-2012 yrittävät pinosta plussanneet-

Hiphei, hauksaa että Sone panit ketjun pystyyn tänne!

Täällä vietetään maalaiselämää ötököiden keskellä, oikein käy säälsi esikoista kun hyttysetsyövät kamalasti. Kupunkilaisena sitä jotenkin herkistyy kaiken maailman öttiäisille. Sone -mikä sulla on oma arvio lasketusta-ajasta? Kevät vauva vissiin, loistoaika saada beibi, oon aina aatellut että maalis-huhtikuu on parasta vauvansaanti aikaa. Vaan eipä sitä voi niin vaan suunnitella.

Odotuspuhtia, hypätkää muutkin tänne.
Undu & lihansyöjä 16+5
 
Moi Undu! Kiva kun huomasit heti tän pinon :) Miten oot voinu ja millon siulla on la?

Omasta navasta arvioisin että 10.3-12.3 olis laskettu. :) Oon kyl hyvilläni että en oo viimisilläni kesällä, se on rankkaa, kuopus syntyi elokuussa. Mie kun en kesästä välitä muutenkaan, oon ihan valmis jo syksyyn :)
Oireita löytyy jo tässä raskaudessa, ruoka ei maistu mutta tuoremehua menis litrakaupalla. Pieni ahdistus on kyl koko ajan ja huomaa että hormonit vaikuttaa tähän päänsisäiseen elämään, toivottavasti tasottuu olo kunhan tottuu tähän :)
Ens viikolla olis sitten eka neuvola ja sen jälkeen luultavasti varhaisultra, nyt vaan päivä kerrallaan :)
 
Pääsetkö neuvolan kautta uonne varhaisultraan vai meetkö yksityiselle? Ilmeisesti joillain paikkakunnilla on neuvolassa uktra, espoossa kaikki ultran on vain sairaaloissa eli neuvolassa mennään käsikopelolla nyös lääkärin luona.

Näin pienellä mahalla kesähelteet menee vielä hyvin, jos niitä nyt tulisi. Ollaan kyllä lähdössä etelä eurooppaan ensi viikolla eli helteitä tiedossa.

Mulla on la 16.2. tosin veikkaan /toivon että tulee pikkuisen aiemmin niinkun esikoinenkin. Saisi sitten toivuttua rauhassa ennen jouluhulinoita.
 
Terkkari lupaili puhelimessa sitä varhaisultraa kun ihan kysyin että olisko mahis päästä. Jokunen km taustalla ja tässä raskaudessa oli pientä veristä tiputtelua heti plussan jälkeen. Tosin menen eri terkkarille niin saa nähdä että onko se samaa mieltä, toivon että tää joka oli puhelimessa olis laittanu asiasta viestiä lomalta tulevalle. Hitto vaan ärsyttää kun joutuu taas koko oman historian käymään läpi! Plääh! Oon vissiin nyt jo ihan hormonihirviö X)

Ihanaan aikaan siulla la, jouluks sitten uus perheenjäsen kotiin <3 Onks siulla muuten mitään oloja kumpi sielt on tulos? Miulla on ihan tyttöolo vaikka just oon plussannu :) Meilä on 7 ja 4 vuotiaat tytöt entuudestaan.
 
Toivoliini, pidetään peukut pystyssä että pääset tänne!

Sone, tosi kiva jos pääset varhaisultraan kunnan kautta, ainakin helsingissä ja espoossa ei ole juuri mitään mahiksia mihinään ulimääräisiin ultriin. Esikoisen korvatulehduskierteessä sanoi tarkka neuvolassa etä kai teillä on vakuutus jos tarttee putkittaa, on niin pitkät jonot muuten.

Joo, jouluksi kotiin on vaavi tulossa, ostin just huuto.netistä 60 senttisen pienen toppapuvun kun kaikki esikoisen pikkuvaatteet on kesähepeniä. Tyttöolo mulla on, mutta saapi nähdä kumpi tulee. Ehä vaan toivon tyttöä niin paljonkun eka on poika..
 
Heissan :) Tänään tosiaan pärähti se plussa ja vau.fi:n laskettu aika laskurin mukaan LA olis 10.4. eli Sonea kuukauden perässä. Toivottavasti saadaan tänne kohta paljon lisää porukkaa. Ja toivottavasti kaikilla tarrasukkia ym. mukana, itseni mukaan lukien.
 
Jes, hieno juttu! Onks siulla ollu oireita jo leenuliinukka?
Meinasitko alkuraskauden ultraan? Mie kävin viikko sitten ja kaikki oli ok, siel oli pikku kaveri :)

Joo nyt vaan toivotaan paljon plussia ja porukkaa tähän pinoon!!!

Sone 8+2
 
Sone, eipä juuri mitään oireita. Vähän vatsan turvotusta sekä rinnoissa sellasta täyteläisyyden tunnetta. En ollut ajatellut mennä alkuraskauden ultraan. Paljonko sulla kustansi vai pääsitkö ihan ilmaiseksi? Täällä ei neuvolassa ole ultraa, eka ultraus on sitten nt-ultra, ellei sitten mee yksityiselle. Millaisia oireita sulla nyt on?
 
Pääsin lähetteellä taustojen takia, mut olisin varmaan menny yksityiselle jos en olis päässy. (Astma, kilpirauhasen vajaatoiminta ja keskenmenoja) 27e oli toi julkisen, mut yksityiset taitaa vaihdella aika paljon, meinasitko mennä vai jaksatko oottaa nt-ultraa? Hitsi miten piinaavaa, miulla olis kolmen viikon päästä se edessä, toivottavasti meilä molemilla on siel vilkkaat kaverit sit vilkuttelemassa :)

Oireista: Pahoinvointi alkoi etomisella rv5+ ja sen jälkeen äityi todella pahaksi, olen siis ollut kohta 2 viikkoa saikulla kun en kyennyt töissä olemaan. Ma pitäs sit kokeilla miltä se työ maistuu :) Pari päivää on ollku ihan ok, mut välillä iskee hirveet olot, ei enää kuitenkaan 24*7. Aluks paino tippui kun ei kyenny syömään ja nyt on pakko syödä koko ajan tai tulee paha olo, pitäs vähän yrittää rajottaa tai tulee tukavat oltavat kera pläskin sitten myöhemmin :/ ;)
Turvotus on aika järkkyä myös ja kuppikoko on kasvanu aiankin yhdellä, eli siis nahkarukkaset on täyttynyt, jes! ;)

Meinasitteko muuten pitää omana salaisuutena vai aiotteko kertoa läheisille? Me on kerrottu muutamille.
 
Kyllä me taidetaan oottaa sinne nt-ultraan saakka. On niin paljon kaikkia menoja ja mä oon kotihoidontuella, ettei viitsi siihen laittaa rahaa.

Me on kerrottu mun teinitytölle (ja se halus kertoo poikaystävälleen ja annoin luvan) sekä mun äidille. Mun äiti asuu tossa lähellä ja tulee varmaan tota pikkumiestä hoitaan ku käyn äitiysneuvolassa ja auttelee varmaan, jos oon tosi huonovointinen jne. Lisäks me ollaan sen kanssa niin läheisiä, että jos jotain kurjaa sattuis, haluisin kuitenkin sille oloani purkaa. Muille aateltiin kertoo vasta myöhemmin, aikasintaan nt-ultran jälkeen.

Onko sulla muuten tyttö/poika-oloa tai -toivetta? Mulla ei vielä oo mitään oloa ja toivettakaan ei oo. Mulla kun jo yks kumpaakin "lajia" on, niin se on oikeesti aivan sama, kumpi olis tulossa. Kunhan saa nyytin syliin saakka.

Noista oireista... Kauhulla odotan sitä, kun ne tulee. Mulla ei tosiaan raskaudet oo ollu mitään helppoja. Likasta oksensin ekat 4kk joka pv monta kertaa, olin ihan sikaväsynyt ja lopuksi selkäsärkyinen. Pojasta oksensin vaan kerran, mutta kuvottavan huonoa oloa oli kauan, olin tosi tosi turvoksissa lopuksi, närästi ihan hulluna ja samainen selkäsärkykin vaivasi. Rintojen kasvu on ollut oireista ainoa hyvä oire :)
 
Jep, rintojen kasvu on ainoo hyvä oire, näin se on :LOL: JA MASUN ;) <3

Onpas siulla ollut rankat raskaudet, mie pääsin tosi helpolla edellisistä, tää onkin nyt kosto siitä kun on aivan järkkyjä oloja välillä. Mut helpottaa kun eii enää 24*7, jos ei sit tuu takas.. :$ Mut hei, jospa siulla oliskin nyt sit helppo odotus tulossa eihän se pahoinvointi aina välttämättä tule :)

Miulla on ollu tyttötoive kun on jo kaksi noita neitejä, pääsis helpommalla. Mutta nyt on yhtäkkii alkanu poikatoive nostaa päätänsä, jospa tää onkin poika kun raskauskin on ihan erilainen heti alusta. Miullehan on ennustettu lapsiluvuksi 3, joista kaksi tyttöjä ja yksi poika :) Mutta siis oikeastaan ihan sama kumpikin olisi yhtä ihana lahja :)
 
No, onneks jos oli rankat raskaudet, oli ainakin helpot synnytykset :) Ja ihanat tulokset :heart:

Täytyy toivoo, että tää raskaus ois vähän helpompi. Vaikea vaan uskoa, kun ikääkin on taas tullu lisää, niin kropan sietokyky ei ku huononee...

Koska muuten kerrotte teidän lapsille vai ootteko jo kertonu?
 
Mä niin haluaisin liittyä jo tänne! :p Pari haamua testattu, mutta aattelin viikon verran vielä odotella ja jännittää... Oireina on ollu tähän mennessä rintojen herkkyys ja niistä tulee nestettä, etova olo, nälkä, jano, väsymys, semmonen painon tunne mahassa, välillä tosi kylmä, nuha... oireita on siis runsaasti enemmän, mitä edellisissä raskauksissa (2 tyttöä) Toivottavasti voisinki sit piakkoin/ jossain vaiheessa siirtyä tänne...
Mikäli kaikki on niinkuin pitääkin niin laskurin mukaan LA on 18.4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heavymetal: Jee! :) Onnea varovaisesti, hyvät oireet siulla jo on :) Eiköhän se tarkota ihan sitä itteensä! tuu vaan höpöttelee meiän kaa tänne! :)
Siulla onkin sama tilanne kun miulla, kaks tyttöä entuudestaan! Meillä on 7v ja 4v, minkäs ikäset siulla? Eli ikäeroa tulee ihan hyvin ja isommat on jo helpossa iässä. Ite vaan on tullut varmaan pikkasen jo mukavuuden halusemmaks, tuleekohan järkytyksenä taas valvomiset ja väsymys.. huhhuijaa. Molemmat tytöt on valvottanut kolme vuotiaaksi.. Enkä odota tällä kertaa sen helpommalla pääseväni.
:)

Ps. Meinasitko sie alkuraskauden ultraan?
 
Ei olla viel kerrottu, kun ne on niin lörppiä ;) Tai no oikeestaan en uskalla, jos jotain viel sattuu niiin isompi ainakin joutus suremaan ihan turhaan. Sit nt-ultran jälkeen jos kaikki on ok niin eiköhän noille mukeloille sitten voine jo kertoa että äidin masussa on pikkusisko tai veli :) Voi sitä iloa ja riemua, lapset on toivonu jo kauan sisarusta :)
 
Ihanaa Sone että kaikki oli hyvin ultrassa!:heart:

Leenuliinukalle isot onnittelut tätäkin kautta!:heart:
Toivotaan että pääsisit tässä raskaudessa helpommalla.

Ihanaista alkumatkaa teille masunkasvattelijoille ja parasta vointia!=)
Kovasti taas toivon että tänne pääsisin virallisesti:).
 
Undu, mitä kuuluu?

Toivottavasti saatas tänne nyt lisää porukkaa, unikettu, Toivoliini ja kaikki muut kumppanit! :)

Koskas testaat taas, HeavyMetalMama? Suakin tänne jo ootellaan! On vähän vielä hiljainen pino...

Mitäs Sone, sulle kuuluu? Mulle ei mitään ihmeitä. Varasin tänään ekan neuvola-ajan. Se on 28.8. Oireista ei muuta uutta kuin väsymys. Nyt on menossa 4+4, eli ihan alussa ollaan :)
 

Yhteistyössä