Hakutulokset

  1. M

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    Musta on hienoa kun haluaa synnyttää luomuna eikä mulla ole mitään sanottavaa sitä vastaan. Toivoin kovasti itsekin voivani synnyttää luomuna molemmilla kerroilla, mutta mulle valitettavasti kipu oli ekassa synnytyksessä sietämätöntä ja päädyin epiduraaliin. Kaikkein rankinta mulle oli kuulla...
  2. M

    voisitko olla ystävä 30vee lapsettoman sinkun kanssa?

    Täh? Ei kai kenenkään elämänpiiri ole OIKEASTI noin pienenpieni ja rajoittunut? Mun ystävistä SUURIN osa on lapsettomia ja ikää heillä on 30 - 37 vuotta! Osa on myös sinkkuja. Itsekin sain ekan lapseni 32 -vuotiaana enkä edes tuntenut olevani millään tavalla vanha äiti (itse asiassa tunsin...
  3. M

    Kertokaa hyvin sujuneista alatiesynnytyksistä

    Yksi synnytys takana ja se oli kyllä ihan erilainen kuin odotin! Mutta en muistele pahalla ja nyt odotan tätä toisen synnytystä ihan innolla. Mulla meni lapsivedet yöllä kello 1 rv 39+6 ja silloin olin ihan onnessani, että vihdoin se alkaa. Mutta yhden yhtä supistusta ei tullut, lapsivettä...
  4. M

    ~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

    Ajattelin liittyä seuraanne. Eli olen 33 -vuotias ja odottelen toista lastani. Viikkoja mulla on vasta 6+6 (tiedämme tarkan hedelmöityspäivän). Syke nähty varhaisultrassa viikoilla 6+1, jossa todettu kaiken olevan mallillaan. Olen aika pahoinvoiva ja se on mulle uutta tässä...
  5. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Merilintu, Enpä minäkään oikein paljon netissä ole kirjoitellut viime aikoina. Olisi tosi kiva jossakin kirjoitella! Pitäisi avata vaan uusi ketju tuonne johonkin lapsiosioon, vai mitä? Täällä arki sujuu hienosti ja elämä on kivasti uomissaan. Nyt kun olen selvinnyt ekojen kuukausien...
  6. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Hei kaikille pitkästä aikaa! Ihan ensi alkuun pahoittelen, etten ehdi lukemaan kaikkien kuulumisia ja kommentoimaan. Se täytyy ehdä myöhemmin kun on sen verran kiirusta. Mutta onnitteluni Fannille vauvasta ja ihanaa vauva-arkea! Täällä makailen sylissäni jo kaksikuukautinen tyttö...
  7. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Hei kaikille! Tulin nopeasti kertomaan että meille syntyi 19. joulukuuta pieni ja suloinen tyttö! :heart: Äiti ja isä ovat ihan rakastuneita vauvaansa. Monenlaista mutkaa oli matkassa mutta nyt ollaan kotona ja opetellaan tuntemaan uusi perheenjäsenemme. Hän painoi syntyessään 2970 g...
  8. M

    Kuka on hakenut lääkäriltä todistuksen lentämistä varten?

    Riippuu siis lentoyhtiöstä mikä raskausviikko heillä on rajana lupalapulle. Finnairilla se raja on 28 viikkoa. Eli jos lääkärin lupaa ei ole, lentoyhtiön ei tarvitse hyväksyä sinua lennolle. Eli se lupa todellakin kannattaa hakea, jos yhtään enemmän on jo masua! Vaikka olisit pidemmällä kuin...
  9. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Tervetuloa Mirde ja Saagatar! Tirlittan, kiitti vinkistä! Meninkin Kestovaippainfon sivuille ja tosiaan siellä on ohjeita. Täytyypä rohkaista mieleni ja kokeilla. Olen ostanut yhdet villahousut ja tosi halvalla villaisia ja froteisia imuja kirpparilta (sain 70 sentillä hyvänkokoisen...
  10. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Hei täältä mammalomalta -vihdoinkin! Liityn siis teidän joukkoonne, Tehilla ja Tirlittan! Onko jo muitakin äitiyslomalaisia? Multa voi jäädä epähuomiossa välistä. Tirilittan, hyvä, että voit touhuta jotakin. Uskoisin, etä täysi vuodelepo loppuraskauden ajaksi voisi olla tuskaista.. Vaikka mitäpä...
  11. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Pakko vaan kommentoida, etten oikein käsitä miten näistä viesteistä tulee aina näin pitkiä! :) Sori...
  12. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Tervetuloa uudet, Kleio, Kaikku ja Epulis! Kivaa kun porukka kasvaa! Sompio, kiitos täältäkin vaatekommenteista! On kiva kuulla kokemuksista, kun itse vaan yrittää omassa päässään arvioida.. Merilintu, mäkin pohdin noita muita hankintoja.. Sain ystävältä käsikäyttöisen rintapumpun ja yhdet...
  13. M

    Onko joku saanut jo sikainfluenssarokotteen?

    Täällä on rokote otettu tänä aamuna. Odotin kovia sivuoireita, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut. Olipa jotenkin epädramaattista! Rokote oli pieni tuiskaus, ei edes tuntunut missään eikä mua ole tosiaan edes käsivarresta aristanut. Katsotaan nyt vielä ensi yö, josko tässä illan mittaan...
  14. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Tsemppiä Fanni, suppareiden kanssa elämiseen! Äitini juuri kertoi, että hänellä oli aika täsmälleen sama tilanne siskoani odottaessaan kun raskauksien välillä oli varsin lyhyt aika. Ovatko lääkärit sanoneet, että tämä voisi olla syynä kohdunsuun aukeamiseen? Harmi että olit työn suhteen...
  15. M

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Tässä pikaisesti lisätietoa EMEA (European Medicines Agency):n sivuilta. Sori, jos tämä linkki on jo tässä ketjussa. http://www.emea.europa.eu/pdfs/human/pandemicinfluenza/60132109en.pdf Siellä adjuvanteista mainitaan näin lyhykäisesti: "Adjuvants are widely used in vaccines as they...
  16. M

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Minua hätkähdytti tuo tieto siitä, että amerikkalaisen otannan mukaan joka kolmas raskaana oleva nainen oli joutunut sairaalahoitoon saatuan H1N1 -viruksen (eli käytännössä siis joutuivat sairaalahoitoon jälkitautien takia). Sehän on valtavan suuri luku, jos pitää siis paikkansa suuremmassa...
  17. M

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Tämäpä on tosi informatiivinen ketju, puolin ja toisin! Mulla on herännyt yksi kysymys, Snow Leopard. Nuo tietolähteesi, jotka tähän linkitit ovat siis negatiivisesti rokotuksiin suhtautuvan 'yhden naisen järjestön' ja jenkkiläisten lakifirmojen yhteisorganisaation nettisivut. Tämä...
  18. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Tirlittan, kuulostaapa kivalta tuo lomaviikkonne! Haluaisin myös kovin lomailemaan jo! Juu, eipä tuosta lentämisestä mitään haittaa ole raskausaikana, mutta mukavampaahan se on vaan autolla ajella lomailemaan! Ja mä kun lennän muutenkin aika paljon, niin joskus on rentouttavampaa jättää...
  19. M

    Sikainfluenssarokotusgaluppi!

    Mä olen aika lailla samaa mieltä, Sapfo. Mulle ei riitä syyksi rokottamattomuuteen se, että rokotteessa on sivuvaikutuksia aiheuttavia ainesosia. Haluan tietää mitä sivuvaikutuksia -ja ne todennäköisyydet niille. Tämä on tärkeä pointti mulle. 100% turvallista rokotetta ei ole olemassakaan, ei...
  20. M

    30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

    Merilintu, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Olo on varmasti todella helpottunut! :) Tirlittan, mulla on ihan sännöllisesti harjoitusuppareita. Ne tuntuvat selvimmin kun on vessahätä. Ja niitä tulee ripakammin liikkuessa enemmän, jolloin sitten sitten pitää hiljentää tahtia. Ihan täysin...

Yhteistyössä