Brasiliassa on alkuperäisväestöllä oikeuksia, joista voisi ottaa mallia Suomeenkin. Täällä tarvitaan persulakeja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Brasilian alkuperäisväestön osuus on suunnilleen vastaava, mikä on perussuomalaisten osuus täällä Suomessa.
Suomessa persujen määrä on tippumassa lujaa, kun etenkin yhteiskuntaan integroituneet persut ovat huomanneet, että perinteiset työväen puolueet ajavat heidän etujaan vaikka perussuomalaiset ovat politiikallaan koittaneet vastustaa omien etujen ajamista. Joka tapauksessa perussuomalaisia on edelleen jäljellä merkittävä määrä ja heidän suojelemiseen voisi ottaa oppia Brasiliasta.

Brasiliassa alkuperäiskansan määrä on saatu kasvamaaan ja luku on tällä hetkellä jossain 800 000 ja miljoonan välissä. Alkuperäiskansan elpymisessä osansa on ollut lainsäädännöllä, joka takaa alkuperäisväestölle oikeuksia. Suomi voisi ottaa mallia Brasiliasta, sillä monikulttuurinen suomi on monessa suhteessa Brasilian kaltainen. Monen kulttuurin sekoitus, jossa elää mukavaa kristittyä elämää mm. noin 10-20 miljoonaa Arabia.

Brasilia ei päästä monikulttuurisuutta sekoittumaan alkuperäisväestön kanssa ellei alkuperäisväestö sitä salli. Jos haluaa mennä alueelle, niin hakemus pitää tehdä funaille, joka esittelee asian alkuperäiskansalle ja joko myöntää tai evää luvan.

Sama voisi olla suomessakin. Jos haluat persujen maille, niin hakemus menemään. Jos saat luvan ja menet, niin mitkään lait eivät enää koske sinua.

Brasiliassa alkuperäisväestöön liittyvä laki on muotoiltu siten, että he ovat Brasilian lain silmissä lapsia. Tämä tekee sen, että mitään rikosoikeudellista vastuuta Brasilian lakien suhteen ei ole olemassa. Yhteisö hoitaa omansa. Sama toimisi hyvin Suomessakin. Ei tarvitsisi välittää siitä, että kuka lyö ketä tai kuka tekee mitäkin. Persut voisivat vain olla, kun ei olisi murhia eikä raiskauksia. Ne kun kuitenkin ovat vain lakiin perustuvia asioita.

Persulandian voisi hyvin perustaa vaikka sen ydinalueelle eli Satakuntaan
 
vierailija
Miksi pitäisi olla yksi monikulttuurinen Suomi?

Tosin persuille jos antaa reservaatin, niin sen tulee olla Satakunnassa tai jossain muualla niiden ydinalueella. Jos sen laittaa itään, niin ne liittää sen heti Venäjään
 
vierailija
Kannatan aapeen aloitetta persureservaatista. Pelastetaan Kainuu kurimukselta ja pidetään Satakunta ykkösvaihtoehtona.
Persut ovat jämähtäneet 1800-luvulle, jolloin ajettiin hevosilla pitkin raittia ja käytiin riehumassa puukoin ja puntarein kylillä ja häissä.
Myös Australiassa suojellaan alkuperäisväestöä, jos olen asian oikein ymmärtänyt.
Radiossa lauletaan parhaillaan Suvivirttä hitaalla tempolla.
Olen jo vilkaissut päällisin puolin aamun uutiset. Pesin aamulla lokin kakan parvekkeen lasista ja vien kohta roskat ulos. Toivottavasti vajan lukko ei taas reistaile. Hiekkatoosana elämäni ei ole ollenkaan hassumpaa. Tilanne vaan paranee, kun persureservaatissa juhlitaan avajaisia. Me elämäntapatyöttömät, lusmut, loiset ja muut yhteiskunnan riesat lähetämme reservaatille lämpimät onnentoivotukset.
 
vierailija
Kannatan aapeen aloitetta persureservaatista. Pelastetaan Kainuu kurimukselta ja pidetään Satakunta ykkösvaihtoehtona.
Persut ovat jämähtäneet 1800-luvulle, jolloin ajettiin hevosilla pitkin raittia ja käytiin riehumassa puukoin ja puntarein kylillä ja häissä.
Myös Australiassa suojellaan alkuperäisväestöä, jos olen asian oikein ymmärtänyt.
Radiossa lauletaan parhaillaan Suvivirttä hitaalla tempolla.
Olen jo vilkaissut päällisin puolin aamun uutiset. Pesin aamulla lokin kakan parvekkeen lasista ja vien kohta roskat ulos. Toivottavasti vajan lukko ei taas reistaile. Hiekkatoosana elämäni ei ole ollenkaan hassumpaa. Tilanne vaan paranee, kun persureservaatissa juhlitaan avajaisia. Me elämäntapatyöttömät, lusmut, loiset ja muut yhteiskunnan riesat lähetämme reservaatille lämpimät onnentoivotukset.
Ap täällä satuilee itselleen 😂
 
vierailija
Ap täällä satuilee itselleen
Ketjun aapee on joku toinen kuin minä. On tällä palstalla muitakin fiksuja ja huumorintajuisia kirjoittajia kuin allekirjoittanut. Parhaillaan radiossa laulaa Edith Piaf. Kohta pitänee ilmoittautua Muistojen bulevardi-vieroituskurssille tai vertaisryhmään. Olen vieläkin tyrmistynyt siitä miksi kyseinen musiikkiohjelma sai lähetysajaksi sunnuntai klo 11, ja syrjäytti ortodoksisen jumalanpalveluksen klo 20:een. Ei vanhojen iskelmien lähetys ole niin tärkeä lepopäivänä. Yle Areenalta voi kuunnella saman lähetyksen missä ja milloin vain.
 
Ketjun aapee on joku toinen kuin minä. On tällä palstalla muitakin fiksuja ja huumorintajuisia kirjoittajia kuin allekirjoittanut. Parhaillaan radiossa laulaa Edith Piaf. Kohta pitänee ilmoittautua Muistojen bulevardi-vieroituskurssille tai vertaisryhmään. Olen vieläkin tyrmistynyt siitä miksi kyseinen musiikkiohjelma sai lähetysajaksi sunnuntai klo 11, ja syrjäytti ortodoksisen jumalanpalveluksen klo 20:een. Ei vanhojen iskelmien lähetys ole niin tärkeä lepopäivänä. Yle Areenalta voi kuunnella saman lähetyksen missä ja milloin vain.
Ja Youtube tarjoaa sinulle tuota muistojesi musiikkia ihan niin paljon kuin haluat. Vanhojen alkuperäisesitysten lisäksi löydät uusia tulkintoja.

 

Yhteistyössä