Kolmekymppiset tokakertalaiset toukokuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Ada
-O D O T T E L I J A T-

Nanna81.............................LA 10.7.2011 (kolmas)
Ada....................................L A 13.8.2011...................KOS
hapsiainen80........................LA 24.10.2011................K-SKS
Unico..................................LA 11.11.2011...........
Citrus.................................LA 4.12.2011.............


-S Y N T Y N E E T -

Y k k ö s e t

2008
Piipi79 20.2. (40+5).......................Tyttö
Soap toukokuu..............................Ty ttö
Hemuli79 21.5. (39+4)...................Poika 49cm, 3430g
Nanna81 22.9. (38+5)...................Poika 51cm, 3985g
Novelle78 19.10. (41+0)................Poika 55 cm, 3570g
Pössi joulukuu (37+6).................................. ....2580g
Sasha80 28.12. (36+1)..................Poika 45 cm, 2480g

2009
Niiskunenä-78 23.1. (37+0)...........Poika 48 cm, 2835g
Vetku 1.2. (40+4)..........................Tyttö 49cm, 3330g
Kvart Över 17.2. (41+0).................Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.(39+2)..........................Tyt tö 49 cm, 3370 g
Epeti 27.8.................................... ..Poika ja Poika
Citrus ............................................Tyttö
Piki80 26.10. (40+2)......................Tyttö 51cm, 3654g
Ada 8.12 (39+3, sektio).................. Poika 48 cm, 3475 g

2010
hapsiainen80 19.3.2010....................Tyttö 48 cm, 3580 g
Unico 24.4.2010............................... Tyttö

K a k k o s e t

2010
Nanna81 26.2. (40+5)....................Poika 51cm, 3654g
Hemuli 8.6. (40+5)..........................Tyttö 49cm, 3820g
Vetku 17.9. (41+2).........................Poika 51cm, 3600g
Epeti 29.9. (41+2)..........................Tyttö 53cm, 3860g
Kvart Över 8.10. (41+3)..................Tyttö 52cm, 3908g

2011
Piipi79 5.1. (39+3)........................Tyttö 52,5 cm, 4080 g
Hazel 13.1. (38+3)........................Tyttö 49 cm, 3100 g
Sasha80 20.2. (38+5)....................Poika 51 cm, 3770
Pössi 13.3. (36+2)........................Poika 46 cm, 2710 g
Novelle78 20.3. (40+6)..................Tyttö 48 cm, 3870 g
Niiskunenä-78 25.3. (39+2).............Poika 51,5 cm, 3350 g
Piki80 25.3. (41+1).........................Tyttö 50,5 cm, 3850g

Huhtikuun pino:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1949578-kolmekymppiset-tokakertalaiset-huhtikuussa/sivu2.html
 
Viimeksi muokattu:
Ada
:wave:Kivaa, että Citruskin tuli mukaan! Voimia väsymykseen ja kuvotukseen. Auttaa varmaan, jos muistutan, että se menee ohi ;)

Miten teidän vaput on sujuneet?

Meillä on oltu kotona ja podettu pojan vatsatautia (jo 6.päivää). Onneksi sillä ei ole kuumetta ja on aika hyvällä mielellä, mutta vanhempien sydämet on jo sataan kertaan särkyneet, kun toinen vaan paastoaa ja muuttuu yhä kalpeammaksi ja laihemmaksi. Meillä on ripulilläketttä, jota pitäisi antaa 5dl/vrk. E inhoaa sitä. Sen haju on kyllä niin imelä, etten varmasti itsekään saisi sitä alas huonovointisena. Ei olla saatu tuota koko määrää uppoamaan, vaikka on kaikki sirkustemput yritetty. Toivottavasti vähempikin määrä auttaa.

Ada (rv25+2) ja poika 1v.4kk
 
Kiitos Ada, löydetty tänne :D

Ja vielä hetken aikaa hyvää vappua!

Täällä vie siitepölyn pentele voimat. Tukkonen olo ja lima pyörii kurkussa nii että oksettaa ei kivaa.
mutta ens viikolla on ultra :D jotain positiivista tähän tukkoiluun :D

Unico + mötky 12+2 + Tyty 1v
 
Moikka!
Ihan ensiksi Citrukselle vielä onnea ja tervetuloa tänne!!!

Täällä vielä ollaan yhdessä kasassa ja asiat ihan hyvin tilanne huomioon ottaen :). Anteeksi, että olen hiljaiseloa pitänyt. Ei vain jotenki ole saanut itsestä irti sen vertaa että sais kirjoitettua. Mutta jospa sitä taas pikku hiljaa aktivoituis :). Miehellä alkaa olla toipuminen siinä vaiheessa menossa että pikku hiljaa saa alkaa nosteluja koittamaan ja istuskelemaan. Minulla supistelut välillä on poissa kokonaan ja välillä supistelee enemmän. Huomaa kyllä jos on jotain ylimääräistä yrittäny tehdä. Loppu viikosta on kontrolli ja luulen että se onki viimeinen kun ottaa huomioon että viikot ovat jo näinki pitkällä. Kesäloma minulla alkaa ens viikon lopulla. Saa nähdä käynkö pari päivää töissä ensi viikolla vai jatkuuko saikku loman alkuun. Pojat ovat olleet päivät tarhassa ja illat ollaan sitten yritetty puuhailla kykyjen mukaan yhdessä. Hyvin on tämäki järjestely sujunut. Molemmat viihtyvät todella hyvin uudessa paikassa!!

Minulla ei niinkään tämä raskauden aikanen vatsa haittaa, mutta melkein kauhulla jo odotan synnytyksen jälkeistä aikaa kun se vatsanahka lerpattaa tuossa edessä. Esikon jälkeen se palautu suht nopeesti, toisen jälkeen meni jo huomattavasti pidempi aika. En pysty muistaan ehtikö edes palautua kunnolla ennen tätä raskautta. Nyt jo valmiiksi odotan että jääköhän se etureppu sitten pysyväksi... Kiitos Ada muuten tuosta tukiliivi vinkistä! Jostain syystä enpä ollu tuota ajatellutkaan. Varmasti juuri juhlissa yms tilanteissa joissa haluaa pukeutua nätimmin niin kätevä olla!

Onpa outoa nähdä että on tuossa listan yläpäässä! Tämä raskaus on kyllä menny vieläki nopeampaa kuin edelliset! Ensi kuussahan sitä saisi jo viikkojenki puolesta vauva tulla maailmaan!

Pikaisia paranemisia Adan pojalle! On kyllä tosi sitkeä vatsatauti :(! Toivottavasti tilanne on jo parempi.

Nanna 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Ada
Mahtavaa, että Nannalla alkaa tilanne helpotamaan! Onneksi teillä on nyt hyvä hoitopaikka pojille!

Kertokaa, jos tahdotte listalle enemmän tietoja (synnytyssairaalaa ym.), niin lisäilen niitä.

Pojan vatsatauti helpotti onneksi tänään. On kyllä ollut ihan eri tyyppi kuin menneinä päivinä. Nyt pliis, ei hampaita!
 
Hyvä Ada että E on kunnossa. Tosi kauan kesti tuo tauti, onneksi ei mennyt pahaksi. Mistä sä oot ostanut sellaisen liivin? Mä haluan! Ihan hirveä röllykkä ja löysät jenkkakahvat, jos tuollaisella saisi tosiaan ne vähän kurottua kasaan. Niin ja hyvä että sukat auttoivat, ne on musta ihan mahtavat!

Citrukselle kovasti onnea! Luottavaisin mielin vain eteenpäin, kyllä se todennäköistä on että sinne joulukuulle asti tällä kertaa pääsette :) Pelottavia kyllä nuo vuodot, toivotaan ettei enää säikyttele!

Mitäs Unicolla näkyi ultrassa?

Täällä unikoulu tuotti tulosta, mutta nyt on taas ollut pari huonompaa yötä. Tuolla on ilmeisesti oikeasti ollut nyt nälkä aamuyöstä, alussa meni monta yötä kokonaan syömättä, mutta sitten ei rauhoittunut millään ja itkusta kuuli että nälkä on oikeasti. Pakkohan se on silloin ollut syöttää, on vaan vaikea tietää heti herätessä että onko se oikea nälkä vai vaan muu tissinkaipuu. Kun olisi tietenkin tärkeää olla johdonmukainen, mutta ei toista nyt voi nälässäkään pitää. Mä luulen että mun tissit on muutenkin nyt kuihtumassa kuiviin, kun ei tuo oikein meinaa enää suostua päivisin syömään ja öisin ei tarjoilla. Sössöjä menee hyvin, mutta vaikka yrittäisin imettää ennen ruokaa ei se sitli joka kerta kelpaa. Ärsyttävää tämä imetys, en tiedä kuinka kauan enää jaksan. Toisaalta puuha on helppoa, mutta kun näitä ongelmia on ollut nyt jo niin kauan niin alkaa kyllä helppous olla kaukana.. Onhan tuo kohta 7kk että ehkä se on jo aika hyvä aika... Äh, miksi pitää olla niin.. mikähän se sana olisi... suorittaja? Tai siis että kun olen päättänyt että imetän niin miksei sitä päätöstä voi kääntää?? Tuskin lapsi siitä kärsisi, itse ehkä vähän. Vaikka olenkin miettinyt että en asettaisi itselleni mitään "tavoitteita" tässä äitiydessä niin pikkuhiljaa huomaan että olen asettanut niitä aika paljon.

Kvartti ja typykät
 
Kiitos Ada uudesta pinosta. Kevät alkaakin olla jo pitkällä. Aika rientää!

Tervetuloa mukaan Citrus! Ja onnittelut vielä tätä kautta ja onnea matkaan koko raskausajalle, että kaikki nyt menisi hyvin.

Nanna, kiva kuulla, että arki on järjestynyt vaikeuksista huolimatta ja supistelutkin pysyneet aisoissa. On kyllä mielettömän nopeasti kulunut sun odotusaika! Ajatella, että kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen, mitä esikoisen yritykseen liittyi, teillä on kohta kolme lasta. Aika huimaa, mitä muutamassa vuodessa voikaan sitten lopulta tapahtua. =)

Meillä on taas vaihteeksi kärsitty flunssasta, koko perheen voimin. Vauvalla onneksi hyvin lievää nuhaa taas, mutta vähän ikävä juttu kuitenkin. Nyt aletaan olla jo kaikki voittopuolella. Ei vaan ole ulkoilu viileällä säällä sitten huvittanut, kun on vielä muutenkin kurja olo itse kullakin.

Tänään me oltiin vähän naisporukalla kaupoilla, minä ja vauva sekä mun äiti Ekin ollessa päiväkodissa. Päiväkotia jatkuukin nyt sitten enää muutama viikko, ja sitten alkaa Ekin kolmen kuukauden kesäloma. Toivotaan siis hyviä ulkoiluilmoja koko kesälle, niin saadaan päivät rattoisasti kulumaan ulkopuuhissa. On kyllä helpotus, kun ilma lämpiää niin, että ulkonakin uskaltaa imettää. Ei tarvii sitten joka kerta sen takia lähteä heti sisälle, jos vauva herää nälkäisenä huutamaan. Ekiä ei ihan helpolla nimittäin saa sisälle. Aika kiltisti se touhuilee omassa pihassa itsekseenkin, mutta eihän noin pientä ihan yksin kuitenkaan ulos uskalla jättää, ties mitä se keksii just sillä aikaa.

Vauvan mahavaivat ei enää ole ihan jokapäivisiä, välillä on monta parempaa päivää ja sitten taas huutoa. Onneksi suunta taitaa kuitenkin olla parempaan jo nyt. Toivotaan, että pysyykin näin päin. Yöt on menny kyllä kivasti jo. Melkein selvitty yhdellä syötöllä, vähän riippuu, mikä lasketaan yöksi. Viime yönä tuli ennätys, ja vauva heräsi vasta 3.30 ekan kerran syömään, nukkumaan mentiin klo 22.

Nyt pitää mennä ottamaan taas vauva syliin, jotta Eki saa nauttia vähän isänkin seurasta.
 
Väsy ja pikanen. Ultra meni hyvin :D siellä oli yksi vipeltäjä ja vilkasta meno oli. turvotusta ei mitattu, kun ei vaikkuttanut olevan ylimääräistä. Mä vaan en halua tietää jos ei oo oikein pahaa epäilyä.

kvartti, hyvä et unikoulu tuotti tulosta. meillä ei mun kestä vieläkään kovin mennä yöllä rauhoittelemaan virkistyy heti ja alkaa tissiä kaipaamaan huoh. No mies nukkuu meen välissä ja asia sillä hoidettu :D

meillä möyrittiin tänään hiekkiksellä ja leikkipuistossa. Sen jälkeen oltiinkin molemmat väsyneitä ja nalkäisiä. Mä tosi olisin nukkunut pidempään kun tyty. en saanut :D noo pidin mä sitä kotimatkalla leikkikseltä hereillä naksuilla ja jaksoi jopa sit vielä syödäkkin :) pakko vielä hehkuttaa, et näyttää uhkaavasti siltä et meilä on opittu syömään :D lounaalla ja päivällisellä menee enemmän kun muutama maissin pala ;) luksusta.

nyt nukkuun

unico tyty ja mötky 12+6
 
Ada
Etsin sopivaa tukiliiviä monista liikkeistä, mutta löysin parhaan lopulta Anttilasta. Maksoi alle 30e. Siinä on kolmet hakaset rinnakkain, joten se mukautuu kantajansa makkaratilanteisiin ;), eikä siinä ole pitsiä tai muuta epätasaista pintaa, jonka huomaisi paidan läpi. Toki siinä on tukiluut (tai muoviahan ne varmasti on), jotka saattaisi alkaa painamaan lantiolle, mutta mulla ei ollut sitäkään ongelmaa.

Kyllä musta Kvartti vaikuttaa, että voisit ihan hyvin jo alkaa luopumaan imetyksestä jos siltä tuntuu. E on kuitenkin itse siirtynyt sössöihin niin vahvasti ja pitää niitä varmaan pääasiallisena ravintonaan. Onhan tässä äitiydessä ihan loputtomat suorittamismahdollisuudet, siirryt vaan seuraavaan :LOL:

Kurjaa, että Novellen perheessä on flunssaa. Toivottavasti vauvan mahavaivat ovat menossa ohi. Aika nopeastihan ne asettui, kun eikös teidän vauva ole vielä alle 2kk?

No niin, helteitä ja äitienpäivää odotellessa =),
hyviä vointeja kaikille!!
 
Neuvolassa käyty ja sokerit pissassa plussalla, joten rasitukseen tie vie huoh. eikä niihin meinaa tietty olla aikoja. No onneksi löytyi kuitenkin sopiva. mut nyt hirvittää. Onkohan rasituksessa automaattisesti jotain pielessä, kun on pissassa jo sokeria. Vai voinkohan vielä selvitä puhtain paperein. Ja voikohan siihen vaikuttaa mitenkään. Ei milllään jaksais alkaa kyttäämään syömisiään ja miettiä mitä pitää millonkin varsinkin kun kesä on tulossa ja reissut. Noo pakko kai jos niikseen tulee. Ja tottakai unohdin kysellä ne syömis hommat, noo tarvii soitella ennen reissua.
 
Noista tukiliiveistä, löysin nettisivun bodyshapers.fi, käykää vilkaisemassa. Aika edullisia ovat ja tilasinkin jo yhden. Katotaan kun se tulee, millanen on laatu.

Unico, onnea hyvistä ultranäkymistä =) Harmi että tuo pissanäyte ei ollut ihan puhdas tällä kertaa. Sokerirasitus on nimenomaan rasittava testi!

Au, mun tissi on ihan kipeä, uhh. Eki aamulla sängystä noustessaan otti vähän tukea siitä, kun makasin vielä itse sängyllä.
 
Nostelen...On niin hienot ilmat olleet, ettei ihme, vaikka pino on hiljentynyt. Taisi täällä olla joku huoltokatkokin äitienpäivän tienoilla.

Me käytiin tänään eka kertaa Ekin ja vauvan kanssa yhdessä kerhoilemassa. Se olikin sitten kevään viimeinen seurakunnan avoin kerho, joten jatko jää syksyyn. Mutta hienosti meni! Vauva istui kaukalossa ja ihmetteli hereillä koko ajan, mutta ei itkenyt onneksi. Muuten ollaan tietysti paljon ulkoiltu. Tosi kiva kun voi lämpimällä imettääkin ulkona, eikä tarvii sitten heti aina pakottaa Ekiä sisälle, kun vauva herää nälkäisenä. Pihakeinukin laitettiin jo paikalleen viikonloppuna, ja siinä olen nautiskellut vauvan kanssa lämpimästä ilmasta Ekin leikkiessä omiaan. Mustasukkaisuus alkaa ehkä hieman helpottaa. Isäkin saa jo vähän pitää vauvaa sylissä, mutta ei vieläkään kovin pitkään ennen kuin Eki alkaa kitistä "isin syliin". Potalla käymisen Eki on lopettanut kokonaan eikä nuku omassa sängyssäkään enää muuta kuin päikkärit, jos minä laitan nukkumaan. Muuten kyhnää isän kyljessä aina. Pientä taantumaa siis on, mutta eiköhän se kuulu aisiaan. Toivoisin, että vaipoista päästäis kuitenkin kesän aikana eroon. Eki kyllä selvästi tunnistaa pissa- ja kakkahädän, joten sen puoleen olisi valmis pois vaipoista, mutta kun ei millään halua potalle. Kauhea uhma on sen asian kanssa. Ja eihän sitä voi pakottaakaan. Kesällä vois kokeilla vaan laittaa ulos pikkuhousuissa vaipan sijaan, niin jospa sitten oppisi, ettei ole kiva kastua.
 
Pikaisesti tuosta vaippajutusta Novelle, mä oon nyt tehnyt sitä kotona että laitan vaan pikkarit ja sitten kyselen koko ajan että pitääkö mennä vessaan. Nyt on vähän alkanut kiinnostaa toi homma, meillähän oli tuota ihan samaa kiljumista ja uhmaa tuon asian kanssa vielä pari viikkoa sitten. Tarrat on olleet jo kauan käytössä ja alussa ne toimivatkin ihan hyvin, mutta sitten eivät olleet enää tarpeeksi. Keksin sitten pari viikkoa sitten, että aina ruokailun jälkeen saa "kissapastillit" vasta potalla käynnin jälkeen, tuli tulosta tai ei. Mutta että käydään siinä istahtamassa ja sitten saa pastillit. Lahjonta toimi ja nyt on ollut välillä vaippa ihan kuivanakin (ulkona ja unilla pidetään aina, yleensä vielä kyllä muutenkin). Tänään sitten tuli kahdet pissat ihan lyhyen ajan sisällä, eikä tyttö sanonut mitään vaikka ne oli jo tulleet (ekat sohvalle ja toiset syöttötuoliin!). En tajua mitä tapahtui. Mutta eiköhän nämä joskus opi, ei vaan millään jaksaisi kahta vaippapeppua enää kovin kauaa...
 
Jaksuja teille pottailuun! Meillä sujuu riippuen päivästä. ei siis enä ilmoittele mut pissii jos osaa lukea merkit. Eli kaukana ollaan. Yllättävää kyllä öisin toi on kutakuinkin kuiva, tulisko yks märkä vaippa viikossa tai jotain siis yöllä.

Jaahas siinä samperin rasituksessa käyty. onneksi päsi ekan tunnin jälkeen huilimaan muuten olis tullu yrjö ja varmaan tajukinlähtenyt. Tuli niin huono olo siinä ekan tunnin istuessa ja odotellessa. No nyt se on ohi ja odotetaan maanantaita niin pääsee kiusaamaan terkkarria, kun pitää se nyt utelias olla jasoittaa heti et mitä sano, ettei tartte enää miettiä tai sit tarttee miettiä urakalla.

Unico ja Mötky 15+1
 
Ada
Kiva kuulla Novellen kuulumisia. Taantuminen varmaan kuuluu vanhemmalla lapsella sisaruksen tuloon. Pitää vaan varautua siihen. Olen yrittänyt vähän lukemalla valmentautua tulevaan. Yhdessä kirjassa oli verrattu sisaruksen syntymää tilanteeseen, jossa aviomies tuo kotiin uuden vaimon ja esittelee sen entiselle vaimolleen, "tässä on sulle ihana kaveri, opitte varmasti pitämään toisistanne".

Miten Uniconsokerien kanssa kävi?

Tänne kuuluu jo aika raskautta... hengästyn tosi helposti ja nukun 3-4h:n pätkissä. Olen ikävöinyt imetyshormoneja, joiden ansioista pikkuvauva-aikana sai aina unen päästä uudelleen kiinni. Nyt menee öitä sängyssä pyöriessä. Kaiken kaikkeaan, sitä tuntuu olevan tässä toisessa raskaudessa nopeammin valmis vauvan tuloon. Musta se voisi jo tulla, jos vaan siis olisi viikot täynnä. Onhan potkut aivan ihania, mutta... no, kai tämä loppu tästä äkkiä suttaantuu kun on kesä ja kaikkea ;). Ja pitää muistaa olla kiitollinen siitä, että raskaus etenee hyvin ja mitään oikeita ongelmia ei ole.

Kaunista toukokuun loppua kaikille!
Ada 28+1
 
Ada
Oho, Unico oli kirjoittanut samaan aikaan. Tai siis, kävin tyynnyttelemässä herännyttä E:tä tuossa kirjoittamisen välillä. Kurjaa, että testaus meni noinkin huonosti, toivottavasti tulokset ei kuitenkaan ole yhtä huonoja. Pidän peukkuja!
 
Ada, toivotaan et on kunnossa, mut utelias oon ja soittelen het.

Ai niin siitä piti mainitsemani et mulla alkanut olemaan alamaha kipuja. Ja eihän tää lahopää nyt muista miten ne tuntu et voiko olla supistuksia. Se hämää kyllä kun ne tulee sillon kun imettää, mutta tulee myös ilman. no johti siihen et meillä on tänään loppu aamuimetys ja enää ilta maito on jäljellä. Toivotaan että alkaa juoma maistumaan mukista paremmin. Menee noin mukillinen maitoa päivässä. ja nyt sittn vettä ei ollenkaan. noo aika näyttää. Olisin kyllä halunnu imettää sinne hoidon aloituksen yli jos olis hiukan suojannut, mut ei voi mitään en uskalla kun en oo varma et onko noi supistuksia ja jos on niin ei hyvä homma.
 
Apua mä oon lahopäänä "unohtanut" koko tän ketjun! Hyvä että Unico oli nostellut tätä ylöspäin. :)

Unico oliko sulla esikoisesta myös sokerit koholla? Vai onko tää nyt ihan uusi juttu?

Pottailu Meillä on pottailtu siitä asti kun tyttö osasi jotenkin istua. Kakkaamisen osaa ilmoittaa ja pissahädänkin jos vaan muistaa/malttaa/ehtii touhuiltaan. Päivän aikana ei kuulemma hoidossa kulu paljoa vaippoja kun tekee melkein kaikki hädät pottaan. Iltaisin kotona tulee yhdet - kahdet pissat vaippaan kun on niin kova meno päällä. Ja yön jäljiltä onkin sitten vaippa ihan täynnä pissaa ja silti aamulla tulee "puoli potallista" vielä pissaa. Odottelen siksi lämpimiä kesäkelejä että voi pistää tytön vaikka pihalle ilman vaippaa, ei haittaa jos vahinkoja sattuu.

Omaa napaa sen verran ettei sitä enää ole. :D Maha on siis pullahtanut ja tuntuu että ei todellakaan ollut esikoisesta näillä viikoilla tällaista palloa. JOS joskus sattuis että tekisin kolmannen niin kuinkahan julmetun iso sitten olisin...

Pari viikkoa vielä rakenneultraan. Vaikka muuten aika rientää niin tuo päivä ei tunnu ikinä tulevan. :O
Mulla on poikaolo tästä raskaudesta, mutta voi olla että kuvittelen tän vaan niin vahvasti pojaksi että se on alkanut nyt tuntuakin pojalta. :D Olen siis aina ajatellut että mulla on kaksi lasta, tyttö ja poika ja nyt kun tyttö jo on niin pojan "vuorohan" se olisi. Yritän koko ajan muistuttaa itselleni että tää voi olla myös tyttö. :D Molemmat ovat ihan yhtä rakkaita ja tervetulleita, tytölle olisi ihan kaikki valmiinakin. No saa nähdä näyttääkö rakenneultrassa jalkoväliään... Aiotaan kyllä kysyä sukupuoli jos sen suostuu näyttämään. :)
Hassua sinänsä vaikka kuvittelen tän poikana niin silti tällä on tytön tekonimi. :D Alunperin tää oli LyyliPellervo, nyt tää on lyhentynyt pelkäksi Lyyliksi, mies tosin puhuu Lyllervöstä.

Mutta nyt yritän taas kehitellä töitä. Hiljainen päivä toimistolla... Niin ja ihan liian aikainen herätys tänä aamuna joten varmasti roikun tänään netissä että pysyn hereilä...

- Hapsiainen ja Lyyli 18+1
 
hapsiainen, no kun ei ollu sokeri vikaa. Ja terkka olikin sitä mieltä et tohon ei tarttis mennä. mut lääkäri oli ehdoton kun oli se sokeri pissassa. Nyt sitten katotaan kuin käy.
Onnea pottailulle, meillä ei nykyään ilmoitella tosiaan, mutta kesää odotellessa et sais hiukan helpompaa kun saa reenata pikkareilla ihan vaan itekseen
 
Kiitoksia onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! :) Käyköhän mulla nytkin niin, että palstailu kiihtyy vasta loppua kohden. Jotenkin ei osaa paljon tässä vaiheessa vielä kirjottaa...

Kvartti kiitos tuosta vinkistä "pastillit potan jälkeen"! Meillä ei ole potta kiinnostanut yhtään viime aikoina, mutta kummasti alkoi kiinnostaa, kun saa pastillin sen jälkeen. =)

Unico harmi nuo sokerit! Mua vähän jännittää se rasitus, että meenkö siitä tosi vapisevaan kuntoon... Mulle tulee normaalistikin helposti heikko olo, jos en syö tosi säännöllisesti. Ja sokerirasitus siis tulossa mulle nyt ekaa kertaa. Mut hyvähän se on, että tutkitaan! Tärkeintä, että kyytiläinen pysyis nyt kyydissä ja voisi hyvin! :)

Hapsiainen kysyittekö esikoisesta sukupuolen? Me ei silloin haluttu tietää etukäteen mutta nyt haluttaisiin. Esikoisesta mulla oli ensin poikaolo ja se vaihtui sitten jossain vaiheessa tyttöoloksi. :D Syksyisestä oli poikaolo ja saimmekin keskenmenon jälkeen kuulla, että pieni olisi ollut poika. Nyt taas on ihan tyttöolo. Näin jo untakin, että synnytin tytön. Saapi nähdä. :)

Muoks: unohtui kiitellä Adaa tukiliivivinkistä! Takuulla ostan sellaisen, kunhan lapsi on saatu maailmaan! Mulla on tässä raskauksien välilläkin ollut sellainen maha, että mun on luultu olevan raskaana... Ja nytkin näytän, kuin olisin jo puolivälissä....

Se ois sitten ultra huomenna, jee jee. :)

Citrus + sintti 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Unico, onpa harmi että sokerit vähän sekasin. Ei se kotiseuranta niin paha juttu ole, mulla on kokemusta Ekin raskausajalta siitä. Normaalilla ruokavaliolla pysyi kurissa hyvin, toivottavasti sinullakin. Niin no, olihan se vähän ikävä just kesäloman aikana olla tarkkana, mitä söi ja aina olla mittari valmiina kahden tunnin päästä pääruuasta, mutta ei se kestänyt kuin muutaman viikon.

Pitääkin kokeilla seuraavaksi pastilli potan jälkeen-systeemiä! Ei oikein tarrat tunnu auttavan. Tai on ne sen verran auttanut, että nyt taas välillä edes Eki innostuu menemään potalle omasta aloitteesta, mutta kysyttäessä ei suostu edelleenkään. Luulenpa, ettei tuohon pastillitkaan auta, niin armottoman kova on oma tahto. Kaikki pitää varmaan osata itse ensin eli housujen pois ottaminen ja päälle pukeminen, jotta suostuu pissalle. Kun yhtään ei sais auttaa.

Voiko mulla alkaa jo menkat?! Siis kun jotain pientä vuotoa on, eikä kai se nyt mitään jälkivuotoa enää ole. Se oli välillä jo loppu ihan selkeesti. Se kyllä alkoi perjantain papa-kokeen jälkeen. Ajattelinkin ensin, että se oli sitä vaan, mutta kun tuntuukin nyt jatkuvan edelleen ja lisääntymään päin. Imetän kyllä yötä päivää edelleen, mutta tulee siinä välillä 5-6 tunnin taukoja yöllä.
 
Citrus, jos tulee heikko olo siinä rasituksessa nini pyydä pitkäkseen pääsyä. Mä pääsin pyytämällä.

Novelle
, hyvä tietää. Toivotaan parasta. Toivottavasti ei vielä ala menkat, mut kai se ihan mahollista kuitenkin on imetyksestä huolimatta.

Ai niin vielä potasta, meillä saattaa istuksia hyvä tovin ilman et mitään tulee ja sit jos nostaa lavuaarille nii tulee ihan hirmu iso pissi. en tiä miksei sitä vaan voi sinne pottaan päästää.

sokerista, tää on sillee kuitenkin järkytys, koska mun sokereita ei oo sekoittanut ees isot annokset kortisonia, mikä useasti sekoittaa.
 
Nostetaanpas ketjua. :)

Novelle, oliko ne menkat? Mun kaverilla alkoi menkat aina kuuden viikon kuluttua synnytyksestä, vaikka kuinka imetti tiuhaan.

Joo ja taitaa sittenkin vielä olla liian varhaista tuo "pastilli potan jälkeen" meillä. Tyttö istuu siinä kaksi sekuntia ja sit pitäis saada pastilli... :)

Ai niin, onhan tässä välissä ultrassakin käyty viime viikolla. Kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi paikoillaan, kun mitoissa ei ollut kuin parin päivän heitto.

Nyt mulla on vähän mahakipua, toivottavasti tämä on jotain suolistovaivaa!!!!

Citrus + polskuttelija 13+1
 

Yhteistyössä