~ Lokakuun lapsoset tammi-helmikuussa ~



23.9.
Salainen toive.........22v........LKS.......2.

27.9.
millimolli................25v.......................1.

29.9.
HeMmiN................30v........JS...........2.

30.9.
pipituuna................21v........TAYS.....1.

1.10.
Branwen.................29v........SeKS......2.
Dacapo...................27v........OYS.......3........tyttöolo
Mirage....................29v........SeKS......2.
terhi78...................32v…......SeKS.....5.
tohniainen..............30v.........OYS.......3.

2.10.
Riinanen................38v.........TAYS....5.
äiti88.....................23v.........VAS.......3.

3.10.
nessu86.................24v.........K-SKS....2.
lisse.......................26v.........PHKS.....2........poikaolo
neiti nöttiäinen…..??v..........SatKS.....2.

4.10.
Pantalaimon..........27v.........TYKS.....2.

5.10.
cinderella-.............21v..........SeKS.....1.
sedna....................29v.........OYS.......1.
minimuu................31v..........JS.........5.

6.10.
tsude.....................20v..........K-SKS.........

7.10.
RR.........................31v.........KOS/NKL..1.
Kermaperuna.........27v.........KOS.......3.

9.10.
danone81...............29v........ulkomailla..2.
Tiukuli...................20v............KYS........1.

11.10.
omppu09................22v........SatKS.....2.


:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Irmeli74




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Branwen ketjusta!!
Minä tulin pikaseen käväseen kurkkaamassa, mitä tänne kuuluu... Tuotiin poitsu mummulaan hoitoon, ite lähetään ajeleen kohta Jyväskylään ja huomenna joku saa herätä hotellista ja käydä herkuttelemassa seisovassa pöydässä.. :p
 
Kiitokset Branwen virallisesta pinosta :flower: Mulla on jo nyt ihan tyttöolo :D Samanlailla alkoi ihan alussa jo kaiken maailman oireet kuin aiempaa odottaessa.. Toivon kyllä ettei vaan jatkuis samanlaisena :kieh:
Ja HeMmiN: Oon niin kateellinen, rakastan hotelliruokaa :p Mutta rentouttavaa lomaa..

Missä vaiheessa aiotte kertoa vanhemmille lapsille odotuksesta? Itsellä haluttais jo kertoa kun kuitenkin siitä aika paljon ukkelin kans puhutaan.. Ei tarvis supatella :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Poistakaahan minut listalta, vuoto alkoi tänään niin runsaana ettei epäilyksille jäänyt enää sijaa. Kyllähän tuo vähän kirpaisi, mutta kun sitä kerkisi olla vain kaksi päivää raskaana ja yllätyshän tämä alun perinkin oli, niin elämä jatkuu taas entiseen malliin viimeistään huomenna (lupasin tuon äsken itselleni). Toivon teille kaikille oikein ihanaa raskausaikaa ja suloisia lapsukaisia ensi syksynä.
 
Irmeli :hug: :( Onnellista loppuvuotta sinulle kuitenkin!

HeMmiN En ole kade, en :D Rentouttavaa reissua :)

Lapsille kertomisesta: meidän esikoinen on vielä niin pieni, että varmaan kerrotaan vasta sitten, kun maha alkaa näkyä. On muutenkin niin vieras ajatus hänelle, että vauva olisi äidin mahassa... Kerrotaan sitten niiden luonnollisten kysymysten kautta. Omille vanhemmillemme ja sisaruksille kerrotaan varman parin viikon päästä, niin tehtiin esikoisestakin. Muut saavat sitten kiltisti odottaa kriittiset viikot :)
 
Minä kans :wave: ja kiitos pinosta! Tämä on tainnut olla muissakin kuisissa tapana, että ensin kerätään muutama alkupinoon ja sitten kun porukkaa on vähän jo kasassa, niin pistetään pystyyn ihan oikea, oma kuukausipino. Selkeä menetelmä minusta :)

1.10. olisi laskettu aika, toista odotetaan ja synnärinä SeKS:)

Pahoittelut Irmelille :( ja jaksamista... tiedän tunteen...

Kertomisesta ajattelimme kertoa vasta ultran jälkeen, varma on vasta varmaa. Täällä kuulemma ultrataan jo ekassa, neuvolassa, joten jos sinne asti malttaisi ;) Mites oletteko vielä soitelleet neuvolaan? Hätähousuna jo ennätin, kun lasketussa on hieman liikkumisen varaa :)
 
Saanko liittyä mukaan? :)

Plussasin keskiviikkona :) En kyllä uskonu että raskaana olisin ku esikoisesta niin tuttu tissikipu puuttu mut niin on vaan kahteen testiin selvät kaks viivaa tullu :heart:
Muutenki aika vähäset on oireet ja se hieman mietityttää...
Laskettuaika mulla olis menkkojen mukaan 23.9 mut omien laskujen ja tuntemusten mukaan laskettuaika tulee kyllä siirtymään tuonne ihan syyskuun lopulle tai lokakuun alkuun... :)
En oikein tiiä mihin pinoon asettus mut jos sopii niin tänne liittysin.
 
Kertomisesta...
Esikoisesta kerroin heti siskoille ja mun vanhemmat sais tietää joskus rv.10, äiti oli jo aikasemmin arvannu ja kysy sitten niin kerroin...

Mut nyt haluttas pitää tämä raskaus salassa ainaki ultraan asti :)

Neuvolaan soittamisesta...
Mä kans soitin jo eilen ku tuo la on hakusessa...
Sain ekan ajan rv.7+3, siellä sitten antavat ajan nla-lääkäriin. Meillä on neuvolassa ultra ja toivosin että ultraisivat niin tietäs vähän millä viikolla mennään... :whistle:
Esikoisesta oli eka nla-lääkäri 9+1 ja sillon ultrasivat ainakin...
 
Kiva, kun porukka kasvaa :wave:

Salainen toive Ei ole hirveitä oireita minullakaan, varsinkaan esikoiseen verrattuna. Ei juuri ällötä, ja mahaa nippailee ja on menkkajomotuksia... Mutta jokainen raskaushan voi olla erilainen :) Laitahan vielä ikä ja synnäri, esikoinen-kommentistasi arvelin, että toinen olisi tulossa. Korjaa, jos olen väärässä :)

Mirage Samoissa mennään :D
 
Viimeksi muokattu:
Kertomisista: Nyt aluksi ainakin varovasti iloitaan ihan kaksistaan. Koko ajan on mielessä keskenmenon riski, joten ei haluta kertoa vielä vähään aikaan kenellekään. Maaliskuun lopulla on omat ja esikon synttärit, niin katotaan jos silloin sitten, edellyttäen että mun vanhemmat tulee juhliin... meillä kun tuota välimatkaa on kuitenkin sen 500 km. Meidän poitsun kuullen myöskin aiotaan olla ihan hissukseen, se on semmonen lörppähuuli, että sehän siten laulaa sen heti eteenpäin. Se kun on vasta 3-vuotias, niin eihän se vielä ymmärrä oikein, mutta kieli kyllä laulaa asiasta kuin asiasta...

Tehän ootte ollu ahkeria tuon neuvolan suhteen. Mää aattelin, että josko pyörähtäisin neuvolan puolella kysymässä aikaa ihan henk.koht. joku päivä, kun haen poikaa hoidosta. Minäkun tuppaan unohtamaan moiset soittoajat työntiimellyksessä ja soittaminen töistä on vähän niin ja näin, kun en haluaisi koko toimiston kuullen neuvolaan soitella...
 
Branwen
Ikää 22v ja synnärinä LKS :) Ja toinen on tulossa, esikoinen syntyny lokakuussa -09.

HeMmiN
Mä soitin ihan sillä neuvolaan hyvissä ajoin ku tuo la on niin epäselvä... Nla-lääkäri onneks on ennen np-ultraa... Veikkaan et jotain kk pitäs varmaan ootella sitä...
 
Oireista Aika erilaiset ovat täälläkin kun esikoisesta... Etomista on selvästi vähemmän, tissit ei ole yhtään kipeät. Ainoat yhtäläisyydet ovat nuo rasittavat vihlaisut ja menkkajomottelut ja armoton väsymys...

HeMmiN Minäkin soitin neuvolan jo ajoissa, kun menkoista laskien ovis tuli ihan oudossa vaiheessa (nyt olisi vasta 3+3, ja plussasin jo päiviä sitten...), saavat tarkistaa lasketun. Tuo 1.10. se oviksen mukaan olisi, mutta kuitenkin...

Keskenmenoriskeistä onko tuo Tekayn sivusto tuttu? Ihan googlella tekay ja siellä sivustolla on keskenmenoriskit viikoittain hedelmöityksestä. Ihan lohdullista luettavaa omalla tavallaan ja rauhoittavaa, osoittaa, miten riski pienenee raskauden edetessä. Vaikka joillakinhan se aina kesken kuitenkin menee... Näin siis realistina, en pessimistinä, totean :)

Mirage ja pieni 4+1
 
Onnea äiti88 :) Kiva, kun porukka kasvaa :)

Neuvolaan ajattelin soitella tänään, antavat ajan sitten kun antavat. Eipä ainakaan mene liian myöhäiseksi sen takia, ettei ole tullut soitettua :) Esikoisestakin soitin heti plussan jälkeen, joskin jollekin peruutusajalle päädyin lopulta, kun muutimme sopivasti rv8 toiselle paikkakunnalle. Onneksi osui mukava terkkari, joka otti sitten päivänsä päätteeksi :) Muuten sitten olikin uusi terkka joka toinen käyntikerta... :/ Onneksi ihan mukavia tyyppejä olivat kaikki.

Branwen ja mini 4+2
 
Tervetuloa uusille mukaan :)

Mullla on ihan karmea turvotus, jotain ihan sanoin kuvaamatonta:O Niinku olisi jo puolessa välissä raskaana.. Miten tälläistäkin yrität pitää muka salassa :kieh: Voikohan omalla syömisellä esim. vaikuttaa tuohon turvotukseen?

Dacapo ja toukkis 4+2
 
Dacapo: Mulla myös hirvee turvotus... Mietin että mitähän sitä on tullu suuhun laitettua, joka noin turvottais, mutta en kyllä keksi mitään...
Mulla on vielä perjantaina meidän työpaikan osaston virkistyspäivä. Joten mää virkistyn varmaan tosi hienosti, ja kaikki ihmettelee kun alkoholi ei oikein maistu... Osittain voin selittää tietty sillä, että lauantaina on koirareenit ja pitää autoa ajella, mutta... Eli hyviä tekosyitä otetaan vastaan :whistle:

äiti88: Onnea ja tervetuloa joukkoon mukaan!
 
HeMmiN Minä nappasin tyylikkäästi panadolin viikonloppuna appivanhempien edessä. Olin nukkunut huonossa asennossa ja pää kipeä lihasjumista (joo joo :D) Toinen olisi tipaton tammikuu... tai joku antibioottikuuri, jonka kanssa ei saa ottaa alkoholia?

Neuvola varattu, jee :D 10.2. on aika. Ihanalta kuulosti neuvolatäti puhelimessa. Nyt kun sinne asti vielä päästäisiin :heart:

Branwen ja beta 4+2
 
Heips

Mie plussasin torstaina ja olen tehny joka päivä uuden testin :)
La olis 27.9, mut varmaan se venyy sille lokakuulle. Joten tulin tänne teille :D
Mulla o alusta asti ollu tosi heikkoa veristä vuotoa, et lähinnä paperista huomaa ku pyyhkii. Mut äitini meinas, että hällä o kaikissa raskauksisaa ollu sama homma ja mua oottaessa ollu valemenkatkin.

Mie olen oksentanu jo, pahaa oloa ja huimausta. Ei tee mieli oikee mitää ruokaa, mahaa kipristää välillä. Ja o semmoset mielialanvaihtelut, että käy ukkoa sääliks.

Nytkin koko ajan röyhtäyttää iha sikana ja hullun turvonnu olo.
Oon 25 ja tää olis mun eka. Aika paniikissa olen, et jatkuis tää raskaus jne. Ja en oo iha täysillä sisäistäny, et hei pieniin päin ollaan...
 
Turvotusta ei oo juurikaan... Esikoisesta maha ku pallo varsinki illallla :D

HeMmiN
Hm... Tekosyitä: oot kuskina, seuraavana päivänä joku meno, oot luvannu esikoiselle jotain, joit vasta viime viikonloppuna ja ei maistu... Joku lääkekuuri on kyllä aika kulunu tekosyy mut jos se olis johonki inhottavaan alapään tulehukseen niin ehkä kukaan ei kehtais alkaa kyseenalaistamaan :LOL:

Mulla ei tartte juurikaan juomattomuutta selitellä. Esikoisen syntymän jälkeen oon vissiin kahesti ottanu, ei vaan ole maistunu... Ja nyt menee samaan piikkiin edelleen :D


Mä oon nyt koittanu ajatella et kaikki olis masussa hyvin vaikkei oireita olekkaan...
Illalla en vaan millään saanu unta ja mietin jos soittasin neuvolaan ja pääsisin johonki veritestiin :ashamed:
Mut jätin sitten soittamatta.. Pitäs vaan koittaa nauttia tästä raskaudesta ja oireettomuudesta, seki toisaalta onni... Mut vaikeeta ku epäilyttää koko ajan...

Salainen toive ja vieläkin nimetön rv.5+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä