Hakutulokset

  1. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    onnea Poppie! :love:
  2. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onnea Nipsunen ja pikkuinen! :love:
  3. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tsemppiä Nipsunen ja Poppie! Poppie, mulla oli kans pitkät latenssivaiheet mutta sieltä se vaavi tuli, kärsivällisyyttä! Toivottavasti pysyt vielä yhtenä kappaleena piinamiina! raida ja vauva 3kk
  4. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onnea Minervan! Oon täällä käynyt kurkkimassa milloin tulis vauvauutisia :love:
  5. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Minervan ja jenifer, Manducassa on integroitu tuki pikkuvauvalle ja se käy ihan vastasyntyneestä asti :) Nytkin vauva tuhisee repussa. Noissa repuissa on vauvan ergonomia tosi tärkee, Baby Björnit ja Stokket on ihan kamalia. Vielä kun sais säädettyä kantajan ergonomian kuntoon, meillä reppua...
  6. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Kirjoittelen vauva-arjen keskeltä... hankintojen miettimisen avuksi muutamia meillä toimineita asioita: -kietaisubodyt, meillä ei juurikaan käytetä pään yli puettavia -sitteri, ihan ehdoton kun olen yksin vauvan kanssa: pääsen käymään suihkussa tai vessassa kun vauva viihtyy hetken sitterissä...
  7. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tässä synnytyskertomusta lapsi rinnalla, sori typot: Supistukset alkoivat rv 41+3 iltapäivällä ja säännöllistyivät niin että synnytys oli virallisesti käynnissä 5 tunnin kuluttua. Illalla koitettiin päästä synnärille mutta siellä oli sulku ja käskivät vielä olla kotona. Yö meni tenssin kanssa...
  8. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Terve pitkästä aikaa :) En ole kertonut kuulumisia kun tuo loppuraskaus oli niin turhauttavaa aikaa, mutta meille syntyi lopulta 41+5 terve esikoisvauva ja minusta tuli äiti :love: Synnytys oli pitkä, yli 30 tuntia, ja rankka. Mutta meni ihan hyvin kuitenkin ja vaavi syntyi alateitse 10 pisteen...
  9. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tervetuloa uusille :) Ja ihana kuulla Tilulilun vauvakuulumisia! Toivottavasti kivut helpottaa pian :) Minervan, pikaista paranemista! Mä olen myös flunssassa :( Ekaa kertaa toivon, että vauva ei nyt päättäisi syntyä. Toisaalta hyvä aika sairastaa nyt, kun en usko että vauva syntyy tällä...
  10. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Suuret onnittelut tilulilu koko perheelle :love: :love: Voi vitsit, mä olen seuraava vuorossa. Jännittävää! :eek:
  11. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tilulilu on varmaan päässyt synnyttämään, täällä odotetaan jo jännittyneenä uutisia :) Ja vähän kateellisena myös, viikonlopun supistusten jälkeen ei mitään taaskaan... Kävin neuvolassa rv 38, ja totesivat että vauva on laskeutunut mutta pää liikkuu vielä. Sen jälkeen musta on tuntunut, että...
  12. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Onpa kurja tilanne Tilulilu :( Missä päin Suomea on asia noin hankalasti? Toivottavasti pääset pian synnyttämään! Mutta toisaalta vauvoille tekee hyvää olla vielä mahassa, he kehittyvät joka päivä ja ovat sitten valmiimpia maailmaan :) Sillain koetan itse ajatella, kun aika käy pitkäksi :D Ei...
  13. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Stellaria, TENSsejä voi vuokrata Aktiivinen synnytys ry:ltä ja lisäksi doulilta. Ovat tosi suosittuja eli jos haluat sellaisen, kannattaa nyt jo googlailla ja varata! Mä varasin omani doulalta heinäkuun alussa ja nyt kävin hakemassa sen. Jännän tuntuista kun kokeilin käsivarteen :p Huh...
  14. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Hurjasti tsemppiä loppurutistukseen Tilulilu! (y)(y)
  15. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Jenifer: Ummetukseen suosittelen psylliumia. Sitä myydään apteekissa kauppanimellä Vi-Siblin, mutta ihan samaa kamaa saa halvemmalla (ja luomuna) ruokakauppojen gluteenittoman leivonnan osastolta. Mulla oli kivulias ummetus koko tokan kolmanneksen enkä ois pärjännyt ilman kuitulisää. Mä tuolla...
  16. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Minervan: Meille tulee kans Manduca :) Ajattelin käydä hakemassa sen huomenna, jos jaksan. Kävin ä-polilla ultrassa ja vauvan koko on täysin normaalia keskikäyrää :love: Syntymäpainoarvio n 3500g, riippuen tietysti, milloin päättää syntyä. Sukupuolta en edelleen kysynyt eikä sitä kerrottu. Ja...
  17. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Meillä ei ainakaan äp-pakkauksessa ole muita pehmusteita kuin siinä tuleva patja. Petasin sen vauvaa varten: Äp-pakkauksen patja, kosteussuoja (ei pään alle ettei hiosta), aluslakana, peitto ja pussilakana. Ei tyynyä. Meillä vauva tulee enimmäkseen mukkumaan mun kanssa perhepedissä :)...
  18. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Minervan: Me emme aio kertoa vauvan sukupuolta kuin läheisimmille :) Se on meidän tuttavapiirissämme melko tavallista. Sukulaiset varmasti ihmettelevät, mutta haluan välttää sinisten tai vaaleanpunaisten vaatteiden virtaa viimeiseen asti. Kumpikaan ei kuulu mun lempiväreihin... Lisäksi mua...
  19. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tilulilu, tsemppiä loppurutistukseen! (y) Tosi hyville viikoille oot päässyt kaksosraskaudessa ja uskon että kaikki menee hyvin. Mulla oli neuvolalääkäri ja kaikki ok, kohdunkaula pehmennyt ja 1 cm jäljellä, mutta vielä kiinni enkä usko että tämä täältä pian tulee. Menkkamaisia kipuja on, mutta...
  20. R

    3-kymppiset ensimmäistä odottavat

    Tervetuloa uusille :) Liikunnasta... Mä koetan joka päivä liikkua edes vähän. Pystyn edelleen pyöräilemään :love: ja käyn uimassa aina kun on lämmintä. Aion uida niin kauan kuin kielletään, neuvolalääkäri on rv 36 ja silloin voi tulla kielto luonnonvesissä uimisesta. Lisäks harrastan kävelyä...

Yhteistyössä