Huhtikuun Hurmurit 2013 *Lokakuussa*

HUHTIKUUN HURMURIT * SYYSKUUSSA *



Sai alkunsa tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!



Laskettu aika
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala



27.3.2013

Manzana81 / 31 / 3. / KOS



28.3.2013

Ylläri iltatähti / 42 / 3. / LKS tyttöolo



29.3.2013

Moika / 31 / 2. / ?



30.3.2013

Senna / 35 / 2. / kys



1.4.2013

Sanna-77 / 35 / 4. / PHKS
Viljavainio / 36 / 2. / NKL tyttöolo
Hjannah / 29 / 2. / KOS tyttöolo



2.4.2013

Karen10 / 34 / 1. / OYS



4.4.2013

Neiti Pehmis / 27 / 1. / Tays



5.4.2013

Scrat / 33 / 1. / TYKS
Dominique / 35 / 4. / Tays poikaolo
pikinen / 32 / 5. / OAS tai OYS
Namida / 32 / 1. / ? tyttöolo
MurustenMami / 28 / 3. / K- HKS
Nellu* / 24 / 2 / LKS



6.4.2013

ada-amelia / 22 / 1. / KOS
bigmama2013 / 27 / 5. / KOS



7.4.2013

Suska84 / 28 / 2. / TAYS
Prinsessanäiti / 30 / 3. / SeKS
Pahan Ilman Lintu / 30v / 4. / TYKS
Nitta + masuasukki / ? / 2. / L-PKS tyttö
NaksuP / ? / 2. / ?
Pinkkikissa / 31 / 2. / SeKS



8.4.2013

Rosabella / 29 / 2. / NKL tai OYS



10.4.2013

Whisky Peat / 36 / 3. / Tays
Leenuliinukka / 37 / 3. / Tays



11.4.2013

Naneni / 28 / 2. / KOS tai TYKS poikaolo
jasimi / 28 / 2. / K-SKS poikaolo



12.4.2013

Myymamma / ? / 1. / Tyks



13.4.2013

viuwolf / 26 / 1. / HYS
Sipulisankari / 29 / 2. / TYKS tyttöolo



14.4.2013

Suski90 / 21 / 3. / Oys
mmiilia / 24 / 3. / VKS tyttöolo
Jonna_91 / 21 / 1. / K-SKS
Kaukaa hyvän näkönen / 28 / 4. / K-SKS
Möttöskä / 21 / 1. / ?



15.4.2013

Natte/ 29 / 4. / LS
orpk86 / 26 / 3. / K- PKS poikaolo
Napppi / 25 / 1./ K-SKS



16.4.2013

silkkii / 34 / 5. / SeKS
Pai80 / 32 / 2. / JS



17.4.2013

MizzyMazzu / 34 / 1. / NKL
Nohna76 / 36 / 1. / TYKS
alley / 29 / 2. / LS tyttöolo



18.4.2013

tuplis2 / 37 / 3. / PHKS
Angelika85 / 27 / 1. / SeKS
Annele74 /38v/4./Oys



20.4.2013

Hanne_ / 30 / 1. / ?



21.4.2013

amante/ ? / 2. / ? poikaolo
Meidän Äiti / 30 / 4. / LS



23.4.2013

unikettu / 34 / 4. / ?



24.4.2013

Liinalotta / 34 / 4. / KYS
Ariet / 30 / 3. / ?



25.4.2013

jansku-89 / 23 / 3. / PHKS
Pihlaja79 / 33 / 2. / Ulkomaat
Lilyy / 24 / 1. / NKL
Britney / 24 / 2. / K-SKS
outi.ln / 29 / 3. / LS
House / 31 / 3. / LKS



26.4.2013

Muksutar / 26 / 1. / ehkä JS (muutto edessä)
Hannans / 19 / 1. / TYKS
Minna89 / 23 / 3. / LPKS
Heiverö / 27 / 3. / SeKs



27.4.2013

martsu76 / 36 / 4. / KOS
Tatja / 36 / 1. / TYKS



28.4.2013

Mansikka-Maija / 28 / 2. / MKS
kishuli / 33 / 1. / KOS



29.4.2013

AnPellina / 27 / 2. / OYS
Alexmama / ? / 6. / ?
jessix / 24 / 3. / NKL tyttö



30.4.2013

Mams / 35 / 2. / JS



1.5.2013

Nella_ / 22 / 1. / PKSSK / 1.5



L.A?

NeitiPehmis / 27 / 1. / TAYS
Hedy81 / 31v / 3. / LKS
Esikko77 / 35 / 2. / TAYS
jansku-89 / 23 / 3. / PHKS
Jiip / 27 / 2. / KAKS
Nohna / 36 / 1. / TYKS



Linkki edellisen kuukauden höpinöihin http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2174494-huhtikuun-2013-helmet-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183588-huhtikuun-hurmurit-2013-syyskuussa/

Jos haluat liittyä FB- ryhmään, laita täällä Kaksplus-palstalla nimimerkille Mams yksityisviestillä nimesi ja toive liittyä ko ryhmään.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Surun kohdanneet :'(

Teron
Miima81
Felicia
Alexa
Ompu
USL
alanna
Nelly83
eufemia
Anna333


:hug:

Päivityspyynnöt punaisella, niin erottuvat muusta keskustelusta :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Alley uudesta pinosta :flower:

Jonna, kaikki on ultrassa varmasti hienosti ja näette pikkuisen ihmeenne :heart: Tulethan kertomaan sitten kuulumiset :)

Tosi moni on nyt käynyt nt-ultrassa ja saanut hienoja uutisia. Onnea!!! :heart: :flower:

Täällä ei oikein raskauteen mitään uutta. Torstaiaamuna on eka neuvolalääkäri, sitä tietysti odotan innolla. Toivottavasti siellä ultrattaisiinkin. Meillähän kävi niin, että neuvolan vanhalla ultralaitteella näkyi pieni paljon tarkemmin kuin varsinaisessa nt-ultrassa :)

Luulen tuntevani häivähdyksen omaisia liikeitä tuolla masussa.
Syömistä olen koittanut rajoittaa (välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä) ja käydä lenkkeilemässä aina kun sää sallii.
Nyt on vaan satanut tosi paljon.

Esikoisen kanssa käytiin korvien putkituksessa viime perjantaina. Vaikka on pieni ja rutiininomainen toimenpide, huolehdin sitäkin etukäteen aika paljon, kun siinä kuitenkin nukutetaan. Meillä esikoinen siis 8 kk ikäinen.
Kaikki sujui kuitenkin hienosti :) Aamulla mentiin sairaalaan ja kolmelta päästiin pois.

Tuplarattaista jotkut kirjoittelivat. Meillä pähkäiltiin samaa asiaa.
Viime viikolla sitten päädyttiin hankkimaan Baby Joggerin City Selectit. Mietittiin myös Britaxin B-dualeja ja Phil&Tedsin Navigatoreita. City Selectit oli ominaisuuksiltaan ehkä jotakin noiden kahden muun vaihtoehdon väliltä, ja nyt niihin sai myös turvakaukalon kaupan päälle. Peräkkäin/päällekkäin isuttavat haluttiin. Valinta oli ihan kauhean vaikeaa, kun täydellisiä rattaita ei ole, ja kaikissa rattaissa on myös omat hyvät puolensa. Käytetään nyt jo noita yksöisrattaina esikoisella. Esikoinen ainakin viihtyy loistavasti :) ja muutenkin tuntuvat kyllä näppäriltä, ainakin toistaiseksi.

Eipä tällä kertaa ihmeempiä. Mukavaa lokakuun alkua kaikille! :)

Viljavainio ja Pikkumuru 14+0 *poks*
 
Huomenia! Jonna toivotaan ihania ultrakuvia :heart: Ainahan sitä käyntiä jännittää, kun "varmuudella" saa tietää, onko kaikki hyvin vai jotain vialla. No, eipä tuon jälkeen ainakaan tarvitse enää arvuutella :)

Nyt mun töissä lähes kaikki tietää, katsotaan kuinka nopeasti sana leviää, sillä jokaiselle en erikseen käy kertomassa... Vain niille työkavereille sanoin, joita juttu koskettaa (mun pitää jättää osa työtehtävistä tekemättä kemikaalien vuoksi). Tosin nuo, joille tänään asian "paljastin" olivat sen kyllä jo arvanneet, sen verran tämä maha on kasvanut, eivätkä uskoneet mun, liikuntahullun, lihonnenkaan :D

Eilen kävivät naapurit kahvilla ja heillekin uutiset kerrottiin. Totesi naapurin mies vaan siihen, että olikin katsonut, että onpa emäntä pyöristynyt, ei kuitekaan ulskaltanut kysyä, oliko sille jotain hyvää syytä :LOL:

(.) Pahoinvointi jatkuu, tosin on joko hieman helpottunut, tai sitten olen vain jo tottunut tähän olotilaan. Liikkeitä odottelen kovasti, siinä vierähtääkin äkkiä tunti jos parikin, kun vaan olen hiljaa ja yritän tunnustella :)

Eilen poksuttiin!

Sipulisankari & Narsku 12+1 JEEEEEEE!!!!!!! :p
 
Viljavainio mä kans oon niiden Monkey-rattaiden lisäksi miettinyt noita City Selectejä. Minkä ikäinen teidän esikoinen on? Mahtuuko hyvin istumaan? Mietin vaan, kun kuvissa se istuinosa näyttää aika lyhyeltä. Paljonko maksoitte rattaista? Kattelin vaan, että aika kalliit nekin on, jos ostaa siihen sen toisen istuinosan ja vauvan kopan. Silloin tosin voisin myydä nykyiset yhdistelmät pois, kun noi menis yhdelläkin lapsella. Miten ne muuten mahtaa kulkea esim. loskassa ja lumessa? Täytyy käydä katomassa noita liikkeessä joku päivä.

Tsemppiä kaikille tällä viikolla ultraan menijöille! Odotellaan taas hyviä kuulumisia. =)

Kiitos Alley uudesta pinosta!
 
Ihanaa lokakuuta kaikille!
Mie taas aamuvuorosta kirjottelen!
Ihania ultra-uutisia kuulunut :heart:
Tosiaankin tämä odottavan aika on pitkä, viime viikolla oli se np-ultra, seuraavaan (toiseen) neuvolakäyntiin on kuukausi ja rakenneultraan 2 kuukautta, mie en jaksa oottaa : / Mulla tietää nyt kaikki lähi työkaverit, osastonhoitaja ei :p
Ens viikolle jouduin jo ottamaan vuosittaisen työterveystarkastuksen kun tehen 3-vuorotyötä... eli sielähän se paljastuu työterveyteenkin... noh, ihan sama =)
Eilen oksensin toisen kerran raskauden aikana, 1 kerta ja se oli taas siinä =) Väsymyskin on jo tipotiessään, eilenki heräsin puol 7 ihan itte!!! =)

Kuullaan 13+1
 
Pääsin äsken ultraan neuvoalssa, tuli yllätyksenä.:D vauva oli 2,3cm. Viikkoja ei saatu näkymään, ultraaja oli terkkatäti ja hän vasta opetteli :) minä opetin hälle mistä löytyy se millä mitataan ;) kun ei meinannu sitä löytää :) olen tyytyväinen tuohon mittaan vaikka viikkoja ei näyttäny. Kädet ja jalat näkyi ihanasti...oi joi!
Viikot ois ton mukaan 9+0-9+6. Itse veikkaan tuota 9+6 jotta menis edes vähän sinne milloin ovis oli.9+0 se ei voi olla koska ei oo voinu saada alkua niin myöhään kun ei olla hommailtu ja plussaakin sain jo 9pv oviksesta :)

np-ultraan laittoi lähetteen ja se tulee kotia 2viikon sisällä :)
 
Huh.. Lokakuu jo :D Vastahan sitä plussattiin, eikö :D

Kiitos Alley uudesta pinosta! Näyttäisikin että mun tiedot on tuolla kahteen kertaan. Eli sekä LA? Että oikean LAn kohdalla. LA 5.4 Scrat / 33 / 1. / TYKS

Onnea ultrakuulumisista!!! hienoa, että tulee näin paljon hyviä uutisia! Tsemppiä Jonna, odotellaan täällä kuulumisia :D

(.) Neuvolassa selvitettiin tarkemmin nuo seulonnan riskisuhteet ja meillä oli 1:4900 eli paljon parempi kuin ikäriski. :heart: äänetkin kuuluivat, josta tuli kyllä hyvä mieli. Maha on taas lähes hävinnyt eikä oireitakaan enää paljoa ole niin epäusko hiipii mieleen. Mutta reipas syke vakuutti taas hetkeksi :D

Tarvikkeista meillä ei ole vielä mitään kun on esikoinen kyseessä. Ehkäpä niitä uskaltaisi alkaa pikkuhiljaa katsella. Aikamoinen taloudellinen panostus niihin kyllä tarvitaan. Mulla on ainakin suunnitelmissa käyttä ainakin osittaina kestoja ja olen niihin vähän tutustunut, mutta täysin noviisi vielä sillä saralla (niin kuin kaikessa muussakin :D). Onko teillä kokeneemmilla vinkkejä mitä kannattaisi hommata alkuun?

Mukavaa syksyistä viikkoa!

Scrat ja pähkinä 13+3
 
tattista vaan Alley uudesta pinosta :)

Jonna, tsemppiä ultraan.. meillä jännitetään vielä viikko ja 4 päivää :)

Miima kiva ylläri :) meidän neuvolassa ei moisia yllätyksiä tule kun on ns. sivuneuvola..

ON: karmea olo vaan jatkuu ja tuntuu välillä vään pahenevan, oksu tulee nykyään melkein päivittäin.. ei ole eroa illassa ja aamussa.. ihan yhtä huono olo oli mikä vuorokauden aika tahansa.. nukutuksia olen onneksi nyt saanut. mitään ei oikeestaan tee mieli syödä ja KAIKKI hajut ällöttää, sitten kun ei syö kun porkkanaa tai ananasta niin eipä ne paljon auta :/ yritän silti olla kiukuttelematta kotona pahemmin kun kiristää ihan suottaa tunnelmaa.. yritin valaista miestä että mun oloni on sama kun ois krapula, kesto sellanen.. kai se vähän sitten tajus et tosiaan vetää heikoille :)
esikoisesta ei ollu mitään tällästä, vähän öllötti joskus joku mut muuten ei mitään.. noh, lohduttaudun sillä ajatuksella että kun nyt voin näin huonosti niin tämä raskaus menee sitten normisti loppuun. :)
mutta silti jotenkin varustaudun koko ajan siihen että joudun sairaalaan vuodelepoon, sitten lähden toiseen kaupunkiin makaamaan ja lopulta vauva syntyy keskosena. jos henkisesti alan sitä miettimään jo nyt niin sitten olen vähän valmiimpi jos niin käy. (vai voiko sitä muka olla siihen yhtään sen valmiimpi kuin edellisenkään kerran??! ;) )

"oloista" joku kyseli, mulla ei muuten oikein mitään tiettyä oletusta sukupuolesta ole, mutta täysin erilaiseen alkuraskauteen perustuen veikkaisin poikaa.

kuinka moni muuten meinaa selvittää vauvan sukupuolen?
me ajateltiin että saa pysyä yllätyksenä ihan loppuun saakka :) ostetaa sitten poikien vaatteita jos on poika, ja esikoisen vanhat menee tytölle, ja niitä on PLAJON. mitään en ole raaskinut laittaa eteenpäin..
mä olen jotenkin niin sellainen että tytölle tyttöjen värit ja pojalle poikien värit :D
kun ennen tytön syntymään ostin ns. unisex vaatteita niin en niitä sitten edes käyttäny.. ne oli vaan NIIIIIN pojan värisiä.. siksi siis tulevat vaatehankinnat rajoittuu lähinnä vain valkeisiin :)

kestoilusta mä en jotenki ole niin innostunut, täytyisi enemmän perehtyä asiaan jotta ymmärtäisin miten se homma toimii.. mutta luulen että meille mennään kertseillä :) voin sitten lahjoittaa ä.pakkauksen kestot jollekin niitä enemmän tarvitsevalle.. :D
nyt päikkäreille että jaksaa vähän siivota!! (tai edes pestä pyykkiä)

m-m & hippu 10+5

muoks. kirjoitus virheet yms.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Alley lokakuun pinosta! :)

Niin ne kuukaudet tosiaan vaihtuu. Jouluunkaan ei oo enää pitkä aika, ja joulun aikoihin ollaankin jo hienosti voitonpuolella kaikki :D

Kestoilusta unohdin kommentoida kun kirjoittelin tonne syyskuun pinoon.. Mä kestoilin esikoisen ja kakkosen aikaan aluksi innolla, mutta innostus hiipui aika äkkiä molempien kohdalla, ikävä kyllä :/ Nyt oon miettinyt, että jos ottais tällä kolmannella kerralla oikeasti KUNNOLLA selville kaikki kestoilukonstit ja vinkit, tutustuis oikein kunnolla erilaisiin vaippoihin ja imuihin. Koska tahtoisin kyllä tälläkin kertaa yrittää, ja jospa nyt kolmas kerta toden sanois (niin päin mielummin, että se onnistuis nyt! )

Voi vitalis, kun on veto (taas vaihteeksi) pois, ja laattakin taas eilisen lisäksi lentänyt tänään..

Väsynyt mmiilia ja pikku-Marita 12+1<3
 
Mansikka-maija, mä voin niin samaistua tuohon sun oloosi, ikävää :( Täällä töissä hyvä työkaveri heitti miespuoliselle työkaverille hyvän vertauskuvan tuosta olosta (tällä sain siis jopa miespuolisen henkilön sympatiat puolelleni): "Olo on kuin olisi puoli vuotta kestävä jokapäiväinen kaatokännikrapula, silti pitää käydä normaalisti töissä ja esittää, että olo on mitä mainioin!"

Mulla on täällä varma tyttöfiilis. Jopa erittäin potentiaalinen kummiehdokas on koko ajan sanonut Narskua tyttöseksi :)

Mä en jotenkin ole innostunut tuohon kestoiluun. Ennemmin käytön niitä "hajoavampia ja luontoystävällisempiä" kertiksiä, jotka voi heittää suoraan polttojätteeseen. Meillä pesukone täyttyy jo muutenkin tarpeeksi usein, joten tuntuu jotenkin turhauttavalta pyörittää sitä sitten vielä ekstrakertoja puoliksi tyhjänä vaippojen vuoksi. (Ja tämähän on puoliksi myös omaa laiskuuttani, sillä esikoisen vauva-ajasta opin sen, etten todellakaan tahdo uhrata yhtään omaa aikaani, jos sellaista jossain välissä satun saamaan, pesukoneen tyhjentämiseen) :D
 
Ai niin, edelleen kaipaan vinkkejä: Mistä ostatte äitiysvaatteita??? Todella vähän löytyy mitään tai sitten ovat aivan sikahintaisia! Mukavan näköiset pehmeät mustat housutkin ovat vähintään 80e!!! Aivan sairaita hitoja vaatteista, joita ei kuitenkaan kovin kauaa tule käytettyä....

Esikon kanssa ostin lähinnä H&M:stä, mutta housut kuluivat äkkiä puhki ja paidatkaan eivät enää näytä olevan kovin freesissä kunnossa, eli todella huonoa laatua näyttää olevan :mad:
 
Sipulisankari mä oon löytänyt tosi hyvät ja kestävät äitiyshousut POP:lta. Tais maksaa jotain 60 euroa. Muuten käytän äitiysvaatteina lähinnä pitkiä paitoja ihan normaalilta osastolta. Äitiyshousut on vaan pakollinen hankinta.

Kestoista piti munkin vastata, että meillä ei ole niitä käytetty. Esikoiselle ei edes ajateltu. Kakkoselle olisin halunnut kokeilla. Mies vaan ei innostunut yhtään. Pakko oli hänen mieleipidettään kunnioittaa, koska hän hoitaa meidän taloudessa pyykkihuollon. Ollaan siis ihan kertiksillä menty. Me tehdään sitten muita valintoja jätemäärien pienentämiseksi. Kunnioitan kyllä paljon niitä, jotka monilapsisessa perheessä jaksaa vielä käyttää kestojakin.

Natte ja Tinja 12+0 :heart:
 
Neuvolassa käyty :)

Verenpaine ja pissa oli ok, hemoglobiinia ei tällä kertaa katottu, painoa oli tullu seitsemässä viikossa kilo. Sekin ois saanu jäädä tulematta näin alussa, mutta ihan kohtuullinen kuitenki :) Ja mikä tärkeintä..Siellä pikkuisen sydän jyskytti ~155 lyöntiä:heart:

Lääkärillä kävin samalla sen vihlonnan takia. Ei löytänyt mitään syytä, ei ollut tulehduksen merkkejä ja paikat kiinni ja kiinteät. Ilmeisesti johtuu kohdun kasvusta tms. Ei siis huolta :) Kohtu ulottui jo navan alle!

Äitiysvaatteista
, mitään uusia en ole vielä ostanut. Vanhat housut on vero modasta. Paitoja ostin h&m:ltä. Vielä päälle menee normaalit, vähän löysemmät paidat, mutta tänäänkin ulkona naapuri kysyi, että olenko raskaana, vaikka mulla oli takki päällä. Että ei tätä enää piilotella!

Hjannah&Pallero 14+0!:heart:
 
Hyvää lokakuuta kaikille! Todella ihanaa, että kaikilta tulee hyviä uutisia ultrasta ja sydänäänet kuuluu ja muutenkin kaikki tuntuu olevan hyvin!

ON: oireet ovat hävinneet lähes täysin! Ei turvotusta vatsalla, ei etovaa oloa, kohtu ei tunnu (läskiä kyllä löytyy), sydänääniä ei kuulunut neuvolassa (vkolla 9+2) jne. Mieleen on hiipinyt suuri huoli! Onkohan kaikki kunnossa?? Millään ei jaksaisi odottaa ensi maanantaina olevaa np-ultraa.
Anteeksi pelkkä valitus, mutta olen todella huolissani!:'( !

Hyvää viikon alkua kaikille!

T: Alexa ja muukalainen 10+6
 
Heippa!

Ei uutta taivaan alla... Paha olo ja vetämättömyys riesana edelleen.. Masentaa aika rankasti, kun ei jaksa tehdä yhtään mitään! Kroppakin tuntuu sanovan sopimuksen irti.. Niska-hartiavaivat ja päänsärky vaan yltyy tuosta sohvalla makaamisesta. Uloskaan ei tee mieli mennä, kun joka päivä vaan sataa! :stick:
Uutena vaivana mua on ruvennut ihan hirveesti kutisemaan jokapuolelta, varsinkin nukkumaan mennessä häiritsee ärsyttävästi! Nilkat, pohkeet, reidet, käsivarret ja vatsan alue kutiseee... Argh!

Maha on pullahtanut ulos ihan reippaasti! Omat normi housut ei enää mahdu päälle, joten äitiysvaatteita on ollu vähän pakko hankkia. Oon ostanu parit housut kirppikseltä ja yhet farkut kävin hakemassa H&M:stä. Mä oon tykänny noista henkkamaukan housuista, on just mun malliset... :)

Kestovaipoista on ollut puhetta.. Mulla on kasa vaippaharsoja ja joitain itsetehtyjä väkerryksiä vanhemmilta muksuilta säästössä.. Mitenkään ahkera kestoilija en oo koskaan ollut, mutta ehkä tällä kertaa jaksais yrittää vähän ahkerammin.. Pienellä vauvalla harsotaitos ja villahousuyhdistelmä on todettu hyväksi, mutta sen jälkeisestä ajasta ei ole kokemusta.. :D Vinkkejä siis otetaan vastaan!

Vauvan sukupuoli haluttaisiin kyllä tietää etukäteen, jos vaan hän suostuu sen näyttämään.. :) 3 tyttöä kun on jo, niin kyllähän sitä pikkasen sitä poikaa toivois.. ;)

Perjantaina np-ultra, sitä odotellaan ku kuuta nousevaa! :D

Meidän Äiti ja :heart: 11+1
 
Alexa: mulla oireet katosivat n. 10 viikolla. Siis rintojen aristus ja huono olo. Ajoittain on edelleen, mutta elämä on siltä osin jo voittanut. Eipä itselläkään varmuutta olisi enää, ellen olisi jo kahta kertaa pientä ultrassa nähnyt. Masu on kyllä kasvanut, mutta sehän kasvoi tm-raskaudessakin. Tsemiä!!
 
Alleylle kiitos uudesta pinosta! :)

Jonna: Miten ultrassa meni??

suski: Onnea!

Mekin (tai siis minä, ukkoa ei todellakaan paljoa asia kiinnosta :D) ollaan tuplarattaita mietitty jo. Ikäeroa tulee aika tasan 2vuotta eli tulevat tarpeeseen. Kuitenkin esikoinen
kävelee jo tosi reippaasti ja en usko, että niille ihan hirveästi tulee ns. lenkkikäyttöä, kun tarkoitus on pitää esikoinen kotona pitkään ja autolla pääosin kuljetaan. Koiria lenkittäessä tietysti joskus tulee otettua molemmat muksut mukaan, mutta kun mies tekee kotona töitä, niin harvoin joudun olemaan/lähtemään liikenteeseen molempien kanssa ihan yksinäni. Eli varmaan hommataan peräkkäin istuttavat, jotkut P&T:t tai muut. Ne istuimet kuitenkin saa moneen eri asentoon ja kun sisaristuinta ei sitten enää tarvitse, niin käyvät yhdelle perusrattaina. Hinta vaan hirvittää, mutta kai noista nykyisistä yhdistelmistä pari sataa saa takaisin, kun ne laittaa eteenpäin.

Scrat ja mmiilia: Mulla on kestoista kokemusta vain yhdeltä lapselta. Vauvana käytin enemmän ja vähemmän menestyksekkäästi niitä ImseVimsen vaippakuoria + flanellette- sisävaippoja ja ne oli kyllä ihan hyviä. Ei tarvinnut aina pissavaipan vaihdon yhteydessä laittaa molempia pyykkiin, sisävaippa vaan ja kuorivaippa meni hyvin 3-4 sisävaipalla. Lisäksi kokeilin Kushies- all- in -one-vaippoja, joita tuli ä-pakkauksessa,ne oli myös tosi hyviä ja niitä meillä on käytössä tuolla hoikkeliinilla (10,5kg) vieläkin, imukyky alkaa vaan olemaan liian pieni pissamäärään verrattuna. Noissa AIO:ssa (Kushies) on vaan se huono puoli, että pitää aina pestä koko vaippa ja sen kuivuminen kestää tuplasti kauemmin kuin tuollaisen flanelli- sisävaipan. Mutta toisaalta niitä ei tarvitse mitenkään viikata eikä laittaa valmiiksi, sen kun heittää päälle niinkuin ihan kertisvaipankin (yleisesti ottaen miesten mielestä paras ominaisuus, kun ei tarvitse näprätä ja hifistellä :D) :) Eli hyvät ja huonot puolet. Ei mulla kyllä noiden IV:jen (ImseVimsejen) viikkaamiseenkaan kauaa mennyt, kun sen homman oppi, mutta kyllähän se lisätyötä aina on. Nykyään meillä on pääosin FuzziBunzin yhdenkoon taskuvaippoja ja niihin kuuluvia kahden kokoisia mikrokuituimuja + erilaisia hamppubambu- imuja. Mikrokuituiset imevät pissat nopeasti ja pitävät pinnan kuivana ja bambuhamput taas imevät hitaammin, mutta imukyky on valtava. Näistä sitten kokoan eripaksuisia vaippoja. Noi taskuvaipat on tosi helppoja käyttää, jos on sopivia imuja, imut vaan taskuun ja vaippa päälle ja pesuun mennessä imut pois taskusta ja koneeseen. Kestovaippailusta voi tehdä tosi hankalaa, jos haluaa, mutta mä oon ajatellut päästä vähän helpommalla samalla kuitenkin luontoa ja rahaa säästäen :) Huuto.net, tori.fi ja muut nettikirpparit on pullollaan kaikenlaisia käytettyjä kestovaippoja eli missään nimessä en suosittele ostamaan vaippoja uutena vaan hommaamaan ensin muutamia erilaisia vaippayhdistelmiä ja kokeilemaan, että mikä sopii juuri teidän tarpeisiin ja passaa vauvan kroppaan :) Meilläkin noi taskuvaipat falskasi alkuun reisistä, kun ei ollut pojalla maitomakkaroista tietoakaan, vaikka Fuzzeissa (noissa yhdenkoon, ei muissa, sen takia onkin yhdenkoon, kun menee vastasyntyneestä taaperoon asti) on nimenomaan äärimmäisen hyvä ominaisuus se, että reisi- ja vyötärökumppareita saa säädettyä lapsen kasvun mukaan. Missään muissa vaipoissa en tiedä olevan sitä mahdollisuutta.

Puuh, tulihan taas kestojen puolustuspuhe, anteeksi kaikille palstatilan viemisestä ja paasauksesta! :D

Miima: Aivan älyttömän ihana uutinen, mä olen monta kertaa miettinytkin, että mitä sulle kuuluu ja ootko päässyt tarkistukseen :) Nyt olet nähnyt pienen ja kaikki on hyvin :heart:

Mulla ei ole äitiysvaatteita vielä käytössä ollenkaan, esikoista odottaessa taisin ostaa yhdet mamma-verkkarit ja pari imetys-T- paitaa H&M:ltä. Muuten oon mennyt ihan verkkareilla/tuulihousuilla, joskus oikein ulos lähtiessä laitan normifarkut, mutta ne kyllä alkaa pikkuhiljaa kiristää mahan kohdalta, etenkin jos istuu pitkään, niin painaa. T- paidat on ihan normeja kans vielä, päällä on fleecetakki tai muu villapaita. Eli normivaatteilla meen niin kauan, kun ne mahtuu. En viitsi ihan hirveästi satsata rahaa uusiin vaatteisiin, kun epäilen, että tästäkään raskaudesta ei ihan hirveästi kiloja tule ja ne myös lähtee tosi helposti pois imetyksen myötä, niin turhaan ei mee rahaa vaatteisiin, jotka jää kaappiin lojumaan. Yhdet mustat ä-housut ostin FB:n kirppikseltä.
 
Heipsan kaikille taas! Oli tosi tarkka kuva Suskilla vauvasta! Meillä ihan epätarkkoja, mutta ne ei siis olleetkaan 3d-kuvia, eikä sellaisia meidän neuvolan kautta saakaan. :(

Puristaako muilla jo housutvatsaa? Mulla tänään pyörälenkillä tosi ikävästi painoi housut. Ja samalla kun pyörän penkki on liian matalalla, niin reidet jo osui koko ajan alavatsaan. Sitten kun kumarruin laittamaan esikoista pinnasänkyyn, niin se sängyn reuna osui ja upposi ikävästi vatsaan!! Nyt on sitten ollut jo monta tuntia ikävän tuntuinen alamaha. Maalaisjärjellä tiedän ettei tuosta mitään haittaa ole, että vaan ärtyi puristuksesta mutta heti sitä alkaa omassa päässään miettimään kaikkea mahdollista. :D Pitää vaan hankkia löysempiä vaatteita ja nostaa pyörän penkkiä. :)

Tuplarattaita meillekin pitäisi jo alkaa katselemaan, mutta ei vaan ole mitään hajua että millaiset. Mielenkiinnolla luenkin teidän suosituksia!

En tällä erää osaa oikein muuta kirjoittaa. Tsemppiä jatkoon kaikille ja palaillaan! ;)
NaksuP 13+2.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä