Uusavuton kysyy siman valmistuksesta

"tähtisilmä"
mulla oli viikon jääkaapissa sankossa kannen alla. enkä kertaakaan muistanut käydä raottamassa. hyvää tuli, kohta olen ämpärillisen juonut kun muille ei sit kelvannukkaan vaikka hyvää on!
 
[QUOTE="tähtisilmä";26124057]mulla oli viikon jääkaapissa sankossa kannen alla. enkä kertaakaan muistanut käydä raottamassa. hyvää tuli, kohta olen ämpärillisen juonut kun muille ei sit kelvannukkaan vaikka hyvää on![/QUOTE]

No eihän se siellä viileässä enää käydä poksutakaan....
 
Aries 78
[QUOTE="tähtisilmä";26124057]mulla oli viikon jääkaapissa sankossa kannen alla. enkä kertaakaan muistanut käydä raottamassa. hyvää tuli, kohta olen ämpärillisen juonut kun muille ei sit kelvannukkaan vaikka hyvää on![/QUOTE]

Ei se jääkaapissa paljoakaan käy koska menee lämpötila liian alhaiseksi hiivan osalta. Yleensä noissa ohjeissa on että muutama vuorokausi astiassa jonka jälkeen pullotetaan sima ja laitethan viileään paikkaa(jääkaappi yms) Jotta käyminen loppuu ja pääsee ne sakat laskeutumaan pullojen pohjille. Annethan olla viileässä muutama vuorikausi ja sima on valmista nautittavaksi.
 

Yhteistyössä