<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






PÄIVITYKSET YV:LLÄ, KIITOS!

Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

24.10.
Mariska*/26v/Esikoinen/LS/TYTTÖLUPAUS

25.10.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS/POIKAOLO

28.10.
Manna*/28v/Esikoinen/TYTTÖLUPAUS

30.10.
Diinu/23v/Toinen/KAKS/POIKALUPAUS

31.10.
reveria/25v/Toinen/OYS/POIKALUPAUS

1.11.
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT
Cee-/21v/Esikoinen/KÄT/POIKALUPAUS
samaha/Esikoinen/POIKALUPAUS

2.11.
Leeniliini/27v/Esikoinen/TYKS/TYTTÖLUPAUS

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS/POIKALUPAUS
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla/POIKALUPAUS
Tinttti/21v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
Nojanda/31v/Kolmas/PS/TYTTÖLUPAUS

5.11.
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS/POIKALUPAUS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas/POIKALUPAUS
Karoliina87/24v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL/POIKALUPAUKSET

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS/TYTTÖLUPAUS

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
kurjenpolvi/27v/Kolmas
KristalliSade/Neljäs/TYKS/POIKALUPAUS

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen
turkanen/34v/Kolmas/POIKALUPAUS

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS/TYTTÖLUPAUS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS/TYTTÖLUPAUKSET
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS/POIKAOLO
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Unico/31v/Toinen
panthea/25v/Kolmas/PHKS

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen/POIKALUPAUS
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
Minnuska89/22v/Toinen/LPKS
Isabel81/30v/Neljäs/KYS/POIKALUPAUS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Varvas82/29v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKS/POIKALUPAUKSET

15.11.
brut/25v/Esikoinen/K-SKS
Aplari/26v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

16.11.
KiKi87/Toinen
kikatus/Kolmas/TYTTÖLUPAUS
Pa-pillon/Kolmas/JS/POIKALUPAUS

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
HelenaM/26v/Esikoinen/KÄT/H/TYTTÖLUPAUS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS/TYTTÖLUPAUS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS
Susamaaru/36v/Viides/Satks
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL/POIKALUPAUKSET

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS
Cunucu/30v/Esikoinen/TYTTÖLUPAUS

21.11.
IlonaVonD/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Marielle-/21v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS/POIKALUPAUS

22.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS

23.11.
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS/TYTTÖLUPAUS
Peltisanko
manna8/Toinen/Kät, KOS/TYTTÖLUPAUS

24.11.
Britney/23v/Esikoinen/K-SKS/POIKALUPAUS
Tahiba/HYS/POIKALUPAUS

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
duppeli/25v/Esikoinen
cadillac/35v/Neljäs/TYKS

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides
Triplamama/Kolmas/TYKS
Leenuska77/33v/Kolmas/LKS
ingnissa

28.11.
Tytti83/27v/Toinen/KOKS
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS/POIKALUPAUKSET
Biana/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
raapale/21v/Esikoinen/PHKS/POIKALUPAUS

29.11.
Memphis/toinen/TAYS
isla79/31v/esikoinen

30.11.
Hannaliina/toinen/KOKS
MamiJ/TAYS/TYTTÖLUPAUS

4.12.
EevaN/Kolmas/KOS/POIKALUPAUS



34 POIKALUPAUSTA

19 TYTTÖLUPAUSTA


95 onnellista odottajaa. :heart:




Kyydistä tippuneet:

Haave
FPI
mammuzki
Sanle
Epa_88
Naive88
Matalalento
Chicco
Mimskuliini






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala



Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931632-3-3-marraskuun-massukat-2011-3-3-a/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948400-3-3-marraskuun-massukat-2011-huhtikuussa-3-3-a/#post23487494

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...sa-2011-3-3-a/

Kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1978196-3-3-marraskuun-massukat-kesakuussa-2011-3-3-a/

Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992168-3-3-marraskuun-massukat-2011-heinakuussa-3-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan, manna oli ehtiny tuossa puoli tuntia ennen minua laittaa elokuun pinon jo pystyyn enkä ite huomannu ollenkaan ja ehdin tämän tehdä. Olisko manna halunnu päivitellä sitten nyt tämän elokuun vai mitenkä? Mulla vaan olis tossa listassa kätevästi jo kaikki tiedot mukana, kun ei tarvii edellisestä listasta kun kopioida ne. :)
 
Heipä hei!!! piiiiitkästä aikaa!

oon ton heinäkuun ajan ollu ihan pimennossa, ekat kaks viikkoo lomalla ja tokat kaks koneetta! nyt alko sit mun päivitys ja oon heinäkuun pinoo lueskellu! :)

mä en tie kumpi on tulos... päätin et jos ne kysyy multa rakenneultrassa haluunko tietää kumpi tulee, ni sanon haluun, no ne sit kysykin multa lopuks vaan että oisko sulla vielä jotain kysyttävää... ei... ihan pikkanen harmistus, ku ei voi ostella vaatteita :) mulla on kaikki menny hyvin paineet on alhaset 99/60 viimeks, ja hemppa kans, mut onneks se oli viel 107, ettei ollu alle sadan tippunu! joo välillä aamupäivisin pyörryttää ja kädet menee täysin voimattomiks... mut muuten on hyvä olo! mihinkään ei viel satu! mut viimeyön tuli paha suonenveto ja toi jalka on ollu ny outo tän päivän...

apua, ku en tiiä mitä pitäs ny kirjotella ja mihin vastailla :) mä meen takas lukee ja palailen taas viisaampana :)

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen ... öö mikähän viikko mul on menos...
 
Tiukutus: Kyllä mun mielestä pitäis tuossa vaiheessa olla vielä enemmän kohdunkaulaa jäljellä varsinkin, kun oot ensisynnyttäjä. Mulla esikoisen aikaan viikolla 24+ oli kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja jouduin vuodelepoon. Asia kannattaisi kyllä tarkistuttaa uudelleen! Varmaan ultratessa sitten kaulaa onkin enemmän, mutta sinuna kuitenkin haluaisin asian tarkistettavan.

Pitää huomenna palailla paremmin, nyt nukkumaan!

Diinu & PP 27+1
 
minneköhän pitäs kirjoittaa siis.. no laitetaa uusiksi tänne.

Tiukutus, tosi vähä kaulaa noilla viikoilla ja 1.5 cm EI OLE NORMAALIA. Varaa aika omaan neuvolaan että ultralla katsoovat sen.


Eilen ekan kerran maha heilui potkujen tahtiin, melkoisen näköistä. Aiemmista raskauksista on aikaa jo sen verran että kaikki on niin ihmeellistä ja uutta.
Raajat näkyy myös mahan läpi jos bebe venyttelee, tai tuntuuvat :)
 
Hyvää elokuuta kaikille!

Olen kyllä käynyt parin viime viikon kirjoituksenne lukemassa, mutten ole ehtinyt kirjottelemaan. Olin viikon reissussa lasten kanssa kun mies teki remppaa.

Stressi taisi laueta kun päästiin kotiin, ja viikonlopun kärsinkin kipeistä suppareista. Menivät levolla (ja panadolilla) pois. Onneksi remontti on nyt ohi niin sain oikeasti levätä. Nyt on jäljellä enää harjoitussupparit, eli ne jotka tekevät mahan kovaksi.

Voimia teille, joilla on parisuhteessa ongelmia :hug: Ja hienoa kuulla, että jotkut miehet ovat ryhdistäytyneet.

Tiukutus Taisi sattua joku todella epäpätevä/äitiysneuvolaan sopimaton lääkäri. Varaahan uusi aika, sellaiselle joka ymmärtääkin jotakin.

Kiitos Diinu ja manna pinoista :)

Neuvola oli perjantaina (22+4):
hb ei ole nousut, 97/62
sf-mitta 20,5cm keskikäyrällä
sykkeet 143
paino on noussut alusta 4-5kg

Parisuhde Olemme olleet yhdessä reilut 5 vuotta, naimisissa reilut 3 vuotta. Lapset kohta 3v. ja 1v 3kk. Olemme hyvin tasaisia ihmisiä, joten turhilta väännöiltä ollaan vältytty. Tämä sopii meidän elämän tyyliin =)

Onnea rouviintuneille!!

Jatkan taas normaaliin tapaani kirjoittelua tästä eteenpäin. =)

Biana ja Lahja-Armas 23+1
 
Hyvää elokuuta mammoille :wave:

Tsemppiä parisuhdeongelmien kanssa painiville!
Täälläkin on menty ylä-ja alamäet. 10v ollaan oltu yhdessä, josta pari vuotta oltiin erossa omillamme, kunnes "löysimme toisemme uudestaan".

Suppareita täälläkin päivittäin. Etenkin kotona kun joutuu esikoisen perässä juosta ja samaten, jos siivoaa tai tekee jotain muuta rasittavampaa. Mut eivät onneks oo kipeitä, kova paine vaan tuntuu alhaalla.
Ja tosiaan hirveitä yöllisiä suonenvetoja! :( Otan magnesiumia nyt, mut en tiedä onko sekään ihan hirveesti auttanut.

Musta tuntuu kun oisin joku jakomielitautinen. Tää raskaus on ollut henkisesti ihan erilainen kun edellinen. Ei puhettakaan mistään keskiraskauden seesteisyydestä. Sitten harmittaa, kun tulee huudettua esikoiselle ja miehelle.. En vaan voi sille mitään, et hermostun ihan nollasta sataan ykskaks. : /
Ja uhmis uhmailee ja koettelee hermoja. Luulin jo saavani hänet tän kesän aikana vaipoista, mutta ei siitä nyt tullutkaan vielä mitään, kun kaikki tulee vaan housuun. Ois vaan ollut helpompi, että ois vaan yks vaipoissa oleva marraskuussa. No minkäs teet...

Neuvolalääkäri oli viime viikolla. Siellä ei mitään erikoista, ei edes katottu painoa. Sf-mitta oli muistaakseni 24 ja kasvu tasaista. Sanoi vaan että jatka samaan malliin. :p
2vkon päästä neuvola.

Papu82 ja sintti 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Uusi tulokas marraskuulaisiin ilmoittautuu :wave:
Olen tuolla vauva-lehden puolella kirjoitellut, nyt kun rupeaa enemmän olemaan aikaa, tulin tännekin katsomaan ja kovastipaljon aktiivisempaa keskustelua näyttäisi olevan täällä..
Olen 34 v ja kolmatta lasta odotellaan, la 10.11 ja varma poikalupaus on rakenneultrassa saatu.

pistetään nyt viimeisimmät neuvola käynnin tulokset rv 23+0
hb 112 ja raudat aloitettiin (minulla normaalisti päälle 140)
paineet 117/64
painoa tullut ensimmäisestä käynnistä(vko 8) 1,3 kg
syke +140

rvko 24+4 alavatsakipujen vuoksi kävin äitipolilla ( todettiin liitoskivuiksi), jolloin lääkäri antoi painoarvioksi 709g.

Suonenvedot ja nesteen kertyminen ovat arkipäivää jo ja pari virtsatieinfektiota on sairastettu, estolääkityksen käyttöönottoa mietitään. Muuten on mennyt oikein mukavasti, todella vilkkaan oloinen kaveri vatsassa möyrii ja jo monen viikon ajan on tavarat putoilleet vatsan päältä jos siihen erehtyy jotain laskemaan :D
Menenpä nyt lukemaan noita vanhoja ketjuja niin pääsee vähän sisälle porukkaan..

turkanen 25+5
 
Ainiin.. Tervetuloa uusille! :)

Suonenvedot ja krampit olen saanut pois ruususuolalla. Sitä joka päivä joko veteen lisättynä tai leivän päälle. Muutenkin hyvän makuista kun nyt tykkään suolaisista enemmän kuin makeista :)
 
Noista rautatableteista tuli mieleen, että ootteko pystyneet syömään ilman ongelmia?

Itsellä hbl putosi 136 > 116 ja olen nyt syönyt Obsidan kapseleita vaihtelevasti. Mutta tuntuu pistävän mulla mahan aivan sekaisin ja kuralle - ei joka kerta - mutta noihin tabuihin se tuntuu liittyvän. Viimeksi oli hemoglobiini 119 mikä ei kai ole kovin paha. Olen nyt ottanut rautaa ehkä joka toinen päivä tms. muutaman kerran viikossa, toivottavasti se riittää.

Tiukutukselle on sattunut tosi ikävän kuuloinen lääkäri, kannattaa varmaan ainakin kysyä toista mielipidettä siihen että onko tuo kohdunsuun tilanne ihan normaali... Aika ikävä fiilis jää käynnistä, jos ei voi yhtään luottaa lääkärin puheisiin.

Mariska* 28+1
 
PaavoPesusieni tämä oli nyt toinen lääkärineuvola, edellinen oli noin rv 12 ja silloin kaulaa oli 3cm.

Voihan nyt turkanen, pelkäsinkin hieman että oli osaamaton lääkäri. Ei se auta kuin alkaa soittelemaan uutta aikaa. Tosi ihana tämä neuvola täällä kun niin taitavat ihmiset töissä :(

Tiukutus&Masi 28+0 :heart:
 
Tervepähän tännekin pinoon :).

Raudasta - itselläni oli ihan sama ongelma edellisessä raskaudessa kuin Mariskalla. Eli söin Obsidania ja tuntui ettei pysynyt sisällä ollenkaan. Maha meni sekaisin myös. Puhuin asiasta sit lääkärin tai terkkarin kanssa niin se sanoi että jos menee ihan selkeästi maha näin sekaisin niin ei ole mitään hyötyä noista. Kun poistattaa siis kaikkea muutakin mitä mahaan on saanut. Vaihdoin silloin nestemäiseen rautaan. En enää merkkiä muista mutta se ainakin oli parempi eikä pistänyt mahaa sekaisin. Tämän raskauden aikana en ole (vielä) rautaa rupenut syömään vaikka väsyttääkin. Ajattelin kokeilla ruokavaliolla (paljon c-vitamiinia) vaikuttaa tähän asiaan tällä kertaa.

Ihanaa elokuu! :)

HE ja pupu 26+6
 
PaavoPesusieni tämä oli nyt toinen lääkärineuvola, edellinen oli noin rv 12 ja silloin kaulaa oli 3cm.

Voihan nyt turkanen, pelkäsinkin hieman että oli osaamaton lääkäri. Ei se auta kuin alkaa soittelemaan uutta aikaa. Tosi ihana tämä neuvola täällä kun niin taitavat ihmiset töissä :(

Tiukutus&Masi 28+0 :heart:
Joo, ehottomasti otat yhteyttä uudelleen neuvolaan! Mulla ei ole edes kohdunkaula lyhentynyt, mutta silti olen sairaslomalla ja mahdollisimman paljon lepoa lääkäri suositteli varsinkin näillä viikoilla. Ja sä olet vielä ensisynnyttäjä, joten sulla varsin pitäisi paikat pysyä pitkinä ja kiinteinä vielä vaikka kuinka kauan. Käsin otettu mitta voi olla myös osaamattoman lääkärin takia väärä, mutta hänen olisi ehdottomasti pitänyt ultrata/lähettää polille ultraan, koska hänen tutkimuksensa mukaan kaula on lyhentynyt sentin. Otat nyt vaan rauhallisesti, ettei supistele ja vaadit päästä ultraan tsekkauttamaan tilanteen. Ja sanot vielä noista sun kipeistä suppareista, ehottomasti.

Meillä ainakin voi soittaa neuvolaan ja sieltä kätilö th lähettää tarvittaessa polille.

PP rv 24+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Biana kiitti vinkistä:) pitänee kokeilla, jos ei magnesium auta kramppeihin.

Mariska mä syön kanssa Obsidania, jonka pitäisi olla vatsaystävällisin. Mulla on pari kertaa tullut maha kipeäksi ja mennyt sekaisin, en tiedä sitten onko niissä syy. Ennen ei ole kyllä tullut mitään ongelmia niistä, vaikka ed. synnytyksen jälkeen piti ottaa niitä 2 päivässä kun hb oli 80.
 
Tervetuloa uudet!!! =)

Mulla kanssa toi retafer pistää mahan välillä sekasin..ei koko aikaa..siks pidinkin itse viikon tauon siinä ja alotin nyt uusiks...Inhottaa toi koko rauta ku pitää niin tarkaa kattoo mitä syökin sitä ennen ja sen jälkeen ettei ota esim maitotuotteita tai kahvia...kahvia oon alkanut juomaan taas yhden kupin päivässä. Eli aamukahvin niin päivä voi alkaa. :) Juoko muut kahvia?
 
tervetuloa uudet :wave:
kelalappujen täyttöä sain tänään laput ja joku aiemmin kirjoitteli että jos on vielä edellisestä hoitovapaalla niin piti pistää rasti mihin? en vaan löytänyt sellaista kohtaa näistä lapuista.
neuvolassa käyty ja TAAS uusi sijainen.
sokerit oli ok.
vernpaine 112/66
sf 24 (jos oikein muistan ei meinaan kirjoittanut ylös)
painoa tullut nyt yhteensä 3 kiloa (namulakko aloitettu ;))
hemppaa en nyt antanut mitata kun viimeksi ottivat. saa lääkäri ottaa seuraavalla käynnillä
edellisellä oli 127 (alussa 140) eli vielä ei rautaa aloitettu.
voimia kaikille vuodepotilaille. itse kauhulla odotan jos käskevät minun lopettaa urheilun.
juoksun joutusin nyt lopettamaan mutta bodycombatissa pystyn vielä käymään onneksi :)
toivotaan että loppuun asti pystyisi jotain liikuntaa harrastamaan.
tänään kävin katsomassa kahden viikon ikäistä vauvaa. ei millään enään malttaisi odottaa omaa pientä nyyttiä :heart:

cadillac ja toukka 23+4
 
raapale
Phuh nyt iski totaaliväsymys. Aloitin maanantaina uudessa työpaikassa ja tänään joudun ilmeisesti jäämään saikulle, jospa supistukset päivässä rauhoittuisivat, tai lähinnä tuo niistä johtuva selkäsärky. Erehdyin eilen keittiöhommia tekemään töissä, mättämään astioita "muovikorissa" sellaiseen laitostiskikoneeseen lattianrajaan ja sieltä sitten nostelemaan takaisin pöydälle. Masu ei tainnut yhtäkkisesti tykätä rasituksesta. :/

Obsidania syön minäkin yhden tabun päivässä kun viine neuvolassa oli hemppa pudonnut alun 141-> 111. Silti meinaa taas väsyttää mutta taitaa olla tuo viileä keli ja uusi työ syynä.

Maha on alkanut kasvamaan ihan kamalasti! Olen ihmetellyt kun tuntuu että on niin pieni maha ja toivonut ettei mitään jättipalloa tuliskaan, niin nyt se on alkanut järjettömästi kasvaa! :D Spooky.

Mies on ihana kun tulee aina joskus iltaisin lähelle juttelemaan ja pitää kättä masun päällä, hassua miten innoissaan se on pojun potkuista kun itse niihin on jo tottunut. :)

raapale 23+2
 
Mariska kyseli raudasta - mulla oli hb viime viikon neuvolassa 115, ja täti käski ostaa Obsidania, ja kehui sen olevan vatsaystävällinen. Söin sitä 4 pv ja sitten oli pakko lopettaa kun oli vatsa niin kipeä ja sekaisin :| Ja syön koko ajan Gefilus-tabletteja, joten ei sekään auttanut. Aion ostaa nestemäistä rautaa, sitä olen syönyt/juonut muutenkin aina yhden kuurin vuodessa ja siitä ei tule mitään vatsaongelmia.

Cadillac - mulla on ihan sama, tulisin hulluksi vuodepotilaana! Siis jos olisi pakko niin sittenhän sille ei voisi mitään, mutta mulle on myös tosi tärkeää että pääsee liikkumaan. Esikoisesta pystyin urheilemaan 40+5 asti (sitten pitikin jo synnyttää :D), toivottavasti nyt menee samaan malliin.

Ilmoittauduin just äsken Haikaranpesään :heart: Mies päätti sittenkin voittaa pelkonsa, ja lupautui tulemaan mukaan. Sanoi, että ei voi jättää mun sähläävien kätilöiden/lääkärien armoille, vaan haluaa pitää huolta että kaikki menee hyvin. Hyvällä asenteella siis mennään *heh*

Mulla on viimeiset 2 vk ollut pinna kireällä ja jotenkin itkuherkkä olo, ihan outoa koska oon yleensä kestohyväntuulinen enkä jaksa pienistä murehtia. Voi olla että johtuu ihan väsymyksestä, yöllä tulee heräiltyä ja nyt kun on työt alkaneet niin ei ehdi nukkumaan päiväunia. Äsken just kun soitin Haikaranpesään, jonotin ensin 15min ja kuuntelin maailman hirveintä jonomusiikkia, ja sitten kätilö vastasi. Aloin iloisena selittää asiaani kun kätilö keskeytti ja sanoi, että hänellä on vielä asia kesken edellisen soittajan kanssa, että voisinko soittaa kohta uudelleen (!?!) Yritin sopertaa, että miksi hän sitten vastaa siellä puhelimeen ja jopudunko todellakin nyt laskemaan luurin ja jonottamaan uudemman kerran - ja sitten aloinkin jo nyyhkyttää. Noloa. Mutta oli se kätilökin kyllä aika urpo vai mitä!
 
Moikka!!

Taas on hetki vierähtänyt ja itse vaan taustaillut, kun ei oo saanut aikaseksi kirjottaa..Laiskuutta..

Parisuhteesta ootte keskustelleet.. Me ollaan seurusteltu 2vuotta. Vakituisesti muutettiin yhteen 7kk seurustelun jälkeen, mutta tuo ensimmäisetkin 7kk oltiin lähes jatkuvasti jomman kumman kämpällä. Sitten kun tämä muksu syntyy niin yhdessä oltu 2,5 vuotta.. Toisinaan ollut pinna kireällä vähän molemmilla, ehkä eniten mulla, kun välillä niin kovin ärsyttää kun meidän taloudessa minä olen se joka suurimmaksi osaksi tekee kaikki kotihommat. Sitten kun vähän kilahtaa, ni alkaa ukkokin jotain tekemään :D Nyt ollaan sitten katseltu, jos löydettäis mieleinen talo, että päästäis ihan omaan muuttamaan, tai sitten vaihtoehtoisena juttuna rakentaminen, jos sattuisi kunnalta saamaan tontin, mutta aika näyttää miten käy..

Britney Kiva kuulla, että miehesi vähän ryhdistäytynyt. Ja kovasti onnea, että nyt menisi kaikki hyvin!

Äitiyspakkaus Täällä vähän kovasti odotellaan jo pakkausta. Kelan sivuilta jo näky että paperit menneet niille perille, mutta ei vielä päätöstä näkynyt pakkaus, eikä myöskään rahahakemusten osalta.. Kuinka ihanaa onkaan sitten päästä hypistelemään uusia vaatteita.

Vähän alkaa pikku hiljaa jo jänskättää ensi viikon matka.. Ei oo tulllu oikeen koskaan kauheemmin matkusteltua, ja nyt sitten kun pääsee johonkin, ni aivan täpinöissään ja paniikissa siitä muistaako ottaa kaiken tarvittavan mukaan. Onneksi siis menemme kaverille Tanskaan, joten ehkä saa lainattuakin, jos jotain sattuu kotia jäämään.. Mutta ihanaista, kun kohta se matka on jo käsillä, kun sitä niin kovin odottanut.

Tuntuu olevan aika paljonkin eroja paikkakunta kohtaisesti noissa neuvola ja lääkäri käynneissä. Ite oon käyny viikoilla 7, 14,20,23 neuvolassa ja huomenna ensimmäinen lääkärineuvola viikot 25+2. Kohdunkaulaa eivät kattoneet olleskaan kummassakaan ultrassa, tai eivät ainakan mitään maininneet ultratessaan, eivätkä myöskään mitään kirjottaneet.

Mulla hb pysyny ihan hyvänä. Mutta tajusinkin vasta, että noi raskaus vitamiinit, joita syön, on sellasia että niissä on rautaa, en siis oo tajunnu että oon aika pitkään jo rautaa syönyt. Tosin että välillä kyllä jotenkin unohtuu ihan täysin noiden napsiminen.

Onnea myöskin rouviintuneille ja rouviintuville!!
 
Brut: Mä olen käynyt tavan neuvolassa rv 10, 16 ja 20. Np-ultra rv 11, lääkärineuvola rv 13 ja rakenneultra rv 19. Tuolla lääkärineuvolassa lääkäri teki sisätutkimuksen. Kuuluun siis normaaliin kuvioon ja siellä sitten käsikopelolla arvioidaan kohdunsuun ja -kaulan tilanne. Sitä ei tietääkseni ultrata, jos ei mitään ihmeitä ole. Mulla se on äitiyspolilla ultrattu (neuvolassa ei ole ultraa) rv 21 ja 23 kipeiden supistusten takia. Jos tilanne ei muutu miksikään, lääkäri haluaa vielä rv 28 katsoa tilanteen. Niin ja kohdunkaulan pituushan ultrataan aina alakautta, ei masun päältä.

PP rv 24+1
 
Raapale Täällä kans mies iltaisin laittaa käden mahan päälle, mutta eipä kuulu silloin mitään vaikka muuten vauva on aktiivinen ja potkii pöh! :kieh:

Liikunnasta Harrastin aiemmin reipasta jumppaa ja hölkkälenkkejä, mutta nyt on pitäny höllätä tahtia, liitoskipuja alkaa tulla kun reippaasti menee että pitää sitten kävellä..Harmittaa ettei kunnon hikimeininkiä saa aikaseksi enää..Pyöräilyssä ei ole sitten mitään ongelmia.. Koiran kanssa kuitenkin tulee väkisinki liikuttua vaikkei sitten voiskaan niin reippaasti mennä..

Painoa ei juuri ole kertyny, mitä ihmettelen sillä syön kyllä ihan monipuolisesti ja hyviä määriä ja välillä tulee herkkujaki napsittua :ashamed: Yleensä tulee heti kiloja ku syö epäterveellisemmin.. 1,5kg on tullu lähtöpainoon. Neuvolassa kuitenkin sanoivat että vauva on kasvanu normaalisti ja painoa tulee myöhemmin, miten muilla? Maha on kyllä kasvanut nyt viime viikoilla..

IlonaVonD Joo kuulostaa kyllä vähän urpolta tuo kätilö että jonossa saa odottaa ensin ja sitten kun vastataan ni ei voijakkaan palvella! Meillä on tosi vaikea saaha neuvolaa kiinni jos tulis jotain kysyttävää, pari kertaa oon tarkistanu neuvola-aikaa ja ei oo millää saanu kiinni.. :/

Mariska* Rautatabletit kävin ostamassa, mutta maha meni niin tajuttoman kipeäksi etten ottanu paria enempää.. En ala tuhlaamaan rahojani eri merkkeihin jos ne ei ole hyväksi.. Vielä ainaki hyvä vointi ollu ku yrittäny syödä monipuolista ruokaa ja multivitoja..

Josko sitä jatkais tässä näitten oikeitten töittenki tekoa välillä :D

Karoliina 26+2
 
Karoliina87: Mulle on tullut painoa 4,8 kg.. :( Alkuraskaus meni tosi hyvin ja sitten oltiin kaksi viikkoa lomalla ja siellä pompsahti 1,5 kg lisää ja nyt kun olen pari viikkoa ollut sairaslomalla ja mitään liikuntaa ei voi harrastaa (edes kävelyä) ja paljon vaan makaa, niin nyt on tupsahtanut 600 g/viikko. Mä olen järkyttävä valas, kun marraskuu koittaa!! Ihan meinaa stressi iskeä.. :| Ja vielä kun mun lähtö bmi oli hieman yli 25 eli ei todellakaan tartteisi 20 kg tulla tässä raskaudessa. Tuntuu, etten nyt kotona ollessa voi syödä yhtään mitään, kun vaaka heilahtaa. Ja varsinkaan yhtään mitään herkkuja ei varmasti voisi suuhunsa laittaa, mutta kun tuntuu, että lohtusuklaata tai -jädee on pakko saada välillä..

PP rv 24+1
 
Paavopesusieni eihän tuo ole edes paljoa mitä sulle on tullu, ja kuulemma joillekki tulee alussa ja sitte tasaantuu, mulla tais käyvä niin että nyt loppua kohden alkaa niitä kiloja tulla rytinällä, toivottavasti tulis, en itekkään ole hoikka koskaan ollu BMI 22 mutta huolettaa että vauva ei kasva jos ei ala nyt tulla painoa :/
 

Yhteistyössä