Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

6.9.10: Siivoilin vähän listaa. Jos haluat nimesi takaisin listalle, niin tervetuloa! :)

ESIKOISESTA HAAVEILEVAT:



Nimimerkki..................yritys aloitettu.........hoito

onlyer...............................11/05..................IVF-jonossa
HalleB...............................03/08..................2.ICSI vko14
Milli81...............................05/07..................2.ICSI 1-2/11
Peppi1981.........................09/05..................2.IVF,2.PAS 1/11
Smirg................................11/07..................1.IVF,1.PAS 1/11
Terhi-76.............................1/04..................1.IVF,1.PAS 12/10
Inkku83.............................11/06.................3.IVF
yöperhonen.......................2v2kk...............tutkimukset käynnissä
Katjuska-79..........................3v....................1.IVF vko 40
EtanaLilli.............................6/07...................inssi
äidiksikkö.....................................................5.ICSI
sannek.............................01 ja 07................2.inssi
nöppö................................05/08 ................Inssi 3/10
83yrittäjä...........................4/09..................tutkimukset
kultahippunen.....................4/09.................
vesimies75.........................-97....................inssi
Hempu86la.......................4/09...................
timotei78..........................7/04.....................IVF
mira84..........................7 vuotta..................inssi
Mequ..............................4/09.....................clomit
linnuton puu....................1/08.....................clomit
Opaali78.........................4/09......................inssi
kisskiss84.......................7/08......................clomit
Lacrima.........................1/09........................OI
iloksi.............................5/06 ......................IVF
Guess82.......................05/09......................
Susirouva.....................10/07.....................IVF
Hunajabubu......................01......................IVF
Mizze77...........................07......................IVF
Anazu...........................6?/09....................OI
elisabethe........................06.....................jonossa
kaz................................7/08.....................1.IVF,1.PAS
Jonsku88........................12/08..................Terot+Clomit
Muru1981.......................01/07....................2.IVF,1.PAS
Sartsa00........................10/08....................1.ICSI
jag78..............................1/09....................1.ICSI
Raksalainen....................10?/08..................clomit
sookie.............................07?/09.................2.ICSI
DronttiEdvard...................11/08................tutkimukset
Lindu...............................06/08...............tutkimukset
Popcorn78.......................??/??.............inssi,IVF-jonossa
Pinax..............................09/07..................clomit+inssi
EeyoreX.........................11/06...................??
EtelänHetelmä................08/07.................clomit+inssi
Manuliina.......................09/09..................clomit
isla79............................??/08...................IVF
A-ML.............................03/08................tutkimukset
kn071............................??/??.................IVF






PLUSSANNEET:

Alisa84.....................yritystä 2/08 alk
Sartsa83...............................................
Diodium......................yritystä 2,5 vuotta
pohtijatar..................yritystä -06 alk.
sussu80....................yritystä 4 vuotta
Rosetta.....................yritystä 07/07
Pipopi........................yritystä 7/08alk
onnellinen onneton...yritystä 6v 2. inssi
Duffy..........................yritystä 3/08alk...................2.icsi
wippii.........................yritystä 8/08 alk
bittersweet.............................
hugsy........................yritystä useampi vuosi......1.IVF
AaVee........................yritystä 11/08 alk.................1.ivf vk10
rusina85.....................yritystä 1,5v...............
Pikkuperho................yritystä 4-vuotta.................2.IVF
Toivotonta.................yritystä 8/07 alk..................inssi
Marcy........................yritystä 1/06 alk..................3.ICSI
Happyfeet.................yritystä 8/08 alk..................luomu
Paiju.........................yritystä 02/08 alk...................IVF
Ninea.............................01/07...........................1.IVF
Sannuli79........................08/09.................tutkimukset
MarJoh-83......................n.3 v.........................1.IVF
Sunburned......................5/09.......................luomu
pirpana74.......................06/06...............2.IVF,1.PAS 12/10
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! Päätin sitten minäkin liittyä joukkoon, kun on tuossa "muutama" vuosi vierähtänyt eli ilman ehkäisyä ollaan oltu vuoden 2004 alusta!! Ei keskenmenojakaan.

Mies on 36v ja mä 34 v. Tuli vitkuteltua tutkimusten kanssa ja nyt tammikuussa päästiin 5 kk:n jonotuksen jälkeen ensi käynnille julkiselle puolelle. Ja nopeasti on homma edennyt eli tulevalla viikolla pitäisi tehdä ensimmäinen inseminaatio =) . Clomifenia otin tuossa ne 5 päivää. Ei onneksi tullut kuin kuumia aaltoja :snotty:

Tällä hetkellä ollaan selittämättömästi (sanahirviö) lapsettomia, elokuun spermanäytteessä oli häikkää, mutta nyt joulukuussa kaikki ok!! Syynä ilmeisesti eturauhastulehdus.
Mulla pitäis olla kaikki kunnossa myös.

Huomenna siis kp 12 ja ultraääni.
 
Hyppäänpä minäkin tähän pinoon! :wave:
35-v pariskunta ollaan ja lasta yritetty 6/06 asti. Takana clomit, joista eka kierrosta biokemiallinen raskaus. Sitten 6 inseminaatiota ja 1 IVF jonka toisesta PAS:ista plussasin mutta rv 13+3 niskapoimu-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sikiö oli kuollut kohtuun viikolla 11+3. :'(
Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys josta vieläkin toipuilen, pari viikkoa on siis aikaa keskenmenosta. Oli se kyllä kamala isku, kun oltiin jo ns turvallisilla viikoilla menossa. Pahinta mitä olen elämässäni koskaan kokenut oli nähdä se liikkumaton vauva ultraruudulla ihan yllätyksenä, mitään vuotoja tms merkkejä keskenmenosta ei ollut.
Oltiin jo nimeäkin mietitty ja suunniteltu kaikenlaista....
Jotenkin nyt kuitenkin ollaan pystytty ajattelemaan, että tod näk. vauva olisi ollut pahasti vammainen tai sairas jos olisi syntynyt. Lääkäri sanoi, että noilla viikoilla keskeytyneissä sikiöissä on yleensä jokin kromosomivika. Parempi näin kuin ,että olisi vaikka keskeytynyt vielä myöhemmin tai oltaisiin jouduttu itse päättämään jatketaanko raskautta vai ei. Jotain turvotusta vauvassa näkyi ultrassa vaikka varsinaisia rakenteellisia poikkeavuuksia ei näkynytkään.
Nyt kuitenkin suunnataan uuteen hoitoon. On oikein sisuuntunut olo, että nyt ei luovuteta kyllä!! Lääkäri sanoi, että uutta IVF-hoitoa voidaan aloitella ihan tässä lähi kuukausina. :)
Käyn tässä parin viikon päästä ultraamassa kohdun, että se on kunnossa ja samalla tehdään suunnitelma uuteen hoitoon joka todennäköisesti on pitkän kaavan IVF.
Meillä lapsettomuuden tarkkaa syytä ei ole pystytty selvittämään mutta todennäköisesti syynä on ainakin myoomat ja endometrioosi. Kävin syyskuussa laparoskopiassa jossa poistettiin viisi myoomaa ( joista yksi oli kohdun takaseinässä alkion kiinnittymisalueella ) ja samalla poltettiin pieniä endometrioosipesäkkeitä. Heti seuraavasta PAS:sta leikkauksen jälkeen tuli tuo plussa.
Pelottaa lähteä uudelle hoitokierrokselle mutta olo on kuitenkin varovaisen toiveikas koska raskaus on nyt kerran alkanut. Lääkäri tuumasi että joskus keskenmenon jälkeen voi tulla jopa tavallista helpommin raskaaksi kun keho on vielä otollisessa tilassa.
Ei kyllä pitäisi alkaa liian toiveikkaaksi ettei sitten taas romahdeta kovin korkealta jos hoito epäonnistuu...
Kyllä tämä lapsettomuus on rankkaa, niinkuin varmasti kaikki tiedätte. Onneksi on kuitenkin tämä palsta eikä tarvitse yksin asioita pähkäillä! Halauksia kaikille, kyllä me vielä onnistutaan!! :heart:
 
Hei, :wave:

Uusi ilmoittautuu mukaan.

Ollaan pariskunta minä 26 ja mies 27 yritystä esikoisesta on ollut 11/06 alkaen
Mulla todettu endometrioosi sekä lievä pco. Miehessä ei mitään vikaa.
hoitoihin lähdetty parisen vuotta sitten 2x inseminaatio- negaa, 1 IVF tuoresiirto- ensimmäinen plussa josta varhainen km rv 5+ ja 1. pas- josta verikoe huomenna mutta kotitestit negaa.

Uuteen Ivf hoitoon olemme suuntaamassa, nyt lyhyellä kaavalla.

Häät tulossa heinäkuussa, ja rakennusprojektikin käynnistymässä.

Inkku
 
HalleBerry: Kiva, että perustit uuden pinon.. =)

ON: eilen ei ollut mitään oireita.. mutta tänään tuli taas kuumia aaltoja ja päivällä, kun olimme menossa kelkkailemaan, tuli taas sellainen olo kuin menkat olisivat alkaneet.. onneksi tunne oli väärässä, kun myöhemmin kävin vessassa ja se tunnekin katosi.. inhottavaa, kun koko ajan on sellainen varovainen olo.. keskiviikkona teen testin, jos menkat eivät ole siihen menessä alkaneet.. sitten tietää miten on käynyt.. alunperin meinasin odotella luget-kuurin loppuun, jos sitten menkat eivät ala, tekisin testin, mutta kait se on pakko yks tehdä aikaisemmin.. pelottaa ihan hirveästi se testin tulos ja sen takia aion alunperin odottaa sen tekemistä.. olen aikaisemminkin tehnyt raskaustestejä ja monesti se oli vain sellainen, että testi oli menossa vanhaksi, joten sen takia tein.. arvasinkin yleensä sen tuloksen ja se ei tuntunut sitten niin pahalta tai pettymys meni nopeasti ohi.. mutta nyt kun on yksi alkio laitettu kyytiin ja tietää, että raskaus on vain alkion kiinnittymisestä ja kasvamisesta kiinni, niin varmasti petyn, jos se testi on nega.. vaikka tämä oli vasta ensimmäinen hoito, niin sitä toivoo, että jo tämä toisi tuloksen..
 
Meillä ensimmäinen IVF menossa, tällä viikolla alkaa pistokset ja punktiota ja siirtoa on kaavailtu viikolle 8. Yritystä luomuna takana useampi vuosi, pari vuotta sitten mulla todettiin laparoskopiassa paha endo, jonka takia molemmat munatorvet tukossa. Nyt ollaan tosiaan julkisella puolella hoidossa. =)
 
Hei kaikille.

Hyppäisin mukaan.

Itse olen 27 ja mies 26. Minulla todettu PCOS miehessä ei vikaa. Yritystä takana kohta 2v ja apuina tällä hetkellä Clomifen. Ensimmäinen satsi clomeja ei tuottanut tulosta, mutta 100 mg oli perjantaiksi aikaan saanu 13mm johtofollin. Nyt sormet ja varpaat ristissä että munasolu sieltä irtoaisi ja hedelmöittyisi.

Julkisella puolella ollaan hoidossa ja jos rahaa olisi siirtyisin kyllä yksityiselle.Tietenkin on hienoa että Suomessa näitä hoitoja julkiselta puolelta saa, mutta olen kyllä ollut tosi pettynyt hoitoon.
 
Endosta kysyisin :O ? Näkeekö välttämättä ultrauksessa jos löytyy endoa :/
Ikävät mahan/munasarjojen vihlomiset alkoi epäilyttää, kun tulee pitkin kiertoa.
Voisiko mistä muusta johtua vihlomiset :S ?
 
Tervetuloa uudet! :flower: pirpana :hug: olen kovin pahoillani..kamalia olet joutunut kokemaan..hyvä, että jaksat kuitenkin jo suunnitella uutta hoitoa! Tsemppiä siihen ja kaikille muillekkin hoitoihinne!:)

on: mulla pp13 ekasta inssistä..rätti pöksyssä ootellaan tätiä.. :/ paras ois tulla vasta huomenna, ku sattuis sit ovis noin maanantaille eikä sunnuntaille ja toinen inssi voitas tehä..
 
Onpa täällä paljon taas uusia! Tervetuloa!! :D Tämä tyllerö täälä joutui taasen kerran viikko sitten pettymään, tulihan ne menkat. Nytten sitten maaliskuuta odotellen, jos pääsis hoitoihin ja tehtäs se inssi noitten piikitysten päälle. En jotenkin jaksa uskoo ees luomuihmeeseen.
 
No, niin mie taidan lopettaa tuon piinailun ja siirtyä tuonne taustalle seuraavaan hoitoon asti.. eiliset menkka tuntemukset olivatkin todellisia ja illalla oli tullut lugetin mukana ruskehtavaa.. tänään on sitten kokopäivän ollut menkkamaista juilimista ja pientä vuotoa.. ohjeissa kyllä sanottiin, että luget-kuuria pitää jatkaa vaikka vähän vuotaisikin, mutta ei varmaan mene montaa päivää enää.. illalla olin kyllä todella pettynyt, vaikka kokoajan miehen kanssa ollaan puhuttu, että mitä sitten jos tää hoito ei tuo tulosta.. eli olimme varautuneet tähän.. aamulla vähän itkettikin, mutta ihmeesti sitä ei tullut mitään kummempia tuntemuksia, vaikka töissä joutui myymään vauvojen vaatteita ja raskaana olevat tulivat ostamaan imetysliivejä.. alunperin pelkäsin, miltä nuo tilanteet tuntuvat, jos itse ei tuu vielä raskaaksi.. kait sitä on tullut tämän 4 ja puolen vuoden aikana aika karaistuksi..

Käyn välillä lukemassa teidän kuulumisia ja oikein paljon plussatuulia..
 
Saapas nähdä onko täällä menossa kesken. Tänään tullu verta ja hienoisia menkkakipujakin on. Huomenna menen väestöliittoon veritestiin, tuloksen saan keskiviikkona. Hirvee pelko ja ahdistus koko ajan päällä :ashamed:
 
Voi ei Duffy, toivottavasti turha hälytys.
pirpana, millä ihmeellä sait lääkärin suostumaan laparoskopiaan. Vaikka kuinka on epäilynä endo (muutei näy ultrassa) ei kuulemma nykyään enää tehdä tuota muuten kuin kiireellisenä.
 
vaapeli, mulle tehtiin IVF-hoito yksityisellä ja lääkäri ei enää suostunut tekemään alkionsiirtoja ennen kuin kohtu on katsottu. Sain lähetteen hysteroskopiaan. Piti tehdä siis vain kohtuontelon tähystys ja kevyt kaavinta (kohdun limakalvo oli aika paksu ja siksi lääkäri halus että sinne kurkataa onko siellä mitään outoa ja katsoa pullistaako myooma kohtuun)
Menin sitten hysteroskopiaan mutta Oys:n lääkäri ultrasi ennen toimenpidettä ja päätti, että tehdään samalla laparoskopia ja poistetaan myoomat. Ilmeisesti hän epäili myoomien vaikuttaneen siihen ettei raskautuminen ollut onnistunut. Siis vaikka ainakin neljä gynekologia oli sanonut ettei myoomat paina kohtuonteloa eivätkä siten vaikuta kiinnittymiseen. Viisi myoomaa (isoin 4x4cm) kuitenkin poistettiin ja heti seuraavasta PAS:sta tuli se plussa josta keskenmeno rv 13+3. Endoa löytyi ihan sattumalta toisen munanjohtimen luota ja muutama pieni pesäke poltettiin. En sitten tiedä onko sitä muuallakin, sitä ei mainittu. Jotain kiinnikkeitä oli myös toisessa munanjohtimessa, johtuuko lie siitä endosta, en tiiä.
Ilmeisesti kävi hyvä tuuri että pääsin laparoskopiaan :) tai hyvä lääkäri :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Saapas nähdä onko täällä menossa kesken. Tänään tullu verta ja hienoisia menkkakipujakin on. Huomenna menen väestöliittoon veritestiin, tuloksen saan keskiviikkona. Hirvee pelko ja ahdistus koko ajan päällä :ashamed:
Varmasti pelottaa ja ahdistaa :hug: ihan tyhmää, että vielä tollasella tuhrulla kiusataan, ku on vihdoin saanu testiin ne kaksi viivaa...
Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja tuhru johtuu vaa siitä, et pikkunen kaivaa siellä niin suurta kuoppaa itelleen, et voi siihe asettua :heart: :)

Smirg :hug: tsemppiä uuden hoidon odotteluun!

Peppi :hug: :'( voimia... täytyy hattua nostaa, et pystyt pokalla myymään odottaville ja äideille vaatetta..

on: juu..kp 1 ja eiku uuteen inssiin, pitää vaa aikamoisia työjärjestelyjä tehdä kummanki, et sinne päästään..ja töissä taas akat ihmeissään minne mä oon menossa.. mut siis aamulla pp14 tein testin(jee, ihan normaalin mittanen luteaali-vaihe), joka oli nega..töiden jälkeen menin alkoon ja ostin punkkua sekä sauna-oluen..kotiin tulessa täti tuli kylään.. nyt mä kyl rentoudun!! ja huomenna on meidän 5-vuotispäivä :heart:
 
duffy, älä vielä lannistu. Tuolla odotuspuolella siinä pinossa missä kirjoittelin ennen keskenmenoa oli usealla plussanneilla vuotoja alussa, ihan veristä vuotoakin oli monella.
Tsemppiä! Toivotaan parasta!! :heart: Mulla sitten ei ollut mitään vuotoa koko aikana, si sittenkään vaikka sikiö oli ollut kuolleena jo kaksi viikkoa!! :/
ps. yhdellä mun kaverilla oli kaksosraskaus ja vuoteli plussan jälkeen reilut kolme viikkoa, verta oli hulahtanut pyttyyn asti muutaman kerran ja silti molemmat pikkuiset ovat pysyneet kohdussa ja kamu on nyt rv 21.
 
Tein sitten tänään vielä testin ja negahan se oli.. testi oli kyllä mennyt marraskuussa vanhaksi, joten pitää ostaa uusi vielä tänään.. soitin IVF-hoitajalle, joka sitten kuitenkin suositteli Luget-kuurin jatkamista ainakin vielä pari päivää.. epäili kyllä jo, että raskaus ei ole alkanut, mutta ottaa koska vuoto ei ole sen suurempaa, ottaa varman päälle..
 
Halle kiitoksia pinoilusta,
onneksi Duffy pysyt siellä paremmalla puolella!!!
Peppi tosiaan kannattaa jaksaa katsoa vielä pari päivää, monella on tullut vuotoa ja on silti ollut raskaana. (Monella tietysti ei..) Tsemppiä varalle!
Meillä yritetään jaksaa luomuilla sillä lailla tehostetusti, eipä muuta uutta, sitä samaa toivomista..
 

Yhteistyössä