Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**









Päivitys pyynnöt punaisella tai erilleen muusta tekstistä, kiitos:)


LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA
1.6
Kesähaave /33/2
Rocstone / 32 /2/K-HKS
hunajapuu~~25/1/LPKS
murkku/24/HYS/1
Hattiainen/27/2/PHKS

2.6
Birre86 /25/2/LS
KatsuAmsku--35- neljäs- TYKS


3.6
ToinenToiveissa /35/2/NKL
Kirsikkabanaani/29/1/NKL
Marigal / 34 /4/OYS

4.6
Naene/29/1/NKL
Aamukaste77/35/3/TAYS

5.6
Kuumeileva äippäx3 /30/4/HYS

6.6
rakkauslapsi/4/SeKS

7.6
alkusyksy /22
Caitlyn/22/1/OAS

8.6
nelHM /3/4/KYS
ellamariella/23/3/TAYS
muffi /28/2/SeKS
haavevauva/26/1/TAYS
Kesävauvva/2/SeKS

9.6
Mikaela /36/2/K-SKS
ninni87/24/2/kotona?

10.6
Emppuli83/29/1
hiirunhenkäys/30/2


11.6
Sugarmama/24/1/TAYS
Hellioz/23/1./OYS


12.6
LittleOne/28/1/OYS
Ruska79/33/1/KOS
Hööpi/ 1/ PS
Tindis81/31/3/OYS
Oliivipuunoksa/28/1

13.6
Kotiäiti-88/24/3/KAKS
safu89/23/2/PHKS
*Elba*/26/1



14.6
Neminka/ 30/2/KOS

15.6

16.6

17.6
Pele/33/3/TYKS
häpimama/28/4/KOKS
Annintähti/ 32/3/KOS

18.6
MiiJane76 / 36 / 4/ Jorvi
Vanilla Tea/31/1/VKS

19.6
evamaria82/30/4/jorvi
iwi/20/1/ PHKS
tillukas/32/3/

20.6
Terese/33/2/KHKS

21.6
Sanuk/31/3/NKL
Vaelimerkki/22/2/K-SKS

22.6
zipuli/34/2/L-PKS

23.6

24.6
Kenguruemo/33/2/HUS
aronoele/2/Oys

25.6
wilma79/33/2
emiliainen/18/3/SeKS
Piimis/24/1./SATKS
Onnellinen<3/25/1/Oys
amialia07/3/TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS

26.6
marme/26/2/MKS
soosoo/34/7

27.6

28.6

29.6
maja12/27/3


30.6

1.7
tiikkonen/25/2



LA ?

Mustikkasuu/ 37/2/PS
Babyfever/26v/1/KOKS
Sheldon/25/1/SEKS
Minix/26/2./LKS
Kärhö





Menetyksen kohdanneet:hug:
susupala
seinisipe
Naapurun tyttö
rakkaudesta äiti










SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala













AIKAISEMMAT HÖPINÄT:heart:
:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2192831-kesakuun-kullannuput/


 
Viimeksi muokattu:
Hei:) Ajattelin nyt laittaa toisenkin pinon pystyyn, kun on helpompi muokata listaa kun se on aina tuossa samassa kohtaa:D

Kommentoida voi:D Mitä lisää mitä pois jne...
Laittakaan tietoja lisää mitä haluatte näkyvän:) Kaikkiahan ei oo pakko laittaa jos ei halua:D

Muokkailen tätä listaa vähän paremmaks kun viellä vähän opiskelen:D Niin ja antekee anteeks..en oo aikasemmin tehnyt tätä...eli mielellään otan kommentteja vastaan:p
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Muffi päivityksistä ja listan luomisesta :flower:

Minulle voi lisätä tietohin että ikää 33 vuotta ja kesäkuussa odotetaan perheeseen toista lapsukaista.

Tänään on hiipinyt puseroon tosi kova pelko keskenmenosta. Erehdyin lueskelemaan toukokuun ketjua ja siellä moni oli kohdannut keskenmenon. Voih, kumpa aika kuluisi nopeasti ja päästäisiin pian sinne turvallisille viikoille. Vai voiko sitä missään vaiheessa alkaa täysin nauttia tästä olotilasta kun aina joku pieni pelko taka-alalla.

ToinenToiveissa mainitsi kiukkuisuuden ja väsymyksen mutta samalla unettomuuden oireikseen. Täällä on nuo samat. Ihan itsekin yllättyy miten lyhyet hermot sitä on viime aikoina ollut ja kiukustuu ihan pikkuasiosta. Väsymystä on vähän, ei mitenkään hurjasti ja toisaalta yöllä ei saa nukuttua.

Kauniita unia kaikille kesäkuun kullannupuille.
 
Kiitos muffille pinon luomisesta ja älä ota mitään stressiä pinon hoidosta!

Mulle voi päivittää ikä 32 ja K-HKS.

Mulla on pitkä kierto ja oviksenkin tikutin, joten tiedän, että tuo menkoista laskettu 1.6. on varmaan oikeasti viikkoa liian aikaisin. Mutta sillä mennään ja katsotaan muuttuuko ultrassa. Olen menossa alkuraskauden ultraan varmaan kasiviikon paikkeilla.

Esikoisesta mulla oli jo plussatestin aikaan tosi arat ja turvonneet rinnat ja pian sen jälkeen alkoi n. 7 viikkoa kestänyt järkky pahoinvointi. Nyt on niin oireeton olo, että ihan pelottaa. Väsyttää ja pissattaa vähän normaalia enemmän ja mahallaan maatessa alavatsalla tuntuu painetta. Mutta tosi aikaistahan tämä nyt on ja oireita varmaan ehtii tuleen ihan riittämiin tässä seuraavan 8 kuukauden aikana :D
 
Kuumeileva äippäx3 Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan:wave:

Kesähaave Mä vähän luulen ,että aina sitä jännittää jotain:) Minäkin taisin juurikin samaan ketjuun eksyä:eek: Muistan tuosta esikoisesta ,että eka pelkäsin>onko siellä ketään sitten kun sai varmistuksen ,että joku on sen jälkeen pelkäsin,että jos mun tuurilla se meneekin kesken +12 rv sitten kun liikket alkas tuntuu niitä oli joka liika tai liian vähän:D Loppuajasta varsinkin kun tila pieneni masuasukilla ja liikkeitä oli vähän pelko oli suuri. Mutta kaikkista kauhein pelko oli mulla sen synnytyksen jälkeen, että miten mä saan pidettyä tuon nyytin hengissä ja hengittääkö se ja onko se nyt hyvin sängyssä jne.(kesti sen ekan kuukauden) onneks sitten rauhottu oma mieli:) Niin kuin neuvolatäti sano ekalla kerralla neuvola reisulla"tästä se murehtimen lapsesta alkaa":D Oli niin totta:D Nyt kun tuo mini tuli juuri vuoden ja on viellä semmonen tohelokompura...saa olla joka puolen päätä silmiä,että mitää ei sattuis:)

Ei auta kun toivoa ,että tähän kuuhun on tarjolla paljon tarrasukkia ja vauvaliima:D

rocstone Mä vähän kans luulen samoin:D
Oon tässä värkännyt ,että pitäiskö hommata se dopleri..helpottaisko se vai lisäiskö se stersiä:D Onko jollain kokemusta?
 
Voi ihanaa kun olikin tullut jo paljon kesäkuisia odottajia=) onnittelut kaikille plussasta ja toivotaan että kaikki menee ihan jokaisella hyvin!

Täällä oireina aika kovaa väsymystä ja huonoa oloa sen verran että joutuu syödä aika tiheään jos haluaa pitää sen kurissa.Sitten on jonkin verran turvotusta mahassa ja hirveen äkkiä tulee ähky olo kun syö,jota ei kyllä yleensä tapahdu.Oisko tuo turvotus vähän siitäkin kun nyt syön tiheämpään kuin normaalisti.

Pissalla pitää käydä jopa yölläkin jos esim lapset herättää.Ite en pissahätään herää,mutta jos 4v kömpii viereen niin en pysty jatkaan unia ennen vessakäyntiä,ku on kuitenkin sen verran kova pissahätä että häiritsee uneen pääsemistä =)

Todelliselle tämä raskaus ei tunnu vieläkään vaikka oonkin kokoajan hirmuisen kiitollinen että saan kokea vielä tämän kaiken(raskauden ja kaikki ihanat iät)vielä tämän viimeisen vauvamme kanssa.Eli tavallaan uskon että saamme kesällä vauvan ,mutta todellisemmalta se tuntuu varmaan sitten kun kuulee sydänäänet tai näkee sykkeen ultrassa.

Mutta nyt nukkumaan kun silmät ei pysy kohta enään auki.

Kiitokset muffille päivityksistä!! Mulle vois laittaa sairaalaksi oyssin=) kiitokset

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart:
 
Onnea uusille plussaneille =)!!! Niin ja noihin alkupääivityksiin: ikä 30 ja KYS

Oireilua on mullakin ihan jonniinverran ottaen huomioon että ihan alkumetreillä vasta. Rinnat mulla on niin kipeät, että sattuu kaikki lähes. Kupilla varmaa jo turvonneetkin :whistle:. Mahaa turvottaa ja minäkin jouduin löysäämään housunkaulusta, en ole yhdessäkään raskaudessa sietänyt mitään puristusta tai painetta masulle. Etova olokin on, ei oikein tee mieli syödä. JOs syö mausteista, eli siis jotain hyvää ruokaa, käy oksettamaan :(. Niinpä meen salaatilla ja kaurapuurolla toistaseks.. kaikki raikas parempi. Pissattaa useasti.. öö.. viime yönä tuli pohkeeseen iso verenpurkauma : /. Suonikohjuja on ed. raskauksista muistona, että ei varmaa kauheen nätit kintut tätä menoa mulla jatkossa tule olemaan. Mahassa jatkuvasti jotain tunnetta; vihloo, juilii, painaa, ihan koko ajan. Pieni rakentaa pesää siellä :heart:. Ja väsyttää, lämmöt lähes 37 C, mikä mulle jo kuumetta, joten kylmä koko ajan.

Kiva kun saa tänne purkautua näistä, pakko säästellä tuota isäntää :D ja kun muillekkaan ei vielä voi, kun salassa pysyy, niin kauan kun näkyy ;)
 
Mulle voi laittaa iäksi 35 ja 2. lapsi. Sairaalaksi sanoisin NKL:n, mutta saa nähdä miten remontti siellä alkaa. Kiitos päivityksestä!

Kesähaave, aika lailla yksi yhteen on meillä oireilut. Tänään on ollut enemmän vatsatuntemuksia ja nälkäkin. Plus hengästyttää ylämäkien kävely - tuntuu äärimmäisen huvittavalta puuskuttaa kadulla; kyllähän sen ymmärtää, kun vatsa on kuin rantapallon nielleellä mutta ei oikein tässä vaiheessa.

Päivällä alati läsnä ollut väsymys katosi jonnekin. Menen etsimään.
 
Voihan...katosi viesti bittiavaruuteen...

Eli uusi yritys

Onnittelut uusille plussanneille! Itselle voisi iäski päivittää 25, synnäriksi Lohjan sairaalan, lapsi on toinen ja laskettuaika mahdollisesti 2.6. Eli nyt mentäisiin viikoilla 5+1. Varhaisultra saa sitten tarkentaa tuon pitkien kiertojen vuoksi.

Toinentoiveissa: meillä ilmeisesti esikoiset syntyneet samoihin aikoihin, mulla siis syntyi poika 5.11.2010?

Oireista: oireita on vähän, eikä varmuutta mikä oikeaa oiretta ja mikä kuviteltua. Väsynyt olen, mutta vaikea toisaalta saada unta ja heräilen. Tumma kahvi ei enää uppoa vaan pitää maitoa lisätä. Etovaa oloa on milloin sattuu ja usein heti ruokailun jälkeen tai jos ei ole muistanut juoda. Selkein varmaan on tuo rintojen kipeytymienn samalla tavalla kuin edellis rakaudessa. Viimeksi mulla alko oireet oikeasti kutos viikosta eteenpäin, joten ei siis kannata vielä stressailla jos ei kauheesti oireita ole. Ja minä en oksentanut kertaakaan eli vähillä oireilla meni muutenkin. PAhin varmaan oli väsmyksen määrä 7-12 viikoilla.
 
Täällä ollaan! :)
Ikää minulla 22v, enkä tiedä vielä mikä on synnytyssairaalani.

Mulla on oireina alavatsan "juiliminen" ja jotenkin myös tuntuu, että on hirveesti ilmaa mahassa, en tiedä onko tuo raskaus oire vai mikä? Kaksi päivää tuntunut ilmaa mahassa... Kertokaapas te, jos osaatte sanoa?
Mulla on rinnat arkoina, esimerkiksi yöllä kun käännyin kyljelleni niin heräsin siihen, että oli pakko vaihtaa heti asentoa, kun kyljellään rintaan sattuu.. Toinen rinta on mulla kipeämpi kuin toinen...

Kukaan muu ei tästä vielä tiedä, paitsi minä ja kihlattuni - oikeastaan tosi jännää edes kertoa muille, koska tämä tulee totaalisena yllätyksenä kaikille. Veikkaan, että joitakin saattaa ihan järkyttää tämä uutinen... (Opiskeluja mulla jäljellä periaattessa enää melko vähän, ei olla tunnettu kihlattuni kanssa sellaista aikaa, mitä muut ehkä tuntevat ennen kuin tulevat raskaaksi jne...)

Mutta siis lapsi on toivottu ja jotenkin olen nuoresta iästäni huolimatta jo monta vuotta ajatellut, että äitiys on mulle elämäni suurimpia asioita. Ja olen mä vauvakuumettakin kokenut ;)

Ainiin, ja eilen teki ihan kamalasti mieli suolakurkkua! Sellaista kaupasta saatavaa kokonaista, mikä on siinä liemessä.. :) Enpä viitsinyt lähteä kauppaan, joten kaprikset korvasi suolakurkun nälkää.
 
Heipsis!!

Mulla on kanssa tosi epätodellinen tunne tän raskauden suhteen..
olin aatellu et menee muutama kuukaus ennen kuin tärppää,mut toisin kävi..
en kyllä valita..IHANAA!!!

Väsyttää,pissattaa koko ajan(etenkin illasta),ruokahalu on aika nollissa,turvottaa,rinnat on niiiin kipeet ja turvoksissa kun voi vaan olla,närästelee,ja alavatsaa vihloo kun nopeesti nousee istumasta,pää vähän sellanen pöhnänen.. siinä taas (.) kerrakseen..(siis omaa napaa)..

Onnittelut kaikille plussanneille..jännää aikaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Käytin tänään poikaa 2v neuvolassa ja siellä varattiin mulle eka äitiysneuvola aika kuukauden päähän rv.9 Neuvolantädillä sillon myös ultra käytössä niin meinasi että varmaan jo nähdäänkin alkio,ihanaa sitä toivoinkin :) Pitkä aika vaan odottaa kuukausi tuota ekaa neuvolaa,mutta onneksi nämä neljä rakasta lapsukaista pitää minut kiireisenä niin ei voi koko aikaa stressata keskenmenoa ynnä muuta.Vaikka oireita on niin luulen että vasta ekan neuvolan jälkeen alan uskoa että todella olen raskaana,jos siis siellä näkyy syke.

oireita on huonon olon lisäksi viluisuus(lämpö on koholla),pissattaa useammin,tunteet on herkässä,nään hulluja unia,maha tuntemukset..niitä onkin paljon,vihlaisuja,nipistyksiä,ilmaa mahassa ja turvotusta ja väsyttää varsinkin iltaisin kauheesti.hengästyttää minulla myöskin (niinku jollain muullakin)ylämäissä jos on tuplakärryt mukana ja lykin niitä ja nyt on ollut myös heikotusta/pyörryttävää oloa joka vähän huolettaa kun kolmatta lasta oottaessa olen pyörtynyt yhden liikkeen lattialle ja heikotusta oli myös neljättä oottaessa jolloin aika monella kauppareissulla jouduin kaupan eteisen penkille istumaan hetkeksi pyörryttävän ja heikon olon tullessa.Nytkin koitan syödä tiheään pieniä annoksia ettei heikko olo pääse pahaksi.

Oon kyllä niin kiitollinen tästä vauvasta ja siitä että saan kokea vielä kerran tämän kaiken :) Kesällä sitä pitäsi sitten hoidella omaa pikku nyyttiä jos kaikki menee hyvin.

Laskettu muuten pysyi neuvolankin mukaan samana,eli 5.6

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi rv.4+6
 
Uskomattoman ihanaa siirtyä tuolta kuumeilijoiden puolelta tänne!!

Eli terve kaikille teille "kohtalotovereille" :wave:

12.6/LittleOne/28/1/OYS

Esikoisen odotus alkaa siis tästä. Puolen vuoden yrityksen jälkeen :heart:

Koko ajatus raskaana olemisesta tuntuu niin epätodelliselta...
Kuitenkin haluan nauttia jokaisesta hetkestä ja päivästä ilman keskenmenon pelkoa rinnassa. Eli sillä asenteella mennään, että raskaana, kunnes toisin todistetaan ;)

Varotuksen sanana, että yrityksen aikana minusta kuoriutui jonkin sortin keskustelupalsta-addikti :p Viihdykettä työpäiviin :whistle:
 
Moikka, mulla on nyt vähän huolestunut olo.. Oireita on: järkky vilu ja lämpö oli illalla 36,9 (joka on mulle normaalisti lähes kuumetta), pissattaa normaalia enemmän, iltaisin vatsaa turvottaa ja väsymys. Meen jo puoli kymmeneltä joka päivä nukkuun, mutta aamuisin olen kyllä ihan pirteä.

Mutta siis huoli tulee siitä, että rinnoissa ei tunnu mitään ja pahoinvointia ei ole ollut minkäänlaista, ei mitään etomisia edes. Esikoisesta alkoi heti kova rintojen turvotus ja arkuus ja pahoinvointi, en voinut edes mahallaan nukkua plussan jälkeen, kun rinnat oli koko raskausajan niin kipeet. Nyt kun näitä oireita ei ole, niin heti ajattelen, että jotain on pielessä. Kyllä mä oon kuullu, että raskausoireet voi olla eri raskauksissa ihan erilaiset, mutta en silti voi olla ajattelematta tätä. Varhaisultraan meen n. kolmen viikon päästä.

Kai tässä vaan pitäis nauttia hyvästä olosta ja ruuan maistumisesta. Tilanne voi muuttua, koska tahansa..:)

Muoks* Tervetuloa LittleOne! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Oireista

Täällä aika perusoireita. Lämmöt 36,9 aamusin (eli yli asteen koholla normaalista). Valkovuotoa todella paljon.

Ainut mikä ihmettää on tuo pahoinvointi. Oon aina aatellu, että raskauspahoinvointi meinaa semmosta, että esim joku haju tai maku saa yökkäysreaktion aikaan tai että on vaan sellanen olo että mikään ei maistu.
No mulla viimesenä kolmena päivänä nuo pahoinvointi kohtaukset, jotka on tullu lähinnä aamulla on ollu yhtä kun hetkellinen megakrapulaolo :confused: Tänäänkin aamulla polvillaan vessanpöntön eessä 5 minuuttia oksetti, tärisytti, hikoilutti ja pyörytti. 5 minsan jälkeen ei mitään :confused: Oon vissiin siis luullu väärin millasta tuo pahoinvointi on?

Nyt sit vaan pitää toivoa, että ei tommosta heikkohetkeä ilmaannu kesken työpäivän :eek:
 
LittleOne Mä oon aina kuvaillu mun pahoinvointia esikoisesta "kahden kuukauden krapulaksi". Se oli juurikin tuollaista kuin kuvailit. Yksi tosi yököttävä juttu mulle oli hampaiden pesu. Kun pesin, huuhtelin suun ja sen jälkeen mahaan meni sitä fluorin makuista sylkeä niin aina käänsi mahaa ja sain nieleskellä pari minuuttia ihan olan takaa, että menee ohi tuskan hiki otsalla.
 
Mulla kanssa oireet erillaiset kuin aiemmissa raskauksissa..
Väsyttää,rinnat turvoksissa ja kipeet,mahaa juilii,välillä närästää..mutta kun pahoinvointi puuttuu,eikä mikään haju tee pahaa..
Ystäväni sanoi "ole onnellinen jos ei okseta",mutta kun mietin kanssa sitä että onko kaikki ok.

Onko antaa vinkkejä:Elikkä siis,tupakanpolton lopetin plussattuani,nyt aineenvaihdunta aivan seis,turvottaa ja tosi kurja olo kun ei vatsa toimi.
Isolla hädällä käynyt viimeksi sunnuntaina..
Normaalisti vatsa on toiminut joka aamu(kahvin ja tupakin jälkeen)
 
Pahoinvoinnista
kaikki raskaudet todella on erilaisia.Mulla oli esikoisesta melkeen sairaalahoitoa vaativaa pahoinvointia.alko ihan alussa ja ihan jokapäiväinen oksentelu kesti viidennelle kuulle.Oksensin hajuista ja ihan melkeen mistä vaan.Oli kyllä tosi rankkaa kun sillon olin perhepäivähoitajana ja oli neljä pientä hoidettavaa.Puistoreissultakin tultiin monet kerrat vauhilla takasin ja kun olin saanut lapset siään ryntäsin vessaan oksentamaan.Ruuan tekokin aiheutti oksentelua ja yhdessä välissä mies valmisti kaikki ruuat ja minä olin kauempana etten ois haistanut ruuan hajua ennen ruokailua ja alottanut oksentelua jo silloin.Ruuan söinkin sitten selällään maaten sohvalla:LOL: jolloin ruoka ei noussut niin nopeaa ylös.Tuo pahoinvointi oli ympäri vuorokautista,eli yölläkin herätessä oksetti.Olin aika monta kertaa saikulla ja loppuraskaudesta ison mahan kanssa hoitolapsille talvivaatteita pukiessa oksentelu alkoi taas jolloin jäin loppuajaksi saikulle.Mää oon kans verrannut tuota mun pahoinvointia monen kuukauden ympärivuorokautiseen krapulaan ja väliin olin niin heikossa kunnossa että oli sellanen tärinä olo päällä,ku mikään ei pysynyt sisällä.

Toisen tytön odotusaikana oksentelin myös paljon,mutta en sentään ihan kaikkea mitä suuhuni pistin.

Poikien raskaudet on sitten mennyt nuihin verrattuna huippu hyvin pahoinvoinnin suhteen.Oksentelut jäi muutamiin kertoihin ja vaikka ällöttävvä oloa oli,niin oksennukset sai hyvin pidäteltyä,toisin kuin tyttöjä oottaessa.

Sen takia oonkin nytkin vähän ounastellut oireiden perusteella että voisiko tämäkin vauva olla poika kun ei oo oksentelut alkaneet,tai sitten mun kroppa on vaan niin tottunut näihin raskauksiin ettei kovaa pahoinvointia enään tule.Muuten oon epäillyt tyttöä,mutta vielä ei vahvaa tunnetta vauvan sukupuolesta ole tullut.Yleensä se on tullut mulla vähän ennen ekaa ultraa tai sen aikoihin ja oikein oon aina "arvannut" sukupuolen.

Mullakin on välillä huolettanut onko kaikki hyvin kun en oksentele,mutta tänä aamuna olikin niin paha olo että ihan yökkäilin.Tuli sellanen olo että kaikki taitaakin olla ihan hyvin.Pysys nyt vaan nuo oireet ettei ala pelottaan niiden uupuminen.

Eilen illalla olin niin poikki etten jaksanut syödä kuin vähän viinirypäleitä vaikka oli nälkä ja sitten aamulla heräsin nälkäsenä,niin luulen että tuo pahempi olo johtui siitä.Hyvin oon saanut huonon olon pidettyä kurissa,syömällä tiheään.

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart:
 
Ilmottaudunpa minäkin mukaan :) Eli plussattu viime perjantaina, LA 8.6 jos vaan mukana kyydissäsy pysyy. :)
Kaksi lasta ennestään, ikää 23. Synnytyssairaala TAYS.
Oireina on huimausta ja huonoa oloa, entisistä oon oksentanut ensimmäiset 20 raskausviikkoa, jospa tästä tulisi sen osalta helpompi. Ja kauhea väsymys!
Joka raskaudesta oon liittyny näihin ketjuihin mutta laiskasti seurannut/kirjoitellut, jospa kolmas kerta nyt toden sanois!!=)

ellamariella rv 4+4
 
Ihanaa, kun uusia odottajia alkaa tulla pikkuhiljaa lisää. Tervetuloa.

Muffi kyselit doplerista. Täällä myös ajoittain asia käynyt mielessä, esikoisessa kun sellaista ei ollut. Toisaalta oli aina jännittävää mennä neuvolaan tirauttamaan muutama kyynel kun kuuli vauvan sydämenlyönnit. Toisaalta taas olisi ihana aina tarkastaa onko kaikki hyvin, kun alkaa epäilyttämään. Uskon kuitenkin, että en sitä tule hankkimaan mutta mielihän saattaa vielä muuttua.

LittleOne, pahoinvointikohtauksesi kuulostavat kyllä tosi tutuilta, vaikka itse en taida yhtä voimakkaista kohtauksista kärsiä. Huonovointisuus aallot on nyt keskittyny aamuun (klo 8-9). Lämmöt on kokoajan yli 37, aamulla jopa 37,5. Mitenkään erityisemmin ei päivällä palella, mutta illalla käperryn kyllä aina kahden peiton sisään tärisemään.

Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soitella ja ajattelin odottaa siihen alkuraskauden ultraan. Soittelen aikaa sitten ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa.

Kesähaave
 
Täällä myös ilmoittaudutaan.. Tänään plussattu ja esikoista siis odotellaan.. Lasta on toivottu, mutta silti edelleen pieni shokki on tämä juttu ja samalla myös maailman ihanin asia :heart:
Oireina ollut vatsan kipuilua ja juilimista, lämpöä, etovaa oloa ja rinnat ovat hieman arat.

Onnea kovasti muillekin ja toivotaan että kaikki menee hyvin!

7.6./Caitlyn/22/1/OAS
 
heippa kaikki.
pakko se nyt oli rekisteröityä tänne itsekin kun jo jonkun aikaa olen vain seuraillut ja lueskellut.
viimeviikolla tein testin ja viivathan ne siellä. kolmannesta kierrosta tärppäsi. neuvolaan en ole vielä ehtinyt soitella, mutta itse olen netin laskureilla laskeskellu lasketuksi ajaksi 1.6. nyt ollaan menossa 5+4. ensimäinen lapsi tulossa. jännittää hurjasti. ihanaa ja huisia! hymy on herkässä :)
oireina tähän mennessä lähinnä ruokahaluttomuutta ja vatsan pistelyä.

1.6/hunajapuu/25/LPKS
 
Tervetuloa uudet =)

Mulla paljon samoja oireita kunt eillä muilla. Mahatuntemukset vahvimpia, kyllä vihloo ja jomottaa vaikka mitenkä! Välillä tuntuu kuin supistas. Töissä nää tuntemukset voimakkaita, kun koko päivän jaloillani ja liikun paljon... Turvottaa ja maha pöllöttää :O.

Jokunen teistä menossa varhaisultraan.. millä viikoilla meette? Mä varasin tänään ja sanoi, että kunhan rv 6 tullu täyteen niin riittää.. No mulla on sit rv 6+4 se.. toivon vaan että ei ole liian aikasta ja sit pety! Mutta mun rv:t tod. näk. korkeintaan on apri pvää pidemmällä, kun pienenis. Nyt on dpo 18 tai 21.. en iha satavarma ole, kun ovis tuli vkoa aiemmin ja kesti monta päivää sen oireilu.. hedelmöittynyt jollain välillä siinä. Menkoista ei siis voi laskea, niiden pitäs alkaa vasta ens vkl, jos ois ollu normikierto, enkä ois plussanu taatusti vkoa ennen menkkoja.. jotenka mä lasket rv:t oviksesta nyt. Sori, mut nää ne vaan mietityttää ennen kuin saan varmistuksen : /.. Jahkaako kukaan muu näin kamalasti?!
 
Ihanaa kun me lisäännytään näin kovaa vauhtia =)

Joskus kai sitä on toivonu, että vois juoda miten vaan ilman et tulis krapulaa. No nyt saa sit toistepäin. Krapulaa ilman juomista :LOL:

nelHM mulla kans tuntuu, että maha elää ihan omaa elämää. Möyryntää, juilintaa ja jomottelua :)

rakkaudesta äiti en kyllä pysty kuvittelemaan miten tommosen pahoinvoinnin kanssa on pystyny olemaan. Eri asia jos vois vaan jäädä kotia saikulle pariks kuukaudeks :whistle:

Ite aattelin rohkaista mielen ja soittaa huomenna neuvolaan ja varata varhaisultran n. 7+jotain. Tekee tän asian sisäistämisestä jotenkin konkreettisempaa kun varaa ne ajat :)
 

Yhteistyössä