Hakutulokset

  1. M

    Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

    Ensimmäiset pari viikkoa sai nauttia raskaudesta ja sitten alkoi nämä kamalat alkuraskauden oireet... pahoinvointia on jonkin verran. Mutta pahin on tää väsymys! Viime raskaudessa oli samanlaista muutaman viikon mutta en taas muistanut, että se on näin kamalaa.. Sairaslomalla olen nyt.. mä...
  2. M

    Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

    Vauvatoiveinen: Kuinka usein sulla kontrolloidaan kilpirauhasarvoja? Mulla on vajaatoiminta, eka neuvola parin viikon päästä. Mut puhelimessa ei terkkari puhunu tosta arvojen seurailusta oikein mitään. Annosta tosin nostin heti. Rv 6+6
  3. M

    Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

    Onko teillä paljon kokemuksia noista kotidopplereista? Kävi mielessä jos tuollaisen hankkisi mutta mulla ei ole koskaan ollut enkä tunne ketään jolla olisi ollut.. Aiemmin ei ole ollut tarvetta mutta nyt tuntuu siltä, että olisi ihana, kun saisi kotona kuulla, että vauvalla sydän lyö...
  4. M

    Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

    Hei vaan! Sopiiko uusi mukaan? Mä olen nyt rv 6+0. Vuosi sitten tullut yksi keskenmeno. Heti plussasta lähtien ollut tosi epävarma olo, sitä kuuntelee omaa kroppaansa jatkuvasti. Pohtii onko pienikin mahan nipistys nyt alkava keskenmeno ja onko vuoto alkanut, kun käy vessassa. Huoh...
  5. M

    Onko jollain firmalla samantyylistä lelusäilytyssysteemiä kuin ikean trofast?

    Niinpä, siksi en sieltä huudakaan. Tori.fi:ssäkin oli kiva mutta niin kaukana :(
  6. M

    Onko jollain firmalla samantyylistä lelusäilytyssysteemiä kuin ikean trofast?

    Valmistetaan mutta liikkeestä en pääse itse ostamaan ja ei malttais maltaita laittaa postikuluihinkaan. Muutenkin olis mukava saada käytettynä, niin ei tarttis maksaa niin paljoa.
  7. M

    Onko jollain firmalla samantyylistä lelusäilytyssysteemiä kuin ikean trofast?

    Joo mutta väärällä puolen Suomea. Ja vain nouto oli vaihtoehtona.
  8. M

    Onko jollain firmalla samantyylistä lelusäilytyssysteemiä kuin ikean trofast?

    Mä nimenomaan tahtoisin erillisen huonekalun. Meillä on tällä hetkellä kaikki lelut tuollaisissa laatikoissa mutta ne vie niin paljon tilaa lattialta ja kun muutenkin on pieni huone niin ei siellä pysty olemaan. :)
  9. M

    Onko jollain firmalla samantyylistä lelusäilytyssysteemiä kuin ikean trofast?

    :flower: ikean trofast olis just hyvä tuonne meidän lastenhuoneeseen mutta ei tunnu käytettynä löytyvän näitä kauheasti. Olisko jossain muualla myynnissä vähän samanlaisia?
  10. M

    Pregcheck-raskaustestistä tietävät, apuja.

    Ei voi kaiketi tulla positiivista ellei raskaushormonia ole, koska se testi reagoi siihen hormoniin. Väärin negoja voi tulla, ei positiivisia. (siis kun on käytetty ohjeiden mukaan eli tarkastettu testiajan puitteissa) Onnea! :)
  11. M

    Mitä ajattelette vanhemmista, jotka pitävät 1-2-vuotiaita vuoroviikkosysteemissä?

    Lastenvalvoja ei koskaan määrää mitään, se voi vaan antaa suosituksia. Vanhemmat lopulta päättävät näistä asioista kuitenkin.
  12. M

    Mitä ajattelette vanhemmista, jotka pitävät 1-2-vuotiaita vuoroviikkosysteemissä?

    Miten voi edes olla kaksi eri päiväkotia? Lain mukaan lapsella pitää olla aina yksi paikka missä on kirjoilla, ja se paikka määrää päiväkoti- ja koulupiirin. Myös vuoroviikko systeemillä siis lapsi on aina kirjoilla toisen vanhemman luona. Päiväkotia voi näin ollen käydä vain yhdessä paikassa...
  13. M

    Onko muilla ollut tällaista nuorimpien lasten kanssa?

    Meilläkin jäähy on toiminu loistavasti esikoisella ja toimii muuten pienemmänkin kanssa. Tää asia on nyt vaan sellainen, johon ei tunnu mikään tehoavan. Mutta ei sitä tietenkään kaikesta mahdollisesta jäähytetä vaan vain silloin, kun mikään sanominen ei vaan auta.
  14. M

    Onko muilla ollut tällaista nuorimpien lasten kanssa?

    En tiedä toimisko toi meillä. Välillä on mennyt niin, että isompi on ollut esim. kaupassa isänsä kanssa ja 2v on sitten mennyt jo sillä välin sänkyyn. Mutta ei se siellä yksinään nukahda helposti. Se odottelee siskoa niin kauan, että se tulee. Ja sitten kauheella innolla kikattaa ku sisko tulee...
  15. M

    Onko muilla ollut tällaista nuorimpien lasten kanssa?

    Sillä on sängyssä unilelu/unileluja, joita saa kyllä halailla enemmän ku riittävästi iltaisin :D Jostain syystä se on vaan niin kiva härnätä tuota isosiskoa.. Isompi itkeä tihrustaa ja toinen nauraa, kun sillä on mukamas niin hauskaa. Ja oikeesti puhe ei tunnu auttavan yhtään, vasta...
  16. M

    Onko muilla ollut tällaista nuorimpien lasten kanssa?

    No tuota on yritetty opettaakin isommalle, että sanois itekin vähä vastaan ja kertois pienemmälle jos ei jostain tykkää. Isompi siis 5v. Mutta se on niin herkkä ja jonkin verran myös alistuva tyttö ettei aina itse mitään asialle tee vaikka kuinka sanoisi. Ja sanomisella ei muutenkaan tunnu...
  17. M

    Avaatteko oven tuntemattomille?

    Avaan. En muuten voi tietää onko tuttu vai tuntematon :P
  18. M

    Onko muilla ollut tällaista nuorimpien lasten kanssa?

    Järki alkaa lähteä tuon pienimmän tytön kanssa. Se on tosi iloinen ja kiltti persoona. On kuitenkin omapäisempi kuin vanhempi. Aiemmin ei ole ollut juuri ongelmia. Ikää nuorimmalla siis 2v. Nyt on alkanut olemaan ihan mahdotonta, nuorin kiusaa jatkuvasti isompaa. Ja siis oikeasti jatkuvasti...

Yhteistyössä