Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet

  • Viestiketjun aloittaja Laretzki
  • Ensimmäinen viesti
Laretzki
Kaksikymppiset yrittäjät 2011 - odottajien pino



LA
Nimim...monesko...Synnytysairaala


18.1.
hensq....ensimmäinen....SEKS


21.2.
ippe89....ensimmäinen....K-SKS

25.2.
Laretzki....ensimmäinen....K-PKS

26.2.
Nomppeli....ensimmäinen....K-HKS


18.3.
Epa_88....ensimmäinen....TYKS


22.3.
Hömelö....ensimmäinen....OYS

31.3.
kekkuvekku....
Melissa84....ensimmäinen....K-HKS

7.4.
icy....ensimmäinen....SatKS

23.4..
Aobhinn....ensimmäinen....TYKS


13.5.
LI....ensimmäinen....

15.5.
Sanyo....ensimmäinen....NKL


5.6.
Bela88....toinen....VKS

18.6.
Emby....ensimmäinen....TYKS

4.8.
pampulainen87....ensimmäinen....KOKS

6.8.
Jenny90....toinen....HYS

11.8.
Mesikämmen....ensimmäinen...??

27.8.
Vanilja 87....TAYS

6.9.
äippä88....toinen....KOKS


Poikalupaus
Tyttölupaus


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki
Jeps. nyt on lisätty. Ja kivaa ettei tarvi yksi täällä olla :D. Musta tuntuu että näissä odottajien pinoissa vaihtelee hirveesti se, että kuinka helposti niihin pääsee mukaan...Virallisestihan ite kuuluisin helmikuisiin, mutta siellä on vähän ollut vaimeeta sisäänpääsyn suhteen. Tai että kukaan ei kommentoi juurikaan toisten tekstejä, kun taas sitten maaliskuisissa on ihan hirveä pulina koko ajan.
 
Laretzki
No niin, nyt on eka neuvola takana ja lasketuksi ajaksi annettiin 25.2. Verinäyte otettiin ja pissanäyte pitää huomenna käydä kipasemassa labraan.

Kaikista eniten vituttaa se, että toi mun paino nousi niiden pillereiden lopettamisen jälkeen (kyllä, valitettavasti se meidän vaaka onkin oikeassa) joten tällä mun nykysellä painolla BMI on 26, joka meinaa sitä saakelin sokerirasitusta, kun aikasemmin mulla on ollut BMI 25, joka olis ollut vielä hyvä. Ei valmiiksi kyllä jo yhtään inspaa toi.

Muuten ei oikeestaan yhtään mitään vielä. Seuraava lääkäri aika saatiin 1.8. ja silloin kuulemma voidaan kuunnella jo sydänääniä! Ja siitä sitten hieman eteenpäin niin tulee olemaan ultra. Saa vaan nähä kun osuu kouluviikoille että miten sen kaa tulee sumplittua...

Lare ja Spyro 6+3
 
Laretzki sä sait uuden ajan noin lähelle. Ite kävin maanantain ekas neuvolas ja seuraavan ajan sain vasta elokuun 17. päivä. ens viikon torstaina ois eka ultra ja "hiukkasen" verran jännittää kaikki asiat..
Nomppeli ja Kirppu 10+6
 
Laretzki
Nomppeli Neuvolatäti olis tarjonnut sitä vasta elokuun toisen viikon loppuun, mutta meillä on viikot 32 ja 33 koulua, joten sieltä en voi läsnäolopakon takia lähteä 160 km päähän ajelemaan. Tosin, ultra on sit asia erikseen, siihen ei oikein voi vaikuttaa. Tai näin ainakin ymmärsin että lähettävät vaan jonkun ajan äippäpolilta.

ON. Tulin tänne Etelä-Suomeen ihan kunnolla lomailemaan äitin grilliruokien ääreen :D. Eli saa nähä kuinka paljon tässä tulee lihottua ennen seuraavaa neuvolaa ja punnitusta. Pahoinvointikin tuntuu hieman väistyneen, tai aamuisin öklöttää kunnes saa syödäkseen. Päivällä pahanolon sijaan iskeekin välillä ihan törkeä nälkä, tuntuu että saisi vähän väliä olla napsimassa jotain.

Lare ja Spyro 6+6
 
Hei ihanaiset, täällä viimein kahden negan jälkeen plussattu yk 11:sta 15.7 :heart: :heart: Toisenkin jo tein ja selvä plussa :) Tuli ihan puskista kyllä :heart: Eli mulle LA 8.3.11 ensimmäinen lapsi ja OYS. Tehdään vielä tajuamisen vuoksi keskiviikkona testi ja sit soitan neuvolaan. Nyt siis rv 6+5.
 
Terve Epa :)
Mites muilla, onkos oireita raskaudesta ilmaantunut? :) Mulla näköjään itkuherkkyyttä, tänään alkoin itkeen ku jouduin neuvolan puhelinpalvelussa jonottamaan kohtuuttoman kauan:LOL: alamahalla painon tunnetta ja turvotusta, tuntuu että jo selvästä huomaa että oon raskaana/ oikein hyvin syönyt ku pullottaa maha.. vasta 7+1 viikkoja et ei kyl pitäis :D jkv menkkamaisia mahanväänteitä ja munasarjojen jomotteluja, nännit lisäksi sairaan kipeet! 1. neuvola 8.8 :heart: tuleeko teillä miehet mukaan käynneille? Mulla tulee.

Kohtakohan kekkuvekku löytää tänne? :)
 
  • Tykkää
Reactions: kekkuvekku
Heippa kaikki!!! :heart:

Voipa sanoo että on IHANAA olla tälläpuolen listaa.. :,)

En ole vielä neuvolassa käyny, mutta erään laskurin mukaan laskettu aika olisi 31.3.2012. Neuvola aika 25.8. Mies tulee mukaan :) :popcorn:

Aletaanko kohta järjestämään jotain tapaamisia? :eek:) Jospa ne tuolla vauvakuumeilun puolella saisivat kunnon plussa aallon <3
 
Viimeksi muokattu:
Larezki Mäkin siel helmikuisissa kirjottelen , mut oon seurannu sitä maaliskuun pinoa ja siel on kyl ihanan vilkasta se keskustelu ja siellä kommentoiaan paljon muittenkin juttuja ym... helmikuisissa jokainen vaan avautuu oman asiansa ja siinä se... :S

Niin ja ihanaa että näin moni jo plussannut <3 ja
hömelö Onnea ihan hirmusti, jännäsin jo niin paljon viimekuussa sun puolesta! <3

On nyt vähän tännekkin: Mulla oli eka neukku 11.7 ja mies oli toki mukana seuraavaksi oiskin sitten ultra joka on 10.08 ei enää pitkä aika. en malta oottaa! :))
Mites muiden raskausoireet ? Ootteko katellu äippäpakkausta ja meinaatteko sen ottaa?? ja ja ja mitäköhän muuta ootteko millon ajatellu kertoa lähimmille ihmisille raskaudesta???

Ippe ja pikkutaateli 10+5 <3
 
ippe kiitos :heart: ihan että muut jaksaneet tsempata, ite en enään plussaan uskonu mutta se yllättiki :) :heart: IHANAA!
En oo ees hoksannut katella äippäpakkauksia vielä :D Pitäs kai tutustuu, yksi päivä jo mietin että otankohan sen, kaippa joo.
Noista raskausoireista, täältä löytyy tän verran: tissikipu ja kauhee nännikipu, ovat jkv kasvaneet ja tummuneet! alamaha turvotusta, menkkamaisia väänteitä ajottain, itkuherkkyys, rauhallinen olo, oon ottanut iisisti
En oo vielä päättäny koska kerrotaan (osa jo miehen innokuudesta johtuen tietää), mut ei ainakaan vielä, ehkä ku ultrassa käyty eli elokuulopun tienoilla. Mulla nyt menossa rv 7+4 eka neuvola kun oon 9+4, voi että mulla kolahtaa vasta sitten tajuntaan ku saa kuulla sydänäänet tai ultran, oispa ne pian :)

Mites Laretzkilla ja Nomppelilla? :)
 
Ompas täällä hiljaista :wave: Mulla nyt alkanu kova väsymys, aivan rekan alle jääny olo. ONNEKSI alkaa kesäloma huomenna :heart: Tuntuu kurjalta ja laiskalta olo ku ei saa mitään aikaseksi vaikka haluiski, raajat on lyijyä, mutta pitää yrittää antaa itselle lupa levätä kun eihän tää alkuväsymys ikuisuutta kestä?!?! Toisaalta ihana että on raskausoireita :heart:
Onneksi ei oo tehny mieli mässäillä, ja aika hyvin oon lenkille itsenikin saanut.
Huomenna pyörähtää käyntiin rv 8 :heart:

Mites muilla?
 
Laretzki
Sori tyttöset, multa on tää ketju jäänyt ihan unohduksiin melkipä..:ashamed: Pitää jättää nyt tääkin välilehtiin auki ett'ä muistaa :)

Mulla olota vaihtelee tosi paljon. Joskus tuntuu jo tosi energiseltä ja jaksavalta, mutta sitten tulee sellaisia phoinvointi kohtauksia, että tuskanhiki puskee otsalla, huimaa eikä voi mitään muuta tehdä kuin maata. Ensi viikon lääkärineuvolaa odotellessa. Kovasti toivon ettäs ydänäänet koetettaisiin saada kuuluviin, kun olisi ilmeisesti siihen jo viikkoja tarpeeksi kasassa. Saisi edes jotain varmistusta siihen että siellä todella on joku.

Vedin sitten melki yhdeltä istumalta sellasen 2,5 kilon vesimeloonin. Täysin yksin, muutamaa miehen ottamaa haukkasua lukuunottamatta. NOh, mieluummin näin kuin sama määrä roskaruokaa :D :LOL:

Lare ja Spyro 9+5
 
Kivaa että on saatu tänne lisää plussanneita ja toivottavasti niitä rupee nyt tulemaan vielä enemmän! :)

Mulla on tämä kirjoittelu vähän jäänyt, kun en ole tiennyt tarkkaan mikä on tilanne, niin en ole halunnut kirjoitella. Mutta siis ensimmäisessä ultrassa huomattiin että viikkoja onkin vasta 7+3, vaikka oisi pitänyt olla jo 11+5, ilmeisesti siis menkat jäänyt välistä jotenki ja samlla kertaa löytyi myös munasarjoista kysta, jonka koko oli 7,5x6,5 cm, eli aika kookas. Sain sieltä sitten lähetteen K-HKS:ään tarkempiin tutkimuksiin. Eilen olin sitten tuolla tutkimuksissa ja siellä todettiin ettei kysta ole pahannäköinen ja sille ei mitään tehdä ellei kasva tai rupea vaivaamaan jotenkin, eli suuri helpotus mulle, kun jännäsin niin kovasti että mikä on kystan tilanne. Kuukauden päästä menen uudestaan käymään K-HKS:ssä niin tarkastetaan vaatiiko se poistoa. Vieläkin kyllä pikkasen jännittää jos se muuttuukin pahanlaatuiseksi, minun äidillä on niin käynyt että kystat muuttuneet pahanlaatuisiksi ja häneltä onkin sitten poistettu kohtu ja munasarjat yms. toistuvien syöpien johdosta.

Ensi viikolla ois veriseula sitten ja kahden viikon päästä ois uus ultra. (Ei toi verikoe olekkaan kun viides kuukauden sisään)

Ja jos jotain hyvää tästä tilanteesta pitää hakea niin olen jo kaksi kertaa nähnyt vauvan ja kuullut sydänäänet. Eli ei tarvi panikoida enään sitä onko siellä ketään edes oikeassa paikassa.

Ja näin loppuun vielä että rv on 10+3 eilisen ultran mukaan, mutta vaihdetaan tota laskettua aikaa vasta sitten parin viikon päästä kun olen tuolla ultrassa käynyt, josko se vielä siitä muuttuukin. (Kun menkoista oisi tosiaan rv 13+6, ekan ultran mukaan oisi 9+5 ja eilisen ultran mukaan oisi 10+3)
 
Ohops, tulipas siitä pitkä. Noh toivottavasti jaksatte lukea :D

ippe89 tuolla kyseli että koska ajateltu kertoa. Me emme ole miehen kanssa vielä kertoneet kenellekkään, kerrotaan vasta sitten seuraavan ultran jälkeen molempien vanhemmille. Kertominen sen takia jätetään näin "myöhään", kun yksi km takana ja sitten tämä kysta vähän kuitenkin jännittää, josko se sittenkin vaikuttaa negatiivisesti vauveliin.
 
heeei! ajattelin nyt tänne kirjoitella, tänä aamuna plussasin, muttakin haamun :) eli nyt oltais menossa 4+0, pientä vuotoa on ollut ja sekin tyrehtynyt kokonaan. Toivon todella, että keskenmenon jälkeen tämä olisi meidän onnemme! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kekkuvekku

Yhteistyössä