Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Tässäpäs nyt ois meille uus ketju jossa jatkaa turinoita, pohdintoja, piinailuja sun muita ei aina välttis niin aiheeseenkaan liittyvää :)
Joka kokee kuuluvansa tähän joukkoon, niin liittymään vaan.



HOIDOT


hox . . . . . . . . . . . . . . . . . .4.IVF . . . . . . . . . . . . . . . . 02/14
Hiskias . . . . . . . . . . . . . . . 3 IVF 1. PAS . . . . . . . . . . . 04/14
Miriam1 . . . . . . . . . . . . . . 2.ICSI . . . . . . . . . . . . . . . . 04/14
fenix-78 . . . . . . . . . . . . . . 1.ICSI 1.PAS . . . . . . . . . . .syksy/14

Tiltu77 . . . . . . . . . . . . . . . 1.IVF . . . . . . . . . . . . . . . . Kevät/14 ???




PIINAILIJAT
viimeisenä näkyy testipäivä





:heart:PLUSSANNEET 2013:heart:

Sadana . . . . . . . . . . . . . . 1.IVF 2.PAS. . . . . . . . . kesäkuu 2014
PMM77 . . . . . . . . . . . . . . . 2.ICSI . . . . . . . . . . . .Toukokuu 2014
Tähtitomu . . . . . . . . . . . . 3.ICSI 1.PAS. . . . . . . . .Helmikuu2014
omanna . . . . . . . . . . . . . . 3. IVF . . . . . . . . . . . . Helmikuu 2014
Pingu78 . . . . . . . . . . . . . . 1. ICSI . . . . . . . . . . . . Joulukuu 2013
InMyDreams . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lokakuu 2013
Krish73 . . . . . . . . . . . . . . 5.IVF . . . . . . . . . . . . . Lokakuu 2013
Milk@ . . . . . . . . . . . . . . . .1. ICSI . . . . . . . . . . . . Kesäkuu 2013
 
Viimeksi muokattu:
Jos ja kun haluatte jotain listaan muokattavan niin ilmoo sillai että näkyy Kiitos :)
Ja jos jotain toiveita listaan liittyen niin ehdottomasti pitää kertoa, koitetaan tehdä tästä kaikille mieluinen, niin helppoa kun se onkin kaikkia miellyttää:LOL: mutta yritetään kuitenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva P
Kiva kun jaksat olla niin aktiivinen Tähtitomu :hug: kiitos siitä.

Tuli niin lämpöset kelit ja ylimääräistä rahan menoa, että siirsin mun 5. hoitoa alkavaksi vasta ensi kuulla. Se mun hoitava lääkäri on muutenki vielä lomalla, ja ois pitäny mennä eri lääkärille, joka ois alottanu hoidon..Joten mun seuraava hoito alkaakin siis 8/13 loppukuusta. Ja sumuilla mennään..
 
Tähtitomu, Flare-up on pituudeltaan lyhyt kaava, mutta hieman erilainen. Mulle lääkäri sano, että se olisi pitkän ja lyhyen sekoitus, mutta tarkoitti ilmeisesti lääkitystä. Siinä ensimmäisinä kierron päivinä otetaan Synarela sumuja muistaakseni 2 suihkausta aamuin illoin - nämä aktivoi munasarjoja toimintaan ennen pistoshormoneja. Sitten Synarela vähenee yhteen suihkaukseen aamuin illoin - jolloin se toimii jarruna. Lääkärin kanssa viimeksi juteltuani, ymmärsin, että tuo Synarela jotenkin mahdollistaa sen, ettei punktion kanssa ole ihan niin tarkkaa kuin Orgalutranin kanssa. Eli tuo Synarela ilmeisesti antaa piirun verran enemmän aikaa kasvatella folleja. Liekö tähän sitten perustuu se, että pitkässä kaavassa kun on Synarela käytössä, niin punktiota on helpompi "ajoittaa"?
 
Jopas nyt taas tuli uutta, mutta siltikin taas kerran ihmetyttää kun esim. mulla on ollu molemmilla kerroilla orgalutran. Viimeks lääkäri kirjotti 5 piikkiä ja sano että katotaan tarviiko sit lisää. Mutta toisin kävi, en tarvinnu käyttää kun oliko 2 ta 3 eli tämän toiminnan mukaan orgalutraninkaan kans ei ois niin tarkkaa.
Tässä on taas rakettitieteen ohimenevät ainekset :LOL:
 
Ei se mun hoitava lääkäri paljon selittele kaavojensa perusteita, kunhan vaan kirjottelee nopsasti reseptit ja ohjaa hoitsun luo.
Mutta mulla on ollut edellisessä hoidossa toi synarela illalla 2 suihkausta, ei aamulla olleskaan. Aamulla alkoi heti myös thyroxin ja prednison ja asperin. Sitten synarelaa vähennettiin yhteen ja alkoi pistoshoidot. Mutta koko hoito (tulevakin) kestää kuukauden. Eli sumut alkaa loppukuuusta ja punktio seuraavan kuun lopulla.
Mutta emmäkään o kuullukaan tollassista hienoista nimistä koskaan kun flareup.:O
Eikä lääkäri sen kummemmin perustele tapojaan toimia, sen takia ehkä vähän arveluttaakin., että onkohan tää ihan arpapeliä ja siirsin seuraavaan hoitoon lähtöä..:|
 
Onpas meitä monta 2.IVF/ISCI:n 2.PASslaista, tai no kolme mutta monta kuitenkin.

Mulla oli tänään kontrolliultra, ja voi mammamiia limis oli paksumpi kun koskaan.. 9,5mm :eek: ... kiitos vehniiiiiiis :D tuli vaan mieleen että voiko limis sit olla liian paksu? Sehän tässä kuitenki vielä viikon kasvaa porskuttelee.
Siirto on mahdollisesti ens keskiviikkona. Tänään jopa vähän lupailtiin, että vois ne molemmat kaks siirtää. ainakin molemmat sulatetaan ja sit siirtopäivänä vielä tuumaillaan asiaa kunhan tiedetään minkälaatuisina säilyvät, jos säilyvät.
Lisäksi sain sen glucophage (metformin) lääkityksen sen kohonneen diapetesriskin takia. Myös primaspanin alotan sit siirtopäivänä jos...

Nyt jäi kyllä taas hyvä mieli käynniltä, oli kyllä taas toinen niistä mukavista lääkäreistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva P
Moi!

Minäkin mukana edelleen :) Ihana kesäloma on ohi ja viime viikolla alkoi taas hoitoasiatkin hiipiä mieliin. Olen kyllä onneksi onnistunut unohtamaan ne heinäkuun ajaksi. Toivottavasti stressaava mieleni ja kehoni saavat nyt uutta potkua tästä rennosta olosta!

Flareupista - mulla on tehty molemmat ICSIt tuolla kaavalla. Olen ymmärtänyt, että se on juurikin jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Sitä käytetään meillä siksi, että lääkäri uskoi, ettei noilla tavallisilla kaavoilla ei oltaisi saatu kovinkaan monta munasolua kasvatettua... Mäkin alan olla jo siis ehtoopuolen kamaa ;)

Kesän ajan olen syönyt dheaa ja nyt olen yhteydessä klinikalle jatkon lukkoonlyömiseksi. Aikataulut täsmentyy siis toivottavasti pian. Sillä välin tehdäänkin remppaa ja muuttoa, kun mentiin kesän aikana ostamaan uusi asunto. <3

Mahtavaa syksyn alkua kaikille!
 
Tähtitomu, olihan limakalvon paksuus! Mikä kp sulla on meneillään? En tiedä tuosta "liikapaksuudesta" eiköhän se estrogeeni ja progesteroni pidä sen kuitenkin eheänä? Luulisi, että ne olisivat nopeammin sut ohjanneet siirtoon jos riskejä liikapaksuudesta olisi? Heh, ensi kierrosta sitten nähdään, onko tuo vehnis vaikuttanut mun limakalvoon...

Kyllä tässä Rouva P joo ehtoopuolella ollaan - ainakin tuntuu vahvasti siltä. Missä vaiheessa sun kierto elokuussa alkaa, että pääsetkö piankin tositoimiin?

Mä laitoin klinikalle viestiä, että mitäs tehdään, kun kierto palautui kesän aikana sellaiseksi, että ovisplussa on taas tukevasti vääränä päivänä. Että onko siinä "arvotaanarvotaan" lääkkeettömässä pasissa mitään järkeä vai pitäisikö kuitenkin tehdä lääkkeellinen. En millään kyllä haluaisi niitä zumeja popsia, joten kysyin sitten niillekin jotain vaihtoehtoa.
 
Hiskias, vaihtoehtonahan ois sit ne laastarit joita vaihdetaan muutaman päivän välein.
Siirtoon en oikeestaan nopeemmin voi päästä kun alkiot on 5 päivän ikäsiä ja lugeja pitää käyttää yhtä kauan kun alkiolla on ikää. Tietty kai se lääkäri ois sanonu jos joku liikapaksuus ois. Mutta sit taas mikä näistä tietää :D ihanan epäilevää:cool:
 
Kylläpä voi ihmislasta taasen jännittää. meidän pakkasukot on otettu tänään sulamaan ja niiden tartteis nyt sit jaksaa sinnitellä huomiseen. Jotenkin olo on kauheen toiveikas mutta silti päällimäinen ajatus on, että nämäkin hajoaa eikä siirrettävää ole. Sitten kun edes hoksannu viimeks lääkärille sanoo, että laittaa meidät uuteen jonoon jo valmiiks. Yleensä kun niin tehdään viimeseen PAS:n ultrakäynnillä, eipäs sit lääkärikään hoksannu. No jos huomenna muistais hoitsulle sanoo kun soitteleepi.

Muoks! Hiskiakselle onkin näemmä jääny vastaamatta että, ultrapäivänä kp oli oikeestaan 10
 
Viimeksi muokattu:
Tähtitomu, pidän sulle peukkuja, että pääset siirtoon =)

Mä olen niin lomalla, itseäkin ihmetyttää, että reilun viikon päästä starttaa hoitokierto, eikä oikeesti kiinnosta pätkääkään. Yleensä sitä on ihan täpinöissään, mutta nyt jostain syystä en yhtään. Ehkä fiilis liittyy siihen, että hoidon piti alkaa "kesän jälkeen", enkä millään halua myöntää, että kesä olisi jo ohitse. Selvästi tällainen minuuttiaikataulu pikkupuuhaamisineen pitää ajatukset totaalisesti ihan muualla. Toista se oli viime elokuussa, kun odottelin kuin kuuta nousevaa, ensimmäistä IVF hoitoa...
 
Pikaisesti puh. Päivitys.
Kyytiin saatiin yksi 6päivän ikäinen alkio. Joka selvisi 100%:sti sulatuksesta mutta laadultaan oli vaan 3AB. Tätä ei lääkäri edes maininnu mutta satuin papereista näkemään ja tuleehan se tieto sit kotiinkin. Eikös noi 3-luokan alkiot oo aika kälyisiä taikavoimaa tarttevia?
Toinen alkiokin oli selvinny kyllä täydellisesti mutta oli tänään sit ollu kuollut.
Tässä aletaankin henkisesti valmistautua 3.ivf:n joka ois vasta marraskuussa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Tähtitomu, hienoa, että sait yhden kyytiläisen. Mulla ei ole hajuakaan noista alkioluokituksista, kun kukaan ei koskaan ole omien alkioitteni kohdalla puhunut niistä sanaakaan. Aina on vain sanottu, että "siirtokelpoinen", mitä se sitten tarkoittaakaan? Huonoja ei kuulemma edes siirretä, mutta voiko siihenkään luottaa : /. Kärsivällisyyttä piinapäiviin!
 
Se oli näköjään ketju siirtyny kesän aikana uuteen osoitteeseen. Kiitos Tähtitomu päivityksestä ja tsemppiä piinailuun.

Keskenmenon jälkeinen masis on kärsitty ja nyt positiivisella mielellä taas kohti syksyn inssejä. Nyt täytyy vain toivoa, että menkat alkais viimeistään lauantaina (kuten ovistestin mukaan pitäis) niin pääsisi inssiin elokuulle. Hyödynnettiinhän me avomiehen kanssa viime ovulaatio jälleen kerran mutta eipä juuri ole 2 vuoden yrittämisen jälkeen toiveita luomuplussasta. Ajateltiin kokeilla inssiä vielä 3 kertaa ja sitten ivf, jos ei tärppää.

Aloitin tässä viikko sitten vehnänalkioöljykokeilun :) Lisäksi ajattelin taas juoda greippimehua ensi kierrossa vaikken tiedä oliko siitä huhtikuussakaan hyötyä. Noista luontaistuotteista tuskin on haittaakaan? Tuossa raskauteen johtaneessa kierrossa join greippimehua. Ultran mukaan sillä ei ollu minun kohdalla mitään vaikutusta limakalvon paksuuteen mutta on se niin hyvää, että ajattelin jatkaa. Onko teistä kukaan kokeillut gelee royalea?
 
Heissan!
Mä oon vähän pitäytynyt tietosesti poissa täältä, että ei koko aika ois nää hommat mielessä.
Jännät paikat Tähtitomulla.:hug:

Kyselit tossa aiemmin, että missä ollaan hoidossa.. felicitaksella.
Nyt näyttää venähtävän sumuje alotus ens kuun puolelle. Kierto ihassekasin! Ilmeisesti toi töihin paluu sunmuut hässäkät ressannu tässä jotai.. Noh, loppukuun päivinä menen siis tsekkausultraan ja siitä lasketaan sumujen alotus.

Enpä mäkään ole koskaan saanu kuulla alkioiden laaduita kummempaa, kun että siirrettävä tms..
 
Mahtavaa kun täällä aetaan päästä taas hoitojen alkuun =)

Itsellä kans taitaa olla edessä parin kuukauden seuraavan kiekan odotus. Olo on niin normaali, että täytyy tapahtua maailman 7.ihme jos plussa tulee. En usko ollenkaan, että vois olla näin erilaiset tuntemukset muihin siirtoihin nähden. Ja jos miettii sitä tyylipuhdasta nega siirtoo niin tämä sopii hyvin samoihin.
 
Tiltu, mulla on toi sama viikonlopun "menkkaongelma". Ei millään tahdo päästä pasiin, kun ovis osuu viikonloppuun. Toivotaan, että inssi onnistuu.

Tähtitomu, älähän lyö pyyhettä vielä kehään, milloin sulla on testipäivä? Eikö se ole ihan kohta, kun alkiot oli siirrettäessä jo 6 päiväisiä?

Krish, toi sun ultrahan on ihan kohta :). Nämä viikot vierii sitä tahtia, ettei perässä tahdo pysyä.

Mä niin odotan menkkoja, saisivat alkaa etuajassa, niin pääsisi varmemmin siihen pasiin, säästyisi vähemmällä ressillä, kun ei tarvitsisi sitäkin sitten miettiä. Mutta kuinkas käy kun oikein odottaa, uskoisin että huonosti :p
 

Yhteistyössä