Tammikuun tähtöset kesäkuussa




Odottajia yhteensä: 83
Poikaoloja ja -lupauksia:
Tyttöoloja ja -lupauksia: 1
Kaksosten odottajia: 2




Heinäkuun listalle tästä!



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
Kät, KOS = Kätilöopisto
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Laskettuaika (LA) / Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

27.12.2013

kusma / 26 v. / 2. lapsi / K-SKS

29.12.2013

Klementiini / 35 v. / 3. lapsi / PHKS

31.12.2013
PikkuTähtönen / 32 v. / 5. lapsi / TYKS
MiaEllen / 24 v. / 1. lapsi / K-PKS
Mamiksi / 21 v. / 1. lapsi / K-HKS

Catherine / 30 v. / 3. lapsi / SeKS

1.1.2014
happymum / 30 v. / 2. lapsi / KOS
mamuska7 / 39 v. / 6. lapsi
nelikko82 / 30 v. / 4. lapsi / HYS
Syringa / 31 v. / 2. lapsi / JS
ssann / 23 v. / 1. lapsi / JS
jema85 / 28 v. / 2. lapsi / NKL

2.1.2014
enkuli / 33 v. / 3. lapsi / Kät
Raparrperi / 37 v. / 3. lapsi / Kät
Mountain / 2. lapsi / OYS
Janzkuuuu1 / 22 v. / 3. lapsi / VAS tai TAYS
Kirppu.81 / 2. lapsi / TAYS
mary866 / 26 v.

3.1.2014

4.1.2014
Pinnis / 1. lapsi
Milla-Sofia / 41 v. / 7. lapsi / SeKS
NukkuMarja / 28 v. / 2. lapsi

5.1.2014
varjonkutoja / 20 v. / 1. lapsi / TAYS
sopusointu / 20 v. / 1. lapsi / TYKS

6.1.2014
chipsuh / 23 v. / 4. lapsi (5. raskaus) / TYKS
toiviotar / 30 v. / 2. lapsi / EKKS
Camelina / 21 v. / 1. lapsi / VKS
Ihanamami / 31 v. / 2. lapsi / Kät
Fantaihana / 37 v. / 4. lapsi / KOS
lelluk / 33 v. / 2. lapsi / TAYS

7.1.2014
Merkillinen / 23 v. / 2. lapsi
gintis / 36 v. / 2. lapsi / OYS
May13 / 39 v. / 3. lapsi / KYS

8.1.2014
Kolibrinkukka / 35 v. / 2. lapsi / VAS tai TAYS
Esmenie / 3. lapsi / TAYS

9.1.2014
Teto / 31 v. / 4. lapsi / PKKS
jeflo / 25 v. / 2. lapsi / HUS
Titti. / 32 v. / 1. lapsi / Ulkomailla

10.1.2014
toiveuni / 35 v. / 7. lapsi / SeKS
*Martta / 32 v. / 4. lapsi / LKS
Pikku-nökö / 34 v. / 1. lapsi / TAYS

Alexandra89 / 23 v. / 1. lapsi

11.1.2014
unelmavauvasta / 23 v. / 1. ja 2. lapsi / KOKS

12.1.2014
Wemmu / 2. lapsi
Fireweed / 24 v. / 1. lapsi / MKS

13.1.2014
Mijau / 23 v. / 1. lapsi
Suz / 28 v. / 2. lapsi / TAYS
maijjaa / 19 v. / 1. lapsi / TAYS

14.1.2014
Solmu_ / 21 v. / 1. lapsi / PKKS

15.1.2014
miumau* / 24 v. / 1. lapsi / VAS tai TAYS
Tuttifruttinen / 27 v. / 2. lapsi / TAYS
Skeggo / 20 v. / 1. lapsi / EKKS
BaBy2013 / 26 v. / 1. lapsi / KOKS

16.1.2014
Viiriäinen / 33 v. / 3. lapsi / Kät

17.1.2014
Välli / 21 v. / 1. lapsi / TAYS
-miude- / 29 v. / 2. lapsi
Elina / 2. lapsi / TYKS

18.1.2014
jucu / 29 v. / 2. lapsi / SeKS
Jardin / 31 v. / 3. lapsi / PKKS
Pikkutähtönen2014 / 29 v. / 4. lapsi / TAYS
+ / 31 v. / 1. lapsi / HYS

19.1.2014
Mell / 28 v. / 2. lapsi / KOS

20.1.2014
Naspu / 24 v. / 2. lapsi / TAYS
RuutuAkka / 27 v.
-StrawBerry- / 24 v. / 3. lapsi / SeKS

21.1.2014
Viifu / 26 v. / 3. lapsi / TYKS
Slartibart / 25 v. / 1. lapsi / VAS tai TAYS
Tiuhti87 / 26 v. / 2. lapsi / SeKS
valpuri92 / 20 v. / 2. lapsi / TAYS

22.1.2014
viii / 22 v. / 2. lapsi
-Pätkis- / 28 v. / 2. lapsi
sariza82 / 31 v. / 1. lapsi / SatKS

23.1.2014

24.1.2014
Praia / 1. lapsi
nappi987 / 25 v. / 1. lapsi / TYKS

25.1.2014
tinjuska / 21 v. / 1. lapsi / KAKS
julbo / 26 v. / 2. lapsi

26.1.2014
tammikuu2014

27.1.2014
Sarona / 27 v. / 1.lapsi
tinker_ / 3. lapsi / K-SKS
Lapio / 29 v. / 1. lapsi / LS

28.1.2014

Mimmi87 / 26 v. / 1. lapsi / TYKS
maisa82 / 31 v. / 2. lapsi / TAYS tai PHKS

29.1.2014
vaveeliini / 29 v. / 3. lapsi

30.1.2014

31.1.2014



Raskauden seuranta:

NP = Niskapoimu-ultra
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka

Slartibart: NP 1.7
Pikkutähtönen2014: NP 5.7 ja NL 9.7
Mijau: NP 5.7
Solmu_: NP 5.7
Elina31v: NP 5.7
Catherine: NL 9.7
valpuri92: NP 10.7 ja NL 19.7
Klementiini: NL 10.7
Alexandra89: N 11.7 ja RU/NL 22.8
nelikko82: ÄP 12.7
Tiuhti87: N 16.7 ja NP 17.7
tinjuska: NP 16.7
unelmavauvasta: NL 16.7
maisa82: NP 16.7
Fireweed: N 16.7 ja NP 5.7
chipsuh: N 17.7
Milla-Sofia: N 23.7
kusma: RU 15.8



Surun kohdanneet:



Katrinainen
Clavel
Maura73
PIKKUVIIKINKI
Liz
Mulperiini
Sanna-M



Facebook-ryhmä perustettu! Lisätietoja voi kysyä nimimerkeiltä unelmavauvasta ja Kolibrinkukka!
 
Viimeksi muokattu:
:) Olette ihanan ajattelevaisia,kiitos siitä :heart: . Joo on tämä tilanne inhottava, melkoisen tyhjä olo. Tämä oli varmaan rangaistus niistä mun negatiivisista tunteista (typerää toki ajatella edes näin). Nyt vasta tajusin kuinka paljon rakastin sitä pientä ihmisenalkua :/. Kaikkea hyvää teille ja tulen toki seuraamaan teidän masujanne :D.
 
PIKKUVIIKINKI Pahoittelut ja voimia paljon kestää suru ja pettymys :hug: Ja peukutuksia tuleville kierroille ja tärppi onnea kun olet siihen valmis :heart:

Alexandra89 Kiitos hyvältä näyttää :)

Täällä niin ryytynyt olo, en tajua missä se raskaana olevan hehkeys ja into oikein luuraa?
Viime yönä halailin pönttöä ja oksensin ihan kunnolla 23 jälkeen! Mahaan koski sairaasti, oli ihan kuin ois ollut ilmaa täynnä koko maha, aivan kireellä, mutta ilma ei vaan tullut ulos. Ylämahaankin koski, niin että piti kävellä kumarassa. Sit aloin oksentamaan ihan kunnolla, se kyllä vähän helpotti. Oksentelun päätteeksi sain kauhean takaraivo säryn. Olihan yö! Nyt ei mahaan koske, mutta väsyttää ja on niin ello olo. en tiedä oliko toi yöllinen tähän raskauteen liittyvää vai oliko joku mahapöpö.
Mutta olo on niin väsynyt ja ryytynyt kokoajan. Ulkona ihana aurinkoinen keli ja minä makaan vaan sängyssä. Ei jaksa tehdä mitään kotitöitäkään. Pakottomalla saa pakottaa ittensä kauppaan ja ruuanlaittoon. Ja tuntuu että ei tee mieli laittaa mitään ruokaa, ruuan teko oksettaa, mutta mieli tekee kuitenkin syödä oikeita kotiruokia: jauheli-ja makkarakastiketta, perunamuussia, lihapullia, uunilohta, suolakurkkuja, erilaisia tuoresalaatteja....(tässä muutama esimerkki mitä alkanut yks kaks tekeen kauheesti mieli)
 
Älä vain ajattele sitä rangaistuksena, PIKKUVIIKINKI, ei se sitä ole. Jostain syystä vain tämä pieni alku ei ollut riittävän vahva pidemmälle, se ei ole millään tavalla sinun syysi. Oikein paljon voimia ja toivottavasti olet pian taas plussanneiden pinossa!

Mekin seuraillaan missä menet ja tulethan päivittämään kuulumisia jossain vaiheessa!
 
mamuska, mun on kanssa tehnyt mieli kauheasti lihapullia ja perunamuussia! Mikäköhän siinä on? Mutta en pysty tekemään ruokaa, vaan alan oksentamaan jos näen raakaa lihaa tai kalaa. Joutunut siis ostamaan valmisruokia tai sitten kun mies on ollut kotona, mies on saanut tehdä ruuat.
 
PIKKUVIIKINKI olen niin pahoillani puolestanne! :( Voimia! :hug:


Alexandra89 kiitos hienosta pinosta!


Tänä aamuna ei ollut oksennus kaukana :x Normaali aamiainen ei mennyt alas puoliksikaan, mutta kummasti olo helpotti kun söi edes vähän. Tähän aikaan päivästä yleensä kahvi maistuu, mutta nyt ei tee mieli..ei sitten yhtään! Vähän jo odottelinkin näitä oloja saapuvaksi..nähtäväksi jää pahentuuko, vai oliko tämä vaan tän päivän juttu.

miumau 6+1
 
Olot Päivät menee töissä, nukkuessa tai sohvalla maatessa. Pahoinvointia/kuvotusta on kestänyt nyt jo yli viikon. Oksentanut en ole vieläkään kertaakaan, mutta huono olo on oikeastaan koko ajan. Pahenee päivän mittaan ja yleensä iltaisin pahin. Tänään on ollut hieman parempi päivä (ainekin tähän asti), koska olen syönyt 1½h välein jotain: jugurttia, leipää, jäisiä mustikoita yms. Saa nähdä miten ilta sujuu kun lähden kohta lyhyeen iltavuoroon. Sitä ennen käyn kaupasta hakemassa ainekin viinirypäleitä ja muuta helppoa syötävää, jota voin käydä takatiloissa napsimassa työpäivän aikana. Olen melkoisen varma, että paljastun kohta töissä, mikäli olo ei lähde kohenemaan. Kyllähän nää olot voi kerran tai kaksi laittaa satunnaisen huonon olon/huimauksen piikkiin, mutta mitäs jos tätä jatkuu vaikka seuraavat 5 viikkoa!

Äitiysvaatteista Mulla on kaapissa jonkun verran mammavaatteita. Olen ostellut tässä yrityksen aikana lähinnä alennusmyynneistä mukavan oloisia vaatteita. Suurin osa on H&M:ltä. Jotain tulee varmasti vielä ostettua myöhemmässä vaiheessa raskautta.

6+6
 
Heippa. Tänään vihdoin kerroin mun pomolle, ja se otti raskaus uutisen aivan ihanasti. Onnitteli ja sanoi sen olen ihanaa että oon raskaana. Tuli itselle niin hyvä olo. :) Ja kerroin myös mun työkaverille joka on tosi läheinen, se tirautti kyyneleet kun oli niin onnellinen :) Joten nyt on ihanaa olla töissä kun tietää että voin olla huoletta siellä eikä tarvi salailla.

Mulla on varmaan alakerrassa todella kuivat limakalvot, kutisee ja kuumottaa. Kokeilin eilen sellasta kosteuttavaa geeliä ja se tuntui auttavan. Samanlaista oli edellisessäkin odotuksessa, tää on vaan inhottavaa, jos nyt ei rupeaa pian loppumaan, täytyy mainita ensiviikolla neuvolassa. :/ Hiivaa tää ei ole, en ainakaan usko, mutta jos ei helpota hiivalääkettä on kokeiltava. :)

Sanna-M rv 7+5
 
Minun tiedot on jäänyt uupumaan listalta. Eli:
21.1 / Viifu / 26v / 3.lapsi / TYKS

PIKKUVIIKINKI Olen pahoillani puolestasi :hug:

Alexandra89 Ulkoasu miellyttää minun silmää. Kiitos pinon perustamisesta. :)

Teto Ihanaa että ultrassa näkyi elävä sikiö, ja kaikki oli muutenkin hyvin. :heart:

Kolibrinkukka saa minunkin puolestani hoitaa päivityksiä. Kiitos jo valmiiksi!

Omaa napaa: Tein digitaalisen raskaustestin eilen aamulla ja näytti viikkoja 3+. Kyllähän se mieltä rauhoitti taas hetkeksi :D Mun mieliala ailahtelee kyllä niin pahasti, just edellispäivä olin varma että kohtu on tyhjä ja tänään olisin jo valmis tyhjentämään nettikirppikset vauvanvaatteista :D Voi mies parkaa, sanon vaan, kun hän joutuu monesti juuri niiden negatiivisten mielialan ailahtelujen kohteeksi. Onneksi hän on rauhallista sorttia, eikä lisää vettä myllyyn. :D

Viifu 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: tinjuska
Hyviä ultrakuulumisia jälleen ollut! Ihanaa :heart:

Alexandra89: Hienoa työtä olet tehnyt! Kiitos uudesta pinosta :)

Kolibrinkukka: Laittelen vielä tännekin päivityspyynnön, kun mun LA puuttui edellisestä listasta :) Eli Pikkutähtönen2014 / LA 18.1.2014

Äitiysvaatteet: Mulla on tallessa kaikki edelliseltä odotusajalta. Ovat ihan perusäitiysvaatteita H&M:ltä, jotka olen kokenut kaikkein mukavimmiksi päällä :) Ja juu, ovat jo sekä paidat että housut kovassa käytössä :D Voi elämä tätä turvotusta ja pömpötystä! Kuinkahan monta pikkuista tuolla masussa oikein asustaa!?

Ruokajuttuja: Täältä ilmoittautuu myös yksi, joka kokee vastustamatonta vetoa peruskotiruokaa kohtaan!!! Perunamuusi ja uunimakkara maistuivat taivaalliselle tämän kaiken huonovointisuuden keskellä :p Ja en edes normisti syö makkaraa :LOL:

H & Pikkutähtönen2014 5+5
 
Alexandra89: Hihii, huomasin itsekin vasta nyt, että meitähän on täällä kaksi pikkutähtöstä :D Mulla siis vaan on tuo numerorimpsu perässä :) Näin jälkiviisaana tajusin, että multa puuttuu myös muutkin tiedot ekaa neuvolakäyntiä lukuunottamatta :whistle: Eli:

Pikkutähtönen2014 / LA 18.1.2013 / 29v. / neljäs / TAYS :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Teto että kaikki oli kunnossa!

Mä kävin tänään shoppaileen ja ostin ihan normivaatteita. Paidat toki venyy jatkossa masun päälle mut ostin yhdet normifarkutkin koska tällä hetkellä ei oo oikeen sopivia farkkuja mulla. Lapsille sit shoppailin kesävaatteita reilummin.

Ruokaa ei edelleenkään tee mieli, tonnikalakin alkoi tökkiä ja elänkin tällä hetkellä melkeinpä salaatilla ja ruisnäkkärillä jossa päällä ruohosipulituorejuustoa. Ei siis kovin monipuolista tällä hetkellä tää syöminen mutten vaan saa lämmintä alas.

Piti siivotakin tänään mut väsymys iski kun matot sain pihalle. Nyt makaan viltin alla sohvalla ja en kyl jaksais mitään. Palelu ja väsymys on siis tulleet kuvioihin ummetuksen lisäksi :( onneks noi isommat lapset leikkii niin hyvin keskenään ja yksin ettei niitä tartte viihdyttää koko aikaa.

Pikkuviikinki ja muut surun kokeneet kovasti voimia!
Ai niin, mies eilen muisti et meille tulee taas pienoinen kummiongelma, kukaan ei enää kuulu kirkkoon tai kaikilla on jo niin paljo kummilapsia et ei tietoakaan tulevista kummeista. No, onneks siihen ongelman ratkaisuun on vielä aikaa..
 
Tosi hienoa, Teto, että kaikki oli kunnossa!

Täällä odotellaan myös Kolibrinkukan ultrakuulumisia.

Mulla oli tänään eka neuvola. Ei siellä mitään kauhean ihmeellistä, niitä papereita täyteltiin. Sydänääniä ei des yritetty kuunnella, koska neuvolan laite on kuulemma sen verran tehoton, ettei se kuulu kuin jostain viikolta 10 eteenpäin. Hyvä uutinen on, etten joudu uudelleen sokerirasitustestiin. Kuulemma kun olen alle 40-vuotias, painoindeksi on normaali ja mulle on kerran tehty rasitustesti, jonka tulos oli normaali, niin ei tavritse nyt mennä. Huono uutinen oli, että mun hemoglobiini oli selkeästi normaalia alempana. Johtuu varmaan vaan tästä huonosta olosta, jonka takia on tullut syötyä huonosti. Neuvolantäti alkoi puhumaan jo rautatableteista, mutta niihin en lähde paitsi jos joku pitää suusta kiinni ja tunkee ne mun kurkkuun. :kieh: Viime odotuksessa nimittäin oksentelin ihan vain niiden rautatablettien takia.

Klementiini ja pavunitu :) 8+4
 
täällä kanssa odotellaan kolibrinkukan kuulumisia peukut pystyssä

itsellä ollu ihan järkky migreeni koko päivän,ja oksennus kurkussa aamusta asti,tyttäreni oksensikin tiiviisti viime yön että saa nähdä tuleeko mullekin..

huoh toivottavasti huomenna olisi parempi päivä :D

muoks.ja hitsi vie pitikö teidän kirjotella tosta makkarasta!!mä haluun makkarakastiketta!!grillimakkaraa tai jotain..mut en tässä olossa päässyt kauppaan sitä hakemaan ja vaikka kuinka kävin kurkkimassa jääkaappia ei sinne ollu ilmestyny sellaista..jännä juttu kun ei täällä asu kun minä ja 4,5v tyttäreni niin jos en ole kaupassa käynyt niin se ei varmaan itsekseen sinne lennä :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, mun tiedot uupuu listalta, eli LA 21.1/Slartibart/25/esikoinen/VAS tai TAYS. Kiitos päivittäjälle. :)
Ensimmäinen neuvola 30.5. kyllä se näin ensikertalaisena vähän jännittää vaikka varmasti onkin sitä papereiden pyörittelyä. :)
 
Ai niin, ja seuraava neuvola (neuvolalääkäri) 10.6.

Juu, en halua latistaa kenekään intoa ekaan neuvolaan jutuillani paperin pyörityksestä :x On se ihan jännääkin. Ja siitä se "koko projekti" lähtee!=)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä