Kolmekymppiset TOKAkertalaiset MAALISKUUSSA

Jospa sitä nyt pääsisi ihan rauhassa kirjoittelemaan kun E on parvekkeella, H puistossa ja pyykkikorin ohi voi taas kävellä kompastumatta..

Novellelle nyt vielä onnittelut tätäkin kautta, en muista olenko kirjoittanut. Hurjan kuuloinen reissu, huh huh! Kyllä on vauhdilla tulleet nää kakkoset tosiaan muillakin mutta sä taisit vetää enkat :D Onneksi ehditte sairaalaan! Ja neiti tuntuu olevan aika rauhallinen tapaus, ainakin toistaiseksi? Toivotaan ettei suurempaa mahavaivaa tulekaan.

Ja Hapsiaisella ollut aika ikävää :( Toivotaan että pian alkaa helpottaa kun viikot alkaa jo ykkösellä. Se noro on kyllä ihan kamala! Mutta ihania uutisia saitte myös kun näitte että pienellä kaikki hyvin!

Pössi, kuulostaa aika tutulta tuo mustasukkaisuus. Meillä oli se ekat kaksi-kolme viikkoa aika kamalaa, sitten alkoi helpottaa. Nykyään ei juuri ole tietoakaan mustasukkaisuudesta, ainoastaan mummojen ja vaarien vauvalle antama huomio suututtaa. Ja tänään tuli myös joku outo kohtaus, kun aloin syöttää E:a niin H meni omaan huoneeseensa ja repi kovasti pitämänsä Muumi-julisteen palasiksi :( En tiedä mikä tuli, ei ole aikoihin ollut tuollaista. Toivotaan että teilläkin kohta helpottaa kun esikoinen tottuu vauvaan ja tajuaa että se ei ole lähdössä mihinkään. Pystytkö viettämään kahdenkeskistä aikaa esikoisen kanssa? Meillä toi ehkä vähän apua se, että vauvan nukkuessa käytiin yhdessä pihalla.

Vetku, ihanaa että olet saanut itsellesi aikaa! On se kyllä tärkeää, tän paletin pyörittäminen vaatii kyllä breikkejä. Ja onneksi sait miehen ymmärtämään että tää homma vaatii ihan kummankin panosta, ei tästä kovin moni yksin selviä.

Toivottavasti Unico pääsisit helpommalla tuon pahoinvoinnin kanssa kun viimeksi! Aivan ihanaa että tämä toinen raskaus tuli näinkin helpolla!! :heart:

Hienoa Nanna, että hoitoasia selvisi! Kuulostaa kyllä tosi vähäiseltä tuo ulkoilun määrä, ihan kummallista! Eivätkö ne jaksa pukea pieniä ulos vai mikä ihme tuossa voi olla? Oon ymmärtänyt kavereilta jotka on päiväkodissa töissä, että vievät mielellään lapset mahdollisimman pitkäksi ajaksi ulos koska silloin sisällä ollessa on paljon rauhallisempaa...

Meillä oli mukava matka! Ei sitä levättyä kyllä tullut yhtään enempää kun normiarkena kotonakaan, mutta vaihtelu virkisti! E nukkui yhtenä yönä yhteen putkeen 23-08 ja toivottiin jo että nyt se oppi nukkumaan mutta ei. Sen jälkeen on taas herätty joka yö 5-7 kertaa. Nyt odotellaan, että tulee se puoli vuotta täyteen ja katsotaan jos sitä jonkinlaista unikoulua alettaisiin pitää. Ei tästä muuten tule mitään, ollaan kaikki ihan puhki kun H:kin heräilee pienemmän mölinöihin. Ja kiinteät aloitettiin ja nyt menee jo pari-kolmekin kertaa päivässä jotain sosetta tai riisipuuroa. Määrät on toki pieniä, mutta mun mielestä tuo heräily ei edes johdu nälästä vaan jostain syystä neiti haluaisi yöllä seurustella.

Ai niin ja sitä sh:n luona käyntiä piti vielä vähän ruotia. Oli ihan kiva käydä, totesi siinä mua kuunneltuaan että en hänen mielestään kuulosta niinkään masentuneelta, vain uupuneelta. Eikä kuulemma ihmetytä yhtään jos tässä tilanteessa uupuu ja väsyy, olisi hänen mielestään ihme jos näin ei kävisi. Sovittiin sitten että he soittelevat sieltä minulle kun ovat palaverissa arvioineet hoidon tarpeen, luultavasti kävisin sielä pari kertaa ihan vaan juttelemassa. Kyse ei siis olisi niinkään mistään terapiasta kun ihan vaan keskustelua siitä että millä tätä kotitaakkaa saisi helpotettua. Tuli itselle kyllä parempi mieli kun tajusin että tosiaan tämä saattaa olla aika rankka vaihe elämässä. Varasin nyt sitten muuten siivoojan, tulevat tekemään ariviokäynnin ja sitten oli ajatus että kävisivät kerran pariin viikkoon tekemässä vähän perusteellisemman siivouksen. Jäisi sitten itseltä vessan pesut, imuroinnit, lakanoiden vaihdot ym. vähemmälle ja ne ajat saisi tehdä jotain muuta, esim. levätä :)

Ai niin ja mua tosiaan kosittiin tuolla matkalla. Mies päätti sitten repäistä, eihän tässä ole kun kaksi yhteistä lasta ja kaksi yhteistä asuntolainaa takana :D

Kvartti, H 2v1kk ja E 5,5kk
 
Yököttää ja väsyttää, mutta tällä kertaa tuntuu auttavan tuo että syö jotain ihan luksusta :D Noo katotaan huomenna olis työpäivä ja mietin just et kuinka paljon evästä pitää ottaa mukaan ja miten onnistuu kuljettaminen ja syöminen. Meen siis uuteen paikkaan. Ja juu sekin jänskää et osaanko sinne :D noo josko se siitä.

Onnea kosinnasta kvartti!
 
Unicolle parempaa vointia, toivotaan ettei kestä hirmu kauaa tuo yökötysvaihe eikä ainakaan pahenisi.

Kvartin reissu oli siis onnistunut. Hieno juttu! Ja vielä kosinta matkan huipennukseksi. Onnittelut siitä ja sitten vaan häitä suunnittelemaan! :heart:

Taitaa tuo aika kiltti tyttö olla :) Vähän jopa viihtyy välillä sitterissä ihmettelemässä hereillä ollessaan. Eki oli alkuun mustasukkainen isästä, mutta nyt on lisäksi alkanut kiukutella kovastikin. Olihan jonkinlainen reagointi ihan odotettavaa, varsinkin kun ei tuo poika ihan vailla temperamenttia ole. Toivottavasti asettuu tuosta kuitenkin vähitellen tai mulle tulee raskas kevät. Vauvalla on nyt ollut pari päivää vähän nuhan tapaista, röhisee ja aivastelee, muttei onneksi nenä ole ihan tukkoon mennyt. Meillä on kaikilla ollu flunssaa, joten ei se ihme ole. Yöt ei sitten kuitenkaan ihan mene putkeen, koska nuhasuus aiheuttaa kitinöitä ja typy syökin mielellään 2-3 tunnin välein. Onneksi pahimmat tankkaústuokiot on nyt olleet kuitenkin aamupäivisin ja sitten taas iltaisin. Eilen meinasi jo usko loppua, kun imetin ja imetin sellasen 4,5 tuntia klo 17-21.30. Lopetti se sitten vihdoin ja nukahti!
 
Pikaisesti tulin ilmoittelemaan, että täydet kymmenen pistettä saanut poikamme syntyi 25.3. Käynnistelemään jouduttiin, mutta sitten kun alkoi tapahtua, niin 2h20min meni synnytykseen. Pojalla pituutta 51,5cm, painoa 3350g ja pipo 35cm :heart: Kaikki meni ihan hyvin sairaalassa ja maanantaina kotiuduttiin. Isoveli oli ovella odottamassa ja halasi heti ensimmäisenä vauvaa ja sitten äitiä :heart: Nyt harjoitellaan sitten uudenlaista arkea.

Mutta palailen asiaan myöhemmin, nyt on mentävä tekemään ruokaa :)
 
Niiskunenä, Onnea paljon! Nopeaan sitten syntyi.

huh huh viimeyönä oli sitten lähellä ettei tullut ylös. sitä pelätessä ja valmistautuessa. Tytsy ei oikein tykännyt kun äiti jäi aamulla köllimään eikä antanut hänen lelua mukaan tai muutenkaan ottaa sitä. juu mulla on varoiksi pikkunn ämpäri sängyssä, jos ei pääse tarpeeksi nopeaan veskiin, kun huono olo vielä joskus yllättää tulemalla ylös. niin tytsy tykkää sillä ämpärillä leikkiä. Ja tänään oli nii huono olo ettei saanut niin oli vähän myrtsi. Lähtivät sitten isin kanssa ettimään tytsylle omaa ämpäriä ja mä sain torkkua vielä tunnin. Se vaan teki sit tosi heikon olon. tällä kertaa meinaan tohon pahaan oloon auttaa syöminen, viimeksi ei auttanut. Nyt on sit alkanut tuleen et oikeesti tekee jotain mieli. noo mies on onneksi kärsivällinen kaupassa eikä laita hanttiin :D

Huominen jännittää kun pitäs lähteä kavereiden kanssa kaupoille et miten sitä jaksaa, ja pystyy syömään tarpeeksi ettei kärähdä :D ja mitä ihmettä pukee päälleen, mulla ihan hirvee turvotus huoh.
 
Niiskunenälle onnea!

Unico, toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian!

Mä en ole aikoihin jaksanut olla koneella asti. Tää olo on vaan melkoista. Suussa maistuu koko ajan niin pahalle että jo se tekee sen että yökin koko ajan. Nyt on ruoka pysynyt kuitenkin sisällä mutta juomien suhteen onkin niin ja näin. En saa oikein mitään nestettä alas. :(

Eka neuvolakin on nyt takana ja nt-ultraan tuli eilen aika. Puolentoista viikon päästä päästäis katselemaan mikä örkki tuolla köllöttelee ja kiusaa äitiään.

Väsymys on melkoista ja olen ihan hukassa päivisin kun pitäis jaksaa tuon taaperon kanssa touhuta. Onneksi nyt on taas perjantai ja tietää sitä että saan pari päivää lepäillä vähän enemmän.

Mutta nyt pitäis kokeilla kuinka jaksetaan lähteä käymään toimistolla. :O Olen lupaillut ties kuinka kauan siellä käyntiä ja nyt kai se pitäis tehdä ennenkuin tuo maha kamalasti pompsahtaa esille. Töihin en siis aio raskaudesta kertoa ennenkuin siellä aloitan toukokuussa. Toivottavasti nyt ei vaan tule huono olo kun sinne menen. Onneksi en kamalan kauaa voi olla kun pitää tuoda neiti syömään ja unille pian.

- Hapsiainen jolla viikkoja 10 ja jotain
 
Onnea Niiskunenä! Toivottavasti arki alkaa sujua.

Onnea myös Kvartille! Oletan, että vastasit myöntävästi? Koska tanssitaan häitä?

Ihana kuulla Vadelmaunelmasta ja että kaikki on hyvin. Olen välillä miettinytkin, miten siellä on mennyt. Olitko vuodelevossa koko tämän ajan? Toivottavasti pääset välillä kertomaan elämästä kaksosten kanssa.

Parempaa vointi Hapsiaiselle ja Unicolle! Toivottavasti helpottaa viimeistään sitten kun on se 12 viikkoa täynnä ja alkaa mukava keskiraskaus.

Meillä ei ole tilanne ihan hallinassa. Emme enää meinaa jaksaa muksun raivoamista ja itsellä palaa pinna päivittäin, miehellä myös. Eilen telkesin muksun vessaan, kun hän ei vaan lopettanut minun lyömistäni. En vaan pystynyt enää muuhun. Vauvalla on aika pahoja vatsavaivoja ja hän itkeskelee öisin ja sitten aamulla puoli kahdeksalta päivä alkoi tänäänkin sillä, että muksu alkaa puskea vauvaa päällään ja heti on rähinä käynnissä.

En tiedä, miten tätä jaksaisi ja odotan kauhulla tiistaita, kun mies menee töihin. Kyllä minä sellaisen perus huudon jaksan, sitähän meillä on riittänyt ennenkin, mutta kun muksu alkaa hakata minua tai vauvaa, minulta palaa päreet. Tietysti väsymyskin vaikuttaa paljon. Muksu on ollut pari kertaa mummolassa hoidossa ja tullut sieltä hyväntuulisena takaisin, mutta paljonko häntä voi laittaa hoitoon, kun ongelmana on mustasukkaisuus? Olen yrittänyt viettää kahdenkeskistä aikaa hänen kanssaan ja imettäessäkin jututan samalla esikoista.

Vauva on ihan ihana ja kasvaa hienosti. Melkein 400 g oli tullut viikossa. Ei mitenkään uskoisi, että on virallisesti keskonen. Esikoinen oli paljon enemmän keskosen oloinen, kun ei jaksanut edes syödä. Ja on meillä esikoisenkin kanssa hyviä hetkiä sekä kahdestaan että koko perheellä. Välillä hän tahtoo pussailla velipoikaa ja pitää sylissä ihan nätisti.

Anteeksi vuodatus. Jos tämä ei tästä rauhoitu, pitää varmaan hakea apua perheneuvolasta tms.
 
Onnea Niiskunenä! :flower:

Pössi, kuulostaa tosi pahalta teidän esikoisen käytös. Ei tietenkään sitä voi eikä pidäkään sietää, että lyö sinua tai vauvaa. Eikös 2-vuotiaalle voi jo soveltaa jäähy-käytäntöä? Tulisko siitä ajan kanssa apua? Laittaa siis kahdeksi minuutiksi jäähylle tiettyyn tuoliin/nurkkaan tms. aina kun käyttäytyy huonosti. Ilman muuta kannattaa myös kysyä neuvolasta vinkkejä. Toivottavasti apu löytyy pian jollain keinoin, eihän tuollaista tosiaan kauaa jaksa kukaan.
 

Yhteistyössä