Hakutulokset

  1. V

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei! Olemme jo pitkään kipuilleet lapsettomuuden kanssa, taustalla on kaksi keskenmenoa, vääränlaista hoitoa (jossa hukattiin lähes viimeiset hedelmälliset hetkeni), klinikan vaihdos ja monta tuloksetonta ivf-yritystä (jotka keskeytettiin munasarjojen huonon vasteen takia). Olen aiemminkin...
  2. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Hiljaista on tosiaan :-). Itse en ole enää alkutalven jälkeen käynyt klinikalla, kun ei koskaan yrityksistä huolimatta päästy edes ivf:ään asti. Käyn nyt terapiassa puimassa tapahtunutta - muun muassa sitä, että minut jätettiin hoitamatta (ajoissa). Syön letroja aina kierron alussa, mutta en...
  3. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Kiitos tsempistä ja onnea! Rohkaiseva esimerkki :-).
  4. V

    .

    Fsh ja amh-arvoista; Mulla fsh oli 13 jo kun aloitimme Väestöliitossa. Amh:ta ei edes katottu. Silti meidät pistettiin yrittämään puol vuotta luomuna. Tulinkin raskaaksi mut se meni kesken. Amh-mitattiin vasta toisella klinikalla, se oli 0,2/3, eli alin mahdollinen mitattava. Silti tulin...
  5. V

    .

    Kiitos tsempistä Roxanne ja Joulutähtönen. Joulutähtönen, ei täällä tarvitse olla positiivinen, vaan tässä keskustelussa voi vapaasti tuulettaa vaikeitakin tunteita. Miten ihmeessä sitä kaiken jälkeen ylipäätään voisi olla postiivinen lapsettomuuden ja elämän suhteen? On ihan luonnollista...
  6. V

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei! Rohkenen kysellä täältä kokeneempien neuvoja. Olen 40-vuotias ja olemme yrittäneet mieheni kanssa kasta yli kahden vuoden ajan. Syksyllä 2014 hakeuduttiin Väestöliittoon, jossa meitä ei hoidettu asianmukaisesti (munasarjani ovat vanhentuneet ennenaikaisesti ja siihen olisi pitänyt...
  7. V

    .

    Moi! Millaisilla annoksilla otatte letroja ja minä kierron päivinä? Jos IVF:ään asti ei päästä, niin onko se sitten letrot mitä syödään "hoitona"? Mä olen aivan lopussa tämän lapsettomuuskriisin ja hoitovirheen takia, en pysty nukkumaan kuin unilääkkeillä ja niilläkin vähän. Parisuhde on niin...
  8. V

    .

    Tilulilu, olen kyllä kokeillut DHEA:ta, itseasiassa söin sitä n. 3 kk, mutta ei sillä näytä olevan muhun vaikutusta - mutta se on yksilöllistä. Se tässä kaivertaa, että olen kuitenkin vuoden sisällä saanut epäonnistuneiden hoitojen seassa kaksi luomuplussaa. Eli tuntuu, että se on mahdollista...
  9. V

    .

    Joulutähtönen, jos fsh-arvo on koholla (huomattavasti) niin ovistesti näyttää plussaa miten sattuu. Mulle kävi näin keväällä, kun kierrot alkoivat venyä. Innoissani testailin ovista kunnes huomasin, että sehän oli hitto koko ajan :). Ketutti. Syksyllä sitä ennen ovistesti vielä toimi. Eli mun...
  10. V

    .

    Kiitos empatiasta, Neiti. Nimenomaan, jos ivf olisi tehty heti (mihin oli lääketieteelliset perusteet), niin ainakin olisi tiedetty olisiko se onnistunut. Kierto pelasi vielä silloin ja tulin kaksi kertaa luomustikin raskaaksi (kumpikin päättyi keskenmenoon), joten todennäköisesti munasarjojen...
  11. V

    .

    Meillä alkaa nyt olla hoitojen lopettelu edessä. Soluja ei kerta kaikkiaan tule kuin se yks, ei sitten vaikka mitä yritetään. Väestöliitossa mogasivat homman aikailemalla - tai jos siellä olisi yritetty heti ivf:ää ja huomattu ettei se onnistu, niin ainakin ois tunne, että kaikki voitava on...
  12. V

    .

    Kiitos tsempistä, dyingdaylight! Joulutähtönen, mun usko maailmankaikkeuden oikeudenmukaisuuteen on mennyt viimeistään nyt :-). Neiti: Yrittämisen lopettamisesta; sehän tässä just on hankalaa, kun käytännössä lapsiasia tulee pyörimään mielessä niin kauan kuin vaihdevuodet lopettavat kierrot...
  13. V

    .

    Hei, Myös täällä on kaksi vuotta yritystä takana ja ikää 40 vuotta. Heti puolen vuoden yrityksen jälkeen hakeuduimme Väestöliittoon, jossa fsh-arvoni huomattiin olevan korkea. Siitä huolimatta meidät pistettiin yrittämään luomuna, ja vasta puolen vuoden jälkeen kokeiltiin edes ovulaation...
  14. V

    40+ so what wol.13

    Moi! Mistä testiryhmästä täällä puhutaan, saanko uteliaana kysyä? Mulla takana kaksi luomukeskenmenoa ja ties kuinka monta epäonnistunutta ivf:n yritystä (ei olla päästy punktioon asti kun soluja ei tule tarpeeksi). Alkoi tuo testiryhmä kiinnostamaan. Kiitos jo etukäteen! Ja täytin siis...
  15. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Ps. Ja kiitos myös Betsylle tsempistä! Toivotaan, että teillä tärppäisi ivf:n avulla!
  16. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Roxanne, kiitos tsempistä. Dextrassa on kyllä mainittu tuosta double stimulation -hoidosta. Muhun on kokeiltu jo kaikkea mahdollista, letroja ja clomeja ja piikityksiä, ei tuu soluja vaan kuin se yks. Lekuri varmaan siirtyisi tuohon jos ajattelisi sen kannattavan mun kohdalla. Olen todella...
  17. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Tervehdys, Tulin pitkästä aikaa lukemaan palstalaisten kuulumisia. Taustani on se, että hedelmöityshoidot aloitettiin Helsingin Väestöliitossa syksyllä 2014. Siellä jo kävi ilmi, että fsh oli koholla. Lääkäri kuitenkin väitti ettei ivf:llä ole kiirettä. Hän sanoi, että se olisi kuitenkin hyvä...
  18. V

    Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

    Betsy, mun fsh-oli jo yli vuosi sitten korkea kun aloitin käynnit Helsingin Väestöliiton klinikalla. Amh:ta ei vaivauduttu ottamaan. Ainoa toimiva hoitomuoto olisi ollut ivf, näin myös lääkäri sanoi tulosten tultua. Lääkäri kuitenkin lykkäsi ja lykkäsi ivf:ää ja lopulta vaihdoin klinikkaa...
  19. V

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Pakkohan sitä oli vielä kerran tulla tänne vilkaisemaan... Kiitos kaikille tsempistä. Kyllä, oltiin Helsingin Väestöliiton klinikalla. Asioin siellä useammankin lääkärin kanssa (en aina saanut aikaa "omalta" lääkäriltä), ja loppuvaikutelmani on se, että klinikan hoidoissa ei ole mitään...
  20. V

    IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Mandala, ja muut, punktioon asti ei päästä koska lääkkeillä/pistoksilla ei enää ole vastetta munasarjoihini. Tätä ennen Väestöliiton klinikalla ne aikailivat vuoden ivf:ään ryhtymisen kanssa. Hormoniarvoni (fsh) olivat jo siellä hoidot aloittaessani hälyttävästi koholla, mutta siitä huolimatta...

Yhteistyössä