*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Elokuun pikkuvipeltäjät huhtikuussa :)



MEITÄ ON 125 ELOVAUVAN ODOTTAJAA

21 tyttölupausta
27 poikalupausta

9 tyttöoloa
10 poikaoloa




LA ............. ikä .......... monesko lapsi ..... synnäri


27.7.
Neamma ...................... 26v ............ 3 ........... K-HKS

28.7.
Manzu ...................... 26v .............. 3 ............. VKS

29.7.
Päksäkkä .................. 27v .............. 2 ............. HYS poikalupaus
hemari ..................... 22v .............. 2 ............ NKL tyttölupaus

30.7.

31.7.
-Fanny- .................... 21v ............. 2 ............. SatKS tyttölupaus

1.8.
Airatar ...................... 32v ............... 3 .............. TAYS
maami86 .................. 24v ............... 3 ............. PHKS poikalupaus
kirppiina ................... 28v .............. 2 .............. KSKS
Masunkasvattaja_ ...... 27v ............. 1 ............... ???
Siiruska .................... 32v .............. 1 ............. KOKS
Biliga ........................ 26v .............. 1 ............. KYS poikalupaus

2.8.
karvatonkoira ........... 32v .............. 4 ............ KYS tyttölupaus
Elzu .......................... 28v ............... 3 .............. TYKS poikalupaus
Hilda-..........................24v........... ......4...............JS

3.8.
Siobhan42 ................ 37v ............... 3 ............. Ruotsi tyttöolo
Kuuttis ...................... 24v .............. 2 ............. TYKS tyttölupaus
Pilvilinna74 ............... 36v .............. 4 ............. K-HKS poikalupaus
karo75 ..................... 35v ............... 2 .............. NKL
naappu-.....................23v................ .2................EKKS tyttöolo

4.8.
Dinana ..................... ? .................... 2 .............. ?
pupu82 .................... ?...................... 1 ............. ?
Tiitu79x .................. 31v ................. 3 .............. KOKS
Viola-85 .................... ? .................. 2 .............. OYS poikaolo

5.8.
Saara09 .................... 27v ............... 2 ............. VAS tyttölupaus
Vimmu ..................... 26v ............... 1 ............. KOKS poikaolo

6.8.
lyyli* ........................ 26v ................ 2 ............. TYKS tyttölupaus
Elokuunvaavi..............19v........... ...........1................JS poikalupaus

7.8.
Pygmi ....................... 33v ............... 1 ............. KAKS poikalupaus
Kirsikka-78...................33v................ 3...............MKS poikalupaus

8.8.
Raitapaitainen .......... 30v ............... 2 .............. TAYS
pörrykkä .................... ? .................. 2 ............. KYS
Blanco ....................... 36v ................ 3 ............. MKS tyttöolo
zalea...........................32v..... .............1................LS
taapero........................26v...... ............5...............OYS
Whisper ..................... 29v ................ 6 ............. Tays poikalupaus

9.8.
Pieni Tähtönen ........... 31v ............... 5 .............. ? tyttölupaus
Miikulainen89 ............. 22v ............... 2 ............. NKL poika-arvaus
Evejiima .................... 26v ............... 1 ............. KYS
Kamilla ..................... 36v ............... 2 .............. SeKS poikaolo
Nti A..........................20v.......... ........1................HYS

10.8.
Memiinah ................... ? .................. 2 ............. TAYS
Koralli73 .................... 37v .............. 3 ............ K-PKS tyttölupaus
janttu672 .................. 38v ............... 2 ........... LS
Mandalay .................. 27v ................ 1 ............... OYS tyttöolo
teelikki ...................... 38v .............. 3 ............. JS tyttöolo
Hemuli83 ................... 27v ............. 1 ................ KÄT tyttölupaus
Marie_ ....................... ? ................ ? ............... ?

11.8.
Edle ........................... ? .................... ? ................. ?
minä ja kolme ............. ? ................... 3 ................ ?
piianappula ............... 26v ................. 1 .............. LS poikalupaus

12.8.
^^outolintu^^........... 24v .................1...............HYS poikalupaus
Hyppy ..................... 19v ................ 1 ............ PKKS poikalupaus
linda87 ..................... 24 ................... 1 ............. TYKS
minttu81 .................... 29v ................ 1 .............. ? poikalupaus
HAPPY-82 ................... 28v ................ 4 .............. ? poikalupaus

13.8.
nti. ............................ 24v .............. 1 ............... KYS tyttölupaus
Jonetta .................... 21v .............. 3 ............. KPKS tyttölupaus
Mittumaaria ............ 24v ................. 3 ............. MKS tyttölupaus

14.8.
bambinoko .................. ? ................. 2 .............. PS
Skeletorgirl.................21v ........ .......1..............? TAYS tyttölupaus

15.8.
majj ............................ ? ................... 2 .............. VKS

16.8.
MiukuMauku .............. 30v ............... 4 ............... PKSSK poikaolo
Hopsula ...................... 34v .............. 4 .............. TYKS
hiia..............................26v... .............2................SatKs
Krisse-72.....................?................ ....2................KÄT

17.8.
Nannie ....................... 21v ................ 1 .............. KOKS
mammy .................... 29v ............... 3 ............ PKKS tyttölupaus
Hilloviili ................... ? .................... 3 ............. KOS
hipis ..................... ? ................... 1 ...... Costa sel sol poikalupaus
ulleli83 ....................... 27v ................ 1 ............. NKL tyttölupaus
KorpiKuusenKasvattaja... 24v.................2 ..................?
Ruusulainen ................. 25v ................. 2 .............. SAS
Kiuru.............................33v... ...............3................KOS tyttöolo

18.8.
Millukka ..................... 31v ................ 6 ............. HYS
Okaasan ..................... 33v ................ 4 ............ KÄT poikalupaus
Bump78 ...................... 32v ................ 2 ............. Englanti tyttöolo
Tuuulis ...................... 25v ................. 3 ............ OYS poikaolo
Summersun..................28v.......... .........1..............EKKS

19.8.
E ................................ 33v ................. 2 ............ TAYS
Soulmama ................. 37v .............. 1 .......... K-SKS poikalupaus
taiska87 .................. 23v ............... 1 ........... K-PKS poikalupaus
Schnappy79 ................ 31v .............. 2 ............ KOKS poikalupaus
Peppi30 ..................... 33v ................. 2 .............. JS

20.8.
MillaMami ................... 22v ................ 2 ............ K-HKS
eveliina84 .................. 26v ................. 2 ............ LKS tyttölupaus
Pujaja .................... ? .................... 3 ............. ? tyttöarvaus :)
Marienna ..................... 30v ................ 1 ............. ?
Lemongrass ................. ? ................... 3 .............. KOS tyttöolo
Janette74 .................... 36v ............... 4 ............... K-SKS
Miuski00 ...................... 29v .............. 3 ............. TYKS poikalupaus

21.8.
jokos ......................... ? .................... 2 ............. KOS
miu-89 ........................ ? .................. 2 ............... K-SKS
*LuNa* ........................ ?v ................... 2 ............... ?
lasiina ........................ 20v ................. 1 .............. LKS

22.8.
DarkRed ...................... 25v ................ 3 ............. TAYS poikaolo
myyden ...................... 38v ................. 5 ............. OYS tyttölupaus
miisu78 ...................... 32v ................. 1 ........... PHKS poikalupaus

23.8.
Tirlittan1968 ................ ? ................... 2 .............. JS
Elsa-82........................28v........... .......2................Kät/H

24.8.
Totinen torvensoittaja ... 31v .............. 2 ............ PKSSK
maitsu83 ...................... 27v ............... 3.............. OAS
megalintunen ............... 34v ................ 1 ............. PHKS
Mia83............................27v.... ..............3..............K-SKS poikaolo
paukku76 ..................... 34v ...............2.................KYS
Joosu ......................... 26v .............. 2 ............. KOKS poikalupaus

25.8.
hopeful86 ..................... 24v ............... 1 ............. ?
kristiina-- ..................... 23v .............. 2 ............. KOS
Eea ........................... 24v ............... 2 ............ PKKS poikalupaus
miimii10 ..................... 24v ............... 2 .............. NKL poikalupaus
Salama81.................... 30v ....................1...............TAYS

26.8.
SaBiNe ......................... 25v .................. 4 ............. OYS
ellemaya ........................ ? ................... 1 ............. ?
Sammeli ...................... 34v ................. 2 ............ KÄT poikalupaus
Kamiraro ....................... 22v ................. 3 ............ JS poikaolo
Lilluska80........................ 31v .................... 3 ............. ? poikaolo

27.8.
leppäkerttu-77 .............. 33v ............... 2 ............. K-HKS

28.8.
Huikkis ....................... 27v ............... 2 ........... K-SKS tyttölupaus

29.8.
vauva-10 ...................... 31v ................. 2 ............ VAS/TYKS
pikku87 ....................... 23v ................ 2 ............ PS tyttölupaus

30.8.
Leo81 ........................... ? ................... 3..........SeKS poikalupaus

31.8.
heinäneito ..................... 28v ................ 1 ............ ?
hillatar ......................... 30v .................. 2 ............ EKKS tyttöolo
Äidiksi 2011 .................. 26v ................ 1 ............. ?
Sankkuli ...................... 30v ................. 4 ............. Sat
tinja86........................ 24v ................ 1 ...........TAYS tyttöarvaus


6.9.
Jeeni ............................ 24v ................. 1 ............. TAYS poikaolo


taustalla:
innoM
Huldasharks
jeeni



Suru-uutisia kohdanneet :hug:

punkku
kultakimpale2
Sanmar82
Springrose
anooj
Mukiin menevä
toiveilija-87
johnu
neljäskö
syysmyrsky
luminainen84
sandemar



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Vanhat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...ille-oma-pino/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...2011-joulukuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...un-tuiskeessa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931593-elokuun-mussukat-maaliskuussa/

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!
 
Viimeksi muokattu:
Ööööh, apua, kenenköhän poikalupauksen mä oon jotenki tökänny tohon 7.8. ku se on tollai ton rivin alussa oudosti?? Jos joltain menny päivityksen pieleen, nii huudelkaa uudemman kerran, oon viel vähän harjottelija.. :p

Oon kovasti miettiny, et miten mä voisin aprillata mun miestä, ja keksin, et tänään mä illalla sanon, et mä tunnen ne liikkeet!! :LOL: Onkohan liian julmaa.. :D Tosin, kävin tänään hammaslääkärissä (paikka oli irronnu ja sinne alle oli tullu reikä) ja ku se poras nii mä tunsin sellasen "molskahduksen". Jäi vähän mietityttämään, et ehkä se poran ääni oli sellanen, et vauvaki heräs. Mut ihan outoa ku en oo tuntenu hentoa kuplintaa ollenkaan, voiks ne liikkeet alkaa tuntumaan sellasina ihan kunnon muljuntoina? :confused:

T: Sähläri-ulleli & Liipukka 20+2
 
Kiitos uudesta pinosta,ihana tuo nassukat :D Kuvan saa laitettua painamalla tuota kuvan kuvaa ja laittamalla sen kuvan osoitteen siihen :)

Miuski en nyt ymmärrä miksi olet täältä lähtemässä? Ei nyt tarttee joka asiasta kiskoa herneitä nenään vaikka raskaushormoonit jyllääkin:xmas:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: Jollain oli myös jotain huolta viime pinon lopulla,ilmeisesti ultrassa selvinnyttä? Toivon mukaan ei kuitenkaan mitään vakavaa!

(.) Oma maha on tosiaan kasvanut muutaman viikon aikana! Ei enää ole epäselvyyttä että olenko syönyt muutaman munkin liikaa vai onko mahassa vauva :D Onhan se vauva tosin jo yli 20cm pitkäkin! Ja enää 4kk niin on meidän kuu :heart: 3kk päästä ensimmäiset alkavat jo syntymään!

MM ja kirppunen 20+6
 
Kiitos uudesta pinosta!! :)

Toivottavasti Hypyn pikkuisella on kaikki kunnossa ja huolenaihe osoittautuu turhaksi. :hug:

Mandalayn Ex-Nokka (en muista vielä sitä uutta nimeä) jäi sitten samaan salaperäisten sarjaan kuin meidän Pikkurakkaus! ;)

Fanny: Sun painonnousu on ihan kuin mun ekasta raskaudesta. Tosin mä söin ihan hirveesti ja vaikka mitä.. Mut toisethan on sellaisia, että painoa tulee raskausaikana ilman mitään mässäilyä ja sit ne lähtee tosi nopsasti synnytyksen jälkeen. Mun kilot tuli pääosin syömällä ja 10 niistä jäikin sit varteen...

Tampereella on kaksi neuvolalääkärikäyntiä uudelleensynnyttäjille.

Mun aamuinen pissanäyte oli sitten puhdas.. Siis mistähän nyt on kyse? Muuten ei mitään vaivaa, siis munuaistasolla, ei kutinaa emättimen puolella, mut mä siis ihan koko ajan tunnen missä on virtsaputki ja virtsarakko. Vihloo ja kirveltää. Lisäksi yöllä juoksin vessassa tunnin välein ja nyt päivällä meinaa tulla virtsaumpi. 0,5litran Zerocolan tuossa kaupunkireissulla join ja yhden pienen pienen lirun sain aikaan kun aikani yritin ja hätä oli KOVA. Pissaamisen aloittaminen on vaikeaa. Siis niin klassiset pissiittioireet, paitsi vatsa- ja alaselkäkivut puuttuu.
Tosin.. Valkovuoto ehkä hieman vihertää, joten voipi olla joku muu alakerran vaiva, joka vaan oireilee näin. Huomenna saan soittaa lisätuloksia ja lääkäriystäväni avuliaasti kirjoittaa tarvittaessa reseptin.

Miten te muut.. Oletteko miettineet vielä sitä tapaamista lapsimessuilla?

Raitis ja Rakkaus 21+4
 
Heipsan!

Kiitos uudesta pinosta ulleli!

Ihana masu hemarilla! =)


Neuvolassa käyty:

hb 129 (viimeksi oli 141)
rr 135/71 (125/78)
pissa puhdas
sf 23 (huitelee jossain yläkäyrien yläpuolella..)
syke ja liikkeet ok =)

Eli kaikki oli hyvin! Painoa on vaan tullu jo aikas runsaasti: 10,4kg ekaan käyntiin verrattuna, joka oli viikoilla 7+1.. Ja ennen raskautta olleeseen painoon tullut lisää 12 kg :ashamed: Noh, mä oon päättäny etten ota mitään paineita tosta painonnoususta, tulee mitä tulee. Kyllähän se viimeksikin hyvin lähti pois! (2viikossa lähti 15kg ja loput pikkuhiljaa parissa kuukaudessa..) Ei tästä ruokavaliosta paljoa voi tinkiäkkään kun en mitään ihmeellistä mössötystä syö.. Liikuntaa vois tietenkin lisätä, mutta mitä enemmän mä liikun, sitä kamalammaksi mun issias-vaivat tulevat! Mur! Nyt jo jalat pettää alta vähän väliä ja makuultaan ei pääse ylös..

Kävin neuvolan jälkeen vähän shoppailemassa esikoiselle vaatteita, ja kyllähän sieltä tarttu taaas mukaan pienen pieniä tyttövaatteita :heart: Niitä oon tosiaan ostanu jo ennen kuin oon saanu rakenneultrasta varmistuksen sukupuoleen. Niin varma olin siitä tälläkin kerralla :D Mutta onneks on kaikki tarvikkeet ja vaatteet säilössä vielä tolta ekammaiselta, ettei tartte kaikkea ostaa! Vaikka hauskaahan se shoppailu on ;) Mulla on kyllä joku kauhee ostovimma, kaikkee pitäs saada, uusia vaatteita ja sisustusta ja remppaamista.. Huh! Jos se lottovoittokin tulis sieltä ny tänä viikonloppuna :rolleyes:



-Fanny- ja vaavi 22+5
 
Ai niin, mun piti vielä niistä sokereista kirjoittaa..

Ihan ihmeellisesti käyttäytyy noi sokeritkin nyt. Ennen ruokaa 5.4 mikä on mulle aika korkea ennen ruokaa-lukema. Yleensä on 3.6-4.2, siis aina samanlainen aamupala pohjana.
Nyt sitten tunti lounaan jälkeen 3.6.
Söin 8 nugettia Mäkkärissä, 1 dippikastikkeen, jossa oli noin 1tl ketsuppia, kymmenkunta ranskalaista ja JIM-patukan + sen 0,5l zerocolan, eli mä kyllä söin hiilareitakin.

Tästä mun sokerisysteemistä on nyt logiikka katoamassa.
 
Kiitos uudesta pinosta :) Äkkiä tää aika todellakin kuluu! :)

Tiistaina on rakenneultra, johon ihan just oli vielä piiitkä aika. Ens viikolla sit myös mietitään migreeninestolääkitystä vaiko mitä mun kans tehtäis. Niin raivostuttava vaiva potea kerran viikossa ja selvitä aina se pari päivää siitä :( Työnteko on ollu siis vähä vähäistä tää odotus :( Toisaalta, mulla on vielä melki 40 vuotta työikää jäljellä, että ehkä sitä voi välillä poiskin olla :D Uusien lääkkeitten lisäys kyllä mietityttää kun noita joka päivä syötäviä lääkkeitä nytkin jo riittävästi on :( Mut selvitämme asian :)

Täällä lääkärineuvoloita oli muistaakseni pari. Vielä ei oo ensimmäistäkään mulla ollu. Jotenkin sitä myös näin esikoista odottaessa kaipasin. Yhteen ylimääräseen ultraan muistaakseni pääsen ton mun sairauteni takia.

Mä en oo ottanu vielä yhtään masukuvaa. Pitäisköhän kohta jo ottaa :D Jotenkin tuntuu ettei paljo vielä edes näy :)

Aprillipiloja en oo tehny enkä oo tullu huijatukskaan. Kaikki päivän lehdet on kyl tullu luettua tosi kriittisesti :D

Salama 19+1 :heart:
 
Mie en kans ymmärrä miks miuski nyt otti itseensä nämä,mutta tosiaan jos itselleen on helpompi niin ymmärrän jos poistuu kokonaan..eihän ketään voi väkisin täällä pitää;) minusta vaan on väärin että muualla puhutaan asiasta vain sitä omaa kantaa,että täällä muut on suuttunu tai loukkaantunut,mie en nimittäin sellaista ole muiden osalta huomannu..olenko sokea?

Raitis kuulostaa kyllä hämärältä nuo sun sokerit :eek: tuleeko sulla matalien oireita kun laskee alle neljän?huolestuttavaa jos ei,koska näköjään käyttäytyy noin oudosti..mikähän kumma sit kun ei kerran pissitulehdusta..toivottavasti vaiva selvii,kuulostaa ikävältä :(

Täällä shoppailupäivä kuopiossa takana:) kirppislöytöjä tein pienelle neidille ;) ihan kun ei joensuussa olis montaa kirpputoria =D No mut mukava reissu ollu ja nyt matkalla käydään vielä mummilassa syömässä karjalanpaistia :)

ullelille kiitos uudesta pinosta:) äläkä ota paineita päivityksestä kaikesta huolimatta!:)
 
Eea
Taitaa tää meidän paikkakunta olla ainoita, jossa ei uudelleen synnyttäjät käy ollenkaan lääkärineuvolassa, paitsi jos raskaudessa on jotakin poikkeavaa. Esikoita odottaessa käyntejä oli kaksi. Itse osaan kyllä lääkäriä vaatia, jos jotain vähänkin poikkeavaa ilmenee.
 
Heips!
Uusi pino =)

Lääkärineuvoloita täällä on kolme. Eka oli sillon rv 12, toka on jotain rv 26 ja kolmas joskus rv 36, kummasti vaihtelee eri paikoissa.

Olin viime yönä mennyt osittain mahalleen nukkumaan, heräsin siihen kun pieni potki ja hyppi ihan hirmuisesti, varmaan vähän jumissa tai painoi pahasti. Heti kun vaihtoi asentoa toinen rauhottui. Oon myös alkanu näkemään synnytyksestä unia lähes joka yö. Ja milloin kenestäkin exästä :O, sitä en oo kyllä viittiny miehelle kertoa :whistle:

Raitis vähän kummalle kuulostaa nuo sun sokerit...mulla on arvot muuten tosi hyviä, mut aamuarvot on alkaneet nousta ne on 5.0-5.6 järestään joka aamu ja niissä niitä rajaylityksiä ei sais kovin montaa tulla, tosin mun iltapalat pitäs vielä muokata paremmiks. :ashamed:
 
Fanny - ala liikaa mieti sita painoa! Samassa veneessa ollaan, mullakin taitaa nyt olla +10kg ekasta neuvolasta, vaikka epatoivoisesti yritin kiloja karistaa vatsataudin avulla, hehe..:p

Miuski - kaikki ovat jo sulle kommentoineet jotain joten ma ajattelin vaan ystavallisesti sanoa, etta ala meita jata nyt tuollaisen pienen jutun takia. Hormoonit jyllaavat meilla kaikilla, ja sulla on lisaksi rankkaa kotona juuri nyt. Ei kukaan taalla ole sun vihollinen, kaikki olemme toisillemme tuntemattomia, ja palstan tarkoitus on tukea toisiamme. Eli nyt hormoonit sikseen ja liity jalleen joukkoon! :hug:

Tanne kuuluu muuten vahan pohkoa. Vatsatauti ei ole kunnolla hillittanyt, ja kavin eilen laakarissa. Luulevat, etta mulla on orastava vatsahaava.. kivaa. Sain laakkeita ja maarayksen levata (tosi vaikeaa mun luonteella!). Vauva liikkuu ja auts-auts-auts jotkut potkuista tuntuvat tosi pahasti vatsan puolella. Vaikka liikkeiden tunteminen on muuten ihanaa, niin nyt toivon vaan, etta seuraavat pari paivaa vauva ymmartaisi olla tosi hiljaa.. (joopajoo).

Bump ja Ringo Cereal (miehen ja esikoisen yhdistetyt ehdotukset) 20+1
 
Hei!

Täällä on neuvolalääkäri ainakin 2 jos ei jopa kolme kertaa. Uudelleen synnyttäjä siis olen. Eka rv12 tienoilla (itellä siirty rv16+) ja sitten ilmeisesti rv25-30 toinen ja rv35-38 mahdollisesti ois kolmas.

Raitis: Toivottavasti sokeriarvoihin tule järki. Usein työmaalla ollaan diabeetikoiden kanssa ihmeissään kun arvot heittelee häränpyllyä.

Mun niin tekis mieli ostaa jo vauvalle jotain lisää. Yhdet pienet neutraalin väriset housut ostin alesta ja pussilakanasetin ikeasta. Olis nyt rakenne ultra pian, niin jos sen jälkeen uskaltais enemmän.

Täällä tosiaan tulee kyllä isolla kirjoittamisesta ja huutomerkeistä sellainen tunne kuin tosi elämässäkin. muutenkin henkilöiden aikaisemmat kirjoitukset ja tyyli vaikuttaa paljon miten kenenkäkin kirjoituksia tulkitsee. Joten Miuski rauhotuhan nyt, ei tässä varmasti kukaan ole tarkoittanut, että sun pitäis täältä mihinkään kadota.

Leo rv18+3:heart:
 
Aamulla mä ekan kerran tunsin liikeet mahan päältä :heart: Pakkohan se oli kokeilla josko poitsukin tuntis, ja tunsihan se =) Hih, tää menis jo ihan aprillipilana, mutta totta se on silti! Mietin vaan onko liian rohkeaa heittää tollanen "aprillipila" naamakirjaan, kun ei melkein kukaan tiedä vielä vauvasta...

Täällä Vantaalla on neuvolalääkäri tasan yhden kerran (ainakin toisessa raskaudessa), viikolla 26. Sinne pitää varata aika pari kuukautta aikaisemmin, muuten kaikki ajat on buukattu ja joutuu terveyskeskukseen normilääkärille. Varmaan tavallinen arvauskeskuslääkäri tajuaa mitään raskausasioista (evvk). Naurettavaks mennyt tää säästäminen! Toki kannattaa turhat käynnit karsia, mutta joku järki... 5-6 vuotta sitten oli 3 lääkärikäyntiä vakiona.

Sammeli + Kirsikka 19+0 - POKS, POKS! (perässä tullaan)
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa tää meidän paikkakunta olla ainoita, jossa ei uudelleen synnyttäjät käy ollenkaan lääkärineuvolassa, paitsi jos raskaudessa on jotakin poikkeavaa.
Kuulostaapa kummaliselta. Eikö kelakaan kaipaile lääkärintarkastusta? Kun eikö kela vaadi lääkärin toteaman raskauden johonkin mennessä, että saa äitisypäivärahat yms? Täällä on käsittääkseni 2 lääkärintarkastusta, ehkä jopa kolme (en ole varma, ainakin kaksi) vaikka lapsi olisi kolmas, niin kuin meillä. :confused:

Meilläkin oli rakenneultra. Kaikki kuten pitääkin ja viikkoja vastaava vauveli. Mutta sukupuoli ei selvinnyt, niin piti tiukasti jalat ristissä. Tästä sitten tyttöä toivovat isovanhemmat tekivät päätelmän, että tyttö tulee, pojat olisivat reteämmin levitelleet. :rolleyes: No, en tiedä, mutta jollei synnytystapa-arviossa (kuten aikaisemmilla kerroilla) tai yliaikaisuuden takia (kuten aikaisemmin...) ole ultrakäyntejä, niin selvinnee sitten syntymän jälkeen.

Paljon muutakin piti kommentoida, mutta nyt täytyy mennä. :)
 
Tulenpa minäkin nyt kertomaan ultra-käynnistä. Ei oo aikaan ollut mitään kirjoitettavaa, se olisi vain ollut työtä, työtä ja työtä. :D

Elikkäs kaikki näytti olevan kunnossa ja kysyin sitten kumpi olisi tulossa niin sanoi että tyttönäyttäisi olevan. :heart: Noh, täti oli kuitenkin sen oloinen, et kysyin uskallanko mennä ostamaan jo vaaleanpunaisia vaatteita, niin sanoi et älä nyt ihan vielä. Elikkäs mulle ei vielä kannata laittaa tyttölupausta. Kuukaudan päästä uusi ultra, ehkä sit näkyy :heart:

teelikki ja murunen 21+2
 
Kiitos ensinnäkin Mittumaarialle viime pinon päivityksistä ja Ullelille uudesta pinosta! =)

Tulin vaan nopeesti kommentoimaan noita neuvolalääkäreitä että meillä on samat kuin ekaa odottaessa eli alku-keski ja loppuraskaudessa. Muuten terkkakäyntejä on vähemmän.

Koitan tulla lueskelemaan myöhemmin uuden pinon!

Ihana masu hemari! =)

Päksäkkä 23+0
 

Yhteistyössä