Hakutulokset

  1. Villi viisikko

    Unikoulua/yöpullosta vieroitusta, vinkkejä?

    Kuopus on melkein 9kk ja herää yöllä syömään noin 2 kertaa ja tuttia kaipaa muutamaan otteeseen. Meidän kaksi vanhempaa pientä ovat olleet huonoja nukkumaan, unikoulut eivät ole tehonneet (en ole kokeillut suoraa huudatusta tyyliin huuda kunnes nukahdat). Noin 3v iässä on vasta alkaneet...
  2. Villi viisikko

    Miten huollat vessarätin?

    Kaikilla näkyy tuon siivousrättipinon perusteella olevan erikseen vessarätti. Kysymys tuleekin jo otsakkeessa, eli miten tuota rättiä huollat? (minulla ei siis ole erikseen vessarättiä, pyyhin ensin pölyt jne ja sen jälkeen se rätti on vessarätti ja sitten rätti päätyy pesukoneeseen...
  3. Villi viisikko

    Lääkereseptin uusiminen.. *tyhmä kysymys*

    Sain helmikuussa särkylääkkeitä jotka eilen loppuivat. Voinko saada niitä soittamalla lisää? Siis kun apteekeissa jne. lukee tuosta reseptin uusimisesta niin tarkoittaako se juuri tuota? Terveysneuvontaan yritin soitella, mutta on aika tukossa joten kyselen täältä etten suotta jonottele :D
  4. Villi viisikko

    Voiko tämä olla todellista?

    Tänä aamuna miehen kanssa juteltiin että ensi viikonloppuna voisimme olla hetken kahdestaan ja nyt on jo löytynyt koko viisikolle hoitopaikat koko viikonlopuksi!! Meillä on miehen kanssa ohjelmassa pientä pintaremonttia, yhtenäiset ja pitkät yöunet :D Osataakohan me edes olla kaksistaan...
  5. Villi viisikko

    Meidän perheessä on sankari poika! (ja huolimaton äiti)

    Kuopus melkein 9kk laitettiin eilen kauppareissulla istumaan ostoskärryjen lastenistuimeen (ei siihen turvakaukalosysteemiin) kuten on jo pitkään tehty. Ostoslistalla oli iskälle vaatteita joten äitikin halusi osallistua ja jätti sekä kuopuksen kärryissä selkänsä taakse ja katseli...
  6. Villi viisikko

    Ihana meidän uuden asunnon myyjä :)

    Käsirahan olemme ajat sitten maksaneet ja kaupat tehneet, loppusumma maksetaan vasta tämän kuun lopussa kun saamme rahat tästä talosta. Asunnon myynyt rouva muuttaa jo viikonloppuna ja antaa meille avaimet tiistaina, vaikka kauppakirjan mukaan saamme ne vasta kun koko kauppahinta on maksettu...
  7. Villi viisikko

    Mitä jos kukaan ei pidäkkään minusta?

    No joo, on taas minulla aiheet.. Oletteko löytäneet leikkipuistosta/pihasta tms. juttukavereita muista äideistä? Ettei tarvitse ihan yksin nököttää? Minä niin odotan että pääsemme ihmisten ilmoille, täällä on leikkipuistossa joskus yksi tai kaksi pph:ta siihen aikaan kun olemme siellä...
  8. Villi viisikko

    Brion Zento-turvaistuin, kokemuksia? Vielä yksi kysymys jos löytyy käyttöohjetta??

    Ilmeisesti tuo olisi nyt sellainen joka vastaa meidän tarpeita. Brion istuimia meillä ei ole ollut, näyttää kuitenkin ihan näpsältä ja hintakin on kohtuullinen. Onko hyvä? Kiitos, taas. Tämä on varmaan 100. aloitukseni koskien kuopuksen istuinta :ashamed: Olen saanut kahta erilaista...
  9. Villi viisikko

    Heh, sain ensimmäisen negatiivisen kommentin kuopuksen nimestä ja olin kai muutenkin säälittävä:)

    Neuvokkaana tyttönä menin itse ostamaan itselleni äitienpäiväkukkia kera kuopuksen. Kukkakauppias kuunteli kun juttelin pojalle, mutta ei ollut varma mitä kuuli joten kysyi "Onko pojan nimi Mika?", sanoi että ei ole, kutsuin poikaa Nipaksi. "no mikäs ihmeen nimi se on?" "no se on lempinimi...
  10. Villi viisikko

    Huonosti käyttäytyvä lapsi?

    Näköjään nuo kaksi nuorinta ottavat luulot pois äidiltä, mennen tullen.. Tyttönen täytti viime kuussa 3v. On oikein sosiaalinen, ylivilkas ja hurmaava, mutta.. Vie lelut veljen kädestä (isoveli), saattaa käydä veljeen käsiksi, puree, tönii, potkii. Hän saa huutoraivareita useamman kerran...
  11. Villi viisikko

    Asenne kateissa näin lauantaiaamuna.. *säälittävää vinkumista*

    2 tuntia sitten heräsin kuopuksen ja tyttösen kanssa, väsyttää. Koti on kuin pyörremyrskyn jäljiltä, en tiedä selviänkö selväjärkisenä tästä muutosta :whistle: Yhtään ei huvita olla reipas ja ahkera, ärsyttää vain kaikki :kieh: Yläkertakin on järkyssä kunnossa, teinit eivät tikkua...
  12. Villi viisikko

    *Pieni iloinen turhis*

    Minulla on kovin iloinen tyttönen, hän pääsee fudiskouluun :D Pääsy oli epävarmaa, ei sukupuolen vaan iän takia, sitä kun on vasta himpun yli 3v. Nyt vain pitää jostain ostaa potkuilukengät kun isolla veikallakin on sellaiset :D
  13. Villi viisikko

    Meidän lasten kerho-ohjaaja on keskimääräistä näppärämpi rouva :) *turhis lapsen suusta juttu*

    Hain tyttösen (3v) kerhosta ja kotimatkalla lauleli uutta, kerhossa juuri opittua laulua. "Ken on luonut kukkasen, kukkasen jne." Jatkoi vielä lintusella, tähtösellä ja vielä tuli sun ja munkin. Ei kuitenkaan laulanut säkeistöjä loppuun asti joten kysäisin että kukas ne on luonut? Tyttönen...
  14. Villi viisikko

    Koskahan tieto päiväkotipaikasta tulee?

    Tietysti voin soittaa päivähoitotoimistoon huomenna, mutta aikani kuluksi kyselän täältä :) Olen hakenut paikkoja alkavaksi 1.8.2008 alkaen.
  15. Villi viisikko

    Turvaistuin tukijalalla, suositteluita, kokemuksia ja vinkkejä kerjätään :)

    Minun autooni pitäisi laittaa kuopus matkustamaan selkämenosuuntaan kuskin taakse, nyt on käytössä Britaxin TWE ja se on apparin takana. Autossa on penkit kolmessa rivissä, ja tuo apparin takana oleva penkki on juuri se kippaava, eli siitä pääse helpoiten takariville. Kuskin taakse jos tuo TWE...
  16. Villi viisikko

    Miten kirppispuolen ilmoitukseen saa lisättyä kuvan?

    Mikä aijaan linkeistä pitää valita? *avuttomuus taas huipussaan*
  17. Villi viisikko

    Onko ihan tyhmää laittaa veljeksille samanlaiset paidat valokuvaan?

    Isoveli on vajaa 5v ja pikkuveikka 8kk. Veikoille punaiset sinisillä kanttauksilla ja siskolle vaaleanpunainen paita? Mahtaako näyttää ihan tyhmältä? Kyseessä siis sisaruskuva. *avuttomuus taas huipussaan jne.*
  18. Villi viisikko

    Ihan pieni turhamainen jupina!

    Kuopuksella on ollut koko ajan hyvä iho, ei ihottumaa tai muuta. Tänään pitäisi ottaa sisaruskuva pikkukolmikosta ja johan on kuopuksen leukaan tullut yöllä iso punainen näppylä :/ 15v isolle veikalle voisi käydä noin, mutta että 8kk ikäiselle kuopuksellekin |O Mutta ihanaa, koko...
  19. Villi viisikko

    Kirppisaiheinen kysymys, hintojen merkkaamisesta :)

    Miten kiinnitätte hintalaput? Vaatteisiin? Kenkiin? Kirjoihin? Leluihin? Muihin teksiileihin? Epämääräiseen sälään? :flower:
  20. Villi viisikko

    Hih :) *turhis*

    Tyttönen 3v lähti herättämään isoja veikkoja, että ehtivät käymään suihkussa ennen vapputorille lähtemistä. Isot veikat hihkuvat riemusta (yläkerrasta kuuluu kiukkuista ärinää ) eivät varmaan tiedä mitään niin mukavaa kuin vapputori lähtemisen äidin ja pienten sisarusten kanssa. Ovat varmaan...

Yhteistyössä