Hakutulokset

  1. S

    Didriksonin toppavaatteet

    Onko kellään kokemuksia? Ovatko kestäviä?
  2. S

    Kakun täyte - tulisiko tästä hyvää?

    Ajattelin laittaa täytekakkuun muussattua banaania (ja tilkka sitruunamehua) sekä vaahtoa johon tulisi Flora Vanillaa, purkki maitorahkaa ja pakastemansikoita (itse pakastettuja eli miedosti sokeroituja). Miltä kuulostaa? Kannattaisiko kakku täyttää jo reilusti etukäteen (ed. iltana tai heti...
  3. S

    Lintsille

    En ole vuosiin ollut, ja nyt ihan ekaa kertaa pikkulapsen kanssa menossa. Onko siellä vielä niin, että joihinkin laitteisiin tarvitaan useampi lippu, jos siis ostaa yksittäisiä lippuja? Meillä yksi seurueen jäsen olisi ihan tyytyväinen vain muutamaan laitteeseen, mutta ainakin takavuosina...
  4. S

    Uusavuton kysyy siman valmistuksesta

    Voiko siman antaa käydä nämä pari päivää ennen pullotusta ämpärissä, jossa on tiivis kansi päällä? Vai poksahtaako koko ämpäri?
  5. S

    Raskauskiloista eroon 1. vs. 2. synnytyksen jälkeen?

    Kuulin tällaisen huhun, että toisen lapsen jälkeen kilot eivät enää tippuisi yhtä helposti kuin ensimmäisen. Todistakaa vääräksi, pliis!
  6. S

    Sopiiko Aventin rintapumppuun minkään muun merkin pullot?

    Kysymys otsikossa. Haluaisin hankkia lasisia.
  7. S

    Vieraan paikkakunnan terveyskeskuspäivystykseen?

    Miten tämä nyt nykyään menee, voinko viedä lapsen mökkipaikkakunnan terveyskeskuksen päivystykseen vai pitääkö mennä omaan kotikuntaan? Mistään hengenhädästä ei ole kyse, vaan silmätulehduksesta. (Ja miksi nämä aina iskee pyhänä ja kun ollaan jossain reissussa?!?)
  8. S

    Mitä teksisin illalla?

    Äh, heittäkää jotain ideoita. Ollaan siis kaksin pojan (vajaa 3-v.) kanssa kotosalla. Tekisi mieli mennä jonnekin ja tehdä jotain, mutta kellekään tutulle ei sovi , enkä jaksaisi tuonne tylsään puistoon lähteä nököttämään.
  9. S

    Tilaisitteko vaunut ulkomailta vai ostaisitteko Suomesta?

    Mä en osaa päättää. Ulkomailta tilatessa säästäisi 146 euroa, mikä on juuri sillä hilkulla, että kannattaako. Ainoa kysymys on oikeastaan mahdollinen takuuhuollon tarve. Miten teillä ulkomailta tilanneilla on sujunut huolto, jos on tullut jotain ongelmia? Voiko lastentarvikekauppoihin viedä...
  10. S

    Soitto hätänumeroon, vaikka ei ole hätä

    Kunhan nurisen, kun muistui taas tämä(kin) epäkohta mieleen tänään. Tapahtui pieni peräänajo aamulla, minun perääni siis ajettiin. Vauhti oli hiljainen, omaan autooni ei vetokoukun ansiosta tullut lommon lommoa, peräänajajan etupuskuri vähän vaurioitui. Poliisille piti tietysti soittaa...
  11. S

    Minkä ikäisenä teidän pojat alkoi pissata pönttöön seisaaltaan?

    Alkaa jo ottaa päähän kun äitini aina vieraillessaan jauhaa, kuinka nyt olisi jo aika opettaa tuo meidän poika pissamaan pönttöön seisaaltaan "niin kuin poikien kuuluu). Mulla ei itsellä ole mitään haluja ruveta siivoilemaan niitä sotkuja, joita tästä ihan varmasti seuraisi, kun just on saatu...
  12. S

    Lapsen uhma, ruokailut ja äidin hermot *ruikutusta*

    Mä en kestä tuon 2v10kk kanssa. Ihan järkyttävä uhmis päällä. Tiedän, että kuuluu ikään ja osaan mielestäni aika hyvin toimia oikein kiukunpuuskien suhteen, mutta yksi asia, joka ärsyttää ihan maan vietävästi on ruuan kanssa temppuilu. Lapsi sanoo, että haluaa leipää aamiaiseksi, no minä...
  13. S

    Tyhmä kysymys, varmistan ymmärsinkö reseptin oikein

    Eli reseptissä lukee: 3 isoa (n. 1kg) munakoisoa Tarkoittaako tämä siis, että munakoisoa tulee yhteensä n.3kg? Eikö tämä ole hirvittävän iso määrä?! Ohjeesta ptäisi tulla ruokaa neljälle. Vai kutistuuko munakoiso reilusti kypsennettäessä?
  14. S

    Pullien / sämpylöiden kohotus pellillä

    Vinkkejä taikinan kohotukseen kulhovaiheessa on vaikka kuinka (itse kohotan lavuaarissa vesihauteessa), mutta miten te saatte ne kohoamaan pellillä? Meillä on kotona niin viileää, että ei kyllä tahdo kohota ollenkaan. Joskus olen laittanut uuniin ja kaikista pienimmälle lämmölle, mutta silloin...
  15. S

    Soppa ja perunat

    Piti tehdä siskonmakkarakeittoa, mutta huomasin juuri, että meillä ei olekaan kaapissa perunoita muuta kuin 3 jauhoista. Meneekö nuo jauhoiset perunat keitossa ihan muusiksi? Laitanko ne vai jätänkö vaan ilman perunoita koko sopan? Vai pitäisikö raahautua kauppaan...
  16. S

    Koska palkki-istuimeen ilman palkkia?

    Onko tähän joku ikäsuositus? Istuimessa itsessään lukee 15kg eteenpäin (mutta 18kg asti ok myös palkin kanssa) mutta jostain muistelisin luekneeni, että alle 4-v. ei suositella? Mietin, että tuo 2v9kk mahtuisi talvikamppeissaan paremmin ilman.
  17. S

    Wii Zumba

    Onko mistään kotoisin? Kovasti tykkäisin zumbailla, mutta kun en ikinä pääse tunneille, kun on just siihen aikaan kun sellainen olisi tarjolla aina jotain muuta :(. Konsoli meillä jo on, että ei tuo mikään iso investointi olisi, mutta onko Wiillä zumbaus yhtään sama asia kuin "oikea" zumbaus?
  18. S

    Flamingo vai HopLop

    Kumpaan mentäsiin kohta? Minä, mies ja 2,5-v. poika. Flamingossa en ole vielä koskaan ollut, HopLopissä kyllä, mutta en siinä uudessa Itä-Helsingin pisteessä.
  19. S

    Tietääkö kukaan Helsingin Kumpulan päiväkodeista?

    Alueella aika montakin päiväkotia, ja kaikki kuulostavat netin perusteella hyviltä...mutta mikä on totuus? Kiertääkö jostain paikasta jotain kauhujuttuja, joista olisi hyvä tietää?
  20. S

    Millaista on iskiaskipu?

    Vai issiasko se on? Jo toinen raskaus menossa ja edelleenkään en ole saanut selville, että mitä tuolla oikein tarkoitetaan? Missä kipu tuntuu?

Yhteistyössä