Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**





Kesämasua kasvattelee yhteensä 126 odottajaa.

Poikalupauksen saaneita 21 odottajaa.
Tyttölupauksen saaneita 29 odottajaa.
Joukossamme on 2 kaksosten odottajaa.

?.?
Alma78 * ensimmäinen

27.5
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS

28.5
Mupelo * 30 * toinen * K-HKS tyttöolo
AmeHu * 26 * toinen * KYS poikalupaus

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 30 * ensimmäinen * KOS tai NKL tyttölupaus
GuardianAngel *24 * toinen

1.6
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS tyttölupaus
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS varovainen tyttölupaus
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * JS poikalupaus

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
HelenV * toinen * EKKS
Chidi * 28 * ensimmäinen * NKL poikalupaus
nemain * 26 * ensimmäinen * LPKS poikalupaus
Eebowi * 31 * toinen * KOS poikalupaus
Höpöttäjä75 * toinen * NKL
Muumimamma_ * 26 * ensimmäinen * K-PKS äidillä poikaolo, isällä tyttöolo

3.6
malendra * 25 * ensimmäinen ja toinen * OYS poikalupaukset
Stiinuliini * 28 * toinen ja kolmas * JS tyttö&, poikalupaukset
Tuittu25 * 25 * kolmas * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS poikaolo
Cleopatra * 24 * toinen * SKS tyttölupaus

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
ninanina * 23 * toinen * KOS tyttölupaus
Bela88 * 24 * toinen * VKS * poikaolo
cobaya * kolmas

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen äidillä poikaolo, isällä tyttöolo
Zoile * 22 * ensimmäinen * KOKS tyttölupaus
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS tyttöolo

8.6
piuh-78 * 33 * kolmas poikalupaus
Missy1985 * 26 * toinen * NKL tyttölupaus
rosa81 * 30 * neljäs * KOS *poikalupaus *

9.6
PikkuMyy-82 * 29 * toinen * SeKS varovainen tyttölupaus
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS
-U- * 30 * ensimmäinen * PHKS äidillä tyttöolo, isällä poikaolo
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS poikalupaus
Hantuliini * 26 * kolmas tyttölupaus

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS tyttölupaus
Rintintin * 24 * ensimmäinen * SatKS varovainen poikalupaus

11.6
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS * tyttölupaus
Aanna * kolmas * EKKS tyttö
ventti * 34 * toinen * TYKS

12.6
maritta83 * toinen * K-SKS poikalupaus

13.6
ki7i * 27 * toinen * TAYS poikalupaus
Madde84 * 27 * ensimmäinen * SAS poikalupaus
mouru * 33 * kolmas
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Bamse * 27 * kolmas * SAS tyttölupaus
Matte07 * 27 * toinen * TAYS tyttölupaus
Enisa84 * 27 * kolmas * TAYS tyttöolo

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
miqri * 30 * toinen * JS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS * poikaolo
HannaH * 33 * ensimmäinen * KOS
Minnuli81 * 30 * toinen * TAYS tyttöolo

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
Feliana * toinen
Ando * toinen
rubiini6 * 25 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
Viimatar * 30 * toinen * TYKS * tyttöolo
murukka * 25 * toinen

16.6
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen
Roki82 * 29 * ensimmäinen * PKKS tyttölupaus

17.6
wendy79 * 33 * toinen * L-PKS tyttölupaus
Pippi79 * toinen
PikkuistaOdottava * 25 *ensimmäinen * TAYS tyttölupaus

18.6
Emby^ * ensimmäinen * TYKS poikaolo
Nona76 * 35 * neljäs * TYKS
Milkaja * 25 * toinen * TAYS * poikaolo
Mimskuliini * 23 * toinen tyttölupaus

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
torstai * 21 * toinen * TAYS tyttölupaus
maikki79 * 32 * toinen * KYS tyttölupaus
ZiiliZeija * 25 * kolmas * SAS tyttölupaus
Ceciilia * 31 * toinen * VKS poikaolo
Biegga * 23 * esikoinen

20.6
charleene * 27 * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
jkoo * 26 * toinen * SatKS varovainen poikalupaus
LaraT * 20 * ensimmäinen * KOS

21.6
Jisse78 * 34 * viides * TAYS tyttölupaus
birdcherry * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttöolo
Rukka-Peikko Takkutukka * 24 * toinen * PKKS poikalupaus

22.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS poikalupaus
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS tyttölupaus
Poikka * 22 * esikoinen * SatKS tyttöolo

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS poikaolo
haisuli83 * ensimmäinen * PKKS * tyttöolo
Hemutus * 23 * ensimmäinen * SatKs poikalupaus

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen * KOKS
Bellava * toinen * EKKS
Sandrastiina * ensimmäinen poikaolo
Jebbis

26.6
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS tyttölupaus
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS poikaolo
miimi81 * neljäs

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
möhköpantti * 29 * viides * KYS tyttölupaus
hanska77 * ensimmäinen * K-SKS

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS poikaolo

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS
Emppa * 27 * esikoinen * KAKS tyttölupaus

30.6
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
Minnin * toinen * NKL



Menetyksen kohdanneet:

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:
DingeliDong :hug:
tirlittan87 :hug:




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Aiemmat höpinät:
Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049849-kesakuun-kastehelmet-2012-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063059-kesakuun-kastehelmet-2012-joulukuussa/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076603-kesakuun-kastehelmet-2012-tammikuussa/#post25341098

Helmikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091613-kesakuun-kastehelmet-2012-helmikuussa/#post25570530

Hyödyllisiä linkkejä:
kestovaippayhdistys:
Tee-se-itse -kestovaipat

kestovaippainfo:
Kestovaippainfo • Tee se itse • Vaipat

imetystukilista:
Imetystukilista.net - Imetystietoa

Hömppälinkkejä:
Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys täältäkin muuttokiireiden keskeltä :wave: ja kiitokset uudesta pinosta :flower:

Hiljaiseloa tullut nyt vietettyä palstailun suhteen, hiukan kiireistä aikaa tällä hetkellä mut onneks viikonloppuna helpottaa tää muuttorumba :whistle: ihanaa päästä laittelemaan taas uutta kotia ja vielä ihanempaa että kevät ja ennenkaikkea se kesäkuu lähenee =)

niin ja tänään taas POKSUU poks poks!! :heart:

Kareliini ja pikkuinen 25+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Höpöttäjä75 ja muut influenssasta/flunssasta kärsiville voimia!

Sandrastiinalle voimia väsymykseen, toivottavasti pian helpottaa!

Maritta83 paljon on hyviä neuvoja jo tullut, ymmärrän että suret tilannetta. Minulla yksi läheinen ystävä ei kestä olla minun kanssa missään yhteydessä, koska kärsivät itse lapsettomuudesta ja ensimmäiset hoidot nyt parhaillaan meneillään. Kyllä hän kertoi että on onnellinen meidän puolestaan, mutta on tällä hetkellä vain niin kovin masentunut omasta tilanteesta. Minä olen tosi surullinen että en voi pitää nyt yhteyttä ystävääni ja jotenkin koen sen niin epäreiluksi koko tämän tilanteen. Mutta ei auta kun antaa hänelle nyt aikaa, ilmeisesti se on parasta mitä voin tällä hetkellä tehdä.

Olen nyt pari viikkoa sairaslomalla. Kohdunsuulla ei onneksi muutoksia, mutta neuvolalääkäri kielisi kuitenkin ihan kaiken. Nyt ei saa muuta tehdän kuin levätä, jottei kohdunsuulla alkaisikaan tapahtumaan mitään. Supistukset ovat kyllä jonkinverran nyt vähentyneet. Parin viikon kuluttua taas kontrolli neuvolalääkärillä, joten silloin selviää miten jatkot. Painoa oli taas kerran tullut 800g/vko!! |O Painoa tullut nyt +10kg (lasken painosta ennen raskautta, en ensimmäisestä neuvolakäynnin painosta). Nyt kun ei saa liikkua eikä tehdä mitään, niin mitä muutakaan tämmöinen sokerihiiri sitten tekee kuin syö. Mun painonhallinnan tärkeä osa on aina liikunta, koska olen aina ollut perso hyvälle ruoalle.

Alkuviikosta haimme Kelan äitiyspakkauksen postista ja oli niin ihana päästä hypistelemään vauvanvaatteita! :) Minä kyllä tykkäsin vaatteista ja uskon että kaikki tulee käyttöön.

Miehen kanssa vielä kinastellaan että kestovappaillakko vai ei hänen. Hänen mielestä kakkaralli tulee olemaan kestovaippojen kanssa suurempaan kuin kertakäyttöisten. Vaikka olen yrittänyt perustella että tämä on taloudellisempaa ja luultavasti myös vauvan iholle parempi ja lisäksi minähän ne pyykit pesen. :vampire: Minä olen jotenkin tykästynyt nuihin taskuvaippoihin ja luulen että niillä tulen menemään aika pitkälle. Siskolta sain joitakin käytettyjä taskuvaippoja ja lisäksi äitiyspakkauksessa tuli yksi taskuvaippa ja yksi all-in-one. Ei näillä vielä koko rumbaa varmasti pyöritä, mutta päästään ainakin hieman alkuun. Ei ole tarkoituskaan ihan täysin kestoilla, eli varmasti niitä kertakäyttöisiä tulee käytettyä toisinaan.

Nauttiikaa kaikki jotka saatte/pystytte ulkoilemaan näistä kauniista aurinkoisista kevättalven ilmoista!

Muumimamma_ 26+5
 
Ihanaa Poikkka! :heart: Ihan tuli tippa silmään, mukava saada kuulla hyviä uutisia. :)

(.) Herkkäily ilmeisesti alkanut... Tuossa jokunen ilta sitten alahuuli väpättäen keskustelin miehen kanssa siitä, onko vauvaa pakko päästää ensimmäiseksi sairaalayöksi vauvalaan. (luin netistä työkaverin synnyttäneen juuri vauvan, ja hän odotteli aamusella yön vauvalassa ollutta lasta takaisin) "Miten jonkun, jota on sen 9kk kantanut, voi laskea sen jälkeen silmistään ainakaan samantien, kun pikkuisen on saanut?!".
Eilen taas erehdyin katsomaan jotain ohjelmaa, jossa oli 30viikkoinen vauva vanhempiensa kanssa. Siinä sitten silmät kyynelissä, että "Katso kulta, meidänkin vaavi on parin viikon päästä tuon kokoinen!". Saati sitten, kun vauvaa kylvetettiin ja kylvetyksessä käytettiin kuplia, niin kyyneleiltä ei voinut välttyä.
Ihmettelinkin jo, että missä ne omat herkkäilyt viipyy.... :ashamed:

Kiitoksia uudesta pinosta!
Henna ja vaavi 26+5
 
Poikkka Kiva kuulla että kaikki hyvin!! :heart: :D

Muumimamma Meillä onki sitten sama vika, täälki yks herkkuperse ilmottautuu ja ku se liikuntakielto ollu jo koht 3kk voimassa.. *Huoh* |O Itse rakastan liikuntaa ja sillä itseki pidän painoni hallinnassa parhaiten, no mut sit raskauden jälkeen. Ens tiistaina saa kuulla totuuden painostaki taas, noh varmaa mäki siihe kymmenee ylimääräsee kiloon pääsen.. :O |O :ashamed: : /
Meki tykättii äitiyspakkauksesta kaikista vaatteista, saatii se eilen! :heart: :D :D

Mupelo Kiitos uudesta pinosta tosiaan! :flower:

Missy ja prinsessa 25+6 :heart: jo 6pv yli :heart:
 
Ihanaa Poikka, että kaikki on kunnossa ja onnea tyttölupauksesta! :heart:

maritta83: Yhdyn muiden mielipiteeseen. Anna hänelle aikaa.

Tää mamma on eilisen ja tän päivän järkkäilly olkkaria ja makkaria uuteen uskoon. Hain aamusella pinniksen yläkerrasta ja nyt se nököttää tuolla makkarissa. Patjat ym. pitäis kans hakee ylhäältä alas tuulettumaan, mut lakanoita en kyl laita valmiiks ku vasta lähempänä. Pari koneellista oon pessyt pikkupyykkiä. Näin talvella kun on rajoitetut nuo kuivausolosuhteet, niin on pestävä silloin kun siihen on muun pyykin lomassa sauma.

Ihanaa maaliskuuta mammat! Kesäkuu on kohta ovella.

Mupelo ja sintti rv 27+3
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart: On tää jotenkin niin uskomatonta ajatella että nyt saa oikeesti jo odottaa ilman mitään pelkoa. Ja kun kuulin odotan tyttöä, tuli sellainen olo että "nyt oon valmis". Mulla ollut noiden aikaisempien jälkeen uskomus (varsinkin kun edellis kerralla ois ollut tyttö) että Lapsi tulee kun koettelemukset on kasvattaneet tarpeeksi.

Maritta : Kannattaa antaa aikaa vaikka tuntuukin varmasti pahalta omastakin puolesta. Muistan ite olleeni vihainen ja katkera, ne ajatukset mitä mulla oli muista odottajista. Aika parantaa, mutta muista ettei sun tarvitse pyytää anteeksi omaa onneas.
 
Rintintin
Poikkka oikein hirmuisesti onnea iloisista uutisista!! :)

nemain; täällä kans yks herkistelijä. Ei tarvi tulla kuin hyvä biisi radiosta niin alkaa tunteet nousta pintaan. :)

Mupelolle kiitokset uudesta pinosta! Tosiaan jo maaliskuu, reilut kolme kuukautta laskettuun aikaan, joillan vielä vähempi. :)

maritta83 komppaan Poikkkaa, ei tarvitse pyytää anteeksi omaa onnea. Ja aika yleensä tosiaan paras apu, kuten edellä jo monesti todettu.

Täällä odotellaan edelleen päätöstä Kelalta, ei edes äitiysavustuksesta ole mitään vielä. Vaikka pitkälti toista viikkoa jo mennään hakemuksen laitosta... Tahtoisin jo hypistellä pikkuisia vaatteita. :)

Rintintin & masukki 25+4
 
Viimepinossa keskusteltiin siitä masun muodosta ni munkin täytyy sitä kommentoida. Eli mullakin etuseinässä istukka eli on ihn littee navan kohtaa ja heikko poikalupaus eli ei se vissiin sitten sitä tyttöä tarkoita.

Nii ja määkin olen laittanu noi kelan paperit kolme viikkoa sitten eikä mitään ole kuulunu. Haluaisin jo kovasti saada sen paketin.

*madde ja topi 25+1*
 
Poikkka: onnittelut hyvistä tuloksista! Upeaa! Nyt voit keskittyä rauhassa vauvan odotukseen!

Vatsan muodosta: mulla on vatsa ihan pallomainen tuossa edessä, vaikka istukka on etuseinässä. Mutta eilen aloin ihmetellä, että ihan kuin vatsa olisi jotenkin muuttanut muotoaan. Tukivyötä oli vaikea saada jo aamulla hyvin, mutta vasta illalla aloin ihmeissäni katsoa, ihan kuin napa olisi "eri paikassa" kuin ennen. Toisin sanoen aivan kuin mun vatsa olisi laskeutunut hieman. Ehkä vain kuvittelen... edellisissä raskauksissa mun vatsa on laskeutunut aikaisin, rv 31-32, mutta nyt on vasta rv26. Kuitenkin viime aikainen väsymys ja supistelut ja nyt tämä ihmettely on vähän saanut miettimään, että entä JOS kuitenkin kohdunsuulla/kaulassa on jotain muutosta. Samaa olen hermoillut aikaisemmissa raskauksissa, eikä mitään ole tapahtunut, mutta pikkuisen iski pelon peikko takaraivoon.

Tänään mulla on sokerirasitus. Olisin voinut nukkua vielä puoli tuntia, mutta en sitten enää saanut unta. Nyt kärvistelen hereillä ja on kamala jano ja nälkäkin!

Vauvan liikkeet ovat selvästi vahvistuneet ja tuntuvat ja näkyvätkin jo hyvin. Mulle on iskenyt lisäksi jonkinasteinen siivousinnostus. Harmittaa, etten töiltä jaksa siivota ja järkkäillä :) Tekisi mieli vielä viedä tavaraa kirppikselle ennen vauvan syntymää. Saa nähdä, alanko sitten äitiyslomalla kuurata lattioita joka toinen päivä... :D
 
Mupelo kiitos uudesta pinosta.

Poikkka: onnea hyvistä tuloksista, on varmaan suuri helpotus :flower:

Ei enää kauaa odotusta jäljellä, hui. Meijän pienellä on joku energisyyspiikki, kokoa ika tuntuu potkua johonkin suuntaan. Pahoinvointi vaivaa aamuisin ja aamupäivällä, ei mee syömälläkään ohi. Katoaa sit iltapäivästä. Kohta lähdetään kuopuksen kanssa pyörähtämään kaupungilla.

~ZZ&PikkuT 24+3~
 
Onnea poikka täältäkin :)

Ja maritta samaa mäkin komppaan, eli anna heille aikaa.
Heille on varmasti todella vaikea edes nähdä sinua, uskon että tuntuu tosi pahalta ja tottakai saat olla onnellinen teidän omasta puolesta.
Itse kkm kokeneena en pystynyt näkemään tuttavia joilla olisi ollut samaan aikaan LA ennekun itse tulin raskaaksi.
Onneksi ei ollut ketään parhaita/läheisimpiä kavereita, mutta sellasia joita sillointällöin näki niin keksin aina tekosyitä etten pääsekkään tulemaan.
En vaan ollut valmis siihen.

ninanina + pompula 26+3 :heart:
 
Poikkka, onnea hyvistä tuloksista!

Mupelo, kiitos uudesta pinosta :)

Tänään tuli käytyä äitiyspolilla, vauvoilla edelleen kaikki hyvin: painoa 970g ja 1050g. Potkuja ja liikkeitä tuntuu joka päivä :) Lääkäri muuten tarkitsi kohdunsuun tilanteen, ku mulla on ollut niitä harjoitussupistuksia monta kertaa päivässä mutta siellä alhaalla on kaikki hyvin eli kiinteä ja yhä kiinni. 3 vkon päästä taas käynti äitiyspolilla.

Mahan muodosta
, mulla on pyöreä maha, ihan kuin siellä olisi pallo sisällä :)

Tänään alkoi sit sairasloma äitiysloman alkuun asti. Pitäs hakea Kelalta sairauspäivärahaa, mut ei vaan jaksa nyt heti... :)

malendra 26+5
 
Heippa! ja kiitos kaikille vastauksista..

Tänään oli sokerikoe..
Mutta vastaukset saan vasta maanantaina.
Oli helppo juoda mukillinen sokerimehua=) älkää siis turhaan pelätkö koetta,pahaa oloa ei tullut..ihan normaali oli olo koko sen 2 tuntia.
Toivon siis että sokeri arvot olisi kohdillaan.

maritta83 ja mooses 25+3
 
Poikka Ihania uutisia :heart:

jkoo Ihmeessä tilaat vaan sen ultran yksityiselle jos siltä tuntuu, mä en edes oo kysyny mieheltä, ilmoitin vaan että meen ja haluan sen nähdä vielä ultran kautta ja kattoa että kaikki on siihen asti kunnossa ja että se mittaa sen jne ja samalla sit vois kattoa sukupuoltakin :)

Unirytmi Tää meidän potkupalloilija rauhottuu illalla samaan aikaan kun mä käyn nukkumaan eli rauhoittuu kun mäkin, esikoinen oli samanlainen. Ei herätä öisin, tai ainakaan vielä oo herättäny *koputtaa puuta* :D Herää aamuisin joskus heti kun minä herään ja alkaa potkia ja hutkia, joskus menee niinkin kauan ekaan potkuun/liiikkeeseen, että ehdin arkenä töihinkin ja heräämisestä on menny jo lähes 2 tuntia :) Päivän aikana tulee sit rauhoittumisjaksoja, mutta en oo kellosta seurannu, miten on, mutta kahvista se ainakin aina herää kun mamma lykkää kaffia koneeseen tai no kyllä siis se ruokatunnin jälkeenkin alkaa riekata :heart:

Täällä on takuttu keittiö/kaappi toimittajan kanssa niin että sanoin jo pari valittua sanaakin :D Raukka saa tälläisen hormonihirviön vastaan joka pimahtaa heti kun ei mee niinku on sovittu :D Toivois vaan että kaikki ois pian valmista ja elämä rauhottuis ja pääsis anoppilasta omaan rauhaan, viettämään taas sitä omaa perhe-elämää :heart:

Ens tiistaina olis lääkärineuvola, saas nähdä on hb lähteny yhtää nousuun mun rautalääkityksellä... toivotaan :) Ja huomenna poksutaan ", mutta epäilen että en taas viikonloppuna kerkiä kun raksa työllistää taas "POKS 27" viikonlopun että ei pääse kun nukkumaan kotio : / Noh, pian tää pitäis olla ohi!

PikkuMyy ja "kikko" 25+6
 
Kiitos uudesta pinosta! =)

maritta: Minäkin tungen lusikkani tähän soppaan. Olen itse ollut miltei samanlaisessa tilanteessa, mutta toisella puolella. Siksi haluan kertoa miltä silloin tuntui ja mikä meni omalta kannaltani pieleen. Ehkä sinä vältyt näiltä sudenkuopilta?

Me siis jouduimme mieheni kanssa erittäin raskaan päätöksen eteen nt-ultran jälkeen. Päädyimme keskeytykseen, mutta päätös ei ollut helppo eikä sen kanssa ole helppo elää vieläkään (kesällä siitä tulee 2 vuotta). Läheiset sukulaiset tiesivät tilanteesta, mutta eivät oikein osanneet tukea meitä. Veljeni vetäytyi eikä halunnut kuulla koko asiasta. Hänen vaimonsa kuunteli minua, mutta syyllisti ja luokkasi sanoillaan. Tästä jäi jo tiettyä katkeruutta heitä kohtaan. Hyvin pian sen jälkeen veljeni vaimo tuli raskaaksi. Vauva oli todella toivottu (heillä oli takana aikainen keskenmeno) joten olin tietenkin onnellinen heidän puolestaan. Kuulin asiasta muuta kautta ja se oli kuulemma salaisuus, joten en ottanut asiaa esille. Odotin heidän itse kertovan asiasta. Kun kertoivat, onnittelin ja yritin olla kuin ei asia sattuisi. Hiukan välttelin heidän kohtaamista täytyy myöntää. Se oli vain liian raskasta nähdä heidän onneaan. Tuntui jopa siltä kuin he olisivat tahallaan halunneet satuttaa meitä vaikkei tietenkään asia niin ollut. Siis tilanteet joissa oltiin yhdessä ja veljeni silitteli vatsaa, he suukottelivat ja katselivat kuvastoista mitä tilaavat vauvalle ym. Tuntui vaan siltä, että eikö niitä olisi voinut tehdä sen jälkeen, kun me poistumme... En silti sanonut koskaan mitään. Me vain miehen kanssa vilkaisimme toisiamme ja molemmat ajattelimme samaa. Kotiin päästyämme itkimme molemmat suruamme. Mitä pidemmälle mentiin, sitä raskaammaksi tilanne kävi. Meille ei suotu uutta raskautta nopeasti vaan kituutimme vuoden ja kävimme myös läpi lapsettomuushoitoja. Veljeni lähetti minulle yllättäen sähköpostia, jossa haukkui minut pataluhaksi, kun en tue heitä tarpeeksi. Yritin ystävällisesti kysyä mitä olin jättänyt tekemättä ja koitin selittää, että tilanne on minulle todella vaikea, mutta olen silti koittanut parhaani mukaan olla heidän odotuksessaan mukana. Pyysin ymmärrystä. Vastaukseksi sain vähättelyä (he kokivat muka täsmälleen saman sen rv5 keskenmenon aikana) ja syytöksiä. Se satutti minua niin paljon, että lopullinen välien meno oli todella lähellä. Hän ei ole tähän päivään mennessä millään tavalla pahoitellut sanomisiaan ja varmasti ajattelee vielä samalla tavalla. Itse en ymmärrä miten heitä loukkasin omalla surullani. En sitä tuonut heidän tietoonsa vaikka kävin läpi helvetin. Koitin sen sijaan peittää suruni kaikin keinoin - mm. pitämällä etäisyyttä etten purskahtaisi itkuun heidän nähden. Nielin ajan myötä jonkin verran suuttumustani ja koitin olla veljeni vaimon tukena mm. synnytys pelkojen kanssa. Olin veljeni tukena myös synnytyksessä puhelimen välityksellä, kun kaikki ei mennytkään ihan putkeen. Vauvan synnyttyä heidän ensimmäinen kohtaaminen oli tosi vaikea. Olimme yhdessä kesämökillä, joten pikatapaamisesta ei ollut kysymys. Koitin taas niellä suruni ja pidin vauvaa sylissä, opastin kantoliinan käytössä ym. Välillä hakeuduin yksin jonnekin syrjään itkemään. Vaikka tästä kaikesta on jo aikaa ja olen nyt itse onnellisesti raskaana, nämä muistot saivat minut taas itkemään. Suru on meillä edelleen läsnä. Menetettyä lasta tämä uusi ei korvaa eikä poista omantunnon tuskia keskeytyksestä.

Vinkkinä siis sanoisin, että älä ainakaan missään tapauksessa syytä tai syyllistä miehesi veljeä ja hänen vaimoaan. He varmasti yrittävät parhaansa, kun ovat teitä tavanneet raskaudesta huolimatta. Paras on ehkä antaa asian vain olla ja ajan hoitaa haavoja pikkuhiljaa. Jos tulee sopiva tilanne, ehkä voit antaa myötätuntoa ja tukea kuuntelemalla. Aika auttaa ja jossain vaiheessa he oppivat hyväksymään lapsenne heidän surustaan erillisenä yksilönä. Raskausvaihe on varmasti se raskain ja ehkä tosiaan ne ensimmäiset kohtaamiset pienen vauvan kanssa. Ainakin itse olen jo päässyt jonkin verran asiasta yli. Kyseistä lasta kohtaan minulla ei ole koskaan ollut mitään negatiivisia tunteita. Aikuisten välillä asia hautuu vielä varmasti jonkin aikaa. Ilman niitä loukkaavia viestejä kaikki olisi jo varmasti tosi hyvin. Niitä ei vaan voi unohtaa vaikka ehkä anteeksi annetaankin.

Sitä menetyksen tuskaa ei kukaan muu voi ymmärtää kuin saman läpi käynyt. Siitä ei toivuta hetkessä vaikka ulkopuolisille tilanne on ohi ja elämä jatkuu. Ehkä jonkin pienen häivähdyksen voit kuvitella, jos mietit että joutuisit nyt synnyttämään odottamasi lapsen kuolleena, jättämään hänet sairaalaan ja tulemaan tyhjin käsin kotiin. Se kuvitelma on kuitenkin vain kärpäsen kakka verrattuna siihen lamaannuttavaan tyhjän sylin tunteeseen mikä siinä tilanteessa kohtaa. Koita jaksaa ymmärtää heitä. Sinulla on oikeus nauttia ja iloita raskaudestasi täysin rinnoin. Se ei ole heiltä pois, mutta ehkä ei kannata ihan hirmuisesti hehkuttaa juuri heidän läsnäollessaan. Koittakaa vaikka keskittyä juttelemaan muista asioista ja käyttäytykää normaalisti niinkuin ennen raskautta. Se kantaa hedelmää pitkällä aikavälillä ja säilytätte varmasti hyvät välinne :)

Uimista täytyy välttää, jos kohdunsuu alkaa avautua. Siihen asti se on turvallista.

Tosi moni teistä on uskaltanut lentää raskauden aikana. Itse en enää uskaltaisi, kun olen nähnyt miten siinä voi käydä. Lentokiellot ovat ihan meidän ja lasten turvaksi. Lentäminen voi nimittäin käynnistää synnytyksen - myös aivan liian aikaisin. En kestäisi kantaa sitä syyllisyyttä, jos lapsi syntyisi reissun vuoksi liian aikaisin ja joutuisi elämään loppuelämänsä kenties vaikeasti vammaisena. Näitä tapauksia nähneenä on tullut varovaiseksi.

Meidänkin pikkuisella on jo tietty rytmi. Yleensä nukkuu eniten päivällä ja aktiivisimmat ajat ovat myöhään illalla ja aamuyöllä. Touhuaa aina jonkin aikaa kerrallaan, hiljenee ja meno alkaa taas hetken päästä. Yöllä herään nykyään kerran-pari kertaa potkuihin ja myllerrykseen. Aika usein herätys on samalla kellonlyömällä eli siitä taitaa tulla syöttöaika :D

(.) Maaliskuu alkoi ja äitiyslomaan enää 2kk. Jeeee! Töissä on taas tosi raskasta. Mietin jo, että pitäisikö ottaa aamukampa käyttöön. :D Ehkä se helpottaisi, kun näkee miten piikit vähenee.

Barbbis 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: maritta83
tänään kävin hakeen Brion turvakaukalon ja siihen telakan. pitihän sitä tuijottaa jonku aikaa ja aatella että kohta siinä pikkunen on :)

Laitoin netin kautta kelaan hakemukset kun olen ennenkin tehny sitä kautta ja se on niin nopeeta, sit vaan postitin sen neuvolan todistuksen. Jospas se äippäpakkaus olis parin viikon päästä täälläkin.

Kaamee närästys koko ajan. ei tiedä mikä auttais. Kurkkua vaan polttelee. Oon huomannu että ruokaa ei jaksa syödä niin paljon ku ennen. Tulee paljon nopeempaa täys olo ja sit kiristää mahaaki.

Tuttipulloja pitäisi käydä ostamassa ja ne rintakumit. sekä itelle tietty kunnon imukykyisiä rättejä, sekä pienelle vaippoja, niin ei heti tarvi minnekkää kaupaan synytyksne jälkeen suunnistaa. Kosteus pyyhkeitä käytin esikoisella ainaki paljon eli niitäkin. Sit lähempänä synnytystä käyn varmasti ostamassa korviketta, kun tuo imettäminene ei oo yhtään mun juttu. Käy ihan liian kipeää mutta yritän ainaki vähintään öisin, kun se yö maito on parempaa. Mulla ei sitä maitoa tahdo oikein tullakkaan. Esikoistaki piti tunti tolkulla imettää :( ku ei mulle kukaan kertonu edes että kuin kauan lapsia yleensä imetetään.. tää siis jo synnärillä :/
 

Yhteistyössä