleanpunainen vuoto

    Mitäs tarkoittikaan haalean vaaleanpunainen valkovuoto, tuli vain kerran vessassa käydessä paperiin, luulen että saattoi olla siinä oviksen aikoihin tai niillä main ainakin. Ilmoittiko se että oli ovulaatio vai olisinko raskaana?
  11. S

    Mineraalimeikkejä?

    Vinkatkaa uudenlaisista mineraalimeikeistä, minkä merkkisiä /hintaisia käytätte. Itsellä on pintakuiva sekaiho, sopiiko sellaiselle? Ostin jotain Lorealin true matchia enkä oikein tykännyt, siinä näyttääkin olevan jotain silikoneja... mulle ei sovi silikoni, tukkii ihon ja tulee näppyjä.
  12. S

    Huuhtelukirkaste

    Olen pohtinut että tarvitseeko ap-koneeseen välttämättä huuhtelukirkastetta? Tuntuu että sekin on aika myrkkyä ja sehän tavallaan jää tiskeihin, kun se huuhteluvedessä on? Pesuaineena meillä on LV:n tabletit tällä hetkellä. Muutenkin olisi kiva jos voisi pestä jollain ekologisemmalla...
  13. S

    Perhepetiläiset!

    Mitenkä olette ehkäisseet isomman vauvan putoamisen sängystä? Tarkoitan päikkäreillä ja illalla ennenkuin menette itse nukkumaan? Meillä kohta 10 kk poika ei suostu enää pinnikseen ollenkaan, ennen nostin hänet sinne hänen nukahdettuaan rinnalle mutta enää ei onnistu koska herää heti. Päikkärit...
  14. S

    Y-viestit

    Miksi kaikilla muilla on tuo kirjekuoren kuva ilmestynyt nikin alle paitsi mulla! :'(
  15. S

    Lihapullat pakkasessa

    Tein tuossa pääsiäisen aikoihin pojalle omia lihapullia pakkaseen ison erän. No hän ei sitten silloin ollutkaan niistä kiinnostunut, mutta nyt olisi. Vieläkö niitä voisi antaa vai ovatko olleet jo liian kauan pakkasessa? Naudan jauhelihasta kyse.
  16. S

    Äidin tuttina toimiminen

    Miten toimia kun 9 kk vauva pitää äitiä öisin tuttinaan? Illalla nukahtaa tissille josta siirrän omaan sänkyyn nukkumaan. Parin tunnin kuluttua havahtuu hereille ja silloin nostan hänet viereeni ja imetän. Sänkyyn hyssyttely/ tassuttelu ei toimi. Meillä ei ole mitään perhepedissä nukkumista...
  17. S

    Kysymys maidonkäytöstä

    Eli minulla rintamaitoa juova 8,5 kk poika. Tarkoitus olisi piakkoin alkaa totuttaa häntä muun perheen ruokiin, mutta... minkä ikäiselle voi antaa esim. tavalliseen maitoon tehtyä muusia tai laatikkoa? Kun hänen suolistonsa ei ole tottunut edes korvikkeeseen. Vai pitääkö niiden ruokien kanssa...
  18. S

    Pesupähkinöistä

    Ekologinen omatuntoni alkoi kolkuttaa ja hankin pesupähkinöitä (emme ole kunnallistekniikan piirissä). Nyt ihmettelen että saako joku niillä oikeasti pyykin puhtaaksi? Miten oikein annostelette? En tiedä paljonko laittaa koneelliseen kun ovat niin erikokoisia paloja, mikä on ohjeen mukainen...

Yhteistyössä