Miten kukaan voi nukkua kun on niin KUUMA!!!!!!?????

aaaaaargh..... |O |O |O |O
Mä en kestä tätä kuumuutta! Näkeehän sen jo kellonajasta, että ei pysty edes nukkumaan! Yöpaita on ihan litimärkä ja vaikka on jalkatuuletin huoneessa niin ei auta! KOSKA TÄMÄ TUSKA PÄÄTTYY???????!!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall:

Mä oon taas aamulla niin kuin kuraan kuollut kuttu kun joudun kuiteskin nouseen ylös esikoisen kanssa!!! Olisko kellään myydä mulle jättisuurta jääkaappia johon mahtuis nukkumaan, että ei olis zombiena puolet ajasta!!!???
 
Olen nukkunut koko kesän pelkällä lakanalla ja se ei auta näillä helteillä. Viime yönä oli varsinainen intiaanikesän yö!!! Aamulla klo 5.30 alkoi satamaan oikein kunnolla, ehkä se helpottaa tätä kuumuutta.
 
En mäkään taas nukkunu yöllä. Kierin vaan ja hikoilin ja voin pahoin. Vaihdoin huonetta moneen otteeseen josko muualla ois ollu vähän helpompaa mut hetken päästä oli taas ihan yhtä kuuma ko edellisessä. Ottaa kyllä niin päähän nää helteet..
 
Meillä ei vielä ole öisin mahdottoman kuuma ollut (yksi hiostava yö alkuviikolla poikkeuksena). En tiedä auttaako ketään, mutta kerronpa kuitenkin miten olen tehnyt. Illalla kuuden aikaan auringonpuolelta kaihtimet kiinni ja varjon puolelta ikkunat ja terassin ovi auki. Kun aurinko laskee avaan kaikki ovet ja ikkunat, jotta saan kunnon ristivedon taloon. Muutama tunti näin, niin saa siedettävän nukkumislämpötilan. Sitten kun yöksi jättää ainakin makuuhuoneen ikkunan raolleen, niin on pärjäilty.
 
Järki on lähteny täälläki kuumuuden takia. Jok'ikinen yö kaikki ikkunat auki ja tuuletin pöhöttämässä, peiton alle menemisestä on turha haaveillakaan. Joskus ollut märät pyyhkeet ja kylmä-kallet sängyssä kaverina -ei apuja. Yöt menee koiran unta nukkuessa, jos sitäkään. Mut pakko kai se on jaksaa: sitähän se tuleva äitiyskin on :) *esikoinen tulossa* Eikä tämä onneksi ikuista ole! Jaksamisia kaikille yötuskastelijoille :hug:
 
Me nukutaan ovi auki... pari yötä menny nyt tosi hyvin tolleen.... laitettiin mun yks valoverho tohon oveen sillee,ettei ötökät pääse.. Että muuten aamuyöstä on jo ihanaa vetää peittoa päälle =) :D

Nukutaan siis olohuoneessa jossa on takaovi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 77mm:
Meillä ei vielä ole öisin mahdottoman kuuma ollut (yksi hiostava yö alkuviikolla poikkeuksena). En tiedä auttaako ketään, mutta kerronpa kuitenkin miten olen tehnyt. Illalla kuuden aikaan auringonpuolelta kaihtimet kiinni ja varjon puolelta ikkunat ja terassin ovi auki. Kun aurinko laskee avaan kaikki ovet ja ikkunat, jotta saan kunnon ristivedon taloon. Muutama tunti näin, niin saa siedettävän nukkumislämpötilan. Sitten kun yöksi jättää ainakin makuuhuoneen ikkunan raolleen, niin on pärjäilty.

Meillä myös näin koko päivän säleet kiinni ja yöllä teen läpivedon koko kämppään!!! Ikkunat on auki öisin!! Riippuu vähän öistäkin että onko kuuma vai ei!!!? Viime yö oli kohtalainen....Päivät ne vasta kauheita on |O
 
huhhuh.... nukahdin sit ehkä joskus kuudelta. Onneksi alkoi satamaan, niin esikkokin nukkui pitkään, kun ei auringonpaiste herättänyt. Mä yritin nukkua jopa alasti, mutta ei siitäkään mitään tullu. Meilläkin on koko kesän ollu kaikki ikkunat auki. Ovia ei voi öisin auki pitää, kun kaikki maailman elukat tuppaa sisälle vaikka olis kärpässuojat. No.. parempaa odotellessa...
 
Juu tosiaan päivällä ne ikkunat ja kaihtimet on pidettävä kiinni! Muuten kaikki se kuumuus tulee sisälle. (Vertaa esim. jos pitää saunan ovea auki, niin tuleehan selämpö sieltä koko kämppään.) Sitten illalla ikkunat auki. Mutta kyllä nyt on ollu tosi kuuuma noillakin konsteilla...
 
sanopa muuta, aivan järkyttävän hiostavaa ollu öisin, ja mulla 4 päivää laskettuun |O ahistaa....iltaisin ikkunat auki kaikista huoneista että tulis läpiveto, mutta silti kuuma, eikä taas uskalla jättää yöksi ikkunoita auki, kun helposti tulee sit kurkku kipeäksi...jalkoja turvottaa, ja oikein kun on kuuma päivällä, olen lioitellut niitä sangossa, jossa jääkylmää vettä, auttaa ainakin hetkeksi :LOL:
 
mulla auttoi se että nykyään nukun alasti, ilman peittoa max. vaan lakana, ja kaikki mahdolliset räppänät auki yöllä. aamulla laitetaan kaikki ikkunat ja ovet kiinni. yöllä mukavan viileetä näin. :D
 
.. vaikka itse oon vielä' suht' pärjännyt - onneksi aika viileä asunto.
Eli vinkkinä tuulettimet, tietty.
Tai sitten kaurapussin, kylmäkallen tms jäähdytys pakkasessa (tai silmäpussingeeliviilentimet) ja ne sitten pyyhkeen sisään ja jaloille tms - mistä parhaiten viilentää ?
Tai kylmä ja märkä pyyhe alkuyöksi - jaloille masulle riinnuksille ?
Jotkuthan sanoo, että kuuma suihku auttaa - sen jälkeen tuntuu muuten viileemmältä - itse en tähän ihan usko.


t papu
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
.. vaikka itse oon vielä' suht' pärjännyt - onneksi aika viileä asunto.
Eli vinkkinä tuulettimet, tietty.
Tai sitten kaurapussin, kylmäkallen tms jäähdytys pakkasessa (tai silmäpussingeeliviilentimet) ja ne sitten pyyhkeen sisään ja jaloille tms - mistä parhaiten viilentää ?
Tai kylmä ja märkä pyyhe alkuyöksi - jaloille masulle riinnuksille ?
Jotkuthan sanoo, että kuuma suihku auttaa - sen jälkeen tuntuu muuten viileemmältä - itse en tähän ihan usko.


t papu


Auttaahan se saunakin kuumalla ;) miksei sitten suihku :D
Siinä huijataan vaan kehoa lämpöerojen kanssa :D Kyllä se siis osalla voikin toimia =)
Meillä on ollu nyt mukavat illat ja yöt ku oon pitäny ovea auki...
eikä oo itikoita/elukoita tullu ku pitää tota valoverhoo (siis saman tapasta ku hyttyssuojakangas!) ja sen pingottaa sitten vaikka parilla kengällä "tiukaksi"... parempi nukkua näin = )
 
Sama vaiva ollut täälläkin jo reilun kuukauden verran! :x

Kerrostalokämppä, jossa parveke länteen = tosi kuuma. Yöllä oon yrittänyt nukkua siten, että parvekkeen ikkunat ja ovi on auki, tuuletusikkunat auki (joskus jopa ollaan ruuvattu koko iso ikkuna auki! :p), ei peittoa, ei vaatteita, tuuletin sängyn vieressä...

Mutta siitä huolimatta olo on tuskaisen kuuma. Mies taas nukkuu vieressä monta peittoa päällekkäin.. Tasan ei mene onnen lahjat tässä asiassa. Onneksi nyt näyttää alkavan sade ulkona, joten jospa ensi yö olisi hieman helpompi..

Tsemppiä kaikille samasta vaivasta kärsiville!

Piipa rv 32+3
 

Yhteistyössä