Clomittaret 2014

Chiligail: No voihan... :| Se nyt antaa odottaa tuo inssi teitä... Mutta eihän sitä tiedä josko sieltä joku muuan valioyksilö simppaveitikka ottais ja yllättäis... Jospa näin ois tarkotus, että tärppäis ilman inssiä?? :rolleyes:

Kyllä yhdyn tuohon toteamukseen täydellä sydämelläni, että voi kumpa meillä jo tärppäis!! Ja kyllä se vielä joku kaunis päivä tärppää, siihen luotetaan!

Ihanaa viikonloppua myös sinulle :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail: No kun olin viimevuoden puolella, klomikiertojen keskellä, mammografiassa kun oli joku patti kainalossa ja siellä se lääkäri jotain mainitsi, että jaa clomeja ja että voi aiheuttaa syöpää että hyvä katsoa kaikki patit : /. No se on kummitellut mielessä koko ajan. Mut miksi silloin ekalla kerralla et päässyt inssiin (varmaan lukee jossain, mut on mennyt ohi). Ymmärrän tän tokan, liian ohut limis, mut eikö ekalla kerralla ollut molemmat ihan ok?

ja mä en haluais mennä enää kertaakaan lapsettomuuslääkärille :mad:. Viimeks olin helmikuun lopussa ja sanoi että työterveyden piikkiin menee tää erik.lääkäri käynti. Lähdin iloisena kotiin. No lasku tuli sit eilen (300e). Ja mikä veemäisintä, saman ultran teki kun aiempikin lääkäri. Ekalla lääkärillä se vaan makso 79e ja nyt oli laskussa että 149 e. :mad:
 
Kiitos chiligail listan päivittäisestä, mä aloitan tänään tero-kuurin et jos saataisiin se täti tulemaan kylään, mä laskin et ennen pääsiäistä vois vielä päästä aloittamaan ne letrot et tuskimpa vielä pääsiäis viikolla on poli kiinni et sieltä sais jonkun tarvittaessa kiinni? Tässä on viime päivinä vähän koetettu suunnitella tulevaisuutts ja mietitty sitä elämää kun meillä joskus sattuu olemaan se nyytti kainalossa. Päälimmäksenä on oma koti, mahdollisesti eri työyksiköön vaihtaminen jos sitä alkais taas mahdollisesti tehdä kolmivuorotyötä lasten kanssa ja vähän paremmalla palkalla..
 
mymosa
´Huomenna alkaa clomit.. Ovistestit on tilattu, miehelle kiukuteltu kaameita menkkoja jne. Mietin, että pitäskö soitella tuosta seurantaultrasta, kun oishan se kiva tietää auttaako clomit.

Tää miesgyne sanoi vain, että aloita ja kp24 sitten keltarauhasverikoe.

Pahoittelut menkat kohdanneille.
 
Chiligail: Harmillista kuulla, että inssi jäi väliin tälläkin kertaa, mutta ainahan on mahdollista tärpätä muutenkin!

Yritys10: Onnea ovisplussasta, pidetään peukkuja. Oletko muuten käynyt vielä vyöhyketerapiassa? Huomasitko siitä olevan mitään hyötyä? Aloin itsekin käymään, kun alko mennä usko noihin lääkkeisiin. Mä ainakin huomasin, että ovis tapahtui paljon totuttua aikaisemmin eli kp 14. Tuntu aivan uskomattomalta, että jalkapohjien hieronta voi noin hyvin vaikuttaa.

No niin, tuli tässä testit tehtyä ja sieltä ilmesty jo kauan uumoilemani nega. Tunnen näköjään kroppani niin hyvin, että testitulos ei niin paljon järkyttäny. Nyt sit aateltiin pitää seuraavaksi taukokierto.
 
Heips!

mymosa: Otetaanko tuo keltarauhasverikoe, että nähdään onko ovulaatio tapahtunut? Itselläni todennäköisesti keltarauhasen vajaatoiminta, eikä minulla ole muuta kontrollia ollut kuin eka clomikierrossa ennen ovulaatiota...

Mintikka: Pahoittelut negasta! :hug: Kävin viime kierrossa siellä vyöhyketerapiassa ja olihan se kyllä ihanaa. Nyt en varannut tähän kiertoon, koska ollaan lähdössä sinne ulkomaille ja rahat on vähän hintsummassa sen takia. Mutta tuossa viime kierrossa kävin ennen ovulaatiota ja täytyy sanoa, etten ole kyllä koskaan aikaisemmin tuntenut niin voimakkaasti ovulaatiota.. Että ehkä siinä oli jotain apua.. Menen ehdottomasti uudelleen ensi kuussa jos ei nyt sattuis tärppäämään. :)

ON: Käyttääkö täällä muut lugeja ja jos niin tuleeko teille niistä sivuoireita? Mulla on nyt parissa kierrossa tullut ihan hillitön migreeni ensimmäisinä päivinä.. Eilen olin illan vuoteen omana ja tänään mietin uskallanko enää ottaa.. No otin ja vielä ei kuitenkaan ole päähän ottanut :) *koputtaa puuta*

Onkos muut nähneet taas vauvaunia?? Itse näin viime yönä pitkästä aikaa. Unessa ihmettelin ja tunnustelin turvonnutta vatsaa kunnes samalla joku kohosi mahan pinnasta ja meni pian pois. Tunnusteltuani uudestaan tunsin vauvan jalan kättäni vasten!! Menin ihan sekasin ja mietin, että viime kuukautiset eivät olleetkaan ihan normaalit ja että olin edellisestä kierrosta raskaana (nopsaa on vauvan jalat kasvaneet :D ) Siinä sitten soitin tärisevin käsin miehelle kiireessä, että nyt haet raskaustestejä kaupasta ja heti!!!

Ihanaa viikonloppua :wave:

 
mymosa
Mä en tiiä miksi se otetaan, ilmeisesti sen takia kun mulla on LH-vaihe jäänyt nyt 2/3 kierrossa n.9 pvään ja aiemmin todettu keltarauhasen vajaatoiminta (ei tullut luomumenkkoja). Ja pikkasen jäi mietittää mistä toi helmikuun keskenmeno johtui.. tuulimunaksi epäilivät..mutta oisko ollut vaan hormonitoiminnassa jotain.
Mutta onhan se kiva tosin tietää tuliko ovulaatiota..

Mullakin oli ekassa clomikierrossa ultra, mutta siitä on jo yli 2v ja söin eri aikaan. Mutta sillonkin kypsyi vaan yksi folli, eli tuskin nytkään pelkoa monikoista ois.. mutta kiva ois tietää kypsyykö yhtään mitään.

Mä olen nähnyt parina yönä vauvaunia tai yhessä niistä tein raskaustestin, joka oli positiivinen.. uni loppui siihen, kun olin tekemässä vissiin viidettä testiä ennenkuin uskoin :) Tällaiset ennenunet ois kivoja.

Täällä tänään alkoi clomit ja nyt vaan ootetaan, että menkat loppuis (on muuten runsaat ja pitkät menkat km jälkeen) ja sitten pääsis tikuttelemaan. Miehelle jo kerroin, että kiireinen ens vkonloppu tulossa ja pääsiäsviikollakin pitäs jaksaa jotain.
Pääsiäisenä saadaankin olla pari vrk kahestaan, eiköhän ne viimeset varmistelut tehä siinä.
 
Clomittaret 2014

Maanantai 7.4


Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
Hannuliini......36/30-40......ya08/2011.........m+lz+mp......pco, 1. lapsi,25v.
Mintikka........32/30-38......ya11/2012........5f+1.ins+l.......1.lapsi
Ellie_88.........27/26-27......ya02/2013........t+c..............1.lapsi,pco
Äiti74............25/28...........ya05/2012........tk...................2.lapsi,40v.
Kuumeilija87.16/36...........ya01/2013........f+pr+l............pco,1.lapsi,26v.
Yritys10.......19/27-30......ya11/2012........3.c+l...............1.lapsi,30v
Chiligail........18/29...........ya08/2012........mp+pr+l.....siit.häikkää,35v.
Caro87: .......9/?..............ya09/2013........lz..................pco,26v. 1.lapsi
Ricardina.......9/32.............ya11/2013........1.lz.............pco.1.lapsi,30v.
mymosa........8/??............ ya 12/2013... .....1.c...... pco/4.lapsi/km 2/14/31v
Inessa...........8/34.............ya01/2012........mp+pr...pco, keliakia,2.lapsi,28v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula, Hipsunpöpsy,Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Chiligail...................dpo 08 ............12.04
Yritys10...................dpo 06 ............15.04

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12.......5.c.........la20.11.2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Hei,

Lista päivitetty. Toivottavasti oikein :)

mymosa: Hienoa, että pääset tuohon verikokeeseen. Harmittaa kun en itse osannut tuolloin clomit saatuani sitä pyytää. Näin myöhemmin vasta olen ymmärtänyt, että vaikka kierto on säännöllinen ja ovistikkuun saa plussan, niin se ei takaa sitä että munasolu välttämättä irtoaa. Loistavaa, että pääsit nyt aloittamaan clomit. Toivotaan, että ne toimivat kuten aikaisemmin! :) Tsemppiä!!

:attn: Missä kaikki clomittaret luuraavat!? Täällä on ihan liian hiljaista! :)
 
Hei

Täällä yksi uusi clomeilija. Minulla on ongelmia munasolun irtoamisen kanssa. Ensimmäinen lapsi clomeilla kesällä-12 ensimmäisestä kierrosta ja tänään aloitin taas uudet clomit. Hieman jänskättää onnistuuko nytkin yhtä helposti :)
Yksi luomu raskaus oli, mutta meni kesken viikolla 5+3 helmikuulla.
 
mymosa
Ei tuota verikoetta ole ennen otettukkaan, mielenkiintoista kyllä.. Tosin pudottaako se tulos sitten sieltä pilvilinnoista alas eikä saa pettyäkään siihen negaan testiin, hih..

En oikeen ite tiiä mitä ajatella, kun tekisi mieli olla positiivinen, kun viimeksi tuli nopea tärppi.. mutta jotenkin kuitenkin se pieni pessimisti kaivaa itseään esiin.
Ja tuo keskenmeno tuo omat tuskansa.

Mutta onneks on kevät ja aurinko <3
 
Hillevi80 Tervetuloa!

Vauvaunia ei oo tullu nähtyy pitkään aikaa, ehkä oon ollu liian realistinen näiden kiertojen suhteen. Kyllä kroppa niin ilmottaa ajoissa, ettei oo tärpänny.
Ja kaiken lisäks mulla alko uusi kierto eli kp 1 ja tk aattelin pitää vähän taukoa ennen viimeistä lääkekuuria.

Tää onkin sit meidän viimeinen "yhteinen" yritys, sillä toukokuussa mies matkustelee paljon ja heti kesäkuun alusta lähtee töihin Ruotsiin ja on siellä koko kesän. Seuraavan kerran voidaan olla yhdessä vasta syyskuussa. Ollaankin täs ajateltu jäädyttää miehen simppoja varastoon ja mä käyn sit yksin inseminaatiossa.
 
Mä alotin viime torstaina sen tero-kuurin jotta sais menkst taas tulemaan. Mut nyt on tänää toi alavatsa välillä kipuillu, mä mietin tässä sitä et syönkö kuurin loppuun kivuista huolimatta vai jätänkö sen aikasemmin jo kesken. Mulla pitäis kuurin loppua vasta lauanataina, onko voinut käydä niin et limakalvo on vaa kasvanut ja kun menin hätäpäissään aloittamaan terot niin se estää nyt sen limakalvon vuotamisen pois. Viime viikolla tein testin js negaa näytti niin tuskimps raskaana olen. Tää on turhauttavaa kun odottaa menkkoja ja sit ku niitä ei näy niin sit pitää syödä keltarauhashormonia et saa kropan jollain lailla toimimaan. Onko jollain käyny niin et menkat olis alkanut itsestään vaikka on kuuri kesken?
 
ok, ehkä mä syön ton kuurin loppuun. Mä tilasin äsken netistä ovulaatio ja raskaustestejä, onks ne yleensä tullut kuinka nopeasti? Eli kun mulla loppuu lauantaina tero kuuri niin mahdollisesti alkuviikosta vois sit jo ne menkat alkaa. Jos sitten taas päästäis tosi toimiin. Tällä hetkellä mua hirvittää noiden uusien lääkkeiden hinnat noh kaipa se kelan lääkekatto tulee jossain vaiheessa täyteen. ja saadaan noi lääkkeet sitten vähän halvemmalla.
 
Hei vaan taas kaikille! Olen ollut taas taustalla ja odotellut menkkoja! Ei ne clomit toiminut viime kierrossakaan (kuudes clomikierto). Joten taitavat ne pillerit jäädä multa unholaan! Rupes vissiin jo limis ohenemaan clomeista ja suuresta annostuksesta.. Mulle viime kiertoon aloitettiin ne sokerilääkkeet PCO:n hoitoon ja voin niistä yli 1,5 viikkoa tosi huonosti. En saanut syötyäkään kunnolla, ällötysolo vei ruokahalut kokonaan. Meinasin jo lopettaa niiden syönnin kesken, mutta sitten olo yhtenä päivänä helpotti. Onko täällä muita kenellä on sokerilääkkeet apuna?

Mulle saisi päivittää tiistaille 8.4 KP 3. Ja tähän kiertoon sais myös päivittää mun lääkitykseen Diformin ja letrozol ja terolutit. Mulla on keskiviikkona alkukierron labroja ja saan aloittaa torstaina ekat letrozolet. Mille kierron päiville teille on määrätty letrozol? Nyt lääkäri käski mun ottaa noi kierron 5-9 päivinä. Seurantaultra mulla olis kp 12. Toivottavasti näillä lääkkeillä tapahtuis jo jotain..

Hannuliini: Mistä sä tilasit noi testit? Mun pitääs kanssa varmaan tilailla niitä jostain jos vaiks sais niitä halvemmalla ku kaupasta. Rahaa menee muutenkin niin paljon lääkkeisiin ja lääkärikäynteihin.. Mä joudun käyttään noita teroja joka kuukausi ja mun menkat tulee niillä tosi säännöllisesti 1,5 päivää vikan pillerin ottamisesta..

Tervetuloa Hillevi80!! Kiva saada uusia ihmisiä tänne. Toivon kuitenkin, että käyntisi jää lyhyeksi ja kuultaisiin pian vauvauutisia.. :)
 
Mä tilasin ne raskauskeijusta, maks jonkun 25 euroa ne testit kaikkines. Mulla on noista teroista vähän huonoja kokemuksia sillon ku niitä joskus söin niin mä en niillä sillo saanut vuotoa aikaseks, et sitä varten oon usein miten syönyt primolut kuurin, mut tää tyksin lääkäri oli sitä mieltä et se on liian tujua tavaraa tällä hetkellä syödä. Mä syön ite viel näiden muiden lääkkeiden lisäksi niin metformiinia, mulla tuli sivuoireina ens alkuun se et mulla meni maha tosi sekasin siitä. Se kesti aikas ja sit kun maha tottus siihen niin se rauhottus, mut kyl mul välillä on vieläkin sitä et saattaa olla maha tosi sekasin. Mut on sekin huomattavsti rauhottunut ku oon pyrinyt jättäämään ton vehnäjauhon pois ruokavaliosta ja lisännyt proteiinien määrä aika paljonkin, ja yhtenä jonka oon ottanut ruokavalioon lisään on chian-siemenet. ne on tosi hyviä kuidun lähteitä + niissä on paljon hyviä rasvoja ja muutenkin ilmeisesti aika terveellisiä.
 
mymosa
Mä söin viime yrityksessä metuja, terojen kanssa. Ja lopetin ne (terot ja metut) sitten kun clomeilla sain plussan.

Ellie ja muutkin limiksen kanssa kamppailevat, oletteko kokeilleet royale geleetä? Sanotaan auttavan myös limakalvoon.. netistä voi lukea, monet sanoo syöneensä jos pco.
Mulla on mennyt nyt keskenmenosta asti.

Eilen illalla tuli peukalonpään kokoinen limaklöntti, ihan kuin kananmunavalkuaista pallona, oikein venyvää.. mutta nyt vasta kp9 ja viimeinen clomi lähti tänään..
No aloitin oviksen bongailun jo nyt, negaahan toi oli ja lämmötkin aika normaalit.

Mulla testeinä fertest ja digi.. katotaan tilaisinko vielä wondfoja.
 
Moi pitkästä aikaa!

Täällä on menty keskenmenossa pitkän kaavan mukaan ja nyt odotellaan vihdoinkin kropan heräämistä horroksesta. Mullehan tuli keskeytynyt keskenmeno helmikuun lopulla ja vielä maaliskuun lopussa otettiin vauhtia kaavinnan kautta, kun lääkkeellinen tyhjennys ei ollutkaan toiminut. Ovulaatio on ehkä tässä käsillä, mutta ei saada vielä yrittää, kun on odotettava ne ekat menkat koko tämän kauheuden jälkeen. Huomenna on lähtö lämpimään. Fyysisesti siis vihdoin alkaa olla terve ja henkisestikin voin hyvin.

Clomeista sen verran, että kyllähän niissä on se syöpäriski, mutta ei se mikään iso ole. Kaikissa lapsettomuushoidoissa on riskinsä, mutta kun miettii riskiä ja sitä mahdollista vauvaa, niin pelko väistyy. Mulla ei enää kokeilla clomeja. Nyt on aluksi luomuna ja sitten letrot.

Metforemit mulla on eli nuo sokerilääkkeet. Kaikki sivuoireet olleet epätyypillisiä, ei mitään vatsavaivoja tai pahoinvointeja. Ihan kerralla tuli lihasoireita.

Lapsettomuushoidot menee aina omaan laskuun. Ne ei kuulu millään tavalla työnantajan maksettaviksi ja uskoisin, että kaikissa yrityksissä on sama linja. Kannattaa siis aina varautua maksamaan ne itse.

Paljon plussia kaikille! Katsotaan palailenko listoille myöhemmin. :)
 
Alkukierron verikokeisiin piti mennä paastoten eli 10 tuntia syömättä ja juomatta. Niissä on mukana mm. kilppariarvot. Lisäksi edeltävänä vuorokautena ei saa harrastaa seksiä eikä hiplailla rintoja, koska nostaa sitä prolaktiiniarvoa :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä