Hakutulokset

  1. mam84

    6v tytsylle ei oma sänky kelpaa

    Eli otsikossa on jo ongelmani. Mieheni teki ennen reissuhommia ja aina työmatkalta palattuaan tytsy sai nukkua pari yötä meidän välissä ja sitten taas omaan sänkyyn reippaasti. Nyt mieheni on ollut rauhanturvatehtävissä ulkomailla lähes vuoden. Kun iskä on poissa, tyttö nukkuu välillä minun...
  2. mam84

    Vauvan epilepsia

    Hei! Onko meidän perheellä kohtalotovereita? Pienellä pojallamme (nyt 5kk) on ollut syntymästään lähtien epilepsia. Sairaus todettiin kuitenkin vasta 3kk:n iässä. Sitä ennen lääkärit sanoivat "kramppien" olevan koliikkia. Meillä oli alkuun infantilispasmi oireyhtymä, mutta nyt lieventynyt...
  3. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    Eli me oltiin lasten kanssa mun veljen luona muutaman päivän kylässä. Tytölläni (2v10kk) ja veljeni nuoremmalla tytöllä on ikäeroa vain puoli vuotta (omani on nuorempi). Kälylläni ja minulla on aika lailla erilainen kasvatus linja. Hänellä on lyhyempi pinna ja muutenkin on kasvatuksessaan ehkä...
  4. mam84

    tarttuuko "tuhmuus"

    Eli me oltiin lasten kanssa mun veljen luona muutaman päivän kylässä. Tytölläni (2v10kk) ja veljeni nuoremmalla tytöllä on ikäeroa vain puoli vuotta (omani on nuorempi). Kälylläni ja minulla on aika lailla erilainen kasvatus linja. Hänellä on lyhyempi pinna ja muutenkin on kasvatuksessaan ehkä...
  5. mam84

    Miks ei profiili päivity?

    Niin, eli teenkö jotain väärin, kun profiili ei päivity, siis kun muokkaan omia tietojani ja painan ok (tai mikä nyt onkaan) niin sivu lyö jumiin. Koko homma menee valkoiseksi eikä tee hommasta valmista. Sit kun palaan etusivulle ja katson oman profiilin, niin sama vanha keikkuu siellä...
  6. mam84

    tyttö 2v 8kk ruvennut oudoksi.. APUA!!!

    siis kummallista tämä; ei syö oikeastaan mitään, kyökkäilee ruokaansa, sanoo joskus että on huono olo, mutta on muuten tosi reipas (eikä esim. karkkia kyökkää pois..ihme ;) ) Ei suostu pitämään vatteita yllään, siis riisuu päivävaatteet pois alta aikayksikön, mutta toisaalta ei suostu ottamaan...
  7. mam84

    Onko ketään muuta joka jättää rokottamatta

    Laitoin tämän ensin kerhopuolelle, mutta mielenkiinnosta laitan sen tännekkin. Eli siinä se kysymys tulikin. Itse jätän pikkujässikän rokottamatta ainakin tän ekan 3kk rokotuksen. Syynä meillä on se, että koska esikoinen on yliherkkä rokotteille ja saa rokottamisesta rautamyrkytyksen, mikä...
  8. mam84

    Vertaistukea tai edes jotain tukea...

    Olen todella huolestunut pienen poitsuni (kohta 3kk) tilanteesta. Kärsimme edelleen kovista vatsakrampeista, joiden aikana pikkumies menee pieneen mykkyrään ja kovaksi kuin tiiliskivi ja huutaa. Näitä tulee edelleen 6-8 kertaa päivässä. Poitsu on myöskin kova nukkumaan, iltaisin jaksaa olla...
  9. mam84

    Apua 2v9kk uhmaan!!!!!

    Mulla ei kohta enää riitä ymmärrys. Tiedän että tää on täysin normaalia, ja meillä uhmaan sekoittuu ehkä mustasukkaisuutta pikkuveljeen (2kk). Tytsy ei onneksi ikinä mitään "pahaa" ole veljelleen tehnyt. Kaikki raivo kohdistuukin minuun,äitiin. Ei päivällä paljoakaan kiukuttele, tinttaroi vaan...
  10. mam84

    Raju pulauttelu korvikkeen jälkeen...?

    Eli mistä vois johtua? Imetän muuten kokopäiväisesti, mutta koska pikkumies syö iltaisn todella tiheään, ei maito ehdi nousta tarpeeksi nopeasti. Annan siis kerran päivässä n. 100ml korviketta. Ongelma vaan siis on, että tuon korvikkeen jälkeen nukkuu rauhallisesti ja tyytyväisenä hetken, mutta...
  11. mam84

    Eikö telkusta tuu nykyään MITÄÄN lauantaipäivisin?!?!?!!?

    Siis haloo??!!?? Esikko nukkuu ja ajattelin kun ei ole mitään muutakaan niin katselen nyt sitten rauhassa kerrankin telkkua, niin pelkkää ostosruutua ja chattiä!!!! Ai niin.. tuleehan sieltä jotain purjehdusohjelmaa, joka kiinnosta tooooosi paljon!!! Eikös ennen tullut la päivisin jotain...
  12. mam84

    Isyysvapaasta.. kertokaa viisaammat

    Eli koska se isyysvapaa alkaa? alkaako se heti lapsen synnyttyä vai koska. Mä en löytänyt kelan sivuilta tietoa ko. asiasta. Homma on niin, että minulla sekä mieheni työkaverin vaimolla on LA:t samoihin aikoihin. Nyt työnantaja on ruvennut sanomaan, että ei voikkaan päästää miehiä samaan...
  13. mam84

    Miten kukaan voi nukkua kun on niin KUUMA!!!!!!?????

    aaaaaargh..... |O |O |O |O Mä en kestä tätä kuumuutta! Näkeehän sen jo kellonajasta, että ei pysty edes nukkumaan! Yöpaita on ihan litimärkä ja vaikka on jalkatuuletin huoneessa niin ei auta! KOSKA TÄMÄ TUSKA PÄÄTTYY???????!!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall: Mä oon taas aamulla niin...
  14. mam84

    vihlontaa rv 35+5! mistä kyse?

    Mulla on tästä aamusta asti ollut todella kipeitä vihlaisuja häpyluun alapuolella, kohdunsuun tienoilla. Aamulla oli jo painon tunne, ja ajattelin, että koska tää meidän tulokas muutenkin on aika alhaalla, niin on nyt vaan sellasessa asennossa et painaa. Kuitenkin yhdeksästä asti tullut n. 10...
  15. mam84

    vihlontaa rv 35+5! mistä kyse?

    Mulla on tästä aamusta asti ollut todella kipeitä vihlaisuja häpyluun alapuolella, kohdunsuun tienoilla. Aamulla oli jo painon tunne, ja ajattelin, että koska tää meidän tulokas muutenkin on aika alhaalla, niin on nyt vaan sellasessa asennossa et painaa. Kuitenkin yhdeksästä asti tullut n. 10...
  16. mam84

    nukahtelu

    Onko muilla loppuraskauden odottajilla samaa vaivaa? Mulla nyt rv 35+1 ja mä nukahtelen! En oo edes väsynyt, ja sit kun meen sohvalle niin seuraavaks huomaan kuinka kuola valuu pitkin poskea ja herään. Ei ongelmaa olis muuten, mutta kun oon ton meidän 2,5veen kanssa kaksin kotona, niin...
  17. mam84

    pikakysymys

    maksetaanko äippäraha alku vai loppukuusta? Siis kun mulla on la 1.9 niin maksetaanko eka raha joka siis alkaa 30pvä ennen la:ta, niin elokuun alussa vai lopussa? Kiitos jos joku vaik tietäis. =)
  18. mam84

    Uudelleensynnyttäjille!

    Seuraavasta aiheesta tuli serkkuni kanssa keskustelua, ja haluankin nyt tehdä hieman galluppia. Itsellä esikoista odottaessa istukka oli selän puolella, ja supistukset tuntuivat alavatsassa. Tässä toisessa raskaudessa istukka sijaitsee ihan edessä. Serkulla taas istukat olivat molemmissa...
  19. mam84

    Leukosyytit plussalla

    Siis kun viikko sitten oli normaali neuvola niin pissa oli puhdas, ja kun menin nyt sokerirasituksen jälkeen hakemaan sokerimittarit kotiin ja nla täti halus et annan pissan samalla (kun oli eri paikkakunnan neuvola kun mun oma neuvola kesälomalla), niin sano et leukkarit oli tosiaan kolmella...
  20. mam84

    harjoitus supparit

    Onko toisia joilla on tosi kipeitä harjoitussuppareita?!? Mulla on välillä ihan tajuttoman kipeet. Niin et joudun oikein miettiin et onko treenejä vai ei. Ei ne nyt kuitenkaan ihan oikeen supistuksen tasoo voita, mut kun ei ekassa raskaudessa ollu näitä(kään) niin oon vähän ihmeissäni. :/...

Yhteistyössä