Hakutulokset

  1. maalla on mukavaa

    Sillä oli ihan syynsä miksi en halunnut tarkkaa LA kellekkään ilmoittaa. ARG.

    Esikoista odottaessa alkoi nyppiä kun kaikki ihan asioikseen soitteli ja kysyi että "Joko se on syntynyt?" ja eikö jo kun LA on jo silloin ja silloin jne" Juu, yli meni niin että hujahti, ja päivittäin sait usealle todeta että ei, ei ole syntynyt ilmoitetaan kyllä kun on syntynyt. Kiitos ja...
  2. maalla on mukavaa

    (tupla)rattaiden lähetys matkahuollon kautta? Hinta?

    Muistaako joku mitä maksaa suurinpiirtein? Entäs tavallisten yhdistelmien? Koitan tässä nyt sellaista suurinpiirtein hintaa kalastaa ja pähkäillä että kannattaako ostaa halvemmalla kauempaa vai läheltä kalliimmalla ja noutaa itse.
  3. maalla on mukavaa

    N. 2v aamupala?

    Mitä teidän 2v kieppeillä olevat syö aamupalaksi? Mihin aikaan ruoka? Meillä 1v9kk aamupala: leipä, kaurapuuroa (jossa pakastemarjoja tai piltti), jogurtti, ja joku hedelmä (banaani/mandariini/päärynä) sekä lasi maitoa. ruuan syö vasta 13-14 välillä.
  4. maalla on mukavaa

    N. 2v aamupala?

    Mitä teidän 2v kieppeillä olevat syö aamupalaksi? Mihin aikaan ruoka? Meillä 1v9kk aamupala: leipä, kaurapuuroa (jossa pakastemarjoja tai piltti), jogurtti, ja joku hedelmä (banaani/mandariini/päärynä) ruuan syö vasta 13-14 välillä.
  5. maalla on mukavaa

    Ihana riita taas miehen kanssa, ja niin pienestä asiasta.

    Likka 1,5v oli keittiössä, kuului lasin putoamis/särkymis ääni ja perään kauhea itku. Ryntäsin keittiöön ja totesin että tyttö oli lasin tiputtanut tiskialtaaseen/koittanut altaan reunalle sen laittaa josta oli tippunut tiskialtaaseen. Ihan sama miten oli tapahtunut mutta lasi hajonnut...
  6. maalla on mukavaa

    Selittäkääs tyhmälle, ultrasta pohdiskelua.

    Millä perusteella siis nt ultrassa ne viikot määritellään? Mä olen kuvitellut että on sellaiset keskivertomitat ja niistä määritellään sikiön n. koko, että näillä viikoilla kaikki sikiöt olisivat vielä kohtalaisen saman kokoisia. Mutta kaverin kanssa vertailtiin ultra juttuja, ja heillä...
  7. maalla on mukavaa

    Miksi on niin vaikeaa muistaa soittaa neuvolaan soittoaikana? :O

    Mä muistan sen aina tällä tavoin aamusta, tai sitten illalla kun neuvola on jo kiinni! Jos laittaa kännykkään muistutuksen, niin just sillon se on varattu tai sitten on joku homma kesken eikä ehdi soittaa :kieh: :headwall: Kyllä ne sieltä sano että voi koittaa kyllä muuhunkin aikaan soittaa...
  8. maalla on mukavaa

    Joku kiva leipomus mustikoista?

    Mulla olisi tuoreita mustikoita vielä n. 4-5dl, mitähän niistä leipoisi? Mahtaisko joltain löytyä vaikka hyvä mustikka-rahkapiirakan ohje? Tai jotain muuta helppoa ja nopeaa leivottavaa? =)
  9. maalla on mukavaa

    1v mukaan äitiysneuvolaan?

    Ensi viikolla olisi eka neuvola, ja niin keskellä päivää kuin olla ja voi, pahoin pelkään että likan joudun mukaan ottamaan, miten pitkä eka käynti mahtaa olla? Mietityttää kun rattaita ei saa ottaa huoneeseen vaan ne on oven pieleen jätettävä, ja tuo ikiliikkuja ei sylissä kyllä viihdy...
  10. maalla on mukavaa

    Nyt iski paniikki, miten mä liikun huomenna 2 pienen lapsen kanssa?

    Kaverin lapsi tulossa mulle hoitoon, mökkihöperöksi tulee sisällä aivan varmasti mutta milläs liikut himpun vajaa 1v ja 1v 3kk ikäisen kanssa? :O Meidän likka kyllä kävelee sujuvasti myös ulkona, MUTTA se on eri että tahtooko kävellä... Liinakin löytyisi, mutta voin vain kuvitella mitä toteaa...
  11. maalla on mukavaa

    Mä olen viime aikoina nähnyt ihan sekopää unia.

    En muista näitä ennen varmaan puoleen vuoteen nähneeni unia jotka aamulla vielä muistaisin. Esim. edellisyönä näin että meillä ja naapurilla oli kylpyhuoneiden välissä ovi, joka pidettiin lukittuna, mutta joku aamu heräsin ja menin normaalistikkin vessaan, huomasin että se kyseinen ovi oli...
  12. maalla on mukavaa

    Paljon kaloreita sisältävää ruokaa?

    Mulla on paino laskenut kuin lehmän häntä, vielä viime kesänä paino 50kg, helmikuussa 43kg, nyt 43,5kg. Tutkimuksissa käyty, ja mitään sairautta ei löydy, sain ohjeeksi syödä 5 kertaa päivässä, ja aluksi ainakin mahdollisimman paljon kaloreita sisältäviä ruokia. Tavoite olisi saada paino...
  13. maalla on mukavaa

    Raskausoireista, varsinkin 2-> raskauksia kokeneet!

    Mulla oli viime raskaus helppo, ei pahoinvointia, ei kipuja, ei turvotusta, jos vatsa ei olisi kasvanut niin muuten olisin ollut kuin en raskaana olisikaan ollut. Pientä närästystä oli loppu vaiheessa, mutta sitäkään ei merkittävästi. Samoin synnytys nopea ja helppo, jaloillani olin heti, sain...
  14. maalla on mukavaa

    hyviä salaattiohjeita kaipaan.

    Jonkun hyvän (ruokasalaatin) ohjetta kaipaan! Ei siis väliä onko riisiä vai makaroonia, tonnikalaa, lohta, kinkkua, vaiko kanaa.. ihan mitä vaan kunhan on hyvän makuista. :D
  15. maalla on mukavaa

    Vauvatoiveita ensi vuodelle

    Tuntuu että kaikissa ketjuissa jo keskustelua todella paljon ja niihin vaikea enää päästä mukaan, onko täällä muita joille vauva toiveissa ensi vuodelle ja kiinnostaisi vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia? Meillä siis nyt yk1 ja menossa kp 14/29 ennestään yksi lapsi.
  16. maalla on mukavaa

    Päivystyksestä kotiuduttu, mutta huoli on silti suuri.

    Yöllä siis lähdettiin likan kanssa päivystykseen, heräsi ja huusi kuin syötävä, veti itsensä veltoksi ja silmät oli kääntyneenä vasemmalle ylös, likkaan ei saanut mitään kontaktia, ja oli veltto sekä tuli kuuma. Mies soitti ambulanssin, joka tuli luojan kiitos todella nopeasti, likka edelleen...
  17. maalla on mukavaa

    Koska "oviskivut"?

    Mulla pitäisi siis (laskureiden) mukaan ovis olla 19pv ja nyt tänään menkkamaista jomotusta selässä, yms.. voiko noilla olla oviksen kanssa tekemistä?
  18. maalla on mukavaa

    Mitäs suosittelette äitienpäivälahjaksi? (joku hoito/hieronta?)

    Mieheni äidille koitettiin eilen pohtia jotain kivaa lahjaa, päädyttiin lahjakorttiin johonkin hoitoon jossa saisi rentoutua.. Suosituksia millaista kannattaisi kyselemään lähteä? Ja siis ei väliä onko tavan hieronta, vai onko jokin kasvoihin/päähän kohdistuva hoito.. Kerro vain oma...
  19. maalla on mukavaa

    Kokemuksia Turun puuhapirtistä?

    Mulla tänään pakollinen meno iltapäivällä ja likka on siksi ajaksi jonnekkin saatava, millainen tuo puuhapirtti on? Miten mahtaa tuollainen 1v1kk siellä pärjätä?
  20. maalla on mukavaa

    Hullujen päivien REIMAn puku?

    Mahtaako olla vielä jäljellä (turussa) vai onko loppunut jo niinkuin kuulemma Ticketin puku? Kannattaako enää tähän aikaan edes mennä? Ja onko ok puku tollaselle 1v:lle? Mahtaako yhtään pitää vettä?

Yhteistyössä