~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*




Elokuun Epelit


LASKETTU AIKA

katso liitettä 14770

29.7.
Devil ~ 34v ~ ? ~ toinen
Maygory ~ 26v ~ JS ~ ensimmäinen

Emppuli77~34~TYKS~neljäs~
katso liitettä 14769
30.7
KuuttiPieni - 27v. - OYS - kolmas
katso liitettä 14769
31.7
Jenny90 ~ 21v ~ HYS ~ toinen
Anskü~22~K-SKS~ensimmäinen~

katso liitettä 14769
1.8.
Vanella ~ 26v ~ TAYS ~ ensimmäinen
Verita667 ~ 30v ~ TYKS ~ neljäs
Takiainen~?~?~viides~
Piukke ~ 26v ~ PHKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
2.8.
Jensku90 ~ 21v ~ PHKS ~ toinen
lupu80 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen
Manuli~?~K-PKS~ensimmäinen~
pampulainen87 ~ 24v ~ KOKS ~ ensimmäinen
Jaanel ~ 21v ~ K-SKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
3.8.
Ansukka ~ 32v ~ MKS ~ kolmas
~Mimmu~ ~ 28 ~ ?KOS~ ensimmäinen
mirkku78~34~K-SKS~?~
Ihmemamma ~ 32v ~ OYS ~ kolmas
Nepo ~ 22v ~ KOKS ~ toinen
Annubella ~ 27v ~ K-HKS ~ toinen

katso liitettä 14769
4.8.
Kata 72 ~ 39v ~ TAYS ~ ?
jonskuuh ~ 26v ~ PHKS ~ toinen
lumikide ~ 25v ~ SeKs ~ toinen
hattarapupu ~ 20v ~ PS ~ ensimmäinen

kesämasu-12~29~TAYS~kuudes~
katso liitettä 14769
5.8.
Sulo-Sylvia ~ 34v ~ ? ~ kolmas
Shadowy ~ 25v ~ HYS ~ toinen
minea_~ 21v ~ K-PKS ~ ensimmäinen
Tii* ~ 21v ~ EKKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
6.8.
-pansku- ~ 24v ~ OYS ~ ensimmäinen Poikaolo
Smurffiina ~ 27v ~ TYKS ~ toinen
Linnu85 ~ 26v ~ SEKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
7.8.
Viimatar84 ~ 27v ~ KYS ~ toinen
runttipulla ~ ? ~ KOS ~ kolmas
ekaa odottamassa ~ 23 ~ ? ~ ensimmäinen
-Salla- ~ 24v ~ HYS ~ ensimmäinen
Nippe82 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen x2
öluokka~19v.~NKL~toinen

katso liitettä 14769
8.8.
odottaja12 ~ 28v ~ ? ~ neljäs
miumau84 ~ 27 ~ OYS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
9.8.
Lutu87 ~ 24v ~ TYKS ~ ensimmäinen
mirkku76 ~ 35v ~ SATKS ~ kolmas
emilien ~ 22v ~ ? ~ toinen
Lumi-Helmi~32~OAS/OYS~viides~

elokuussa2012 ~ 32v ~ koks ~ ensimmäinen
Ninzi ~ 26v ~ KOKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
10.8.
Callisto ~ 32v ~ PS ~ ensimmäinen
Scarlett89 ~ 22v ~ ? ~ ensimmäinen
Mamulis ~ 32v ~ SEKS ~ toinen
Jenni* ~ 25v ~ KOKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
11.8.
Maria *** ~ ? ~ ? ~ toinen
Mesikämmen ~ 21v ~ OYS ~ ensimmäinen
Penni79~32~HYS~ensimmäinen~
Jepatin~21~EKKS~ensimmäinen~
Marsulainen~26~?~kolmas~
luckygirl ~ 31v ~ NKL ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
12.8
Eka2~?~KOS~toinen~
katso liitettä 14769
13.8.
Kiu~?~?~toinen~
eveliina~25~KYS~toinen~

katso liitettä 14769
14.8.
ElinaMaria ~ 28v ~ PHKS ~ toinen
miau4fun ~ 40v ~ NKL ~ toinen

katso liitettä 14769
15.8.
Sinful89 ~ 22v ~ TYKS ~ toinen
Wiwi ~ 21v ~ ? ~ ?
Sanle ~ 27v ~ ? ~ kolmas

paulina~26~K-HKS~toinen~
katso liitettä 14769
16.8.
pikkuvitonen_83 ~ 28v ~ VKS ~ viides
katso liitettä 14769
17.8.
Pikkunen<3 ~ 23v ~ PKSSK ~ ensimmäinen
Anile83 ~ ? ~ SeKS ~ toinen
Karhuntassu86 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen

katso liitettä 14769
18.8.
CornflakeGirl ~ 29v ~ SKS ~ toinen
katso liitettä 14769
19.8.
emmin ~ 29v ~ EKKS ~ kolmas
Kiuku~26~TAYS~toinen~
katso liitettä 14769
20.8.
ruuth81 ~ ? ~ ? ~ kolmas
Luigi ~ 32v ~ HYS ~ kolmas

katso liitettä 14769
21.8
Kilu87 ~ 24v ~ PKSSK~ ensimmäinen
katso liitettä 14769
22.8
sekopo~28~k-hks~
katso liitettä 14769
23.8.
KapuH ~ 19v ~ JS ~ ensimmäinen
Kloko2012 ~ 15v ~ PHKS ~ ensimmäinen
Vanilja 87~24~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 14769
24.8.
Aracia ~ 39 v ~ TaYS ~ toinen
Kinkula- ~ 22v ~ SatKS ~ toinen
Coco-85~26v~OYS~ensimmäinen~
katso liitettä 14769
25.8.
nöpsä ~ 25v ~ K-HKS ~ toinen
Saraella ~ 28v ~ KOS ~ ensimmäinen
Onnellinen-75 ~ 37v ~ NKL tai Kättäri ~ esikoinen
Punainen lintu~?~?~kolmas~

katso liitettä 14769
26.8.
Minuli ~ 30v ~ HYS ~ ensimmäinen
nereida ~ 23v ~ NKL ~ kolmas

katso liitettä 14769
27.8.
Jonsu123 ~ 27v ~ VKS ~ toinen
inieh ~ 24v ~ PHKS ~ ensimmäinen
Jemilia~20~PKKS~toinen~

katso liitettä 14769
28.8.
Alviira ~ ? ~ ? ~ ?
Sissi_81 ~ 30v ~ K-PKS ~ ensimmäinen
HeviS ~ ~ ~ toinen
petite~24v.~K-PKS~ neljäs
rooroo~20~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 14769
29.8.
Murmis ~ 25v ~ KOS ~ toinen
Heja~25v~?~kolmas~
katso liitettä 14769
30.8
Heisim~?~K-SKS~ensimmäinen~
katso liitettä 14769
31.8
mustikka10~30~JS~toinen~
katso liitettä 14769
1.9.
ReiMaRi77 ~ 34v ~ HYS ~ neljäs

katso liitettä 14769
katso liitettä 14769
katso liitettä 14769
LASKETUT AJAT PUUTTUU VIELÄ!!!
äiskä-73 ~ 38v ~ PHKS ~ neljäs
Maijamehi ~ 30v ~ SatKs ~ kolmas
Eloveena83 ~ 28v ~ ? ~ toinen
carkey
Lisah ~ 23v ~ ? ~ toinen
Mariaana ~ 35v ~ ? ~ toinen
28v, KYS,toinen lapsi
sussu80~31~?~kolmas~


NT ULTRAT:

16.1
Jenny90

17.1
hattarapupu
Devil
~Mimmu~
pampulainen87

Maygory

18.1
Shadowy
Piukke


19.1
Manuli
Nepo

20.1
Annubella
Vanella

21.1
-pansku-

23.1
Jaanel
jonskuuh
Ninzi
elokuussa2012
minea_


24.1
ElinaMaria
Callisto
Jenni*


25.1
runttipulla


26.1
Ihmemamma
Viimatar84
mirkku76


27.1
Nippe82
Maria***

30.1
luckygirl
Eka2

31.1
Scarlett89
Kinkula-
miumau84
Linnu85
Kesämasu-12

1.2
paulina
sanle

6.2
Shuri
Sinful89


7.2
Vanilja 87

9.2
Minuli

13.2
inieh
Kiuku


14.2
Aracia

15.2
petite


16.2
rooroo

20.2
Coco-85

RAKENNEULTRAT

6.3
Vanella

13.3
Devil

15.3
Jenny90

16.3
Maygory
hattarapupu

19.3
Piukke
~Mimmu~
Jaanel
jonskuuuh

21.3
pampulainen87

22.3
-Salla-
Shadowy
Annubella
Maria***
Callisto


23.3
Nepo


26.3
Vanella
Ninzi
luckygirl
Nippe82

27.3
elokuussa2012
runttipulla
Penni79
Jenni*


30.3
Tii*
mirkku76
Jepatin



katso liitettä 14770
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Edelliset pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2062887-elokuun-epelit-2012-a/

Päivitykset punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Jenny90! En tiennytkään että täällä pitää tehdä joka kuukaudelle oma pino.

Tänään on ensimmäinen neuvola. Ehkä hippusen jännittää että mitä ne siellä kyselee mutta kai se hyvin menee :)

Olen itse myös opiskelija kun siitä aikaisemmin kyseltiin. Teen töitä pari kertaa viikossa siinä ohella. Ajattelin jatkaa ihan normaalisti ja ainakaan tähän mennessä (olen viikolla 8+) ei ole tullut suuria pahoinvointeja, joten voisi onnistuakin. Jos mahdollista niin ajattelin tehdä vielä kesän alussa pari verkkokurssiakin :) En kuitenkaan aio pettyä jos suunnitelmat ei touteudu, koska tämä raskaus on nyt tärkein asia. Uskon että koulun saisi suoritettua ihan hyvin lopuun raskauden jälkeen (minulla jää noin vuosi), koska meillä on ainakin mahdollisuuksia esim. verkko-opinnot ja iltaopinnot ym.
 
Ei tartte tehä, mut se on paljon selvempää ja helpompaa :)

Scarlett mulla jäi lukio kesken mun ekassa raskaudessa, mut kun olin kotona vauvan kanssa ni kävin lopun lukion nettikursseina kotona ja sain lakin tänä syksynä. Rankkaa se on mutta tosi palkitsevaa:)

Jenny ja Papu 9+1
 
Tänään kävin neuvola lääkärillä ja yritti kuunnella sydänääniä. Ei saanut kuulumaan joten huomenna sitten polille meno ultraan, että saa tietää onko pieni hengissä vai ei... :| Vähän kyllä pelottaa. Eihän sille tietysti mitään voi jos asiat ei ole hyvin, mutta huolestuttaa kovasti. Ja välttämättähän se aatamin aikainen dobleri neuvolassa ei ole niin hyvä että äänet välttämättä löytää. No huomenna tietää sitten enemmän.

Sori nyt tämä kovin omanapainen tilitys...
 
Kiitokset Jennylle uudesta pinosta! :)

Devilille paljon tsemppiä huomiseen, toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin.:hug:

Huomisaamuna onkin sitten se kauan odotettu ensimmäinen neuvola. Olen iloinen, että mieskin pääsee mukaan. Tunnetusti kaksi päätä muistaa asiat paljon paremmin kuin yksi... Onko vinkkejä sen suhteen, että mitä neuvolassa kannattaisi kysyä/muistaa?

Luckygirl & Vintiö 7+4
 
Santtu81: Pahoittelut ja jaksamisia! Tiedän tunteen... en vain toivoisi kenelekään tuota kohtaloa, jonka itse olen kokenut jo pariin kertaan (keskeytynyt km ja tuulimuna).

Jenny: Kiitos palstan päivittämisestä.

Devil: Millä viikolla oot menossa? Jos sydänääniä doblerilla on yritetty kuunnella, ne yleensä kuuluvat rv 10 jälkeen?!? Ja vaikka viikkoja ois esim. 9, voi olla että kiinnittyminen on tapahtunut myöhemmin ja siksi ei vielä kuulu sydänäänet. Ainakin näin toivon. Minulta ei neuvolassa kuunneltu edes vielä kun kävin rv 8+3. Toivottavasti kyytiläinen on mukana ja hyvä, että pääset tutkimuksiin.

Täällä edelleen kauhuissaan odotetaan torstain ultraa. Toivottavasti molemmat kyytiläiset voivat hyvin! Mutta pelko on kamala. Harmi, ettei mies pääse mukaan tällä kertaa... Ainakin ruokahaluttomuus vaivaa edelleen, ei tee mieli syödä mitään, mutta pakko syödä jotain koko ajan ettei tule pahaolo. Aamuisin pahaolo ei oo vaivannu, mutta näin iltapäivästä tänään oon vatsanpohjaa myöten yökkimisrefleksiä saanut kokea varmaan enemmän kuin 10 kertaa. Mitään ei oo vielä onneksi tullut, olishan se noloa koulumatkalla kävellessä tienlaitaan oksennella...
 
Devil Tsemppiä huomiseen, toivottavasti kaikki on kyytiläisellä niin kuin pitääkin! :hug:

Santtu81 Pahoittelut tuulimunasta :( Paljon voimia jatkoon! :hug:

Nippe82 Mullakin se viime viikolla vaivannut jatkuva nälkä on nyt vaihtunut ruokahaluttomuudeksi.. Ärsyttää, kun pakko silti syödä jotain vaikka yhtään ei tee mieli eikä ole nälkäkään.

Aika moni on jo käynyt tai menossa ekaan neuvolaan! :) Mulla se autuus on edessä vasta parin viikon päästä.. Mies ei pääse mukaan töiden takia, mut puhuttiin et seuraava käynti sumplitaan niin että pääsee mukaan. Sit onkin lääkärikäynti ennen tammikuun loppua ja se onkin eri paikassa kun neuvola. Ja eka ultra sit onkin PHKSssa, joten tässä sit saakin ajella rallia kolmen paikan välillä..
 
Heippa!

Santtu81: Tää tuli aivan puun takaa..olen ihan sanaton:'( Aivan hirmuisan paljon halauksia ja voimia jaksaa taas eteenpäin.:hug: Olen todella pahoillani teidän puolesta! Toivotaan, että saataisiin taas pian kuulla ilouutisia!

Kuinka paljon näitä inhottavia uutisia oikeen tähän elokuisten ketjuun mahtuu? Nyt vois kyllä jo loppua..eihän tässä itekään uskalla yhtään iloita tästä kun koko aika saa pelätä miten käy. Nyt kyllä tarrasukkia jokaiselle ja tästä lähtien vain niitä hyviä uutisia kaikille!

ON: Ultrassa käyty täälläkin. Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja 9+4, joten omat laskemiset pitää paikkansa..äh..nyt ei pysty muuta. Niin kovin harmittaa Santun kohtalo.

Annubella ja Onni-Ilona 9+4 :heart:
 
Santulle kovasti voimia ja jaksamista! :heart: Tosi paska juttu.

Devil sullahan on nyt noin 10 viikkoa täynnä? Eihän se ole mitenkään ihmeellistä ettei kuulu vielä äänet! Se vauva on niiiiin pieni vielä, ja sielä jossain häpyluun suojissa. Monet on sanoneet ettei tuolloin ole kuulunut vielä mitään. :) Ja monissa neuvoloissa ei edes kuunnella vielä noin aikaisin. :) Eiköhän kaikki ole kuitenin kunnossa. :) Tsemppiä ultraan!

Kiitos Jennylle uudesta pinosta!
 
Voi ei Santtu, tätä ei kyllä sun kohdalle vois sattua :'( Miten voikin olla noin julmaa elämä, että on antavinaan muttei sitten annakaan! Julmaa julmaa.. sanat ei riitä nyt mihinkään. Toivon todella, että tämä vuosi toisi teille kuitenkin vielä pienen lapsen, hengissä ja hyvinvoivana syliinne :heart:

Nyt ei osaa muuta.. kiitos uudesta pinosta ja jos mulle haluaa lisätä synnärin, se on kättäri eli KOS

runttis joka koitti vkl kuunnella sydänääniä, mut huonolla tuloksella. Ei kai näiden makkaroiden alta vielä mitään kuulukaan.....vai liekö sitten eloa siellä ollenkaan....

8+5 nyt neuvolan mukaan
 
Joo viikkoja siis nyt muistaakseni 10+2. Ja Nepo tuota olen just yrittänyt ajatella että eihän ne tosiaan välttämättä vielä kuulu. Esikoiseltakaan itseasiassa ei neuvola lääkäri saanut kuulumaan doblerilla vielä viikoilla 11+5. Mutta silti jotenkin iski pelko persiiseen....Pari viikkoa sittenhän se pieni sydän ultrassa jumputti joten pitää vaan uskoa että kaikki olis hyvin.

Santtu81 tosi ikävää että noin meni. Jaksamista.
 
santtu81:hug:

Miulle vois päivittää lasketuksi ajaksi 19.8.

ON: ihan järkyt pahoinvoinnit, ja samalla juhlittiin nuorimman pojan 1vee synttärit. Milloinkaan ei tälläsii oloja kyllä ole ollu. Vetäny monena päivänä vatsankin ihan löysälle :/ ihan järkkyy :( Mites teillä muilla, onko yhtään oireet hellittäneet?

emmin +ainoreino 7+2
 
Voi Santtu81, Mä olen niin pahoillani sun puolesta :'(

Devil, meillä viimeksi neuvolatäti sanoi, et ei yritä edes ennen 12 viikkoa kuunnella,
koska yleensä ei sitä ennen kuulu (tai sit pitäs olla vissiin ihan langanlaiha, tais viitata mun kiloihin :D)

Nippe82, no mähän kävin tänään sitte vielä tarkistusultrassa :D
Siellä oli kaikki varsin hienosti ja sydän pampatti tälläkin kertaa kovasti.
Meidän tyyppi oli sitte vetäny kunnon kasvut,
eli kokoa oli 22,7mm, mikä vastaa 8+6 tilannetta :heart: :heart: eli paria päivää isompaa.
Ilmeisesti on perinny äitinsä pituusgeenit ;) Mennään nyt kuiteskin noilla alkuperäisillä.

Jokohan sitä oikeasti nyt alkais luottaa, että sielä se kasvaa ja kaikki on niin hyvin
kun olosuhteisiin nähden voi olla :D

Emmin, mulla ei niitä oireita oo oikeen ollu, eikä asia oo mikskään muuttunutkaan :LOL:

Kiitos Jennylle uudesta pinosta!


Callisto & tyyppi 8+4 (uä8+6)
 
Mulla taas tuntuu että pahoinvointi on kaikonnu. Pitää kyllä syödä tiheästi ja kaikki ei tosiaankaan maistu. Toissa aamuna kävin kyllä pöntön äärellä hengittelemässä mutta en oksentanut. Mutta tosiaan aika laimeeta on ja tietysti oon taas siinä uskossa että keskeytynyt keskenmeno on kyseessä kun häviää. Tosin janoa, palelua ja järkyttävää väsymystä on edelleen.
 
Iltakuulumiset vielä täältäkin... Tänään on ollut inhottavan oireeton päivä. Pihiydestäni huolimatta ehdottelin miehelle alkuraskauden ultraa. Np-ultra ois vasta helmikuussa. No, kattoos nyt...

Santtu, olen tosi pahoillani puolestasi. Jaksamista vaikean asian kanssa :hug: tarrasukkia ihan kaikille elokuisille <3

Tsemppihenkeä myös Devilille, raskaana olet kunnes toisin todistetaan; se ei merkkaa vielä mitään, ettei doplerilla näin pienillä viikoilla sydänääniä kuulunut! Mää en nyt muista, alkoiko sun epäilyt verenvuodosta, mutta itse vuosin läpi edellisen raskauden ilman että sille mitään varsinaista syytä löytyi. Eikä mullakaan saatu sydänääniä ekassa neuvolassa, vaikka suunnilleen samoilla viikoilla olin silloin kuin sinä nyt ja hoikkakin olen. Silti pysyi tytöntyllerö matkassa täysille viikoille saakka ja terveenä syntyi :)

Jenny, kiitos uudesta pinosta!

Shuri ja Tiitiäinen rv6+?
 
Tänään takana ensimmäinen neuvolakäynti ;) Neuvolan mukaan l.a. oliskin jo 31.7, eli nyt ois jo rv 10+0, varhaisultran mukaan 9+4 ja l.a. 3.8. Kummasta näistä ny laskee... =)

Neuvolassa täytettiin hirveä määrä papereita, otettiin verikokeita... mitähän kuppaa ja hiv testiä yms ja sit niskaturvotus ultraa varten vielä lisää...

Sydänäänetkin kuunneltiin ja löytyihän ne =) Siellä se pieni sydän hakkasi hirmuista vauhtia! =) Voi sitä ilon ja riemun määrää.. Ja mä en todellakaan ole langanlaiha, mut silti löytyi ja aika helposti vielä =)

Kotilukemistakin saatiin aika paljon.. kaikkihan nuo on joskus luettu, mutta jännä että taas haluaa uppoutua niihin. Ehkä se tekee tehtävänsä kun edellisestä raskaudesta on 8 vuotta aikaa, kaikki tuntuu uudelta.

Ihmemamma onnesta soikeana sekä pikkuinen, ilman työnimeä vielä 9+6/10+0
 
Noniin löysinpäst tänne! Kävin kirjoittelemassa vanhaan ketjuun ensin :)

Ihan ensiksi, Santtu81 ihan hirmuisesti voimia <3 Tuntuu hirveän epäreilulta ja surulliselta puolestanne <3 Toivon teille kaikkea hyvää ja jaksamista vaikean asian kanssa. :hug:


Kiitos paljon kannustavista kommenteistanne liittyen mieheni veljen tökeröön käytökseen. Olen jotenkin paljon itkuherkempi ja "negatiivisempi" kuin aikaisemmissa raskauksissa, mielialat heilahtelee todella myrskyisästi. Ihme ja kumma olen lasten kanssa silti entistä tyynempi :D Mieheni saa vaan kärsiä ;) Hän tässä sanoikin että ei voi käsittää kuinka voin sekunneissa muuttua ja alkaa suremaan jotain kummallista. Esimerkiksi tänään alkoi itkettämään ihan kunnolla, kun ambulanssi tuli pillit kiljuen vastaan ajaessani kaupunkiin. Jostain syystä rupesin ajattelemaan sitä avuntarvitsijaa siellä jossain, ja toivoin että apu ehtii ajoissa ja nyyhkytin hiljaa ettei esikoinen huomaisi :D Siis olen itsekin aivan ihmeissäni että mikä ihme minulle on tullut? Käyttäydyn todella yliherkästi, paljon paljon herkemmin kuin ekassakaan raskaudessa, jossa olin myös itkupilli.

Devil noin pienillä viikoilla eivät välttämättä sydänäänet kuulu. Vähän jopa harmittaa että kuuntelivat sydänääniä jo, sillä pelkohan siitä vaan äidille tulee jos ne eivät vielä ota kuuluakseen...

Hei muuten, onko kellään oireena jatkuva närästys?? Mua närästää ihan kokoajan :( Lisäksi olen turvonnut ja painoa tullut 3kg! No, olen toki muutenkin helposti turpoavaa sorttia. Aina ennen menkkojakin turpoan pari kiloa. Ja hirveät turvotukset olleet edellisissä raskauksissakin, varsinkin lopussa. Esikoista odottaessa laskettu oli syyskuussa, ja oli kyllä ihan hirveän kuuma elokuu. Turposin niin pahasti, että en kenkiä saanut jalkaan, jalkoihin sattui, naamakin oli pöhöttyneen näköinen ja sormet kuin lenkkimakkarat. Siispä kauhulla odotan kesää... Toivon että tulee viileä ja sateinen kesä ;)

Hyviä vointeja mammat! :)

-nereida ja Otto-Bella- 6+2
 
Hassua kun on neuvolakäytännöt niin erilaiset. Mä jouduin täyttämään miehen kanssa sielä ekassa neuvolassa yhen A4:sen ja sain kotiin lukemiseks ainoastaan sen kirjasen:) Toisaalta mä myös sanoin, etten tartte niitä kaiken maailman ruoka ohjeitakaan kun google on olemassa.
Ylihuomenna on eka ultra ja jänskättää!
Pelkään että mun stressaaminen tekee pahaa vauvalle, nyt kun lopetin tän röökaamisen ja sitten meillä näyttää olevan 2e rahaa ens tiistain palkkapäivään taas. Huoh.. Ja työhakemuksia oon täyttäny tänään roppakaupalla vuokra firmoihin kun ei oo muita tarjolla, ja esikoiselle iski yhtäkkiä 39 asteen kuume..
Välillä tuntuu, että kannattiko tätä toista lasta nyt edes tehdä tähän elämänvaiheeseen, mutta en voi luonteelleni mitään:S

Toivotaan, ettei kenellekkään tule enää huonoja uutisia elokuisissa!

Jenny ja Papu 9+2
 
huomenta mammat!

tätäkin voisi päivitellä..eli la ei ole 3.9 vaan menkkojen mukaan 30.8 sehän selkiytyy sitten joskus ultrassa kun sellainen on.
mulla on neuvola 18pvä ja sillon viikkoja 8+0. ultra täällä on ollut aina joskus 12 viikon paikkeilla.täällä noi systeemit muuttuu niin tiiä miten ne nyt sitten on!!!!

nereidaon kyllä tympeää tuo käytös..! mä en ajatellut kertoa kellekkään tästä raskaudesta.vain paras ystävä tietää,mikä itsekkin on raskaana,aloitettiin yritys samoihin aikoihin. ja äitini tietää.arvasi heti :D mutta muilta saa pysyä salassa niin pitkään kunnes itse huomaavat,en jaksa niitä ilkeitä kommentteja ihan vielä ainakaan..:stick:

tyttö/poikaoloista tää on jännää vertailla.. mulla on kaikki raskaudet olleet ihan erilaisia.
04 himoitsin katkarapuja suunnattomasti ja kaikkia liharuokia..en voinut sietää makaronin hajua ja kissanruoka tai koiranruokia haistellessa tuli kiire vessaan..poika tuli.
05-olin ihan hulluna salaattiin,mehujäihin ja kaikkeen raikkaaseen.kaikki muu inhotti.. poika tuli..(ja poika rakastaa salaattia.. :D )
06-mieli teki kauheasti mieli kaikkea rasvaista,välillä taas jotain tosi kevyttä.karpalo-vadelma suklaa oli suurta huutoa.... tyttö tuli.
08-oliiveja..lisää oliiveja...salaattia..grillipihvejä...kaakaota ja suklaata!....poika tuli..
09- suklaata taasen..ihan tyttöolo..kaikki merkit viittasi tyttöön... no,poika tuli :D
nyt on taas tuo rasvasen ruuan himo päällä...ja suklaan..en viiti edes vielä veikata kumpi vois tulla.. meillä on 4 poikaa niin en oikein jaksa uskoa että toista tyttöä meille enää suodaan.,poika tää on kuitenkin ;)

mutta tälläistä tälläerää! ja onnea kaikille neuvolakuulumisista.toivotaan ettei enää tule surua elokuulle yhtään..!!

daizyli ja 6+0
 
Uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. La 28.8.2012~petite~24v.~K-PKS~ neljäs lapsi

Uskaltauduin testin tekemään vihdoinkin. Kävin jo täällä aikaisemmin kurkkimassa kun pelkäsin raskautta niin. NO nyt oon sitten raskaana. Hierojan opiskelut kesken, mutta jonkun verran tullut käsiteltyä asiaa. Ei tunnu enään niin pahalta vaihtoehdolta. Toki aion opiskella niin pitkälle kuin vain jaksan ja pystyn. Jos vauva on rauhallinen niin aion jatkaa mahd. pian sitten taas opiskeluja ja otan vain vauvan mukaan kouluun. Hullu olen ja suunnitelmat voi kovastikin muuttua... Ollaan aina miehen kanssa haluttu isoa perhettä ja tämäkin vauva on kyllä oikein toivottu. vaikka sattumalta tulinkin raskaaksi.

Ja meidän aikasemmat lapset on kaikki poikia:) Ihania ja erilaisia sellaisia. Jos tämä seuraava on taas poika, niin siitä sais tulla ainakin sen 7:LOL: Ja jos on tyttö, niin se kyllä hemmotellaan ihan piloille:) Jännittäähän tämä kovasti!

Aluksi pelotti pelkkä ajatuski raskaaksi tulosta. Kauheasti mietin että mitä muut ajattelee. Mutta mitä väliä sillä oikeastaan on? Kaikkista lapsista ollaan huolehdittu, annettu aikaa ja rakkautta, kukaan ei ole ollut ei toivottu.

Mutta ihan täysin en usko ennen kuin omin silmin ultrassa näen. Kohta sitä varmaan pitäisi neuvala ja ultra-aika varata. Meillä ainakin tuon ultran saa jos pyytää. Ei ole sitten epäselvää etttä onko vauva vai tuulimuna..

Mutta sellasta.

petite n. rv 6
 

Yhteistyössä