Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

The Esikoisesta Haaveilevista syksyllä 2010 plussanneet


Laskettu aika
Nimimerkki ---- Synnytyssairaala


26.4.
Päivänsäde82 ---- SeKS

30.5.
elinal23 ---- TAYS

4.6.
Otokka ---- JS Poikalupaus

14.6.
mistral_2001

18.6.
susse83 ---- TYKS Tyttölupaus

21.6.
Mary Jane ---- PS Poikalupaus

30.6.
zannuli ---- Jorvi

5.7.
Keiju123 ---- MKS

6.7.
espe--- ---- K-HKS Poikalupaus

8.7.
Nuplu ---- KOS

14.7.
NiQ --- SeKS

15.7.
HennaN --- TYKSTyttölupaus

16.7.
anu84 --- SeKS

23.7.
Aavistus

12.8.
Hyppy --- PKKS

19.8
taiska87

20.9.
Zophie --- TYKS

8.10
jonna_82

18.10.
mimmu1984 --- PKSSK

22.1.2012
Jomi --- TAYS

29.1.2012
Namppis88 --- PS



Syntyneet:
Päivänsäde82 ---- SeKS
28.4.2011, 9.43 Mitat: 3110g, 47,5cm

Otokka ---- JS
11.6.2011, 19.35 Mitat: 3410g, 51cm




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Yleisön pyynnöstä tehty esikoisodottajille uusi pino! Vanha esikoishaaveista plussanneet löytyy tuolta listalta hieman alempaa.

Nonni. Nyt on uusi pino uudella puolella, tulkeehan tänne sitte ni ei tarvi täällä yksinään huudella. :)
 
Jee, Otokka! :heart: Miten olet voinut?

Mulla on tullut nyt huimausta aika reippaasti, mutta ei pahaa oloa oikeastaan ollenkaan. Tosin aamulla kun oikein heitti niin vähän meinasi olla merisairas olo... Mutta muuten voin tosi hyvin, vielä ainakin. :D

MJ & Salarakas 5+1
 
Otokka
Yllättävän hyvin ole voinut! Välillä tulee ällötysoloja ja kerran tuli aamupahoinvointi pönttöön asti... Olen joutunut muuttamaan ruokailurytmiä aika paljon verrattuna entiseen "syödään milloin sattuu mitä sattuu". Nyt yritän syödä noin kolmen tunnin välein ja pienempiä annoksia, on helpottanut. Turvotusta on kyllä vieläkin, en tiedä mikä siihen auttaisi? Suklaa öklöttää edelleen, outo juttu! Ei tee yhtään mieli makeaa, mutta salaatteja ja suolaista tekisi koko ajan mieli. Maha murisee useammin kuin ennen : /.

Mahassa on tuntunut kohdun kannakkeiden venymisestä johtuvaa (näin ainakin netin mukaan...) viiltävää kipuilua aivastaessa tai kun nousee liian nopeasti ylös tai ratsastustunnilla kovan ravin jälkeen.

Väsymystä on ollut jonkin verran, muttei mitenkään lamauttavaa. Lähinnä huomaan eron siinä, että aiemmin kukuin ylhäällä yötä myöten viikonloppuisin, saatoin siis lukea tai katsoa telkkaa reeeeilusti yli puolen yön ja nyt rupeaa haukotuttamaan yhdeksän aikaan illalla ja varmasti olen nukkumassa ennen puolta yötä, arkisin jo aiemmin.

Meillä on iso narttu-koira, joka on ruvennut seurailemaan mua esimerkiksi vessaan. Se on ihan perskärpäsenä, kun olen kotona.

Huimausta en ole huomannut, mutta kuulemma ihan tavallista. Olenkin itseasiassa odotellut, että jos tulee huimausta tai muuten tasapainon kanssa hankaluuksia, niin pitää miettiä tota ratsastusta...

Otokka ja pikkarainen 7+0 *poks*
 
Mäkin siirryn sitte tänne teidän seuraan.:) Mulla synnytyssairaala on TYKS ja laskettuaika noilla laskureilla on 18.6. Neuvola on vasta 2.11. Mua jännittää kovasti mennä sinne,jotenkin ajattelee että sitte tää raskaus on oikeasti totta kun neuvolaan asti pääsee.Kai se totta on muutenkin. :D

Vielä ei oikein mitään raskausoireita ole. Hieman etovaa oloa välillä, mutta eipä juuri muuta. Väsymystä on ja kävin ostamassa odottaville äideille tarkoitettuja monivitamiineja, jospa niistä olis jotain apua.

Mites on saako hiuksia värjätä raskaana ollessa? Olin varannut kampaajan ennen kuin tiesin olevani raskaana. Ja sitten toinen yhtä tyhmä kysymys.Onko joatin pahoinvointilääkkeitä joita sais raskaana ollessa ottaa? Kärsin matkapahoinvoinnista muutenkin ja jos siihen sitte vielä päälle pamahtaa raskauden aiheuttamaa pahoinvointia niin olen töissä pahasti pulassa.:D
 
susse! :heart: Siistii. :)

Mä kanssa mietin tota hiusten värjäystä, itsellä on tänään kampaaja, mutta tää on niin hirveässä kondiksessa tää miun peikonpesä että sinne on mentävä. En usko että siitä on mitään vaaraa, ja ainahan siltä kampaajalta voi vielä varmistaa. Pahinta varmaan on ne hajut... :x

Juuri sain tuolta kesäkuisista kuulla että sydänäänet kuunnellaan aina neuvolassa, nyt vähän harmittaa että mies ei pääse mukaan. Voiskohan niitä jotenkin kännykällä sille nauhotella? :D

Tänään tein vielä uuden testin, nyt oli ihan kontrolliviivan vahvuinen testiviiva joka nousi melkein heti, että ei pitäis olla mitään epäselvää asiassa.

Mun vilunväreet on vahvistuneet kurkkukivuksi, flunssahan se tästä vielä puuttuikin. Toisaalta on ainakin hyvä syy jättää huomiset juhlat väliin, joihin meidät on siis kutsuttu jo aikoja sitten. Siellä voisi olla ehkä himpun vaikeaa selitellä että miksei juo. Mie kun en oo aiemmin ruukannu lasiin sylkeä...

MJ & Salarakas 5+2
 
Aina voi yrittää nauhotella. Olishan se miehellesikin kivaa kuulla pikkusen sydänäänet jos nyt jo kuuluvat.:)

Pitänee tosiaan kysellä kampaajalta ensiks ennen ku alkaa värjäämään.Mun kuontalo on myös ihan kamalan näkönen, joten jotain sille olisi tehtävä.:D

Jatkoo taas tyhmiin kysymyksiin.( Nää ei varmaan lopu koskaan.) Mä olen nyt ihan ulalla noitten raskausviikkojen laskemisessa.Auttakaa!! Mistä tiiän milloin olen milläkin viikoilla?:ashamed:
 
Hei kaikille! Kirjotin nyt tännekkin! Ensimmäistä siis odotellaan ja rv:ja nyt 7+4(ainakin) ja laskettu aika laskurin mukaan 30.5. Synnytyssairaala on TAYS. Kävin jo viikko sitten yksityisellä varhaisultrassa, ja kaikki oli hyvin ja sykekin näkyi! kaikki on kyllä niin uutta! tosi kivoja nää keskustelut! Itselläni oireina aikamoinen väsymys,ja nyt vielä ihan flunssassa,niin entistä enemmän naatti! Kävin jo lääkärissäkin flunssan takia,kun ei nukuttua saanut! Ehkä oon myös vähän harhaluulionen ja turhaan panikoiva:) onnea ja tsemppiä kaikille odotukseen! :heart:
 
Nyt mä uskallan jo tulla tänne :). MJ kiitos jälleen pinon väännöstä, jotenkin kivempi tulla tuttujen joukkoon. Toivottavasti moni jo plussannut ja plussaava löytää äkkiä tänne meiän kanssa :D. Laskettu aika (voi kiesus että kuulostaa oudolta kirjottaa omalle kohdalle noin..) olis laskurin mukaan 21.6. ja sairaala SatKS. Ny ei muuta tällä kertaa, mulla on sängyn tuunaus meneillään ja täytyy palata hiomisen pariin.

VK & VieläkinTyönimeäVailla 4+4
 
Otokka
Täällä alkoi mukavasti tämä lauantai-aamu, kun muutama uusi oire nosti päätään. Yöllä kävin varmaan seitsemän kertaa vessassa ja aamulla heräsin itekseen kahdeksan aikoihin :O. Aamun tunnit menivät hyvin ja kun mies heräsi, niin teki mulle ihanan aamupalankin. Sitten yhtäkkiä rupesi äklöttämään ja huimaamaan niin, että maailma vaan pyöri. Piti käydä halaamassa pönttöä ja äklötys meni ohi, mutta huippaus jäi. Yritin mennä lepäämään sänkyyn ja yhtäkkiä hanat aukesi ja tuli aivan hirveä vollotuskohtaus, ihan itsekin pelästyin. En siis normaalisti ole mikään herkistelijä.

Uusina oireina voin siis lisätä tähän raskauteen huimauksen ja tunteiden ailahtelun. Toivottavasti töissä ei tule yhtäkkistä itkunpuuskaa...

T. Otokka ja pikkarainen 7+1
 
Tervetuloa Valkokulta.:) On kyllä niin mukavaa lukea muitten esikoista odottavien kuulumisia.

Omaan napaan ei kuulu muuta uutta kuin mielialavaihtelut. Kiukkupussina mennyt pari päivää. Lieneekö nää nyt sit niitä hormoonin tuotoksia?!:D Mahassa nippailee välillä, mutta kai sekin kuuluu asiaan.

Jos sitten siirtyis sohvalle katsomaan illan leffaa ja syömään vähän :popcorn:.
 
Hauskaa maanantaita! :)
Ja tervetuloa Valkokulta ja elinal23.

Mulla ois vaikka mitä kerrottavaa kuulkaas: Pe tein tosiaan yhden apteekin oman lisää, eikä siinä mitään, mutta kun siis, mullahan oli ovis kp 14, eli 29.9. eli mun pitäis siis nyt olla laskujen mukaan vk 4+5, MUTTA tein tänään CB digitestin, ja siihen pärähti melkein saman tien että +3 vk (hedelmöityksestä) eli sen mukaan olen 5+ jotain viikkoa raskaana. Noh, ihan miten vaan, pääasia että olen paksuna, mutta kun meillä on iskän puolelta voimakasta kaksostaipumusta, niin tämähän nyt sitten täällä jo miettii, että eikös sitä raskaushormonia kaksosraskaudessa muodostukin enemmän, eli voisiko tuo digi nyt siis sen takia esim. näyttää liikaa noita viikkoja? :p

Eilen kerroin omille vanhemmille että jos nyt kaikki menee hyvin niin meitä on kesäkuussa enemmän. Olivat tosi tyytyväisiä, joskin erityisesti faija muistutti koko ajan että mitä tahansa voi vielä sattua, mikä tietysti on ihan totta. Mutta siitäkin syystä halusin että he tietävät ja voivat sitten myötäelää sitä kauheutta jos tämä nyt ei menekään niin kuin pitäisi... Hauskaa sinänsä että molemmat vanhemmat alkoivat heti puhua että mikäs niille tulee nimiksi, eli ovat ihan varmoja että tulee kaksi kerralla. Mä olen taas puolestani niin taikauskoinen, että kun tästä nyt on näin paljon jauhettu, en missään nimessä voi enää kaksosia saada. Ja menkathan ei ole siis vielä edes viikkoa myöhässä että tämä hautominen on just toooosi fiksua. *huok*

Oireita: Otokka täällä kanssa huippaa ihan tosissaan välillä, vielä ei ole paha olo onneksi tullut. Mutat töissä olen joutunut välillä ylösnoustua ottamaan seinistä tukea, sitähän voi onneksi aina selittää matalalla verenpaineella. Eilen illalla alkoi etuvarustus kipeytymään, vatsallaan nukkuminen saattaa pian käydä aika vaikeaksi. Mutta yleisesti ottaen vointi on edelleen mitä erinomaisin! Jee. :)

ÄLLÖVAROITUS!!!!
Ja siis sain ihan hirveän paniikin eilen aikaan, kun pyyhkiessä jäi yhtäkkiä verta paperiin. Ulisin ja hyperventiloin että nyt meni kesken ja ranteet auki, kunnes sitten hieman rauhoituttuani tajusin että olin sitkeän hiivan seurauksena onnistunut kyhnyttämään häpikset verille... :ashamed: Nyt tää soittais kyllä lääkäriin, pakkohan mun on joku troppi tuohon saada kun pelkkä Canestenin voide ei auta mitään. Niitä puikkoja ei siis saa käyttää raskaana ollessa. Tämä siis on seurausta antibioottikuurista tämä hiiva. Ei o helppoo.

MJ & Salarakas n. 5 vk (laitetaan nyt näin kun noi testit on yhtä mieltä ja laskurit toista)
 
Mary Jane: Koskas sulla on neuvola? Jos sitte saat pian ajan ultraan, jotta selviää kuinkas monta pikkusta siellä sun masussa on.:)

Täällä vaan väsymys kaataa sänkyyn jatkuvasti. Mulla olis se neuvola aika 2.11, mutta ei tullu silloin aikaa varatessa sanottua että sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Nyt mietin että pitäiskö soittaa neuvolatädille ja kysystä jos pääsiskin aikasemmin tai edes verikokeisiin, jotta tietäis onko arvot kohdallaan. En oikein uskalla itekseen alkaa lisäilemään annosta. Olen onneksi talvilomalla niin voi nukkua niin paljon kuin haluaa, mutta ensi viikolla pitäis taas jaksaa raahautua töihin ja kouluun.|O Mielialavaihtelusta joutuu mieheni kyllä tosiaan kärsimään. Voi johtua myös kovasta väsymyksestä tuo kiukkuisuus.
 
Otokka
Terveiset varhaisraskauden ultrasta! Kaikki oli hyvin ja vahva syke näkyi ruudulla. Vastasi viikkoja 7+3 (nettilaskurin mukaan olin tähän asti mennyt vkoilla 7+4, että ei paljon heittänyt), LA 4.6. Pituutta oli 12mm. Ultra tehtiin alakautta, rakko tyhjänä ja Mehiläisen lääkäritäti oli kovasti ystävällinen ja mukava ja onnitteluita saatiin :). Hymyilyttää :D.

T. Otokka ja pikkarainen 7+3

p.s. hintaa kertyi itselle maksettavaksi n. 120e, ei ole halpaa hommaa, mutta sen arvoista kyllä...
 
Mooooi löysimpäs tänne! :D elikkä laskettu aika olisi siinä 26.4.2011 tosin tänään oli seulonta ultra ja siinä se heitti parilla päivällä eli olisi 24.4 mutta kätilö sano et pidetään se tossa 26.4 kun kummiskin se vähän venyy..:p ja sairaala on SeKS
en jaksa kirjottaa tätä uusiks niin copy pasteen sen suoraan tuolta the esikoisesta haaveilevat kun sen sinne jo ehdin kirjottaa täpinöissäni mut sit tajusin tulla tänne :D :D

"Heippa! tänäää olikin jännä päivä pakko tulla tänne heti kertoo kaikki!!
11 oli seulontaultra..kaikki oli niin erinomaisesti kun olla ja voi!ei niska turvotusta eikä mitään <3 <3 <3 <3 <3 kätilö kehu pikkusta et tämä oli kyl päivän paras tapaus kun pikkunen veti siel kaikki temput! se jopa joi lapsivettä saatiin siitä 6 kuvaakin 3kpl 4D kuvia ja loput normaali oon niiin onneni kukkuloilla! <3 :´D seuraava onkin sitten rakenneultra 16.12 ja sit tirkistellään kumpi siellä on olis niin ihanaa kun olis kotona sellanen laite mistä vois kattoa pikkusta 24/7 "

ainiin ja tosiaan toi seulontaultra tehtiin mulle ihan masun päältä kätilö heti totes kun ovesta sisään astuin et no sähän oot hoikka tapaus et varmana saadaa näkymään suoraan mahan päältä :D ja pikkunen oli 7.1cm pitkä <3 hihihi :) :heart:

katso liitettä 11459
 
Viimeksi muokattu:
susse Neuvola on ensi viikon ti, sydänäänet alkaa tosin laskurin muaan kuulumaan vasta nyt sunnuntaina, että tuskin saadaan vielä hetkeen tietää ketkä kaikki on kyytiin tarttuneet. Pääasia että edes joku. :heart: Mutta vähän joo jännittää, siitä huolimatta. :)

Otokka Onnea onnea hyvistä uutisista, varmaan aika uskomaton fiilis päästä kuulemaan ja näkemään tulokas... :heart: Vau! On kyllä sen verta tyyristä lystiä että minä taidan palkkaluokkineni odotella ihan sitä ekaa virallista ultraa. :D

Päivänsäde Ihanaa, tervetuloa!!! :flower: Ja suuronnittelut hyvistä uutisista! Ihania kuvia. :heart:

ON: Täällä maataan sohvanpohjalla flunssassa, kuulemma on yleisempää kuin luullaankaan tämä alkuraskauden sairastelu; immuunijärjestelmä ajaa itsensä alas jotta keho ei hankkiutuisi kyytiläisestä eroon joten kaikenlaiset taudit tarttuu helpommin. Kylmästi ilmoitin keskiviikkona etten muuten tule koko loppuviikkoon töihin kun on niin kauhea olo. On mulla kieltämättä heikko vointi, mutta jos ei olisi salarakasta niin varmaan olisin sinnitellyt töissä. Nyt en ajatellut ottaa turhia riskejä, varsinkin kun on syyslomaviikko ja meillä töissä sitä myöten rauhallista. Täällä hoivailen meitin terveiksi ihan hyvällä omallatunnolla. :)

MJ & Salarakas 5+2

ps. Onko muilla tullut ruokahimotuksia? Täällä maistuu tosi hyvin hedelmät ja jogurtti! :wave:
 
:) mulla ei meinaa oikee uppoo mikään lämminruoka vaikka olis aika järkevä syödä jotai kunnon ruokaa mut ku ei maistu..meitsi mussuttaa vaan porkkanoita ja ruisleipää purkkilihan kanssa :D :LOL: ja omena on hyvää ja vesimelooni ja vishy ja mansikkakeitto :D
mä en malttais millää odottaa 16.12 ku sillo on se rakenne ultra..mä mietin kokoajan onko se tyttö vai poika..sain 3 sellasta 4d kuvaa ja pari kaverii näki et siin olis pojan vehkeet :D MUTTA se kätilö sano ettei vielä voi nähdä et ku kivekset ei oo laskeutunu viel tai jotai..ja sitäpaitsi se joka muistuttaa siin 4d kuvassa pippeliä voi ihan hyvin olla sen varpaat ku musta se näyttää myös jalalta :D pitäs varmaa tänne laittaa se kuva nii saatte arvioida et onko se jalka vai mikä se on :D
katso liitettä 11468
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiä pikanen viesti vielä tännekin ennen kun vieraat tulee ja sitten täytyy hilpsiä pois koneelta ettei ne nää millä sivulla mä pyörin :D. Päivänsäde, minkä ikäinen kaiffari noissa kuvissa seilaa? Ihan pirun söpö jo nyt *ihastelee ihmiselämän ihmeellisyyttä* :heart:. Syömisestä sen verran et mä oon huomannu himoitsevani ainoastaan kiinalaista. Musta tuntuu että mä voisin joka päivä käydä syömässä kiinalaista safkaa. Nytkin kun päästin ajatuksen taas mieleen niin tulee oikein vesi kielelle... :D. Weird stuff... Mä meen nyt, mut tuun varmaan huomenna kirjottelemaan enemmän. Mä yritän nyt muutenkin hieman petrata tätä aktiivisuutta. Muuttohommat varmaan iskee kyllä kohta rytinällä päälle, mut jos vaikka jotain pikakommenttia ehtis ainakin heittää.

VK & EiMeOllaVieläkäänKeksittyTyönimeä 5+3
 

Yhteistyössä