Kilpirauhas-ongelmaiset

Onko kenelläkään poistettu kilpirauhasta ja onko sitten myöhemmin raskautunut lääkityksen saamisesta? Itellä on postettu kilpirauhanen ja nyt ootellaan että saisin lääkityksen kuntoon niin olisi mahdollista raskautua..Tai te muut joilla on kilpirauhas-arvoissa ongelmia niin kertokaa raskautumisestanne?
 
Mulle lääkäri sanoi, että kun lääkitys on kunnossa (ja arvot viitealueen ylärajoilla eli TSH hyvin alhainen ja T4v ylärajoilla), ei sen puolesta estettä raskautumiselle pitäisi olla.
Itselläni oli 2000-2007 kilpparin vajaatoiminta hoitamattomana, mutta nyt kun lasta on alettu toivomaan, olen lääkityksellä jo ollut. Tulin raskaaksi ensimmäisestä siirtoon päätyneestä ICSIstä keväällä. Raskaus tosin jouduttiin keskeyttämään, koska tulokas oli niin äärettömän vaikeasti vammainen, että raskaus olisi keskeytynyt jokatapauksessa ennen puolta väliä.
 
Miun mielestä siinä meni ehkä tuo syksy ja alku talvi arvojen kohilleen saantiin. Heittäisin arviona alle puolisen vuotta.
Annosta en valitettavasti tiedä.


Muoks. Oletko käynyt kilpirauhasfoorumilla?
 
Viimeksi muokattu:
No höh.

Annosta en viittinyt udella, mutta hän sanoi saaneensa arvot kohdilleen just kun ei ollut sitä omaa kilpirauhasta häiriköimässä.

Nämä hormooni toiminnot on kyllä niin erilaisia jokaisella.
Itekkin tässä jännään, että mitenhän on lääke lähtenyt toimimaan. Kokeissa käyn vasta kuukauden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Odotusta,odotusta..Kahden viikon päästä saa tietää onko tsh laskenut paljoakaan tosta 27..Toivottavasti on paljon niin sais alkaa toen teolla keskittymään tähän hommaan..Mulla on lievä pco niin oon kuullu et kun kilpirauhaslääkitys on kohillaan niin sekin voisi asettua niin ootteko te kuullut tai onko kokemuksia?
 

Yhteistyössä