Hakutulokset

  1. lentoemo-76

    G: Paljonko teillä taaperot katsoo telkkaria?

    Tyty86: meilläkin oli varsinainen elohopea, jota ois pitänyt koko ajan viihdyttää, ja siksi siitä telkusta tulikin yhtäkkiä jokapäiväistä, että sai ees ruokaa laitettua tai itse syötyä esim. aamiaista, käytyä itse pesulla jne. Kun laitoin telkun boikottiin, niin aluksi marisi ja vaati...
  2. lentoemo-76

    G: Paljonko teillä taaperot katsoo telkkaria?

    Tämä kiinnostaa itseänikin. Meillä katsoi 14kk-18kk dvd:ltä teletappeja/ Fröbelin palikoita/ Ti-tinallea maksimissaan tunnin päivässä (ennen 14kk ei näytetty oikeastaan lainkaan), tai siis aluksi silloin tällöin, mutta 18kk iässä huomasin, että sehän katsoo niitä joka päivä. Eikä ois ollut...
  3. lentoemo-76

    ~Helmitaaperot -09 talvella 2010-2011~

    Kiitos Labello uudesta pinosta! Ja kiitos Seranzulle ihanasta "raportista", mä tuun aina niin hyvälle tuulelle teidän kuulumisista, kun Kaapsu vaikuttaa niin hauskalta mieheltä ja mulle on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleen teidän iltarituaaleihin kuuluvat pallin tuulettamiset :laugh: Voi kun...
  4. lentoemo-76

    Mun bmi on 20, haluan silti laihtua 2 kiloa, lähteekö se karppaamalla?

    Zone-dieetti ainakin on tehokas, olen sillä nyt itse. Mutta itse en kyllä katsele kiloja, koska niissä ei ole oikein mieltä ainakaan, jos harrastat liikuntaa, koska itse saatan olla yhtä vaatekokoa hoikempi, mutta painaa saman verran kuin ennen, olen vain liikkumalla vaihtanut rasvaa lihaksiksi...
  5. lentoemo-76

    kehtaatteko imettää rintakumeilla julkisesti?

    En ole itse käyttänyt rintakumeja, mutta en tosiaan oisi ruvennut niitä nolostelemaan enkä kyllä käsitä, että mitä hävettävää niissä on ? Minusta on upeaa, että imetät ja sillä sipuli!
  6. lentoemo-76

    Saako SEKTION liian helposti? Minusta saa.

    Kyllähän munkin napaa kaivelee kaikenmoiset asiat, joista maksan turhaan veroja (kun maksan freelancerina Suomeen vaikka asunkin ulkomailla) saamatta itse mitään vastikkeeksi. Pitäisikö perustaa sellainen puolue, jonka hallitusohjelman mukaan Suomessa pitäisi kieltää KAIKKI veronmaksajien...
  7. lentoemo-76

    Mitkä ruuat vahingoittaa sikiötä jos on raskaana?

    Mun taas on vaikea uskoa, että joku kouluikäinen tulee kaksplussan sivuille kyselemään neuvoja kotiaborttiin :rolleyes: Kyllä sen ikäiset käy ihan eri palstoilla kyselemässä näistä jutuista... ja jos joku on niin fiksu, että tulee perheenäideiltä kyselemään, niin osaa kyllä googlettaa itsekin...
  8. lentoemo-76

    Voiko istukka lakata toimimasta tupakoinnin vuoksi?

    En tiedä, voiko kokonaan lakata, mutta tupakointi vähentää tutkitusti mikroverenkiertoa myös istukassa, ja siten ravintoaineet happi jne. pääsevät huonommin sikiölle saakka. Siksi tupakoivien äitien lasten keskipainot syntymässä ovat pienempiä kuin tupakoimattomilla. Ja nikotiinihan pääsee...
  9. lentoemo-76

    Mitkä ruuat vahingoittaa sikiötä jos on raskaana?

    No ihan varma keino on juosta lumihangessa alasti saunavihta kädessä ja kumisaapas päässä. Pian tulee valkotakkisia setiä hakemaan lämpimään ja siellä voit mainita tästä provosta niin etköhän saa lääkkeitä useampaankin vaivaan...
  10. lentoemo-76

    Mihin asti teillä nukutaan aamulla?

    Meillä herätään tasan 7.30, mentiin mihin aikaan tahansa nukkumaan. Ok, joskus jos on mennyt aivan tosi myöhään edellisenä iltana, niin saattaa nukkua klo 8, mutta ei kyl tartte vekkaria tämän käkikellon kanssa, siellä kukutaan tosiaan sveitsiläisellä tarkkuudella 7.28-7.33 välillä...
  11. lentoemo-76

    Helmitaaperot -09 ~lokakuussa 2010~

    Rosinante: meillä on aina ollut hampaiden yhteydessä maha löysällä ja vähän lämpöäkin!
  12. lentoemo-76

    Helmitaaperot -09 ~lokakuussa 2010~

    On tosiaan hiljentynyt pino kovasti. Otan osasyyn niskoilleni, kun en enää käykään selittämässä täälla jokaista vessakäyntiäni vaan puran tajunnanvirtaa sinne blogiin :p Vauvakuume olikin sitten kananlento, meni viikossa parissa ohitse. Syytän siitä ovulaatiota, jostain syystä kierron loppua...
  13. lentoemo-76

    Pitääkö selitellä lapsen käytöstä? Erityislapsesta kysymys.

    Minäkin kyllä kertoisin asiaa sen kummemmin suurentelematta. Koska itselläkin on tuttavapiirissä lapsi, jonka käytöstä ihmettelimme mieheni kanssa, ja koimme suuren ahaa-elämyksen, kun perheen isältä puolivahingossa pääsi, että ovat menossa tutkimuksiin autismi-epäilyjen vuoksi. Olen ollut...
  14. lentoemo-76

    Noloa.Purskahdin itkuun,kun anoppi puhui lapseni ujoudesta(tilanne tänään)

    Voi kurjuus tuollaista kommentointia :( Siis ymmärrän hyvin, jos purskahdit itkuun, tuleehan sitä nyt vähemmästäkin paha mieli. Ja siis tuskin itkit vain anoppisi vuoksi, vaan se kaikki kommentointi, jota olet tähän saakka saanut kuulla, varmaan purkautui tuolla tavalla. Joka tapauksessa...
  15. lentoemo-76

    Taaperon yöheräämiset!

    Se on kyllä harmillista, jos ei mahdu kunnolla makkariin. Itsellä on vain yksi lapsi, niin että ei ole jouduttu miettimään tuota kahden pinniksen yhteen sovittamista. Mutta uskoisin, että menee kyllä jossain vaiheessa ohi, tietty siihenkin kannattaa varautua, että sisarusmustasukkaisuus...
  16. lentoemo-76

    Taaperon yöheräämiset!

    15-24 kuukauden väliseen personaallisuuden kehitykseen kuuluu ns. uudelleen lähestymisen kausi, jota kutsutaan myös toiseksi eroahdistuskaudeksi. Se on vain ensimmäistä eroahdistuskautta ristiriitaisempi kehitysajanjakso, koska siinä lapsella vuorottelevat itsenäisyyteen pyrkiminen ja huomio...
  17. lentoemo-76

    pitkä kudottu liina vai manduca?

    Itse tykkäsin enemmän kudotusta liinasta, sillä kannoin vielä 15 kk:n iässä. Manducalla taas kantoi mies, häntä ei saanut kantoliinalla kantamaan. Molempi parempi, mutta mulla selkävaivoja ja kudottu liina tuntui tukevammalta kuin manduca.
  18. lentoemo-76

    Toimitus kysyy: minkä ikäinen lapsi voi olla hetken yksin?

    Itse asun Italiassa ja niinpä tämäkin asia on muokkautunut asuinympäristön mukaan. Täällä alle 12-vuotiaita ei jätetä kotiin koskaan yksin ilman vanhempia. Myöskään alle 12-vuotiaat eivät mene kouluun yksin, joko koulubussilla tai sitten vanhempien seurassa/kyydissä. Syynä sekä vaarallinen...
  19. lentoemo-76

    Minkä ikäisenä alkaa tulla 2sanaisia lauseita?

    Meidän hellantelttu alkoi kävellä 12kk:n iässä eli hyvin neuvola keskiarvojen mukaan, 18 kk iässä sanavarasto oli siinä 100 pintaan (ehkä 100 suomeksi ja parikyt italiaksi), italiaksi alkoi tulla 18kk:n jälkeen 3 sanaisia lyhyitä lauseita ja suomeksi 2 sanan yhdistelmiä. Muutenkin italiaksi...
  20. lentoemo-76

    Kuinka teidän lapset vääntelee sanoja?

    Meilläkin esim. ambulanssi on amulanssi mutta paloauto vain sitkeästi piipaa, vaikka tietää kyllä kummankin olevan piipaa-autoja :)

Yhteistyössä