*Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

Tammikuun tähtien 2011 pino




LA/Nimi.....Ikä....Synnytyssairaala.....Mo nesko....Villi veikkaus/Lupaus..

1.1
Minky......................26v..................VKS..............2...tyttö
Mörrimöykky.............???........... ........TYKS...........3

2.1
täpläkäs....................26v...... ..........KÄT..... ..........1...poika
mussu81..................29v............ ....OAS..............3
riidankylväjä............24v.......... .......OYS................3

3.1
emeliina...................26v.......... .......LS...............2
Tuittu-...................27v.................T AYS...........1...tyttö
Kasi82....................28v........... .....K-HKS.........3
Erika76...................34v........... .......HYS............2..poika
Dulce86...................23v........... .......KÄT............1

4.1
Martta B.................27v.................KS KS..........2
M1n1......................32v........... .....TYKS............2...tyttö

5.1
BellaMarie................33v........... ........KÄT...........3...poika
Memmu86.................24v............. ....SATKS...........2....poika

6.1
Mutzilla......................24v....... .........KYS..............3..poika
RouvaQ...................38 v................ SEKS..............5
ä060811..................23v........... ........K-HKS............3
vappupommi............37v............... .....TAYS.............1
lauraliina85...............24v.......... ......K-SKS.............2
Karkki81..................29v........... ......OYS..............2

7.1
katianne.....................34v........ ..........???...............?
jutt............................19v..... ............VKS.............2
merenneitonen.............33v........... .......TYKS...........2
piupula.......................24v....... ..........K-HKS.........1.....poika
miisuliisa...................26v........ ..........???.............3.....poika

8.1
Tarkse.......................30......... .........???..............3
Marde79.....................31.......... .......TYKS............1..tyttö

9.1
Estu............................28v..... ..........JS.................4
mimyy.........................32v....... .........???...............1

10.1
LillyWhite...................25v........ ........TAYS............1
Mimi11.......................38v........ ........PKKS............1 & 2
pikkutoive..................35v......... ........HYS.............2...poika
PikkuMyy86.................24v.......... .......JS................2...tyttö

11.1
Hemiini86..................23v.......... .......TYKS............2...tyttö
mammyli.......................28v....... ..........LS.................2
Shamandalie.................28v......... .........TYKS..........3...poika
hippu10.......................???....... ...........KÄT..............2
misteli83......................26v...... ...........TYKS.............1....poika
Elara..........................27v..................KÄT/H...........2...poika

12.1

13.1
tuutikki08..................27v......... ............TAYS..........2
NullPoints.................35v.......... .....Ulkomailla..........3
Perho....................26v...................NKL.............kaksospojat

14.1
tiinu83..........................27v.... .............TYKS...........2
jenk-ka........................23v........... ......K-PKS..........2
Susannna...................25v.......... ........OYS.............2
TammiMölli....................29v...... .............SKS.........1..poika
Overjoyed....................27v........ ............KÄT..........1...poika
Tammitähti.................28v......... .........RAS...........3...poika

15.1
Noppaliini...................20v........ ..........KYS............1
Ninnipo1.......................33v...... ............LPKS..........4..poikaolo

16.1
Nakkelis-Kokkelis.........35v...................K OS...........1
sparkle86.........................24.... .. ............K-PKS................1..poika
Elmi..............................27v... ...............KÄT............ ......2
icefairy.......................23v...... ..............NKL............2...poika

17.1
minemi.........................24v...... .........TAYS.........1...tyttö
sn................................29v... ............NKL.............?...tyttö

18.1
emmin..........................28v...... .........EKKS..............2

19.1
ArcticAmethyst..........??.............. .....KYS..................?
savara.....................32v.......... ........OYS..............2 & 3 & 4
Maska82..................28v............ ...KYS/KAKS............4&5..tyttö&poika
Kipinäkenkä.............30v........... .......PKKS................ 1
sunshine25...............25v............ .....MKS..................2
Dollyjolly...................17v........ .........K-HKS...............1...poika
Ellu82.......................28v........ ..........EKKS................1..

20.1
k1rs1kka...................???.......... ........JS............?
parel..........................23v...... ...........JS............1...poika
TaCa.........................30v........ .........NKL.............1



21.1
Avokado....................29v.......... ......KÄT.............2

22.1
Victoria89..................21v......... .......SATKS.........2
Kreecher..................28v........... ......LS................4...tyttö

23.1
iitu--...........................22v.......... .....OYS..........2
henma........................27v.................VKS..........2...tyttö

24.1
kääkkis..................27v.......... ........PHKS.............3....poika

25.1
Manna......................???.......... ........JS..............1
sippe-80...................28v................ ...TYKS.........3....tyttötoive

26.1
toive81.................29v............. TYKS..........2....tyttölupaus
neulainen..................28v.......... .......TAYS..............1
Missah..................25v............. ...PHKS....................2

27.1
anmami.....................24v.......... .........TAYS.............1
Mamadedos..............29v.............. ....KOKS...............3..tyttö
Lumikuningatar......32v................L PKS.................2....tyttö

28.1
Mussukka81................31v........... .........TYKS..........?
Heta83.......................27v........ ............TAYS..........1
Kata-86......................24v.....................TAYS..........2....tyttö

29.1
Siili81........................28v...... ..............TAYS..........2
Äitienpäivälahja........34v.......... ..........SATKS........ ?

30.1
Onerva88.................22v............ ........SATKS..........1
Spatz.........................??........ .............PHKS............1
babybutterfly.............20............ ...........JS................2
Mahtihirmu................20............ ...........JS.................1
Jeccika.......................24v....... ..............LPKS...........2...poika
Pirpana2011..............20v.....................OYS..............?...poika

31.1
tyttö
MamiMansikka...........25v.............. ........PKKS..........3



Ilman laskettua aikaa

pimpula74.............36v............... ..K-HKS...............3
Karhuntassu..........32v................ .KOKS................4
Mouse...................30v............. ...TAYS................2
Zenith....................25v........... .......KÄT.................1.


Tekayn raskauskiekko

Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Kiekko



Piupula on perustanut kerhon LA Tammikuu 2011, salasanan kerhoon saa perustajalta eli Piupulalta Yksityisviestillä




Suru-uutisia kohdanneet ystävämme

Sanmar82
Cladoceran
Lumina83
Calypso
Susa91
Helinäkeiju10

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:


EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huhti-Toukokuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Kesäkuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Heinäkuun pino
*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Elokuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...1-elokuu-10-a/

Syyskuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833236-tammikuun-tahdet-11-syyskuu-10-a/

Päivityspyynnöt yksärillä, niin tulee ihan varmiten sitten listalle mukaan
Mutzilla on pinon päivittäjä joten nimeä klikkaamalla tulee nimen kohdalle valikko, sieltä yksityisviesti ja sitä kautta tulee tieto yksityisviestillä minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mutzilla taas uudesta pinosta!

Tälle viikolle ei ole kuulunut ihmeempiä. Potkuja tuntuu hyvin ja sitä selällään nukkumisen välttämistä olen nyt opetellut, en tosiaan tiennytkään ettei selällään saisi nukkua. Onneks neuvolantäti kertoi tämän. Kyllä sitä viime yönäkin pari kertaa heräsin ja huomasin makaavani selälläni. Kyllä niin paljon tulee nykyään vaihdettua yön aikana tuota kylkeä, tiedä sitten kun se alkaa olemaan vaikeampaa, miten käy.

Siivouspäivä edessä eikä voisi vähempää innostaa! Mut pakko mikä pakko. Mies palaa tänään kotiin viikon mittaiselta norjan reissultaan, jeejee! :)

Sf-mitoista täällä on ollut hieman puhetta, mulla oli rv 25+2 24cm, eli alun yläkäyrän ulokopuolella käynnin jälkeen pääsin takas käyrälle.

Marde ja Milli 26+0 POKKKSSS!!!
 
noni ompa mukavaa ku uus pino :) Kiitos Mutzilla!Mutzilla laitoin sulle sitä yksäriäki aikasemmin se mun LA on taas hypellyt.. eli se oikee on 30.1 eikä 31.1 :p ja perään poika :)

Tää alkaa syömään aamupalaa :)

22+6
 
Minäkin aloin ihmetellä miksi ei saisi nukkua selällään? Vatsaallaan ei varmaan moni enää pystykään :D Esikoisesta ei kyllä tuntunut nukkua hyvältä selältään rv12 lähtien, syytä en tiedä, mutta tätä odottaessa edelleen voin nukkua selälläni melkeinpä paremmin kuin kyljellään, vatsa painaa jo sen verran. Hassua kyllä ettei haittaa selällään ollessa.: /

Toive81 ja Sintti 23+3
 
Tää selällään nukkumisen "kielto" oli mullekin ihan uutta, tosin monikaan jo synnyttänytkään ei ollut siitä kuullut... Eli mä ihmettelin neuvolatädille kun yks yö heräsin siihen kun nukuin selälläni ja molempien käsien sormet oli aivan puuduksissa, niinkuin oisin maannut niiden päällä. Tää täti siihen, että näistä viikoista eteenpäin ei enää saisi nukkua selällään kun kohtu voi painaa jotain isoja suonia niin, että vauvankin syke voi laskea. Heitti vielä esimerkiksi, että joskus kun tässäkin mittaillaan näitä vauvan sykkeitä ja äiti makaa sängyssä selällään saattaa vauvan syke laskea. Eikö tosiaan kenenkään neuvolassa olla mainittu tästä ja jos ei kysykää seuraavalla kerralla, ois ihan mielenkiintoista kuulla mitä vastaillaan...

Marde ja Milli 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Marde Mulle sanottiin viime neuvolakerralla, että selällään makoilu voi kohta tuntua epämiellyttävältä, et ei välttämättä saa kunnolla hengitettyä, ite ainakin huomasin viimeviikolla, et enää ei pysty selällään makoileen, kun ei enää happi kulje kunnolla. En periaatteessa mitään kieltoa saanut, mutta sano, et jos tuntuu epä,mukavalta, niin ei saa olla, kun vauvaltakin loppuu happi, jos äidiltä loppuu happi :) Tulipas kummallisesti selitettyä :LOL:

piupula ja lilleri 26+1
 
selällään nukkuminen;
tuossa on lainaus niinkon "asiantuntijalta" kuin pampersin sivuilta: Olen 37:llä raskausviikolla. Minua huolettaa se, onko lapselleni haittaa siitä että nukun selälläni.


Vastaus:
Jos makaa selällään raskauden loppupuolella, voi joskus heikottaa tai jopa pyörtyä. Näin käy kun alaonttolaskimo, joka vie verta takaisin sydämeen hapettumaan, jää puristuksiin selkänivelten ja kohdun väliin. Tämän seurauksena verenpaine laskee. Sen huomaat siitä, että tulet huonovointiseksi ja kylmänhikiseksi, ja tällöin käännyt automaattisesti kyljellesi. Jos lapsella on vaikeuksia, se alkaa liikkua ja potkia kunnes vaihdat asentoa. Siksi on täysin vaaratonta maata selällään, edellyttäen että se tuntuu sinusta mukavalta. Nuku sellaisessa asennossa, joka tuntuu hyvältä. Viimeisten raskausviikkojen aikana on usein vaikeaa löytää hyvää nukkuma-asentoa, ja joskus auttaa kun laittaa pikkutyynyjä selän taakse ja jalkojen väliin vähentämään nivusiin kohdistuvaa rasitusta. Jotkut naiset nukkuvat raskauden loppuajat mieluiten puoli-istuvassa asennossa.


Eli minullekin terkka sanoi että selällään tutkimuspöydällä voi tulla huono olo (kova peti) mut sängyssä äiti osaa automaattisesti hakea paremman asennon. Ja vauva alkaa potkia ja vaihtaa asentoa. Esim mä heräilin niin viimeisinä öinä (21+rvk) mahallaan ollessani siihen kun vauva alkoi potkia että hei, vaihdas äiti asentoa! Nukun nyt selällään ja kyljellään, hieman mahan suuntaisestikin "tyynyviritysten" kanssa... Pelkään vaan sitä koska se olo alkaa tukalammaksi käymään nukkuessakin.

Täällä vauva on väärinpäin, potkut tuntuu kaikki alhaalla ja vatsakin on sellainen ilmapallon mallinen. Ja sf mitta oli vissiin 25 :O mut johtuu just tosta vauvan asennosta.

vappupallo 26+3
 
Kiitos Piupula ja vappupommi! On siinä selällään nukkumisessa siis joku selitys, mutta tosiaan tuo että nainen itse tietää tai viimeistään vauva ilmoittaa kun on hyvä kääntyä muuhun asentoon. Viime yönä taisin myös nukkua "liikaa" mahan päällä kun olin kyljelläni ja kyllä sieltä mahasta vähän ilmoiteltiin, että ei kiva.. :) Mä en yhtään tiedä miten päin tää vauveli on. Välillä potkut tuntuu alhaalta, sitten kyljistä ja joskus ihan navankin kohtaan. Missä vaiheessa vauva hakee yleensä sen lopullisen asennon?
 
Tervehdys!

En oo aikoihin kirjoitellut. Pahoittelut siitä...

Oon kyllä käynyt lukemassa aina mut pää aina vaan jumittaa unenpuutteen takia joten en oo sit jaksanut kirjoittaa...


Joku kysyi muistaakseni noista hymioistä, niin Cosganilta niit saa: Cosgan.de - Animierte Smilies und Gifs Eli klikkaa vaan kuvaa ja kopio sen UBB osoitteen tänne tekstiin.

Juustoja ja muita kiellettyjä yritän vältellä. Jotenkin vaan ekassa raskaudessa oli tosi tarkka, seuraavassa tarkka ja nyt jo on esiintynyt lipsumista... Mutta siis en aio stressata turhaan jos jossain ruuassa on jotain kiellettyy pikkasen. Itse en kuitenkaan mene ostamalla ostamaan mitään. Ainut mikä on himottanut nyt jo monta kertaa on punaviini... Pitäs vissiin käydä ostaa alkoholitonta pullo et sais huoletta juoda kunnon lasillisen.


Tervetuloa uusille!
ja varsinkin onpa kivaa et tääl on nyt muutama kaksosten odottaja (ja yksi kolmosten). Voitte saada siis tukea toisiltanne, onhan se varmaankin pikkasen erilaista kun yhden odotus.


Kiitos Mutzillalle uudesta pinosta!


Mä oon kuullut tosta selällään nukkumisesta jo ekassa raskaudessa. Niin ja mullakin oli mielessä et maha painais joitain isoja verisuonia. Ei kai siinä muuta kun maha alkaa olla isompi, niin vältellä sitä. Minusta ei ainakaan oo ees miellyttävä nukkua selällään. Herään yollä siihen et on pakko vaihtaa kyljelleen. Toisaalta mun unet ovat niin kauhean rikkonaisia muutenkin, et toi on vaan yksi asia miks kuljen kuin zombi päivisin. Tenava repii tukkaa ja potkii joten ei siin paljoo nukuta.


Mihin tää aika menee ihan oikeesti? Pian on Halloween ja sit on joulu!!! Ja sit poksuu ihan oikeesti! Siis APUAAAAAAA!!!!!!!!!!


Omaa ei sen ihmeempiä et talon järjestely jatkuu ja väsyttää. Kiva yhtälo.


NP ja Pluto Kolmonen 25+ 2
 
Mutzillalle kiitokset jälleen uudesta pinosta =)

(.)Tänään hain äitiyspakkauksen postista Oli kyllä kaikin puolin huvittava reissu kun olin tilannu lankoja kastemekkoa varten ja oletin että paketti jota lähden hakemaan on se. Sitten postitäti nosti esiin ihan julmetun laatikon ja mä ihmettelin et jopas on 10 pientä lankarullaa laitetta helkatin isoon pakettiin ja mieskin sitä ääneen ihmetteli. :D Postitäti sitten kysäs että vai lankarullia ja olin et joo joo. Siihen postitäti vaan tuumas ettei muuten kyllä ole mitään lankoja ja näytti paketin noutolappua jossa pienellä luki "äitiyspakkaus" :D Selittyipä laatikon iso koko sillä :D Ja todiste mysö siitä, etten mä paljoa postiani kattele :LOL:

Sparkle ja Viuhti 24+6 :heart:
 
Mutzilla: Kiitokset uudesta pinosta!

Yritän nyt aktivoitua (siis yritän) täällä plussankin puolella, lähestulkoon jumiutunut fb:n puolelle nimittäin :ashamed:

NP: Mua myös himottaa punaviini... Mutta koska oon tähänkin asti ollut juomatta, niin sinnittelen kyllä loppuun asti. No ei kyllä oikeesti tee tiukkaa, joskus vaan tekee mieli. Mun kaveri osti laivalta jotain tosi hyvää punaviiniä jota tulee hetimiten nautiskelemaan mun kanssa meille kun se on mahdollista.... Ja en siis kaipaa todellakaan mitään humalaa vaan sitä, että saan juoda muutaman lasillisen ilman, että tarvitsisi ajatella, että tästä voi olla jotain haittaa pienelle.

selällään nukkuminen En pysty edes nukkumaan selälleen, kyljelteen ainoastaan. Muistaakseni myös sekin vaikutti, et jos on istukka takaseinäs niin viel helpommin tulee huono olo tuosta selälleen nukkumisesta. Mulla on tällä kertaa etuseinäs ja eipä voi tippaakaan mahalleen olla. Niin ja mullekin jo ekas raskaudes kyllä sanottiin tuosta selälleen nukkumisesta.

Jos saisin aikaseks tilata tai jos ois Suomes jossain kaupas niin ostaisin varmaan jonkun tämmöisen raskaustyynyn:

Cozy Cuddler Total Body Pregnancy Pillow | BabyAge.com

Kmart Online Shopping for home accessories, TVs, clothing, and more

Sparkle Hauska tuo sinun postikäyntis :) Ite odotin niin pakkausta, että heti kyllä huomasin kun postin lapussa luki tuo äitiyspakkaus. En muista lukiko aiemmin, mutta minust oli ihanaa kun se luki, niin tiesin, et nyt se on tullut!!!

sf mitattiin nyt ekaa kertaa lääkärineuvolassa ja oli 25, eli keski- ja yläkäyrän välillä jotakuinkin. Viikkoja mittaushetkellä tasan 26.

Muut neuvolakuulumiset tässä:

lääkärineuvolassa käyty 26+0

paino: +550g/vk ja yhteensä jo +8,8 kg alusta...
turvotus: +/-
RR: 117/63
Hb: ei mitattu
pissa puhdas
sf: 25
syke: 136
liikkeet ++

ja tyyppi oli ihan oikein päinkin jo, eli rt, mut sitä ei nyt merkitty kun vielähän tuo saattaa kääntyillä.
Niin ja kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja pituus 3 cm.

(.) Fb:n puolella jo kerroinkin, mutta kävin parin ystävän kanssa viime viikonloppuna Tukholmassa ja ihanaa oli. Sai shoppailla ilman miestä ja lapsia. Samanlaista reissua saakin varmaan taas odotella vuosia...Ruotsis oli jonkin verran halvempaa ku Suomes ja H&M:ltäkin löytyi sellaisia vaatteita, mitä en ainakaan vielä oon nähnyt Suomessa, ja osa oli halvempia Ruotsis.
Tämä päivä taas, ah niin kaunis syksyinen päivä. Aurinko paistoi ja kävin pyöräillen tytön kanssa ostamassa uusia syyskukkia pihalle. Niitä sitten laittelin ruukkuihin ja iltasella kävin vielä rentouttavalla iltakävelyllä kauniissa auringonlaskussa. Mies sai myös valmiiksi vaatekaapin tuohon ulkovaatteille ja kyllä vaan tuli hyvä. Miten ihmeessä me ollaan pärjätty ennen pelkällä tuulikaapin pikkueteisellä?!

BellaMarie & Heppuli 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

huomasin tuossa että taas poksutaan... Aika vaan katoaa jonnekin!

Eilen olin pikkusudareitten kanssa Kaiku -tapahtumassa ja oli kyllä ihana päivä ajoittaisesta tihkusateesta huolimatta. Kaikkein parasta oli se, että yli 100km matkasta ja koko päivän seisomisesta huolimatta ei supistanut kertaakaan kipeästi koko päivänä!!! =)

Tänään pyykinpesulle taas mummolaan, eli mun vanhemmille. Tilasin kohta kolme viikkoa sitten LG:n pesutornin hajonneen vanhan pyykikoneen tilalle, mutta sitäpä saadaankin sitten odotella. LG oli luvannut toimittaa liikkeeseen lokakuun alussa, joten ehkä jo ensi viikolla??? :stick: Kaden lapsen perheessä ilman pyykkikonetta eläminen on aika syvältä...

Jees, mutta ei se auta - kamat kasaan ja pyykkäämään päiväksi!

Mussu & Myy 27+0 *POKS*
 
BellaMarie Joo, kyllä mäkin sitä äitiyspakkausta odotin, mutta olin jotenki ajatellu et se on ne langat ku oli jo puhelimeen edellisenä päivänä tullu langoista viesti et paketti tullu ja seuraavana päivänä tuli sit äitiyspakkauksen pakettikortti ni yhdistin ne sit samaks paketiks ;D Mutta pääasia että kaikki tarvittavat paketit on nyt haettu :D

Sparkle ja Viuhti 25+0 poks* :heart:
 
noni!
Tääläki tultiin poksumaan :)
On tosiaan mukava lukea nuita monikkoraskaus juttuja teiltä jotka ootatte useampaa :)
Minusta se on aina ollu mielenkiintoista miten se mennee ja hauska ku savaran sf mitta oli 37 niin mulla oli esikoisesta 38+2 viikoilla 34 :D eli on kyllä eroa mitoissa :) Ihme jos ei joku ole jo kysyny että joko synnytät :D

Meilä on täälä pihan raivaukset käynnissä että saa pihaa avarammaksi ku sukulainen jolta talo ostettiin oli innokas istuttaja :D

Huomena mennään pankkiin laina jutusteluihin..ja ehkä jo loppukuusta aletaan purkaan keittiöö :p

23+0 POKS :p
 
On taas aikaa istua hetkinen koneella. Viikonloppuna ei kerinny yhtään.

Selällään nukkumisesta toi oli ihan uutta mulle ettei sais nukkua selällään. Mä useammin nukun selälläni, koska on mulle kaikista helpointa. Monesti kyljellään olosta on toinen olkäpää ja toinen lonkka niin jumissa että melkein itkua vääntää kun ylös nousee.

Torstaina sain neuvolasta Kelan laput, mutta en ole vielä ehtiny niitä edes katella. Jos ne ottais tänään töihin mukaan ja täyttelis siellä. Ei sitä sanomalehteäkään viitti monta tuntia selata. Käväsin myös vakuutusyhtiöstä viime viikolla hakemassa vauvavakuutushakemuksen.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta kun mies yrittää kokeilla niin ne loppuu heti. :) Tyttö ei millään malttais odottaa että vauva syntyy. Huomaa kun koko ajan kyselee että millon se sun vauva syntyy. Vime viikolla sisko sai pojan :D. Oli tosi suloisen näkönen kun sain puhelimeen siitä kuvan.

Parin viikon päästä lähdetään tytön kans käymään mun isän luona syyslomalla. Johan siitä viime vierailusta on aikaa yli vuosi. Tyttö kerto jo viime viikolla eskarissa kun hän lähtee tunturipapan luo. Miten lapset voi niin innostua pienistäkin asioista...:)

Tässäpä nämä kuulumiset nyt tällä kertaa. Lähden kurkistaan mitä fb:ssä näkyilee.

-Lumis- Tuikku 22+2
 
Kiitos Mutzilla uudesta lokakuun pinosta :)

BellaMarie Kyllä varmasti tekee hyvää käydä välillä ilman lapsia ja miestä tuulettumassa. Onnistuneelta kuulosti tuo teidän Tukholman reissu :) Minullakin haluttaisi ennen vauvan syntymää käydä jossain ihan yksikseen eli viettää omaa aikaa. Mieskin oli edellisen viikonlopun mökillä, niin olisi mukava itsekin vähän irtautua lastenhoidosta. Katselinkin, että jos menis jonnekin kylpylään yöksi ja ottaisi joitakin rentouttavia hoitoja :) Saa nähdä jääkö vain haaveeksi...

Lumikuningatar Asuuko tuo teidän tunturipappa jossain pohjoisessa..Hauskan kuuloinen nimi :) Minäkin odotan, jos mies saisi pidettyä marraskuun alussa syysloman, että päästäisiin Pohjoiseen sukuloimaan..

Täällä raskaus etenee nopeaa vauhtia..viikot vilisee silmissä :O Välillä vähän tuo selkäkipu vaivaa mutta onneksi viime perjantain jumpasta ei tullut mikään kipeäksi :) Käytiin lauantaina koko perheellä uimassa ja oli kyllä mukavaa. Meidän 1-vuotias neiti oli ekaa kertaa uimahallissa. Itsekin sain uitua muutaman sata metriä ja myös vesijuostua. Tuo uinti ja vesijuoksu onkin hyvä liikuntamuoto raskaana oleville, ainakin minun mielestä. Vedessä on vielä suhteellisen kevyt olo =)

Minun pitäis alkaa pesemään isoa mattoa..saa nähdä miten onnistuu tuo kyykkiminen pesuhuoneen lattialla kasvaneen mahan kanssa..huh huh..hengästytttää jo ajatus :whistle:

Elmi ja Minni 25+1 :heart:
 
Elmi mun isä asuu Pyhätunturin lähellä. Ei siitä talolta rinteeseen ole kun n.10 km. Siitä nimitys tunturipappa.:) On asuinpaikan perusteella eroteltu eri papat toisistaan. Likalla siis 3 pappaa + yks isopappa. Jolle on kans oma nimityksensä asuinpaikan mukaan.

muoks. Nyt hakeen tyttö eskarista.
 
Lumikuningatar Me käytiin viime kesänä Pyhätunturilla miehen ja esikoisen kanssa. Kierrettiin siellä se luontopolku, joka menee niiden tunturien välissä. Siellä oli matkan varrella mm. Pyhän kasteen putous. Siellä on kyllä tosi kauniit maisemat :)
Asutteko te jossain Kemin lähistöllä, kun menet Länskaan synnyttään? Minä olin 09 kesällä siellä synnytysosastolla yön tarkkailussa, kun mulla nousi nuo maksa- ja sappiarvot. Siellä oli kyllä nopeaa ja hyvää palvelua. Vähän erilainen tunnelma (rauhallinen), kun täällä Helsingissä..
 
kyllä tosiaan aika menee äkkiä :) Ihanaa! Mie ootan vain remontin alkamista, toivottavasti saadaan kaapit että päästään ennen joulua nauttimaan uudesta keittiöstä ja vessasta :p

Nyt sitte taidan tänään kyllä mennä nukkuun ajoissa.. väsyttää niin että silmät ei pysy auki! Olen vahannu dvd:ltä tuota ruusun aikaa ja se on kohta katottu! :p

Vatta kasvaa ja kävely on jo sen mukasta..

23+1
 
turvakaukaloista Koska me tarvitaan niitä kaksi ja autosta löytyy Isofix-kiinnikkeet ei edes harkittu turvavyökiinnikkeisiä. Löydettiin sellanen Familyfix-teline. Kuulema sama kuin isofix, mutta edullisempi ja sopii isompaankin istuimeen. Meillä oli lisäksi tärkeänä kriteerinä kaukaloiden hankinnassa se, että ne saa tarvittaessa adaptereilla kiinni vaunujen runkoon. Ei siis tarvitse nukkuvaa lasta herättää siirtämällä kaukalosta vaunuihin esim. kaupassa käynnin ajaksi.

Maska kaiken kaikkiaan tää raskaus on mennyt todella hyvin. En ole esimerkiksi potenut huonoa oloa missään vaiheessa, en edes alkuraskaudessa. Siitä olen kyllä iloinen, sillä olen kuullut, että kaksosia odotellessa saattaa oireetkin olla tuplat. Paljon on kyllä lantion seutua kolotellut. Pahenee selvästi rasituksesta eli pitkille kävelylenkeille olen saanut jo jättää hyvästit. Lyhyemmät menee onneksi vielä. Töissä olen vielä jaksanut suht ok. Nyt olen huomannut harkkarisupistelujen lisääntyneen aika paljon. Eilen esimerkiksi supisti miltei joka kerta kun lähdin liikkeelle. Autossa istuminen on pahinta, silloin supistelee usein. Välillä siihen auttaa kun kääntää penkkiä enemmän makuu asentoon. Tuo ei tietenkään onnistu silloin kun itse ajaa...

Eilen oli ultra. Molemmat vauvat voi hyvin.Molemmat olivat rt:ssä! Jes, kumpa eivät enää kääntyilisi.. A:sta oli tullut B ja päin vastoin eli se joka oli B-vauva aiemmin on liikkunut alaspäin ja on nyt alempana kuin 'entinen' A-vauva. Onneksi eivät sentään voi vaihtaa paikkoja kokonaan, eli se joka on mun vasemmalla kyljellä pysyy sillä puolella, samoin kuin hän joka mahailee mun oikean kyljen puolella.
Painoarvio A:lla oli 771g ja B:llä 881g. Uusi ultra taas kolmen viikon päästä.
Kysäisin selin nukkumisesta, sillä neuvolasta olin saanut kuulla, että nukkuminen selällään on ok niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Naistenklinikan lääkäri ei kuitenkaan suositellut sitä, sillä selinmakuulla kohtu ja vauvat painavat isoja suonia ja heikentävät näin vauvojen hapensaantia. (ymmärsin, että näin saattaa olla vaikka äiti ei tuntisi juuri huonoa oloa) Tähän asti olen siis nukkunut joko jommalla kummalla kyljellä tai selälläni. Viime yönä välttelin selällään nukkumista ja argh! Olin sitten kummalla kyljellä tahansa, pisti sen puolen vauva aina kunnon potkurumbat käyntiin. Eivät siis tykkää kun heillä varmasti tila pienenee kun toisella puolella painaa sänky vastaan ja toisella puolella veikka. Kunhan potkut tästä vielä kovenee niin en varmaan nuku ollenkaan.. No, täytyy toivoa, että oli vaan levoton yö pienillä.

Munkin tekee aina välillä mieli punaviiviä. En tietenkään juo, mutta mieli tekee. Juustojahan, siis niitä kiellyttyjä, saa käsittääkseni syödä kunhan ne on kuumennettu vähintään, olikos se nyt 75asteisiksi. Eli esim. pizzassa olen syönyt aurajuustoa, fetaa ja vuohenjuustoa. Fetajuustosalaattia kaipaisin...

BellaMarie Oi mitä tyynyjä! toi eka vaikuttaa ehkä vähän turhan jykevältä, toisen saattasin jopa haluta! Kertokaahan jos joku on tuollaisiin törmännyt kaupoissa.

Aika tosiaan kulkee äkkiä. Eilen tajusin, että mulla on enää tasan kaks kuukautta äippäloman alkuun. Kohta enää kuukausi, sitten kolme viikkoa, kaksi... Hui!

Perho ja pojat 25+5
 
Minullakin on kaksi alkoholijuomaa joita himoitsen; punaviini ja karpalolonkero. Iltaisin olisi niin ihana istua miehen kanssa sohvalla ja nautiskella punaviiniä ja saunan jälkeen taas maistuisi karpalolonkero mutta nollalinjan olen pitänyt ja tulen pitämään vielä pitkän aikaa kun en imetysaikanakaan juo ollenkaan. Tuntuu kamalalta jos vauva saisi alkoholia maidosta.

Itse taisin lopettaa tuon selällään nukkumisen jo melko alkuraskaudessa, en tiedä oliko se joku vaisto tai se ei vaan tuntunut hyvältä. Tosin nyt en nuku vaikka miten päin olisin. En ymmärrä miten yöunet on menneet jo nyt vaikka maha ei kuitenkaan vielä mikään jätti ole. Kerran yössä saa käydä vessassa mutta kylkeä pitää kääntää ihan kokoajan. Nukun todella levottomasti ja alkaa tosissaan haitata työntekoa ja parisuhdetta. Kokoajan ahdistaa, stressaa ja v*tuttaa. Jumpassa olisi kiva käydä useamminkin mutta en jaksa kun olo on kokoajan niin uupunut. Töissä olen ihan pihalla. Ei ole kyllä kivaa. Nyt ehdotin miehelle että meidän olisi hyvä tehdä yhdessä jotain kivaa ja viettää vähän laatuaikaa...en vaan tiedä mitä se voisi olla, raha ja aika kun on vähissä. Tuntuu että se ei riitä että istutaan sohvalle hetkeksi katsomaan telkkaria kun olen saanut lapset nukkumaan ja johan menen sitten itsekin klo 21 nukkumaan. Joinain iltoina käyn jumpassa ja mies käy salilla ja pitää viedä lapsia harrastuksiin, käydä kaupassa, laittaa ruokaa. Tarvin sitä ihan 100% huomiota mieheltä ja rauhallista häiriötöntä yhdessäoloa. Miten teillä hoidetaan parisuhdetta? Otan mielellään ideoita vastaan. Taitaa olla joku kauhea hormonimyrsky päällä ja kun kokoajan on henkisesti huono olla, tuntuu että savu nousee päästä 24h/vrk.

Vauvan tavaroista meillä puuttuu vielä hoitopöytä ja vaunut. Loppuvuodesta tehdään kyllä Ikean reissu ja luulen että sieltä löytyy hoitopöytä mutta ne vaunut on vaikeampi juttu. En millään raaski maksaa jotain kuutta sataa euroa vaunuista joita tarvitsee kuitenkin melko vähän aikaa ja huutonettiä en oikein osaa käyttää. Onko siellä jokin systeemi että on taattu että saat sen tavaran josta olet maksanut? Tai mitä jos tuote ei ole siinä kunnossa kun on annettu ymmärtää? Epäilyttää vähän ostaa netistä yksityishenkilöltä.

Niin ja noista harjoitussupistuksista...minulla niitä tulee useita päivässä ja jotkus ovat melko voimakkaankin tuntuisia. Eivät tule rasituksesta vaain ihan töissä tai ruokapöydässä istuessa tai missä nyt vaan. Muistelin aiemmista raskauksista että ne olisivat alkaneet vasta myöhemmin mutta ehkä muistan väärin. Lääkäri on vasta kolmen viikon päästä, silloin näkee onko ne supistukset tehneet mitään kohdunsuulle. Enpä tosin usko että ovat, ei ne kuitenkaan kestä kauaa eikä ole säännöllisiä tai kivuliaita.

Niin ja Mutzilla kiitokset taas uudesta hienosta pinosta! Meidän kuu vaan lähenee ja lähenee! Aika menee ihan hurjaa vauhtia!

MamaDeDos & tyttäreni 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Noniin! Täälä ei oikeestaan mitään uutta.. kumman laiska olo tässä raskaudessa! ei jaksais mitään tehä ellei joku hae kotoa lenkile :D

Pittääpä sitte itekki varoa selällään nukkumista :eek: nukun kyllä niin melkein joka yö kun kyljellään vauva potkii vain koko ajan.. Saapa nähä millasta tulee elämä olemaan vastasyntyneen ja 1v5kk kanssa tammikuussa :p vähän jänskättää kun mieskin on kuitenki töissä :) mutta uskon että hyvin mennee.. neiti on aika omatoiminen jo nyt että sekin auttaa :)

23+2
 

Yhteistyössä