Haavevauvat todeksi 2011-2012

(Jatkoa vauvakuumeen puolella olevalle ketjulle -Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012)






Nimimerkki............ monesko lapsi ..........Laskettu aika ja Sairaala

KESÄKUU
Jessi75 ................. 3. ...................... 17.6.2011 KOKS


HEINÄKUU
jasmin-- ............... 2. ................ 31.7.2011 VAS/TAYS


SYYSKUU

tömpsis .................. 1. .......................... 6.9.2011 LS
Ruutinen ................ 2. ..................... 10.9. 2011 KAKS
elmiju .................... 1. ....................... 23.9.2011 SAS
Talvicci ......... 2. ................ 23.9.2011 LKS
Irmeli74 .................. 4. ......................... 29.9.2011 TAYS

LOKAKUU
äiti88 .................... 3. ..........................8.10.2011 VAS
Niiskuneiti90 .......... 1. .......................... 21.10.2011 PKSSK
Emeriini ................... 2. ......................... 17.10.2011 K-SKS
Hölyhuispake ............ 4. ............................ 28.10.2011 TYKS

MARRASKUU
Heenu ...................... 4. ......................... 4.11.2011 VKS
Minnuska89.................2. ......................... 12.11.2011 LPKS.

JOULUKUU

hzz .......................... 3. .......................... 28.12.2011 TAYS

TAMMIKUU

Mamu82.................... 5. ........................... 13.1.2012 K-HKS

HELMIKUU

Ansis ........................ 3. ............................ 15.2.2012 Satks

Jos tiedät sukupuolen, vaihdan tekstin värin punaiseksi tai siniseksi :heart:



Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Surun kohdanneet



Ansis :hug:
Kolmio :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Hieno pino, Ruutinen! Katsellaan pääsenkö liittymään joukkoon. Mä oon muuten syntynyt päivää myöhemmin kuin sun LA ja samassa paikassa :whistle: Oma mahdollinen salamatkustajani syntyisi kuitenkin TAYSissa :)
 
Heipparallaa Toverit! Hullu tiedemies ilmottautuu pinoon! :D Ihana nähdä, että Jomikin jo kohta tänne pääsee :heart:

Eli tömpsis, 1. LS ja noin 6.9.2011 :heart:

Kiitos Ruutinen pinosta! Pysytään täällä yhdessä kauan ;)
 
:wave: Moro murut!

Minut kans pinoon: Jasmin- 2. VAS/TAYS 31.7.2011


Mulla on ollut koko päivän ihan valtava väsymys ja paha mieli päällä : / Mies nousi pojan kans ja teki aamupalaakin valmiiksi kun kymmenen aikaan kapusin ylös mut tuntu että jäsenet on ihan makaronia ja voimat poissa. Ja tuo alakulo kans piinannut koko päivän vaikkei ole mitään syytä. Kun mies kysy iltapäivällä et lähteekö hän pojan kans johonkin käymään että saisin olla rauhassa ja levätä niin rupesin vollottaa ihan täysiä :( Olen tässä yrittänyt nukkua mutta en pysty ja silti ei jaksais olla pystyssäkään. Huoh, ei mikään paras päivä.
Pitäis kai skarpata ja lähteä koiran kanssa iltalenkille, jos raitis ilma auttaisi. Poden kovaa syyllisyyttäkin kun mies menee yöksi töihin ja sen koko päivä on mennyt pojan kans touhutessa kun vaimo nukkuu ja synkistelee :( Eli mies ei oo saanut levättyä yötä varten yhtään ja heräsi aikasin.

No, toivokaamme että huomenna taas parempi mieli!

Meidän pojalla ainakin huomenna hampilääkäriaika, voi morjes, sanokaa mun sanoneen että ei saada tutkituksi tuon pojan purukalustoa! Potee lääkärikammoa muutenkin niin kuinkahan antaa jonkun sorkkia suutaan.

Jeps, poistun haukkaamaan jotain ja sinne lenkille,
tehkäämme tästä hyvä pino ja toivotaan että saadaan rivakasti väki mukaan haaveilemasta!

Jasmin ja Siiri rv 12+0 POKS
 
Jee meitä on jo KOLME (kohta neljä tai viisikin) !! :popcorn:

Mulla on tuo pahoinvointi hellittänyt lähes kokonaan niin ompa kiva syödä :LOL: Tällä hetkellä Lontoo-rae pussi ja sipsipussi vieressä. Tälle päivälle en kyllä olekaan syönyt mitään "oikeeta". Oikeastaan vain hedelmiä ja karkkia. Hyvin mahtaa taas töissä jaksaa huomenna.

Onneksi oon tämän päivän saanut levätä niin issias ei oirehdi lainkaan =) Katotaan huomenna työpäivän jälkeen kuinka huonoon kuntoon se menee. Yksi työkaveri vinkkasi kohtuuhintaisen urheiluhierojan ja sitä mä meinaan kokeilla ennen kuin vatsa kasvaa niin ettei voi olla mahallaan. En haluaisi aivan vielä sairaslomalle kun olen muutenkin viime vuonna ollut tosi paljon sairaana :ashamed:

Keskiviikkona neuvola ja ultra. Jännittää. (kolme yötä vielä :D )

Ruutinen ja Morri (a.k.a. Mormyska) 6+3
 
no minä kanssa :wave:

kiva et tuli tällänenki pino ni voidaan jatkaa juttua vaikka la:t heittääki :) mun olotila ei oo mitään parhaita ja tää raskaus on kyllä ollu rankista rankin ja ikin en oo kevättä ja kesää näin oottanu. jos jotain hyvää tästä yökkäilystä ettii ni paino ei oo juurikaan noussu, muutaman kilon vasta eikä mahaakaan paljo oo vkoihin nähden. no kerkeehän toi pullahtaa. nyt en enempiä jaksa tarinoida, jatketaan paremmalla ajalla. tiedot siis:

Jessi75 3. la 17.6.2011 koks

ruutinen mulla oli la samana päivänä kun ootin esikkoa ja poika synty 9.9. :)

jessi ja pikkuj 18+2
 
Jessi75 Kiva kuulla pitkästä aikaa ja VOI SURKU että sait osaksesi kovan raskauspahoinvoinnin : / Eikö sulla ollut kaksi temmeltäjää siellä ennestään niin varmaan vähän kurjaa ja hankalaa lastenkin takia, eikö siis vieläkään ole hellittänyt? Voimia! :hug:
Mä kanssa niin pelkäsin jo ennen raskautumista tota mahdollista pahoinvointia, esikosta podin ihan hullua oksennusrumbaa alusta asti rv 14 sitten rupes helpottaan. Mutta (kopkop) nyt siis rv 12 täynnä ja näyttää siltä että luojan kiitos minut siltä armahdettiin. En tajua miten olisin selvinnyt ylienergisen taaperon hoidosta kun pöntön luota ei juuri voinut silloin liikkua. Ja muutenkin oksentaminen ja etova olo on ihan kaameaa, eli myötätuntotsempit vaan sinne sulle!

Ruutiselle Tsempit neuvolaan ja onnea ultraan!


Oma olo hieman parempi, lähdin kuin lähdinkin tonne lumimyrskyyn lenkille ja huhkin siihen päälle vielä lumityöt, ihan kiitettävä hiki pinnassa kun sain hommat valmiiksi!
Mietin kolatessani että onneksi la on kesällä niin ei tarvi viimeisillään rehkiä lumikolan varressa, esikko syntyi keväällä joten talven viimeisiä lumia kolasin silloin aika muhkean mahan kans =)
Mutta hyvää hyötyliikuntaa varsinkin nyt kun kiloja on kertynyt jo reilu kolme tähän raskauteen :ashamed:
Nyt vaan unta palloon :wave:
 
Hei naiset! =)

Minut saisi lisätä tänne ketjuun myös :D Elikkä jos ette ole käyneet lukemassa haaveilijoiden puolella, niin tein eilen positiivisen testin...samoin kun tänäänkin kaksi positiivista testiä :LOL:

Eilen ihan liuskatestin (kuvat löytyy haaveilijoiden ketjusta), tänä aamuna reskaustestin ja iltapäivällä digitaalisen viikkonäytöllä-> näytti 2-3vko:a...Elikkäs ohjeiden mukaan n. 15.12.2010 olisi tämä saanut alkunsa!

Ansis.....3:s lapsi (eka yhteinen) ja sairaala olis SatKS La tarkentuu myöhemmin (varhaisultraan sain tänään lähetteen, jotta viikot saadaan selvitettyä), mutta voisi osua syys-lokakuun vaihteeseen :heart:
 
Tervetuloa Ansis!!! Vielä kun Jomi saadaan houkuteltua niin alkaa olla hyvä porukka kasassa. (joo, käyn lukemassa kuumeilupuolella joka päivä) Ja avosylin otettaisiin kyllä vastaan ihan jokainen haaveilija sieltä ketjusta just nyt, mutta malttia kai tässä pitää olla :D

Oliko se Ansis niin että luulit et sulla on menkat mut sitten olitkin raskaana. En jaksaisi klikata paria klikkausta ja käydä tarkistamassa :)

).( En nukkunut viime yönä lainkaan :( Töissä nieleskelin aamupäivän itkua kun kaikki tuntui menevän päin persettä. Ja sitten kun iskias kiukuttelee ja kurkku on hirmuisen kipeä niin ei oo nyt mulla kovin ruusuinen olo. Kävin otattamassa pikatestin streptokokkia pelätessä kun työkaverilla sellainen juuri oli. Ei ollut mitään bakteeria vaan ihan normaali influenssa ja kun kuumettakaan ei ollut niin töihin mars. Oon niin väsynyt just nyt näiden unettomien öiden (levottomat jalat) takia että alkaa paineet käydä aika suuriksi. Perjantaina on meno psyken polille lääkärin kans keskustelemaan lääkityksestä, joten taidan pyytää sieltä viikon sairaslomaa ihan vaan että saisin levätä. Ne kyllä ymmärtää siellä :)

Ruutinen ja Morri 6+4
 
Ruutinen juu luulin, et oli menkat, mutta ei sitten ilmeisesti ollutkaan...Valitettavasti Jomi ei meidän seuraan vielä liity :( Toivottavasti kuitenkin pian saadaan kaikki sieltä tänne meidän seuraan! Tosin käyn notkumassa siellä edelleen päivittäin :D
Toivottavasti saat Ruutinen levättyä!

Toivottavasti Jessillä pahoinvointi helpottaa! Itse en ole moisesta aikaisemmissa raskauksissa kärsinyt ja toivottavasti en nytkään *sormet ristissä*

Minulla ei oireita juurikaan ole. Ei ollut aiemmissakaan raskauksissa...Päätä on särkenyt muutaman viikon ja vatsa on toiminut normaalia paremmin (tieto jonka kaikki halusivat :rolleyes: ).
Mieheltä kysyin tänään, et haluuko tulla varhaisultraan kanssani...Ei hänellä kuulemma ole tarvetta!! Sai kuulla kunniansa :D ja sen jälkeen oli valmis lähtemään sinne kanssani ;) Ressu joutuu oleen kuiteskin pois töistä silloin, joten sen takia ei olisi vielä tähän ekaan mukaan lähtenyt..Neuvolat lupasin yksin koluta! Ei sinne miestä tarvita jalkoihin! Minusta on selvästi tulossa pirttihirmu :LOL:
 
Ansis: just huomasin ettei ihan vielä Jomi tulekaan :(

jasmin: Mä uskalsin tänään tehdä ekat lumityöt plussan jälkeen. Mitä olen tuossa tuota pikkupolkua välillä lapioinut puhtaaksi niin on heti alkanut kipuilemaan alavatsa. Nyt ei oirehtinut ollenkaan rehkimisen jälkeen mutta tässä kun olen aloillani makoillut pari tuntia niin alavatsassa on melkoinen jomotus. Ei kuitenkaan kovaa kipua, ihan sellaista "normaalin" oloista mutta tukalaa.

Onko sulla Jessi muita ikäviä oireita kuin tuo pahoinvointi. Itsellä oli esikoisen odotus helpoista helpoin mutta tämän aikana on ollut enemmän ongelmia jo nyt kuin ed. raskaudessa koko aikana. Tai siis eihän nämä mitään ongelmia varsinaisesti ole (oireita) mutta sellainen fiilis että tästä odotuksesta tulee raskas mulle.

Kiva juttu kun tuo panadol ei auta ollenkaan tuohon kurkkukipuun. Terkkari lupasi että saan ottaa 2x500mg kolmesti päivässä ja niin olen tehnyt. Yksikään kipu ei ole edes hitusta helpottanut. Ei kurkkukipu. Ei alavatsa/selkäkipu eikä iskias. Sama syödä vaikka kalkkitabuja kun vaikutus yhtä hyvä. Kiukuttaa :mad:
 
Ansis: tervetuloa!!!!!!!! Onnea!!!!!!!! :heart: Mä kyllä oon sitä mieltä, ettei sun hedelmöitys voinut olla 15.12. koska mulla oli 14.12. ja oon saanu ton saman tuloksen digitestistä jo pari viikkoa sitten ;) Mutta kaikillahan nousee hormonit ihan eri tahtia, mutta kyllä mun käsityksen mukaan sulla olisi hedelmöitys ollut 2-3viikkoa sitten eli noin 3.1. tms. Vai tarkotitko, että 15.12. ois ollu "vikat menkat" ja siitä laskettais nyt viikot? Kiva että pääset ultraan selvittämään asiaa! :) Joko vuodot helpotti?

Ruutinen: jaksamista ja lepoa! :hug: :hug: ja mulla on kanssa fiilis, että miten pärjään ison mahan kanssa kun nyt jo on vähän hankalaa liikkua ja olla... hengästyn kyllä ihan kaikesta, mutta toivottavasti se on raskausoire, ei mun kunto ennen raskautta sentään niiiin huono ollut! :D

Mulla on maha koko ajan kipeä, ilmavaivoja normaaliakin enemmän :p ja tosi usein on maha kipee eri kohdista :( Huono olokin on sellasta, että koko ajan pitäis syödä jotain.

Höh, eikö Jomi tuu vielä :( Täytyy käydä moikkaamassa siellä puolella, jos se yhtään piristäisi häntä.

Arvatkaas kuka osti tänään elämänsä ensimmäiset vauvanvaatteet? :ashamed: Mies sanoi, että mennään kirppareille pitkästä aikaa ja voidaan ostaa jo nyt jotain. Mä sanoin, että eikös se ole liian aikasta, mutta mies oli sitä mieltä, että niille tulee pian käyttöä :heart: (tai sitten myöhemmin). Ostettiin sentään vaan kaks bodya, parit lastenkirjat ja puupalikoita (samanlaisia kuin millä mä oon vauvana leikkinyt) :) Voi jestas miten pieni tollanen 60cm puku on! Meinas iskee paniikki, kun sen pinosta valkkasin ja otin mukaani.... :D :D Mutta eikös vastasyntyneille pidä olla vieläkin pienempiä? Huomasin samalla, että tosi hyvälaatusen näkösiä oli esim. ulkoiluhaalarit kirpparilla, varmaan säästää tulevaisuudessa pitkän pennin jos sieltä niitä ostaa?

Voikaa hyvin, mä meen TAAS syömään jotain... :whistle:

tömpsis ja super 6+6
 
Viimeksi muokattu:
ansis kiva että tulit joukkoon, tervetuloa ja onnea! ja toi digitestin 2-3 vkoa on hedelmöityksestä eli sun hedelmöitys ois ollu joskus joulukuun lopussa tai tammikuun alussa :)

jasmin oot ollu mielessä usein ja joskus oon käyny kuulumisia lukemassa ni kiva nyt ku päästiin samaan pinoon =) joo 2 poikaa on ennestään ja jos ne ei ois ollu tarhassa ni en ois alkuraskautta selvinny, ei musta ois ollu niitä hoitamaan : / ja pahoinvointi on helpottanu sen verran et joka päivä en oksentele ja selviydyin arjen askareista mut kuvotus ja etominen on joka päivästä. tosi paljon siis ootan kesää!

ruutinen etomisen lisäksi mulla on oireena vatsakivut ja varsinki ylämahalla olevat ja ylämahan järkky turvotus. voi olla seurausta alun järettömästä ykäilystä ja kakomisesta. maitohappoja oon vetäny mut tiiä onko niistä ihmeempää apua, syömiset vaikuttaa tosi paljon. kurkkukipuun mä otin satunnaisesti strepsilsiä ja muuten mynthonia, jotain apua oli. ja burana mun käsityksen mukaan myös sallittu jos muut ei auta. panacod myös vahvempi kipulääke mitä saa ottaa.

tömpsis kannattaa maitohappoja kokeilla jos auttais mahavaivoihin. kirppareilta mä oon ostanu suurimmaks osaks vauvanvaatteet, tosi hyväkuntosia ja halvalla saa. myös haalareita oon kirppareilta ostellu, varsinki pienemmille, sieltä löytyy hyvin, vähän vanhemmille ei enää niin hyvin kun kulutus niin paljon kovempaa. ja vink vink, vastasyntynyt hukkuu noihin 60senttisiin :whistle: kannattaa hommata 52senttisiä tai 56senttisiä. mulla oli molemmat pojat 52cm ja hetken meni 50senttisetki mut niin vähän aikaa et ei kannata hommata tälle. jos ite oot hirveen pienikokonen ni vauvaki todennäkösesti pienempi joten sit kannattaa hommata myös 50senttisiä.

tänään piti taas oksentaa, hirveen huono olo koko päivän mut tähän alkaa jo tottua ni kaik hommat sujuu. lumitöitä paiskin tänään urakalla ja kävin jumpalla. siellä ei kaikki ees tiiä et oon raskaana ja jumppa-asu kuiteski aika tiukka. mulla on todella onneton maha, masukuvapinossa on kuvaa jos haluutte käydä kattoo. myöhemmin linkitän tänne myös.
me varattiin tänään tukholman risteily, kivaa :) lähetään mun äidin ja poikien kanssa heti ens kuun alussa reissuun, vähän elämystä pojille vaikka ne on jo kerran ruotsissa käyny mut ei noin pienet vielä hirveesti muista. 5-vee paremmin mut 3-vee unohtaa aika äkkiä. menään vähä parempaan hyttiin ni ei tuu ahtaan paikan kammoa :xmas:

4.2. ois rakenneultra, vähän jännittää et miten vauki jakselee kun liikkeet niin olemattomia ja maha pieni. sydänäänet kyllä kuulunu aina tosi vahvasti.

nukkumaan kai lähettävä ku huomenna aikanen nousu, öitä!

jessi ja pikkuj 18+3
 
Ruutinen hyvä, et kroppa kesti lumityöt =) Saa hyötyliikuntaa! Mulla on ollu jo muutaman viikon kova päänsärky ja ei tunnu lääkkeet auttavan...Ja kun ei ihan mitä tahansa viitti suuhunsa laittaa!

Tömpsis ja Jessi kiitoksia =) Vikat menkat loppui ilmeisesti jo joulukuun 5. päivä...Tiedä sit mitä tämä tiputtelu ollut mikä alkoi vuoden vaihteessa? Mä en tiedä mitään raskaustesteistä, joten todennäköisesti olette oikeassa =) Aattelin vain, kun tossa testin ohjeessa luki, et jos näyttää viikkoja 2-3, niin lääkäri määrittäis raskauden alkamisajankohdan 4-5 viikon päähän...Piti kaivaa ohje roskista ja tarkistaa :whistle: Mutta pääasia on, että tulos ( =raskaus) on toivottu, joten viikkojen määrällä ei niin väliä ole! Selviää sitten siellä ultrassa :D Vuodot on ainakin toistaiseksi helpottanut...*Koputtaa puuta*
Tömpsis mieshän ne vaatteet siis päätti ostaa ;) Ne on kyllä tosi pieniä...Mutta niin on käärötkin, kun syntyvät :heart:
Saako Strepsilssejä syödä raskaana ollessa? En tiedä, kun meillä on kreikkalaisia (samaa tavaraa on), mutta kun en ymmärrä sanaakaan siitä kielestä :rolleyes:

ON: Vatsassa on "hassu" tunne, siis hyvällä tavalla hassu...Ja tuntuu,et tänään olen ainakin juossut vessassa jo nyt riittävän usein-> yhtä lasillista kohden täytyy käydä kaksi kertaa vessassa :D
 
IIK! Mulla on huomenna ultra :eek: Vähänkö mua nyt jännittää ja johtuneeko siitä, mulla alkoi juilimaan ihan kunnolla alavatsaa. Mutta pidän pääni enkä ala hermoilemaan mitään. Siitä on ajatelkaas melkein kymmenen vuotta kun olen viimeksi sen tuikkeen ruudulla nähnyt :heart: ja olen "vasta" 29 vuotias.

Juuri kävimme esikoisen opettajan kanssa siinä rutiinikeskustelussa mikä joka kevätlukukaudella käydään. Ipana on edistynyt tosi paljon tokaluokalla ja sai sellaisen ylimääräisen tehtäväkirjan matematiikasta ettei opiskelu käy tylsäksi =)

Mulla on mennyt mieli ihan herkäksi. Nyt tässä kyynel poskella katson MasterChef Australiaa kun tuo yksi kilpailija on ihan paniikissa kun on enää kymmenen sekuntia aikaa eikä sillä ollut ruuat lautasella.. Eilen pillahdin itkuun katsoessani sitä Felix ketsupin mainosta jossa italialainen tomaattifarmari tulee suomeen ketsuppitehtaalle ja liikuttuu niistä ketsuppipulloista :'( :LOL: Oon mennyt ihan sekaisin. Onneksi töissä on paljon hommaa että voin pitää itseni kiireisenä enkä nolaa itteeni siellä :D

Ruutinen ja Morri porhaltavat päättäväisesti kohti kahdeksatta raskausviikkoa (6+5)

Ai niin, kettumaisin raskausvaiva mulla on tällä hetkellä ehdottomasti levottomat jalat -oireyhtymä joka on äitynyt niin pahaksi että tässä istuessanikin on todella vaikea olla paikoillaan. Töiden jälkeen lysähdin sohvalle ja ajattelin ummistaa silmäni hetkeksi. Eihän siitä mitään tullut kun tuntui että pitää hytkyä ja kiemurrella koko ajan. Tiesin heti, että ensi yönä en todennäköisesti taaskaan nuku :headwall: Viime yönä sentään sain 5 tuntia unta kuulaan. Mitä mä teen tän kans? Oon googlaillut mutta asiantuntijoiden mukaan vaiva on neurologinen eikä siihen oikeasti auta mikään venyttely tai kuumalla ja kylmällä suihkuttelu. Mutta venyttelen silti ja pistän ukkokullan hierontatyöhön kuhan kotiutuu ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kai se on pakko uskaltautua ilmoittautumaan tähänkin pinoon :eek:

Eli elmiju, esikoinen matkalla :heart:, LA alustavasti 23.9 ja sairaala SAS.

Viime kuussa koin varhaisen km:n viikoilla 4+5 ja nyt yritystä takana 7kk.
Nyt olis laskujen mukaan 4+4 mutta saattaa heittääkin kun on vaikea laskea kiertoa kun nyt ei sitten km:n jälkeen kerennyt ainoitakaan menkkoja tulla.

Varovaisin mielin vielä..
 
heipsan!

elmiju tervetuloa!

ansis niin se lääkärin määrittämä on sama ku neuvolan eli edellisistä menkoista ja testi näyttää vkot hedelmöityksestä :) strepsilsejä voi harkinnan mukaan ottaa, tuoteselosteen löydät netistäki. mä otin yleensä yötä vasten, en muuten. päivällä yritin pärjätä mynthoneilla.

ruutinen onnea ultraan!

mä kävin taas tänään neuvolassa ahisti vaan kaikkienkä eilen tuntenu oikeen mitään liikettä ees mahallaan ni en ois saanu mielenrauhaa. no onneks täällä on aivan loistavat neukkutädit, sano et herkästi vaan sinne jos yhtään arveluttaa ja et sitä vartenhan ne siellä on ja et ei siihen kauan mene ku äänet kuuntelee. eikä tää ollu ees mun oma th mut niin pieni paikka et ne kyl jo tuntee mut ku oon jo kolmatta kertaa asialla rauhotti kyllä mieltä paljo, vikkelästi pieni liikku ja sykkeet oli sellasta 155-160 luokkaa niinku ennenki. saa nähä laskeeko loppua kohti niinku pojista.

jessi ja pikkuj 18+4
 
:wave:

Ansis Onnea vielä tällekkin puolelle! :heart:

elmiju Onnittelut myöskin plussasta ja tervetuloa pinoon!

Ruutinen Kyllähän buranaakin saa syödä raskauden kaksi ekaa kolmannesta, tosin ei päivittäiseen käyttöön ja vain jos panadol ei auta. Tai ainakin näin lääkäri neuvoi mua, kärsin migreeniperäisestä päänsärystä ja siihen ei tuo lastenlääke-panadol auta yhtään mitään, tosiaan ois sama kun kalkkitabletin tms söis :headwall:
Voimia tosi paljon ja toivottavasti saisit levättyä :hug:

Jessi Mulla alkoi tulla esikoisesta maha vasta joskus rv 25 jälkeen ja varmaan sen takia tuntui ihan loppumetreille saakka että tosi pieni maha oli vaikka nyt kun katsoo niitä viimeisten viikkojen ajalta otettuja kuvia niin voi valtava mitä vuorta olen edessäni raahannut :D Eikä ollut edes taaksepäin kallistuva kohtu tms että ois antanut odotella itseään se raskauden näkyminen. Nyt taas tuntuu että maha on jo valtava vaikka viikkoja vasta reilu 12.
Ihanaa kun pääsit kuuntelemaan sydänäänet, mulla on kotidoppler jolla aika ahkeraan kuunneltiiin esikoisesta että syke löytyy jos maha-asukilla oli hiukankin hiljaisemmat päivät. Nytkin olen muutamaan kertaan jo kuunnellut :)
Jep, kiva kuulla kuulumisia samassa pinossa :)

Tömpsis Me käytiin miehen kans nt-ultran jälkeen kans ostaa ekat vauvanvaatteet, niin tehtiin esikon ultran jälkeenkin :) 50-56 cm kokoisia lähti mukaan. Meidän poika oli kans syntyessään 52cm joten 50cm-kokoiset meni noin 3vkoa mut 56cm menikin sitten pitempään vaikka äkkiähän nuo vauvelit koluavat nuo koot 80cm asti ennenkuin kasvu hidastuu.

(.) Tänään on mulla ollut niiiiin pitkästä aikaa tosi energinen päivä! Ollaan ulkoiltu pojan kans kunnolla, ja koirakin on saanut teholenkkiä. Lisäksi imuroin ja pesin pyykkiä monta koneellista ja illalla taivuin vielä paistamaan lettuja miehelle ja pojalle (jep ja itelleni :p). Ja vain puoli tuntia nukuin päikkäreitä, wau, tällaista oloa ei sitten ole ollut moneen kuukauteen, toivottavasti sama meno jatkuu ja tää ois siis keskiraskauden seesteisen ja energisen ajan alku! Pitää vaan ajoissa mennä nukkumaan, eli nyt jo siis konetta kiinni!

Pojan hammaslääkäri sujui just niinkuin sujui, väkisin kattoi hampaat läpi vastaan rimpuilevalta pikkumieheltä =) Katotaan josko 3-vuotis tarkastuksessa menis paremmin :D


Hyvät yöt odottajille!

Jasmin ja Siiri (jaa miten niin on prinsessahaaveita, sehän on vaan työnimi! :D) 12+2
 
:LOL: Tulin piristämään teitä :D

Kateltiin netistä äitiysvaatteita miehen kanssa. Minä kun en tahdo mahtua mihinkään housuihin, joten tilattiin netistä sitten mammapöksyjä nyt jo. Tai mahdun, mutta ne puristaa niin inhottavasti mahaa. Jossain sivulla oli valikko tuotteiden nimien mukaan, ja me puhuttiin imetyspaidoista ja -rintsikoista siinä samalla. Valikossa oli sellainen tuotenimike kuin "Mooncup" ja siihen mies totesi itsekseen "noi ainakin on rintsikoita". En kehannu sanoa mitä ne oikeasti on, nauroin vaan ihan kippurassa kunnes mies meni katsomaan tuotetta ja sitten alkoi nolona selittämään, että "no niinpä tietysti, kyllähän minä tuon tiesin..." :D :D :D :LOL: Minä sitten lohdutin, että voihan noi nännien päälle pukea :D :D :LOL: :heart:
 
tömpsis: :LOL: miehet on ihania, ootas niin kerron mitä meille kävi tänään :D

Eka neuvola siis takana ja alkuraskauden ultra. Pieni sydän sykki :heart: ja ihan oikeassa paikassa oli. Ihanaa! Mies ei vain ikävä kyllä ehtinyt nähdä beibiä koska samoin tein kun istahdin siihen tutkimuspöydälle niin ukkokulta sai epilepsiakohtauksen ja siinä olikin sitten tupa täynnä hoitajia ja minä kyykin ilman housuja rakasta avittamassa lattialla. :LOL: Okei, tilanne oli siinä hetkellä aika karu kun kaatui jakkaralta selälleen ja päänsäkin löi, mutta näin jälkeenpäin nyt hymyilyttää molempia :) tais vähän jännittää häntäkin vaikka aamulla kyllä vakuutti että kaikki on ok. Sieltä kärrättiin siis eka potilas sängyllä seurantahuoneeseen ja sitten minä sain vuoron olla shown tähtenä. (miehelläni on siis epilepsia ja lääkityksen suunnittelu on vieläkin kesken kun mikään ei oikein tepsi)

Huhhuh, no viikot pysyivät samoina kun itse arvelinkin, eli 6+6 mennään nyt. On niin huojentunut olo kyllä että nyt lakkaan jauhamasta niistä keskenmenoista ja keskityn täysillä tähän odottamispuoleen =)

Jaksamisia ja hyviä ultrakuvia kaikille!
 
Ruutinen onnea :heart: hienoa, että kaikki kunnossa :) Voi mies parkaa :D

Elmiju tervetuloa tännekkin!

Jessi Hyvä, et täältä löytyy minua fiksumpia ihmisiä :D Kiva, kun pääsit mieltä rauhoittelemaan neuvolaan! Kaikkialla ei varmaan helposti pääsekkään...

Jasmin kiitos :) Sä voisit tulla meillekkin siivoamaan, jos virtaa vielä riittää!!?!! ;)

Tömpsis :LOL:
 
Ansis Paha saa palkkansa, ei ois pitänyt eilistä niin ylenmäärin kehua, viime yönä poika piti huolen siitä että tänään kuljetaan silmät ummessa kun heräsi yöllä sen sata kertaa |O |O |O
Nukuinkin sitten parin tunnin päikkärit ilman mainittavaa apua, kyllä noi yöunet vaikuttaa tosi paljon päivän kulkuun!

ruutinen ja tömpsis Arjen huumoria :D Tosin ruutisen ukolle ois voinut sattua huonomminkin, onneksi säikähdyksellä selvittiin. Mut on voinut juu olla näky kun kyykistelet miehen vierellä puolialastomana :D Sellaista sattuu! Toivottavasti löytäisivät tepsivät lääkkeet niin jospa mies kestäisi sit seuraavassa ultrassa tolpillaan :)

Jessi Mun piti vielä sanoa et ihanaa kun pääsette risteilylle, mekin on miehen kans haaveiltu laivareissusta, ei olla esikoisen syntymän jälkeen käyty.

Nyt äkkiä nukkumaan, ei sitä tiedä miten tänä yönä valvotaan |O
 
jasmin mullaki tuli esikoisesta maha vasta joskus puolenvälin tienoilla ja kakkosesta paukahti heti. esikoisesta tulee myöhemmin ja kakkosesta alkuun oli turvotusta mut ei se maha minneen ikinä hävinny et vauvamahaki tuli jo ajoissa. mut on se maha jonnee levinny ku vyötärönympärys on 102cm :whistle:
toivottavasti teillä on rauhallisempi yö, tiiän mitä valvominen on nimim kakkosen kanssa liki 3 vuotta valvonu ja heräilly.

tömpsis aika paha repäsy mieheltäs :LOL: mut mistäpä ne vois kuukupeista tietää ku mainonta on aika olematonta kuitenki.

ruutisella ollu kunnon ultrakokemus :D onneks ei käyny pahemmin miehelles.

ansis fiksumpi, tuskin :xmas: ite vaan sillon ku tein sen digitestin ni tavasin aika tarkkaan ohjeet. meillä joo onneks täällä hyvä neuvolasysteemi, niillä ei oo ikinä kiire ja paneutuu jokaiseen asiakkaaseen. ja ottavat myös toistensa asiakkaita tarpeen vaatiessa esim just sydänäänten kuunteluun. pitää olla tyytyväinen :)

).( ei mitään ihmeellistä, alamahakipuja ollu tänään vähän mut levolla hävis. jos alkaa jatkua ni pitää hidastaa tahtia.

jessi ja pikkuj 18+5
 

Yhteistyössä