Perhepetiläiset!

Mitenkä olette ehkäisseet isomman vauvan putoamisen sängystä? Tarkoitan päikkäreillä ja illalla ennenkuin menette itse nukkumaan? Meillä kohta 10 kk poika ei suostu enää pinnikseen ollenkaan, ennen nostin hänet sinne hänen nukahdettuaan rinnalle mutta enää ei onnistu koska herää heti. Päikkärit on nukkunut ennen rattaissa ulkona mutta nyt on muuttanut rytmiä ja nukahtelee rinnalle päivisinkin. Olen mietinyt pääni puhki sänkyratkaisuja... meillä kun on korkea jenkkisänky perhepetinä. Pitääkö laittaa vain patjat lattialle?
 
olen laittanut kauheat peitto/tyynyt viritykset(korkeat) lapsen ympärille (tyttö vasta 8kk) ja se on ainakin toistaiseksi estänyt tippumisen, pakko kuitenkin mennä heti hakemaan pois kun kuulee että alkaa heräilemään kun tyttö on todella vikkelä liikkeissään :)
 
Kiitokset vastauksista! =) Näin olen itsekin toiminut eli tunkenut petarin alle tyynyjä ja rakentanut peitosta "muureja" lapsen ympärille. Onneksi tuo meidänkin vilpertti on herättyään alkanut heti pulputtaa ja leikkiä pehmoleluilla joita laitan hänen viereensä että kerkiän heti hätiin ennenkuin lähtee liikkeelle. Ajattelin vain tulevaisuutta että kun lapsen liikkuminen kehittyy ja jos osaakin kohta kiivetä muurien yli niin tippuu vielä korkeemmalta! Miltäs kuulostaisi jos laittaisi pojalle sängyn meidän sängyn viereen sellaisesta varavuoteesta eli laatikkosängystä (kerrossängyn alle kuuluva), siitä oppisi varmaan itse tulemaan helposti pois eikä putoaisi koska on niin matala. Ja siihen mahtuisin viereen nukuttamaan pojan. Ja saisin itse enemmän nukumatilaa js -rauhaa :D No, ei poju välttämättä suostuisi siinä nukkumaan mutta ainahan voi kokeilla ja vaikka mitä... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SantaMaria:
Miltäs kuulostaisi jos laittaisi pojalle sängyn meidän sängyn viereen sellaisesta varavuoteesta eli laatikkosängystä (kerrossängyn alle kuuluva), siitä oppisi varmaan itse tulemaan helposti pois eikä putoaisi koska on niin matala. Ja siihen mahtuisin viereen nukuttamaan pojan. Ja saisin itse enemmän nukumatilaa js -rauhaa :D
Ei ollenkaan hullumpi idea :)
Tokihan sitä voi kokeilla vaikka mitä, sillä aina voi palata vanhaan, jos uusi ei toimi ;)

 
Me otettiin parisängystä jalakset pois ja sänky siirrettiin huoneen nurkkaan. Vuorasin myös tyynyillä pienokaisen ympärystää ja laitoin sen "ringin" sisään pehmolelun ja jonkun katselukirjan. Pikkuinen oppi meillä peruuttamaan sängystä turvallisesti alas ollessaan 10-11kk, jonka jälkeen helpottikin...
 

Yhteistyössä