Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*



Mukana kevättä 2013 odottamassa:

Nimimerkki/ Ikä/ Monesko lapsi/ Sairaala/ Olo, lupaus

Laskettu aika tuntematon:

Maj2/ 35v./ 3./ ?
milli85/ ?/ 2./ SeKS/
ihanuutta88/ 24v./ 1./ JS/ Tyttöolo,

18.4.2013

Kristiin/ 30v./ 3./ ?/ Tyttölupaus

20.4.2013

Tuiku/ 30v./ 2./ TAYS/ Poikaolo, Poikalupaus

24.4.2013

Simppu/ 23v./ 1./ NKL/ Tyttöolo,

27.4.2013

LillaVe<3/ 23v./ 3./ K-SKS/K-PKS/ Poikaolo,

28.4.2013

nanni89/ 22v./ 2./ KOKS

1.5.2013

HaaveissaToinen/ 30v./ 2./ TYKS/ Tyttöolo, Tyttölupaus
RouvaA/ 20v./ 1./ JS/ Tyttölupaus

2.5.2013

Ammi-liina/ 28v./ 4./ Ulkomaat/ Tyttöolo, Tyttölupaus
Tippinen/ 27v./ 1./ OAS/OYS
Nomma/ 26v./ 1./ NKL

3.5.2013

Tiiti*/ 29v./ 1./ LS
Laalaa88/ 24v./ 3./ TAYS
Amon/ 30v./ 1./ TAYS, VAS/ Poikalupaus
jonna_82/ 29v./ 2./ TYKS
Jen90/ 21v./ 1./ OAS, OYS
Bindi/ 32v./ 3./ ?/ Tyttöolo, Tyttölupaus

4.5.2013

Ruby88_1/ 24v./ 1./ SatKS
Huanita/ 30v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,

5.5.2013

affen/ 33v./ 1./ NKL/ Poikalupaus
marilou/ 24v./ 1./ KYS/ Poikalupaus
sekundamamma/ 36v./ 2./ TYKS
sonjasusanna/ 27v./ 3./ NKL/ Poikaolo,
Mi&Ma/ 26v./ 1./ TAYS/ Tyttöolo, Tyttölupaus

6.5.2013

iitahoo/ 25v./ ?/ KYS
Freundin/ 28v./ 2./ LS
Haave2/ 28v./ 2./ SatKS/ Poikaolo,

7.5.2013

Manta81/ 31v./ 4./ KHK-S/ Poikaolo,
esuli/ 20v./ 1./ JS/

8.5.2013

Akseliina/ ?/ 3./ KHKS
jeppis/ 29v./ 2./ PHKS

9.5.2013

panzkus/ 27v./ 1./ LKS/ Poikaolo, Tyttölupaus
puolukka_85/ 27v./ 2./ LPKS
Pygmi/ 34v./ 2./ KAKS
Tiivi-Taavi/ 25v./ 4./ KOKS/ Poikaolo, Poikalupaus
miiak75/ 36v./ 8./ VAS, TAYS/ Poikaolo,
janlind/ 25v./ 2./ SatKS
murona/ 33v./ 6./ TYKS/ Poikalupaus

10.5.2013

Jenikk/ 20v./ 2./ KOKS
hymeli/ 36v./ ?/ OYS
riie/ 23v./ 1./ OYS
Uutukainen/ 28v./ 1./ KYS
OnniIines/ 38v./ 4./ ?
RvaRuusu/ 35v./ 5./ KYS/ Tyttöolo,
Jasmin12/ 26v./ 2./ TAYS
Blommor/ 23v./ 3./ TYKS/ Tyttöolo,
Song/ ?/ 2./ TAYS

11.5.2013

Meejj/ 21v./ 1./ TAYS/ Poikalupaus
A83/ 29v./ 1./ JS/ Poikalupaus

12.5.2013

Mammselli/ 29v./ 1./ TYKS
Typy85/ 27v./ 1./ TYKS

13.5.2013

puputytto/
Miranna-/ 28v./ 2./ OYS
Finla/ 33v./ 2./ Ulkomaat
Kahdeksas kääpiö/ 21v./ 2./ NKL
kakaravaara/ 27v./ 5./ K-SKS/ Poikaolo,

14.5.2013

Vimpi/ 27v./2./ PKKS/ Poikaolo,
Kipukka/ 23v./ 1./ SKS
Chrissy72/ 40v./ 4./ PHKS/ Poikalupaus
Dragonfly77/ 35v./ 3./ KOS/ Poikaolo,

15.5.2013

Pikkumyy29/ 29v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,
JOM/ 34v./ 3./ ?
Rakkausvauva89/ 23v./ 1./ K-HKS
attol-/ ?/ 1./ OAS/ Poikaolo,
Henskula/ 29v./ 1./ HYS
haidiina/ 26v./ 2./ KOS
Nuppunappi/ 25v./ 4./ OYS/ Poikaolo,

16.5.2013

Rapunen/ 22v./ 2./ PHKS
pipsukka93/ ?/ 1./ ?
PikkuinenTiikeri/ 27v./ 1./ KOS

17.5.2013

ReVe/ ?/ 2./ MKS
tiuhti2013/ 26v./ 2./ OYS/ Tyttöolo,
keijukaneli/ 22v./ 1./ OAS

18.5.2013

miruh/ 21.v/ 1./ MKS
Perlita/ 38v./ 2./ JOS
Jii25/ 25v./ 1./ PHKS

19.5.2013

miimimiimi/ 30v./ 3./ KOS
EMA19/05/ 25v./ 1./ JS

20.5.2013

tigrumamma/ 29v./ 4./ TYKS/ Tyttöolo,
pikkuhyrrä/ 25v./ 1./ TAYS
Juuliaaa/ 19v./ 1./ PKKS/ Poikaolo,
Varpuska/ 36v./ 1./ KOS
valjakka/ 21v./ 2./ OYS/ Poikaolo,
ässämix/ 27v./ 1./ KOS

21.5.2013

hetami/ 27v./ 2./ K-HKS
Risella-85/ 27v./ 1./ KYS/ Tyttöolo, lupaus
-Tipe-/ 29v./ 2./ SeKS/ Poikaolo,
Inkeri84/ 28v./ 1./ ulkomaat
JeVi13/ 26v./ 1./ K-PKS/

22.5.2013

formartha/ ?/ 4./ JS
Nomen est omen/ 33v./ 2./ JS
Lakka87/ 25v./ 1./ KYS/ Tyttöolo,
tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS

23.5.2013

Tikimi/ 30v./ 1./ KOKS
citrus86/ 26v./ 1./ JS/ Poikaolo,

24.5.2013

Kaana/ 34v./ 2./ OYS
KeepGoing/ 28v./ 3./ JS
MariArvo/ 23v./ 1./ KSKS/ Tyttöolo,
Noa/ 25v./ 4./ SAS/ Poikaolo,
VuokkoPumpuli/ 30v./ 2./ KOS/

26.5.2013

Sanzu/ 32v./ 2./ hyks/ Poikaolo,
-Lily-/ 21v./ 1./ TYKS
Luglio/ 33v./ 2./ NKL/ Tyttöolo,

27.5.2013

nibsu/ 25v./ 1./ KYS/ Poikaolo,
Viivimamma/ 28v./ 1./ KOS
Kirsikkabanaani/ 29v./ 1./ NKL
dublo83/ 29v./ 5./ SatKs
emily90/ 22v./ 2./ VKS/ Poikaolo,
Tiuku Tuikkunen/ 27v./ 2./ KOKS/ Poikaolo,

28.5.2013

Carrere/ 35v./ 1./ TYKS
sebu08/ 33v./ 3./ NKL

29.5.2013

petronella09/ 30v./ 4./ TAYS/ Poikaolo,
AnnaPauliina/ 41v./ 4./ TAYS
nono87/ 25v./ 1./ NKL
Farkkutyttö/ 28v./ 1./ JS

30.5.2013

mamsen/ 25v./ 2./ ?
Tupasvilla/ 32v./ 2./ TAYS
ViolaAmanda/ 30v./ 3./ TAYS
Sindes/ 20v./ 1./ OYS
ruppu/31v./ 1./ KOS/ Poikaolo,

31.5.2013

Myy_76/ 36v./ 6./ TYKS
Hannika/ 33v./ 2./ ?
Cherrie_/ 28v./ 4./ MKS/ Poikaolo,

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Toukan menettäneet: :hug:

karoliina87
Miwwi
suhveli
joulumamma11
Toivoliini
Tanita
mamuska7
May13
Nöhvi1
lauru
Ellia
Veluwe
rupeltaja
kukkanen2011
MimmienMamma
Hanttuliini84
Eleonoora86
Pilvilinna74
käpykäs

Aiemmat jorinat:
Syskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182352-toukokuun-toukat-2013-syksy/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193101-toukokuun-toukat-2013-lokakuu/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2204038-toukokuun-toukat-2013-marraskuu/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Tiivi-Taavi:)

Täällä myrskyää,niin kuin varmaan aika monella muullakin paikkakunnalla,hetki sitten alkoi myös pyryttää lunta:xmas:Onneksi on vielä sähköt.

Viime yönä tuli nukuttua huonosti ja sitten hereillä ollessa kävi aikamoinen möyrintä mahassa:heart:Noista yöllisistä vessareissuista,joka yö saa vähintään kerran käydä:headwall:

Huomenna olisi tytöllä taas tallipäivä,saa nähdä kuinka kylmäksi ilma muuttuu: /

Kynttelikön kaivoin esiin ja tonttuja laiteltiin ikkunaan,joulukalenterit odottaa kaapin ovissa ensimmäisen luukun avaamista:xmas:
Kuopus juttelee joka päivä joulupukista,äkkiä se joulu on,vaikka varmaan pienistä ja vähän isommistakin tuntuu pitkältä odotusaika;)

petronella ja toukosalaisuus 14+2:heart:
 
Kiitos Tiivi-Taavi jälleen pinon perustamisesta!:)

Edellisessä pinossa oli raskausvaatteista puhetta. Itse en ole hankkinut vielä yhtäkään. Ystävä, joka synnyttää vajaan kk päästä sanoi mulle etten saa hankkiakaan ainakaan tukivyötä tai äitiystalvitakkia, että sieltä tulen perimään nämä. Joulun alennusmyynneistä voisi sitten katsella itselle jotain päällekin, jos ei käy nykyisellä vaatekerralla liian ahdistavaksi :) Toistaiseksi on kaapista ainakin löytynyt vielä päällepantavaa.

Eilen kävin viimeinkin palauttamassa vanhan asunnon avaimet eli nyt on enää yksi asunto muuttoläävän näköinen ja keskeneräinen. No yksi stressin aihe taas vähemmän.

Säästä pakko mainita, Helsingissä on ollu tänään junat, bussit ja ratikat myöhässä. Osa poikkeusreiteillä ja osa peruttu. Aika tosissaan iski tuo lumi tuolta siis maahan. Vielä kun pysyisi aattoon asti, niin olisi kiva ja tuo tuuli vois lopettaa riehumisensa myös..

Lakka87: Onneksi rd ei kestä kuin raskauden ajan ja tosiaan stressaamatta paras. Kuhan nyt ei ihan mitä tahansa herkkuja pistä suuhunsa jatkuvalla syötöllä, niin pääsee varmaan aika pitkälle:) Diabeteksen "etuja" on se, et pääsee sitten kurkkimaan vauvaa vähän useammin ultraan, kun tehdään kasvukontrolleja.

Tuiku: Mulla kans poksuu puol väli ens viikolla! En voi käsittää :D Äsken vasta rutistiin täällä alkuoloja ja valitettiin päivien hitaasti valumista ja nyt ois sitten jo puoliväli korvilla ja elokuisetkin jo perustaneet oman pinonsa! Helmikuisista oli joku jo ehtinyt synnyttääkin :eek: Toivotaan, että meillä pysyy masut täällä kasassa vielä muutaman kuukauden.

Farkkutyttö: Mekin ollaan aikalailla vastakohtia miehen kanssa. Mä oon supersosiaalinen menijä, joka ei malta pysyä paikallaan ja haluaa nähdä ja tehdä kaikkea kokoajan ja toinen puolisko taas tykkää olla ihan kotona tulematta seinähulluks. Mä mietin myös sitä, et minkähän pituinen meidän vaavista tulee isona, kun meiän suku on melko pitkää ja miehen suku taas suht lyhyttä. Todennäköisintä on varmaan, että tulee about meiän pituiseks, mutta ei noista geeneistä ikinä tiedä :D

Amon: Voi miten ihanalta kuulostaa tuommoinen kylpyläloma! Itsellä tuntuu olevan silmät niin ristissä, että tekis varmaan nannaa moinen. Hierontakin olis kiva. Pitääkin pistää kotona tilaukseen ;D

Ainiin ja ollaan saatu meidän tavarasaldo auki :D Saatiin sukulaisilta valkoinen pinnasänky, jossa päätyihin ihanat kaiverretut muumihahmot. Ja kaks jätesäkkiä vaatteita (sekä pojalle että tytölle), et pitää raakata ne uusiks sit jos saadaan lupauksia siitä kumpi on tulossa.

Meinaatteko kaikki muuten tiedustella sukupuolta, jos vaan näkyy vai meinaako joku jännätä loppuun asti?

Tulipahan taas tarinoitua, keskiviikon rakenneultraa odotellessa.

Terkuin, Simppu ja pötkis 19+2 :)
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Äitiysvaatteita on mulla jo aika paljon, toivottavasti tarpeeksi.. Onnistuin kesän aikana ennen raskautta jo saamaan muutaman ylimääräisen kilon niin jäi tosi nopeasti sitten vanhat vaatteet (housut) pieniksi.. Onneksi löysin pinon äitiyshousuja yhdestä lastentarvikeliikkeestä 5€/kpl, kuudet maksoi sen 30€ kun niiden normaalihinta olisi ollut yli 300€. Samaten takki jäi nopeasti pieneksi kun ei enää rintojen kohdalta mennyt kiinni.. Hankin MamaLicious-merkkisen mustan talvitakin, vaikuttaa ainakin vielä hyvältä ja varmaan menee koko talven. Paitoja en ole pahemmin ostanut (paitsi pari kirpparilta) kun omatkin on vielä menneet.
 
Perjantai-iltoja :)

Ja kiitokset Tiivi-Taaville uudesta pinosta!

Täällä on ollut pari päivää mukava pakkanen, tänään vielä -10 lisäksi tosi pureva tuuli. Tuntui, että posket putoaa kävellessä matkalle, vaikka yritin kääriytyä kaulahuivin suojiin. Mun nenä ei tykkää yhtään pakkasesta. Eilen juoksulenkin jälkeen pesin suihkussa kasvoja ja pyyhkäisin nenän toista sivua. Sattui aika paljon kevyt hipaisu, ja kun pyyhin nenän alta, olikin sormet veressä. Pyyhin uudestaan ja reilusti tuli verta käsiin, peilistä kurkatessa valui ihan kunnolla. Loppui kyllä yhtä äkkiä, kuin alkoikin. Mutta mulla ei ole ikinä ennen tullut verta nenästä! Limakalvot on rutikuivat tai jotain.

Sain kivan puhelun neuvolasta, mun aikaa piti siirtää, ja se on jo ensi viikolla :) Tosin kaksi nuorinta lasta lähtee sitten mukaan, kun mies on töissä, mutta niinpä ne on aiemmissakin raskauksissa mukana kulkeneet. Eilen illalla sohvalla makoillessa, telkkaria katsellessa erotin tosi selvästi, missä kohtu on. On ilmeisesti nyt enemmän eteenpäin. Pari kertaa olen ollut tuntevinani hipaisun, mutta en ole vieläkään varma.

Edellisen pinon juttuihin pyöräilystä, mulla on onnistunut ihan loppuun asti. Kuopusta odottaessa käytin fillarilla lapsia uimassa muutamaa tuntia ennen kuin alkoi lapsivesiä lorautella :D Kävellen ei olisi sama matka taittunut liitoskipujen kanssa, mutta pyörä oli viimeisten viikkojen pelastus.

Talvitakista, mulla meni kyllä edellisen toukotoukan aikaan oma toppatakki päälle, mutta se virahti rumasti vatsan kohdalta. Näytän siis aina se päällä, kuin olisin raskaana :kieh: Tämän raskauden jälkeen meinasin ostaa uuden takin, vaikka tuokin on aika uusi. Ja hintavakin oli... Toppahousuihin täytyy taas laittaa joku henkseliviritys, että pysyvät ylhäällä. Nyt vielä menee vyön kanssa, mutta veikkaan, että kuukauden päästä ei.

Tsempit kaikille sairastelijoille ja sairastuvan pitäjille! Me ollaan vielä flunssalta vältytty, vaikka tuntuu olevan paljon liikkeellä pojan koulussa.

Leivottiin tänään pipareita lasten kanssa, nyt olisi kaikki leipomukset pakastimessa odottamassa joulua :xmas: Piparitalo ja muutamia pipareita paistellaan vielä viikko tai pari ennen joulua, ja jos ehdin, niin teen vuokaleipiä jouluksi. Joulunalusviikolla paistellaan laatikoita :) Nyt pitäisi enää siivoilla ja tehdä joulukortit valmiiksi. Ja tietysti laitella koristeita (ja kuusi sitten lähempänä joulua). Eihän siihen ole, kun reilu kolme viikkoa enää! :O

Cherrie_ 14+0 *poks*

 
Tänään sai avata ensimmäisen luukun kalenterista! =)

Influenssarokotteen oon aatellu ottaa. Kun vauvalle minun sairastuminen ois kuitenkin kurja juttu. Itestä ei niin väliä, mut pientä aattelen.

Vakuutusta ei ehkä luultavasti oteta. Ainakin tällähetkellä ollaan sillä kannalla. Mut vielä tässä on aikaa miettiä.

Vielä pitäis kaks ja puoli viikkoa ootella rakenneultraa. Voi, voi kun se aika koittais pian. Ja toivottavasti tuo masuasukki haluaa näyttää kumpi on. En osaa sanoa kumpaa toivon, kun toivon joskus saavani molemmat.
Hirveä himo on lastentarvikekaupoille ja vaateostoksille. Joka kerta ruokakaupassa käydessäkin täytyy käydä hipelöimässä vauvan vaatteita.

Vauvan liikkeitä on täälläkin bongailtu iltaisin ja josksu päivälläkin jotain. Mut lähinnä iltaisin on ehtiny keskittymään niitä tunnustelemaan. :heart:

Tiiti* 18+1 :heart:
 
Kiitos uudesta ketjusta:)!
Huomasin että kotidoppleri tekee vauvasta todellisemman. Kun välillä vain ihmettelee että "Ai olenko raskaana" vaikka oireita kyllä piisaa...
Doppleri näyttää minulle että vauva touhuaa, nukkuu, potkii tai vaihtaa mielialaansa minun mukaani. Minulla on vauva jo tavallaan "olemassa" dopplerin ansiosta :kiss: ja doppleri on halpa ostos jos ostaa käytetyn hyvän tai uuden halvan.
rv 16+4
 
Mukavan lumista joulukuun ensimmäistä päivää kaikille!

Suuret kiitokset jälleen Tiivi-Taaville uudesta pinosta!:)

Täällä on nyt alkanut lunta ja hiljalleen tulla ja pakkanenkin kivasti siellä -12asteen paikkeilla. Ihana käydä iltaisin lenkillä pikku pakkasessa.

Talvitakista onneks tiesin olevani jo raskaana kun ostin uuden talvitakin, ostin kokoa isomman jotta se menee nyt koko talven raskauden aikana.

Sukupuolen kysymisestä minä haluan tietää kumpi sieltä on tulossa, onhan tämä ensimmäinen lapsikin. Voi sitten ostaa kunnolla pikkuiselle tarvikkeita kunhan tietää onko tämä tulokas tyttö vaiko poika.

Joko kaikilla on jouluvalmistelut käynnissä? Itse pitäisi alkaa tekemään vähän joululeivonnaisia, jotta saisi pakasteeseen asti jotain pientä.

Kolmen viikon päästä jälleen neuvola!<: saa nähä millä tuulella pikkuinen sillon on!

mukavat päivän jatkot kaikille mammoille!

- pikku pirpana 16+3:heart:
 
Kiitos uudesta pinosta Tiivi-taavi!

Rakenneultra oli eilen, ja tyttö olisi suurella todennäköisyydellä meille tulossa :heart: Kaikki oli hyvin, rakenteet paikoillaan ja oikein "säpäkältä tapaukselta" kätilön sanojen mukaan vaikutti :heart: Tuntuu jotenkin tosi todelliselle nyt tämä kolmannen vauvan tulo. Samaan syssyyn vauvan liikkeitä on nyt tuntunut viime päivinä yhtenään, kun aiemmin varsin harvakseltaan etuseinän istukan takia. Koko vastasi tasan oikeita viikkoja, aiemmin on aina jo tässä vaiheessa vähän heitättänyt suuntaan tai toiseen kasvu.

Raskausvaatteita
mulla on aikaisemmista raskauksista aika paljon tallella, ja tarpeen on tulleetkin, varsinkin raskaushousuja ilman en pärjäis, kun ei toi pallomaha enää mihinkään tavan farkkuihin mahtuisi. Lisäksi tilasin netistä just viikon päästä olevia häitä varten odottajan juhlamekon, tosi kiva kun maha näyttää kivalta mekossa ja olo ei tunnu tosi tukalalle. Jos kivoja äitiysvaatteita kaipaatte, toi mammamia.fi vaikutti tosi hyvälle sivustolle.

Joulua oon täällä laitellut, verhot vaihdettu, lasten joulukalenteri seinällä ja eka tossu jo "avattukin", tietty:) Valoja myös olen laitellut pikku hiljaa, muita koristeita sitten lähempänä. Piparkakkutalotarpeen odottaa kaapissa sopivaa hetkeä että saatais lasten kanssa leivottua jouluntuoksua. Esikoinen kirjoitti eilen toiveet joulupukille ja yöllä oli tonttu hakenut kirjeen ikkunalaudalta Korvatunturille kuljetettavaksi;) Nyt aamusta käytiin koko perhe joulumarkkinoilla.

Tosi nopeaan aika tosiaan menee kuten joku kirjoitti, kaikki ollaan tosi hyvillä ja pitkillä viikoilla ja joulun jälkeen reippaasti voiton puolella kaikki! Ennenku huomataan lumet jo sulaa ja sieltä ne vauvat sitten putkahtelee...

Kristiin ja Elviira 20+2
 
Kiitoksia Tiivi-Taaville uudesta pinosta! Niin se vaan joulukuu pyörähti käyntiin, nopeasti tämä aika sitten loppuviimmein menee, vaikka välillä se tuntuu matelevan :D

Onnea kristiinille ihanista rakenneultra-uutisista! :heart:

Joulua olen tässä pikku hiljaa laitellut. Kynttelikön kaivoin jo esille ja keittiön ikkunaan valokoristetta jo ripustelin. Makuuhuoneen paperitähti otti ja hajosi, joten pitäisi tässä vielä illan päälle käydä hakemassa uutta koristetta siihenkin ikkunaan. Ulos en ole vielä kaikkia jouluvaloja laittanut, yhdet vasta ;) Ihanaa kyllä tämä joulun odotus, ja eihän siihen jouluun enää ole kuin kolmisen viikkoa! Hui!

Potkuja on nyt alkanut tuntumaan, etenkin iltaisin ja aamuisin. Aamulla käännyin nukkumaan mahalleni ja mahassa alkoi käymään sellainen myllerrys potkuineen että oli pakko vaihtaa kyljelleen :heart: Ja ei ne enää hipaisuilta tunnu vaan ihan kunnon hentosia potkuja, taitaa olla tuleva jalkapalloilija tulossa :LOL: Mekin halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli etukäteen. Toivottavasti sen siellä rakenneultrassa sitten näkisikin, niin ei tarvis jännätä.. Mulla ei ole itsellä minkäänlaista tyttö- tai poikaoloa, äitini sen sijaan on ihan varma että meille olisi poika tulossa mun mahastani päätellen. Ihania kyllä nuo entisajan uskomukset tai enpä tiedä, voivat kai pitää paikkaansakin..?

Saatiin pari viikkoa sitten jo eka laatikollinen pikkuruisia vaatteita ja niitä tuossa olen käynyt läpi. Tuntuu ihan uskomattomalta, että kohta meillä on se pieni nyytti, joille niitä pukea. En tiedä missä vaiheessa sen oikeasti tajuaa.. Kovasti mieli halajaisi jo ostamaan kaikenlaista, mutta odotellaan nyt se rakenneultra vielä. Tammikuussa sitten alennusmyynteihin ja ostoslistalla onkin kaikenlaista... vaunut, turvakaukalo nyt ainakin "kalleimpina" ja isoimpina.

Lunta on tuprutellut ihan kunnolla ja alkaa jo näyttää talviselta tuolla pihamaalla :) Ja koko ajanhan tuota satelee lisää. Koirat onkin innoissaan, kun pääsevät peuhamaan lumeen :heart:

amon & piskuinen 18+1
 
Ystäväni toi kasan mammavaatteita:). Nyt on KAKSI sopivaa talvitakkia ja housuja vaikka muille jakaa. Puuttuu enää sopivia rintsikoita ja joku juhlapaita.

Talvitakit oli kinkkinen asia kun työn puolesta olen usein ulkona. Enkä ole halunnut laittaa rahaa jättitakkeihin. Nyt on yksi pieni huoli vähemmän.
 
POKS 17+0!

Sukupuolenhaluan tietää, vaikkakin on vahva poikaolo.. Mistä lie tullut, kun ensimmäinen lapsikin tulossa.. tai johtuisko vaan siitä, että lapsen isä koko ajan puhuu siitä poikana. :D Noo, jospa sen saisi selville tuossa 18.päivä :)

Meejj + D 17+0
 
Oliskohan meidän ketjun huonot uutiset nyt taaksejäänyttä elämää kun tulee vain ihanaisia uutisia. =)

Kiitos uudesta ketjusta ja kiitos kaikille aktiivisesta osallistumisesta! On kiva olla mukana tässä reippaassa sakissa! =)

Niin ja päivitysasiana: la 21.5.2013
 
Talvista sunnuntaita! Täällä myös ihmetellään lumen määrää ja ajan nopeaa kulumista. Tuntuu uskomattomalta, että puoli väli on jo kohta käsillä täälläkin. Joulua ei olla vielä alettu sen kummemmin valmistella - mitä nyt joulukalenterista luukkuja availlaan ja jokunen lahja jo hankittu. Tänään olisi tarkoitus vähän järjestellä paikkoja ja kaivaa adventin kunniaksi kynttilät esiin.

Eilen huomasin ettei ulkoiluhousujen nappi enää mennyt kiinni. Paljon on siis tapahtunut kuluneen viikon aikana. On tainnut masuilija alkaa toden teolla remontoida yksiötään :) Maha on muuten aika pieni aina aamuisin (ei oikeastaa juuri näy), mutta iltaisin tilanne on aivan toinen. Äitiysvaatteita en ole oikeastaan hankkinut, mitä nyt yhden leikkaukseltaan vähän sopivamman mekon. Talvitakin kanssa varmaan tulee vielä ongelmia, koska nykyinen malli on tiukka ja "putkilomainen", joten siitä kasvan varmasti ulos kyllä alkuvuodesta. Pitänee käydä alennusmyynneissä tammikuussa etsiskelemässä uutta ja sopivaa päällepantavaa jos entiset sanovat sopimuksensa koon puolesta irti.

Kovia kipuja oli tällä viikolla kohdun kohdalla, mutta ne ovat nyt onneksi ainakin hetkeksi lakanneet. Ultrassakin kaikki oli oikein mainiosti, joten nyt on taas hyvä ja luottavainen olo. Mukavaa 1. adventtia kaikille!

PikkuinenTiikeri (16+3)
 
Poksauttelen uuden viikon eli tänään rv 18+0 :heart:

Toinen neuvola oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa, rakenneultraan pääsen juuri ennen joulua.

Vauvamasu on jo aikamoinen ja äitiysvaatteita olen käyttänyt melkein alusta asti. Mulla on jotenkin niin lyhyt väli tuo rinnan alta lantioon, että masu pulahtaa helposti esille. Monet on kysynyt onko todella vaan yksi vauva tulossa :D
 
JOULUKUU!!!!

KIITOS UUDESTA PINOSTA

Pikkujoulua tuli kahden ystävän kanssa vietettyä tosin ihan erilai, takan ääressä ja suklaata syöden :D
Joulukalenterit lapset aukaisi eilen täys tohinalla, heti aamulla molemmat :D
Olo on ihan hyvä, vähän välillä närästää
Viime päivien sää PERJANTAINA OLI IHA JÄRKYTTÄVÄ MYRRRSKY! Lunta tulee taivaan täydeltä ja TUULEE 26 M SEKUNISSA
Sukupuoli otetaan selville. Jotenkin ehkä tyttöolo olisi..
Asunto-esittelyssä oltiin tänään ja vaikutti ok talolta. Keskiviikkona mennään kattoo toista :)

Ihania talvipäiviä kaikille

Blommor ja 17+2
 
Ihana talvi, ihana joulukuu! Sain meillä kodin laitettua joulukuntoon ja heti tuli lämpöinen olo.

Mä vietin viime viikon sairaslomalla. Viikonloppuna alkoi taas migreeni ja järkyttävä oksentaminen, joka ei sitten itsestään loppunutkaan. Tiistain vietin kättärillä tiputuksessa. Onneksi pienellä oli kaikki kunnossa. Siellä se taas sätkytteli :heart: Oksentelu palasi, kun pääsin kotiin. Onneksi keskiviikkona sitten sain haettua pahoinvointilääkkeet apteekista ja niiden avulla sain kierteen loppumaan. Lääkäri kuitenkin kirjoitti loppuviikon saikkua, joten lepäilin sitten kotosalla. Nyt jo kovasti odotan, että pääsen huomenna taas töihin :)

Mulla väsymys on ehkä vähän helpottanut. Katsotaan, miltä tuntuu, kun tas menen töihin, mutta ainakin nyt on energisempi olo eikä kuvottava olokaan vaivaa enää ihan yhtä tiuhaan kuin aiemmin.

Tiistaina on toka neuvola. Toivottavasti siellä kuunnellaan sydänääniä. Mulla oli tiistaina otetussa pissakokeessa sokerit vahvasti plussalla ja kättäriltä sanoivat, että pitää soittaa neuvolaan ja pyytää päästä sokerirasitukseen. En soittanut, kun ajattelin, että kysyn nyt tiistaina. Mietin, että voisiko tuo johtua siitä, että en ollut syönyt moneen päivään mitään muuta kuin mehuja, mustikkakeittoja ym. ja siellä kättärillä banaania, jugurttia ym. No, kai ne neuvolassa katsoo sokerit pissasta. Siinähän sen sitten näkee, onko syytä huoleen.

Mulla ei maha vielä näy yhtään. Odotan, koska se pullahtaa näkyviin :)

Ja mulle on tullut poikaolo.

Mukavia joulukuun päiviä kaikille!

ruppu ja sintti 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas ollaan uudessa kuukaudessa, ihana Joulukuu <3 Me ollaan pikkuhiljaa laiteltu kotiin joulua jo viikon parin ajan, vieläkin on laittamista :)

Poksun eiliselle, 19+0, tänään siis 19+1 :) Aika rientää hurjaa vauhtia! Reilu viikon päästä ois rakenneultra, ja kyllä jo jännittää, sukupuoli aiotaan selvittää jos pikkunen sen meille haluaa näyttää.

Potkut tuntuu jo hienosti, ei tarvi enää arvailla onko vauvan potku vai ei, ihan selkeitä ja lujia potkuja jo.

Jaha, nyt täytyy rientää lasten kanssa touhuilemaan. Mukavaa joulukuuta kaikille :)

-LillaVe ja pikku 19+1
 
Terve ! Haluisin ilmottautuu tänne ryhmään ! esuli/20/1/JS
Eka lapsi tulossa ja laskettuaika 7.5.2013 . Meillä menny raskaus hyvin. Rakenneultra meillä 20.12 että joululahjaksi päästään sitte sukulaisille ja ystäville kertomaan kumpi tulee. Doplerilla kuunneltu ääniä ja hyvin kuuluu.

Onko teillä facebookissa ryhmää ku sitä tulee vähän enemmän käytettyä?

Hyvää joulun odotusta kaikille mammoille ja masuasukeille ! :)
toivoo esuli ja "Lude" 17+5
 
Hei tännekkin.

Uudessa työssä oltu tässä neljä päivää. Kivalta vaikuttaa. Mutta onhan niissä ihmisissä eroja. Itse kun on aika aikaan saava ainakin töissä niin on sitten niitäkin jotka ei tee mitään ylimääräistä tai edes niitä omia hommiaan. Sain huomata sen tänään kun iltavuorolaiset tuli töihin. Ei niistä paljoa apuja ollu. Itelle jäi kaikki viime hetkenkin hommat. Kyllä se vähä tympäs. Mutta nyt ihana kun 2 vapaata edessä ja saa alkaa laittaan joulujuttuja.

Pitäs alkaa paketoimaan kummilasten lahjat ja viedä osa jo perillekkin. Sitten pitäs käydä muutama nukkekin ostamassa omalle tytölle sekä kummitytölle. Just muistin että minäkinhän ostin jouluverhon keittiöön valmiiksi. Siispä ne silittämään huomenna ja ikkunaan. Ihana ois koittaa tehdä piparkakkutalo, koska en ole koskaan vielä yrittänyt. Vois se vaikka onnistuakin. Joulukortteja en nyt varmaan lähettele kenellekään. Yleensä oon itse ne tehny. tuntuu turhalta lähettää mitään kaupan korttia. Nyt en ehdi tekemään kun on nuo työt silleen ettei oo paljoa edes tuplavapaita. Siellä täällä yks päivä.

Olot: Nykyään ihan hyvä olo. Tieten aamulla väsyttää ekstra paljon nousta töihin ja töissä sammuu aina jos uskaltaa vähä aikaa istua. Varsinkin aamuvuorossa. Koko ajan pitäs pysyä liikkeessä eikä passais juuri syödäkään ettei ala väsyttään. Silmät punaisena ja haukottelevana hävettää olla uudessa työpaikassa. En oo kaikille mainostanu raskaana oloa, enkä haluakaan. Tieten on tullu tilanteita että oon maininnu työkaverille asiasta ni on saanu ymmärrystä. Hajut kuvottaa ja pistää nenään oikein kunnolla. Haistan niinku käsittämättömiä asioita. Sama oli esikoiselta joten ei mitään uutta. Mies ei onneksi ole alkoholiin taipuvainen, se se vasta pahalle haiseekin! Enkä voi sietää kaljan hajua tai darran hajua! Seksinkin jälkeinen haju vähä ällöttää. Pitää aina aukasta ikkuna huoneesta vähäksi aikaa.

Mieliala: on nyt kohtuu hyvä. Tuli vaihtelua päiviin ja miehen kanssa menny pidemmän aikaa hyvin. Stressi helpottanu vähä raha-asioissa. Vihdoin sain työttömyyspäivärahakorvaukset sekä lasten kotihoidontuen jälkikäteen. On tässä odotettukin jo kauan aikaa. Kohta veronpalautuksetkin tulee mutta ne menee valitettavasti velkoihin. Vaikka olin suunnitellu niille aiemmin muutakin käyttöä. Meni kesäaika velan puolelle kun reissattiin ja samoin tää syksy ku ei ollu tuloja mitään. Kyllä se tästä taas. Ei enää niin huoleta. Sen sijaan muuten tuntuu että kaikki tv ohjelmat itkettää. Siis ihan kaikki ohjelmat. Koko ajan on pala kurkussa. Vaikka en siis varsinaisesti ihan kyynelehdi mutta se tunne on. Tänään töistä kun tulin kotiin ja oli asiaa miehelle, joka samaan aikaan oli koneella, sai mut itkemään ihan kunnolla koska hän ei malttanut kuunnella asiaani ihan loppuun asti vaan piti kaverille vastata välissä. En siitä kyllä hänelle sanonut ku niin turhia nuo itkun aiheet. Tais olla väsymystä liikaa pelissä kans.

Netistä googlettelin noita vauvan kasvuvaiheita. Ihana ajatella että siellä on jo sellainen n.20senttinen pötkylä jolla on jo korvat ja kaikki kehittymässä. Tykkään olla kartalla noista kehitysvaiheista. Muutenkin tää raskaus mennyt helpommin niin voi vähä nautiskellakkin fiiliksestä. Ekasta ei päässy nauttimaan ollenkaan.

Maha: löytyy kumpua mutta aamulla reilusti pienempi kuin iltaa kohden. Illasta kunnon jalkapallo. Varsinkin jos tiukka paita päällä. Veljen luona oltiin kylässä enkä heille ollut kertonut vielä, no jäätiin kiinni sitten kun hoksasivat mahan. Siinä syötiin ja ämpättiin ja olihan mulla tiukka mekko päällä kun oli synttärijuhlat kyseessä. Eipä haitannu. Mutta veljen vaimo ihmetteli että miksen ollu kertonu hänelle vaikkei me edes yhteyttä juuri pidetä hänen kanssaan. On sen verran mustasukkainen tapaus ja vaikee luonne ettei mun mielenterveys kestä liian läheistä suhdetta.

Vakuutus: En osaa päättää oikein. Riippuu vähä rahatilanteestakin. Esikoisella ei ollu. Ois ehkä ollu jonku verran käyttöä mutta ei mitenkään niin paljon että harmittais.

Liikkeet: Tuntuu päivittäin. Tänään autolla ajaessa ihan kunnolla möyri mahassa ja potkikin jonku verran. Mutta ei oo vielä tullu sellasia voimakkaita ja selviä potkuja. Eikä varmaan tunnu vielä päällepäin liikkeet.

Aika on menny nopeasti! Kohta tosiaan puoliväli! Ja osa jo sen saavuttanutkin.
Tervetuloa kovasti kaikille uusille! :wave:
Liittykää myös Fb:ryhmään. Varsinkin sellaset joilla täällä tulee harvemmin kirjoiteltua. Niinkuin minäkin.
Ryhmään pääsee kun lähettää minulle yv:nä LINKIN omasta fb:sivusta! Sillain löydän teidät helpoiten. Hyväksy kaveripyyntö jonka jälkeen liitän sinut ryhmään automaattisesti ja poisan kavereistani heti.

IHANAA JOULUN ODOTUSTA! Tsemppiä kovasti päiviin kaikille! Muistakaa myös levätä.

Jasmin12 ja sääski 17+2!
 
Ihana talvinen joulukuu on täällä :heart: Juuri sopivasti saatiin lunta joulukuun alkuun - nyt on ihanan kaunista ulkona!

Jouluvalot on meillä asennettu ulos - keittiön ikkunaan pitäisi vielä ripustaa jouluikkuna-koriste. Joulukalenteri on tietty esikoisella - joka aamu ensimmäisenä pitää mennä katsomaan kalenteria, vaikkei varmasti vielä ihan oikeasti ymmärrä mikä se on :) Jouluverhot yms koristeet. laitan varmaan vasta parin viikon päästä kun meillä on vielä kahtena sunnuntaina ennen joulua asuntonäyttö ja ei ihan hirveästi viitsi joulujuttuja vielä laittaa sen vuoksi esille. Joulukortit on jo valmiina lähtöön, enää postimerkit puuttuu.

Viikonloppuna alkoi potkuissa olla jo niin paljon voimaa että tuntuvat mahan päälle :heart: Varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä alkaa yleensä sellainen iltajumppa että hyvin tuntee potkiiko vauva kohdun alaosassa vai yläosassa :)

Rakenneultra on meillä keskiviikkona - vähän jo jännittää että mitä siellä sanotaan vauvan koosta tällä kertaa... Sukupuoli kysytään - esikoisesta saatiin niin varovainen tyttöarvaus rakenneultrasta että siihen en olisi uskaltanut luottaa, mutta koska ravasimme ultrissa lopulta niin monta kertaa ennen synnytystä ja joka kerta sanoivat tytöltä näyttävän niin pikkuhiljaa uskalsi luottaa siihen :D Viimeksi oli vahva tyttöolo ja nyt puolestaan poikaolo - saa nähdä pitääkö tälläkin kertaa paikkansa... Toisaalta toivoisin kyllä toista tyttöä kun olisi niin paljon hyväkuntoisia tytön vaatteita varastossa - pojalle pitäisi ostaa melkein kaikki uutta. Mutta tietysti kumpi vaan on tervetullut :heart:

Äitiysmallisen talvitakin ostin varuille jo pari kuukautta sitten, mutta se on vieläkin melkoisen iso minulle, joten toistaiseksi mennään ihan normitakeilla. Kaikki mahtuvat vielä hyvin päälle. Toppahousuista ei mene enää nappi kiinni - vetoketju vielä pysyy kiinni. Varmaan joudun ottamaan jossain vaiheessa käyttöön vanhat toppahousut, joissa on henkselit.

Tuiku & Kirppu 20+2
 
Joulukuu, onpa hienoa! Mäkin ajattelin tänään ottaa joulukoristeet esille ja alkaa niitä laitella paikoilleen. Koputan puuta tämän kirjoittaessani, mutta nyt kaksi viime päivää ovat alkaneet ilman pahoinvointia! Voisiko olla paha olo nyt voitettu, voi vitsit. Jotain vaivoja tietty kuitenkin on: uutuutena kaulasta napaan ulottuva maailman kutisevin näppyihottuma ja paluun tehnyt turkasen kipeä oikea nivunen. Mutta ilomielin vaihdan pahoinvoinnin näihin vaivoihin. Vauva potkii aina välillä ihan tosi tuntuvasti, niin mainiota. (Vaikka sain myös aikaiseksi itselleni sellaisen minifriikahduskohtauksen, kun oikein ajattelin, että joku parikymmentäsenttinen ALIEN lilluu tuolla mun mahassani. Onhan se aika friikkiä, kun kunnolla ajattelee.) Maha myös yhä edelleen kovettuu välillä ihan hulluna, mutta päätin nyt rauhoittua sen asian suhteen.

Kävin viikonloppuna vanhemmillani, jotka olivat jo alkaneet pohtia, miksi haluavat itseään sitten tituleerattavan. Aika liikuttavaa, eka lapsenlapsi siis kyseessä heille. Ja vaihtoehdot olivat kaikki hyviä, annoin heille sitten vapaat kädet asian suhteen.

Jotenkin hyvä ja rauhaisa mieli, niin kivaa kun palstallakin on hyvä fiilis nyt selkeesti. Onnellista keskiraskautta kohti kuljetaan!

18+1
 

Yhteistyössä