Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Plussaa näyttää, onneksi olkoon! Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen uudelleen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan raskaudenaikaisia tuntemuksia yhdessä muiden kanssa. Mikäli et ole saavuttanut vielä joogin tyyneyttä asian suhteen, älä huoli - täällä saa stressailla ihan huolella!

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.






MENOSSA MUKANA
(laskettu aika -- nimimerkki -- ikä -- km/kkm/ku/tm -- monesko lapsi -- synnäri)


Syyskuu 2013

14.9 -- zapata -- 31 v. -- kkm 6/2012, kem 9/2012 -- 1. lapsi -- NKL
25.9 -- rupeltaja -- 30v. -- kkm 10/2012 -- 1. lapsi
28.9 -- serenade -- 21 v. -- km 08/12 -- 1. lapsi -- TYKS

Lokakuu 2013

16.10 -- heinis1 -- 36v -- kmt 10/2010 JA 5/2011 -- 2. lapsi -- ??
24.10 -- Marlin -- 29 v. -- km 06/12, ku 11/12 -- 3. lapsi -- OYS

Marraskuu 2013

20.11 -- Stellini -- 31 v -- kkm 12/12 -- 3. lapsi -- KOS
21.11 -- Ammiina -- 31v -- kkm 6/2012 ja 10/2012 -- 2. lapsi -- LKS
21.11 --p.ö.m.p.p.i.s -- 26 v. -- km 1/13 -- 3. lapsi -- PKKS
26.11 -- Taike 80 -- km 1/12 -- 2. lapsi -- HYS


Joulukuu 2013

7.12 -- Miirabell -- 30v -- kkm rv 17+ -- 3. lapsi -- JS
12.12 -- Equus -- 27v -- kkm1/13 -- 1.lapsi -- ?
13.12 -- verppu -- 23v --km 12/12, 3/13 -- 1. lapsi -- ?
17.12 -- Rosamunda -- 38 v -- kkm8/12 -- 3. lapsi -- ?
23.12 -- Alexa -- 40v. -- km -92, -96, 06/06, 10/12 -- 4.lapsi -- KOS
1.1 -- mamuska7 -- 39v -- viim.KM(ku)9/12 (useita km) -- 6.lapsi -- ?


Tammikuu 2014

24.1 -- Praia -- kkm 3/2013 -- 1.lapsi -- ?


Helmikuu 2014

3.2 -- zannukka -- 36v -- kkm 10/12, kkm 2/13 -- 5. ja 6.lapsi -- OYS
7.2 -- miss_piggy -- 31v -- kkm 02/13 -- 1.lapsi -- KPSHP
16.2 -- katrinainen -- 30v. -- km5/2013 -- 3.lapsi -- ulkomailla


Maaliskuu 2014

15.3 -- niiskunenä -- 27v -- km 3/13 -- 2.lapsi -- KYS


Huhtikuu 2014

3.4 -- ralliruutu -- 24v -- km (tm) 5/2013, kem 6/2013 -- 1. ja 2. lapsi -- ?
14.4 -- Fujin -- 24v -- kkm 03/13 -- 1.lapsi -- ?
14.4 -- Miwwi -- 22v -- km 5/12, km 9/12, km 1/13 -- 1. lapsi -- ??


Toukokuu 2014

16.5 -- kukkurukuu -- 24v -- kkm 12/12, km 6/13 -- 1.lapsi -- TAYS tai VAS


SYNNYTYSSAIRAALOISTA KÄYTETYT LYHENTEET:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun Keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan sairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅHS= Ålands centralsjukhus



SYNTYNEET

:heart: 10.11.2012 -- ipna -- tyttö -- 49 cm -- 3250 g :heart:
:heart: 15.11.2012 -- nellielli -- tyttö :heart:
:heart: 23.12.2012 -- malttamaton -- poika -- 53 cm -- 4360 g :heart:
:heart: 1.2.2013 -- Sanniz -- poika -- 52 cm -- 3700 g :heart:
:heart: 11.2.2013 -- Neiti-81 -- tyttö -- 49 cm -- 3420 g & tyttö -- 48 cm -- 2860 g :heart:
:heart:27.3.2013 -- kwaidan -- tyttö -- 52 cm -- 3300 g :heart:
:heart:12.4.2013 -- Whisky Peat -- tyttö -- 50,5 cm -- 3635g :heart:
:heart: 1.5.2013 -- Hanne -- tyttö -- x cm -- x g :heart:
:heart: 6.5.2013 -- Evya -- poika -- 47 cm -- 2760 g :heart:
:heart: 20.5.2013 -- Scarleth -- tyttö -- x cm -- x g :heart:
:heart: 20.6.2013 -- iitu85 -- poika -- 50,5 cm -- 2920 g :heart:
:heart: 24.6.2013 -- kodehu -- tyttö -- 50 cm -- 4080 g :heart:
:heart: 30.6.2013 -- tillukas -- tyttö -- 53 cm -- 4460 g :heart:
:heart: 8.7.2013 -- Simpu83 -- tyttö -- 50 cm -- 3455 g :heart:
:heart: 21.8.2013 -- KattiKoo -- tyttö :heart:




MENETYKSEN UUDESTAAN KOHDANNEET- OTAMME OSAA - TERVETULOA TAKAISIN PIAN :heart:
MiNalo 11/12 :hug::hug::hug:
Taru81 12/12, 4/13 :hug::hug::hug:


EDELLISET KESKUSTELUT


http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Talvi 2012-2013

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Jee, uusi pino! :) Ihanaa kun on kesä, eiksni?

Täällä vointi hyvä. Välillä kovasti harjoitussuppareita, varsinkin liikkuessa. Meillä tuleekin paljon liikuttua tuon koiramuksun takia, mut oon nyt yrittänyt sitä vähän vähentää ja liikkua rauhallisemmin. Kohdun kasvukipuja tuntuu myös silloin tällöin ja inhottavaa paineentunnetta, helpottaa kun menee pitkäkseen ja laittaa vaikka lämpöpussin masun päälle.

Neiti innostuu potkimaan aina koviten silloin kun äiskä haluis alkaa nukkumaan. :) Masun kunnollista esiin pullahtamista edelleen oottelen. Kyllä se taaksepäin kallistunut kohtu vaan vaikuttaa, eipä moni ulkopuolinen arvais että odotan. Mutta ehtiihän se pallo kasvamaan vielä. Kontrolliultra meillä oli viime ke, kun rakenneultrassa ei saatu selän rakenteita kunnolla katsottua tytyn asennosta johtuen, kaikki oli oikein hienosti eikä mitään poikkeavaa (eikä niitä palleja) löytynyt. :heart: Painoarvio saatiin ja hän on jo puolikiloinen.

Hyviä vointeja ja ihania kesäpäiviä kaikille!

Toivottelee; serenade ja mirjami 22+2
 
Huoh, ei oo totta : / Mua on nyt ihan oikeesti ruvennu pelottaan että mitä jos vauvalla ei ookkaan kaikki kunnossa. Hän kyllä potkii ahkerasti, mutta jotenki tuntuu että mitä jos kaikki ei oo kunnossa. Mietin koko ajan vatsan kokoa, ja vertaan sitä edellisiin raskauksiin. Näinhän ei tieten sais tehä, koska jokainen raskausmaha on erilainen. Mietin koko ajan että mitä jos vauva ei ookkaan kasvanu normaalisti, ja siksi esim maha on nyt pienempi, kuin edellisessä raskaudessa. Edellisessä raskaudessa vauvan liikkeet näky jo tässä vaiheessa ihan selvästi läpi, ja muistan kuinka hämmästyin kun tyttö ekaa kertaa venytteli kunnolla, ja vatsaan tuli kunnon "patti". Liikkeet ei vielä näy samalla tavalla ulospäin, ja tottakai sekin sitten mietityttää. Toisaalta järki sanoo että kaikki on ihan kunnossa, ja että ei sais olla vertaamassa, mutta sitten taas toisaalta mietityttää että mitä jos kaikki ei ookkaan kunnossa. Mua niin ärsyttää ja raivostuttaa, kun nyt piti tämmönen panikoinnin aihe keksiä :mad:
 
Voi Marlin! Kuulostaa niin tutulta, aivan samat huolet täälläkin! Minusta tuntuu myös että maha on nyt pienempi kuin aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa ja tutnuu etten liikkeitä vielä tunne niin paljon kuin aiemmissa jo tässä vaiheessa (vaikkei tässä vaiheessa tarvitsisi tuntea vielä mitään...)

Pelolla odotan kuukauden päästä olevaa rakenneultraa, että mitä jos siellä selviää jotakin kamalaa :(

Ja panikoin nyt sitäkin, kun nt-ultrassa, joka tehtiin rv 13+5, vauvan muut mitat vastasi rv 13+2-13+4, mutta lakimitta rv 12+6. Kätilö sanoi sen olevan ihan normaali mutta nyt olen alkanut pelkäämään miksi pää oli pienempi, aiemmat lapset on ennemminkin isopäisiä...

Ja vauvan sydänäänet kuulen dopplerilla hyvin, mutat huolta aiheuttaa sekin, että ne äänet kuuluu monesti samasta kohtaa (ei onneksi aina!) eli panikoin myös sitä etteikö vauva liiku tarpeeksi...

Huoh... Luulen Marlin tosiaan, että meidän aiemmat kokemukset saavat meidät varpailleen ja aivan eritavalla panikoimaan asioita kuin sellaisilla, joilla ei raskauksista oel kuin hyviä kokemuksia. Ja olen huomannut monen kaverin suhtautuvan naureskellen tai jopa ärsyyntyen kun näistä peloista olen puhunut, he eivät voi ymmärtää miksen vain nauti siitä että olen raskaana. Voi kun voisinkin vaan nauttia. Onneksi nämä pelot eivät kuitenkaan ole ihan kokoaikaisia, vaan nostavat päätään aina silloin tällöin. Tsemppiä meille näistä peloista eroon pääsemiseksi!!!!

Iitu, tulehan kertomaan kokoarvion kuulumiset!

serenadelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Missä luuraa pömppis? Olisi kiva kuulla sinunkin kuulumisia!

Ai niin, neuvolan laskujen mukaan ja myös nt-ultrassa la aikaistui päivällä ja se myös jostain syystä muutettiin nla-korttiin, eli voi päivittää mun la:n 20.11.

Stellini rv 15+0
 
Stellini Huojentava kuulla että joku muukin miettii samoja asioita. Vaikka se taitaa olla meillä yhteistä, että missään vaiheessa ei oikein uskalla kunnolla vaan olla ja nauttia. Minulla kans äänet on kuulunu aina samasta kohtaa, ja itsekkin oon tuota miettinyt, että liikkuuko vauva tarpeeksi. Edelleen jos kuuntelen, niin ne kuuluu tuolta tosi alhaalta, vaikka kohtu onkin jo navan korkeudella. Ja samoten liikkeet tuntuu aina samassa kohti. Tosin nt-ultrassa kysyin istukan paikkaa, ja sanottiin että on enimmäkseen edessä, mikä siis tietenkin vaikuttaa nuihin liikkeiden tuntemisiin. Ja jotenkin mulla järki sanoo että kaikki on kunnossa, ja että ei meillä voi oikeesti olla niin huono tuuri, että ru:ssa ilmenis jotain, kun kuitenkin nt-ultrassa kaikki oli tosiaan mallillaan. Ja seulontatuloksetkin oli erinomaiset.

Mun oli kuitenkin pakko soittaa neuvolaan, kun tunnen itteni sen verran hyvin että tiedän nyt murehtivani seuraavat kaks viikkoa tätä asiaa. Meillä on tuo ajanvaraus järjetelmä muuttunut niin, että nyt pääsee suoraan puhuun th:n kans, eikä tarvi jättää välttämättä omalle th:lle soittopyyntöä. No, juttelin tosiaan 15min th:n kanssa, ja se helpotti kyllä kummasti. Tarkotus oli että jos oisin saanu aikaistettua ultraa ens viikolle, vaikka tiesin että ei välttämättä edes onnistu, ja loppujen lopuksi mitäpä se viikko missään vaikuttaa. Joten jospa nyt sitten pystyn nämä kaks viikkoa olemaan murehtimatta kovinkaan paljon :)

Tosi tympeää jos sulla kaverit ei oikein ymmärrä tunteitasi. Onhan se tottakai varmasti vaikea käsittää, miten joku ei voi siitä raskaudesta nauttia. Mutta jos on joutunut kokemaan keskenmenon, niin ei tämä oo ollenkaan samanlaista. Mutta kyllä kavereiden pitäs silti yrittää suhtautua ymmärtäväisesti, eikä missään nimessä naureskella tai väheksyä.

Minäkin kaipaisin pömppiksen ja varsinkin mamuskan kuulumisia :)

Marlin ja Vimma 18+6
 
Kurkistelen varovaisesti täältä joskos sitä uskaltais kuitenkin liittyä porukkaan takasi nyt :)
Elikkäs mulla on takana nyt kaks keskeytynyttä keskenmenoa ensimmäinen 10/12 todettiin rv 13+4 kun lääkärineuvolassa ei sydänääniä enään kuulunut. NP-ultrassa kuitenkin sillon vielä rv 11+6 kaikki oli loistavasti, ei turvotusta eikä riskiä seulojenkaan mukaan. Toinen keskenmeno todettiin sitten 2/13 kun VU:ssa rv 7+4 alkio vastasi kokoa 6+4 eikä sykkeitä, tarkistus ultra vielä siitä viikon päästä kertoi tilanteen olevan sama. No lääkkeellisen tyhjennyksen tein kotona, sain sitten kohtutulehduksen vielä kaupan päälle. Siitä nyt ollaan toivuttu kuitenkin ja kahet menkat tuossa välissä ehti ollakkin ja nyt sitten perjantaina tein pregchekin testillä haalean plussan ja sunnuntaina digi näytti raskaana 2-3 :)

2.2--zannukka--36--kkm 10/12, kkm 2/13--5--OYS
 
( . ) Terkkuja kokoarvio-ultrasta. Masussa kaikki hienosti, kokoarvio nyt 2,7kg eli normaalista hiukka pienempi. Mullahan oli rakenneultraan asti klexane käytössä ja sen "haittapuoli" on pikkuisen pienempi vauva. Tämä nyt kuitenkin normaalin ja pienen siinä välimaastossa, eli hätää ei ole. Mutta: Mulla oli jo sinne mennessä olo että mitenköhän päin tuo matkustaja tuolla mahassa nyt on. Jotenkin kaikki on maanantaista alkaen tuntunut niin erilaiselle ja ainakin kerran bongasin että oli poikittain. Noh, siellä ollaan sitten perätilassa ja vielä pää taaksepäin kallistuneena, joten kääntöyritystä ei voida tehdä. Seuraava ultra-aika ensiviikon keskiviikkona ja peukut pystyyn, että olis kääntynyt oikein päin tai minimissään edes kääntänyt sen päänsä eteenpäin, jolloin voitaisiin koittaa kääntää.

Täällä suositellaan sektiota perätilaan jokatapauksessa, mutta jos pää on tuossa asennossa niin he ei mielellään edes anna synnyttää alakautta.

Mä olen kokoajan laskenut, että meillä mennään yliajalle (niinkuin kaikki suvussani). Mutta tämäpä riiviö on keksinyt sellaisen asennon, että sektio rv39 on enemmän kuin mahdollinen. a p u a.

-iitu 36+1
 
Nyt vasta uskallan alkaa oikeasti uskomaan että olen raskaana ja sisälläni oikeasti kasvaa pieni elämän alku :heart: Olen ollut erittäin väsynyt ja huonovointinen, lähinnä koko päivä ellotusta ja illalla sit oksennan ihan kunnolla.
Eilen kävin taas ultrassa ja itkuhan siellä tuli. Siellä pikkuinen köllötteli ja näytti jo oikean ihmistaimen alulta :heart: Pää erottui kunnolla, samoin selkä ja pienet raajojen alut. Sydän sykki :heart: Ei siis ollut enää mikään epämääräinen klöntti.
Kohdun sisältä löytyi jokin epämäräinen löydös, jota lääkäri ei tiedä mikä se oikein on.
Tänään sain äitipolille ajan kolmen viikon päähän jossa tehdä viikon 12 NT ultra.
ensi viikolla ensimmäinen neuvola. En ole kauheasti edes viitsinyt palstailla, kun jotenkin niin suuri pelko, että tämä ei kuitenkaan olisi oikea raskaus. Mutta nyt alan pikku hiljaa luottamaan, toki vieläkin tässä riskinsä, mutta kohdun ulkoinen on jo poissuljettu ja se on minulle jo paljon se.
 
zannukka Kuten jo tuolla kuumeilijoiden puolella kirjoitinkin, niin ihanaa kun teillä viimein tärppäs :heart: Nyt paljon paljon paljon tarrasukkia pienelle matkaa. Toivotaan että pikkuinen jaksaa helmikuuhun asti kasvatella itseään. Meillä oli esikoisen la neljä vuotta sitten 3.2 :)

iitu85 Voi ei missä asennossa vauva on. Toivotaan kovasti että kääntyis itekseen oikeeseen asentoon :)

mamuska Kiva kuulla että kaikki on kunnossa :)

(.) Ainniin, mää pystyn juomaan kahvia :O Olin kolme kk juomatta kun kahvin tuoksukin teki pahaa. Ja kahessa loppuun menneessä raskaudessa oon kans jättäny kahvin pois kokonaan, kun ei oo vaan maistunu. Tosin tytön odotusaikana taisin jossain välissä taas juoda kahvia, mutta poikaa kun ootin, niin alusta asti olin ilman ja vasta synnärillä join ekan kupin :D
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!!!

Lukemassa olen ajoittain käynyt, mutta kirjoittaa en ole oikein jaksanut. Minua vaivaa edelleen 24h kuvottava olo ja väsymys myös. Tissit huutaa hoosiannaa ja pissalla saa juosta jatkuvasti.
En myöskään oikein uskalla kirjoitella, kun pelkään niin hemmetisti uutta km:a tai pahaa kärähdystä np-ultrassa/veriseulassa. Tämä yritys on kuitenkin meidän viimeinen...

Lisää stressiä tuli tänään, kun sain veriseulan arvot (siis katsoin itse koneelta... :p).
Arvot olivat: S-PAPPA 463.0 mU/L ja s-hCGBV/D 25.1 ug/l.
No, eihän nuo oikeastaan mitään merkitse ilman suhteuttamista niskaturvotukseen ja muuntamista Mom-arvoiksi... mutta googlettaminen on just tälläisen hermoilijan kannattavin toimenpide!!!

Onko muilla tietoa omista arvoistaan?? Ei siis niitä MoM-lukuja! Taidan mennä nukkumaan, olen niin hermona!

Anteeksi tosi paljon tämä valittaminen...

T: Alexa ja Olio 10+3, np-ultra 11.6 ja stressaa!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja kiitokset uudesta pinkasta!

Alexa mulla nuo arvot oli 10+3 viikolla PAPPA 472 ja HCG-P-V 69. Niskaturvotusta oli 12+4 1,0 mm. Riskiluvuksi tuli sitte 1:19000. Eiköhän nuo ihan hyvät ole sullakin :)

Täällä vaan kasvatellaan mahaa. Tai lähinnä se on valahtanut jo tosi alas eikä tunnu enää yhtään niin isolta ja henkikin kulkee. Tuskin tämä ennen juhannusta on tulossa..

kodehu 37+5
 
Varovaisesti ilmoittaudun tänne mukaan! Tällainen tuli tänä aamuna, kun olin jo ehtinyt heittää kirveen kaivoon tästä(kin) kierrosta.

Yritystä puolitoista vuotta takana, km 03/13, olin kymmenennellä viikolla, ehdittiin nähdä ultrassa vauva ja sykkivä sydän. Sitten alkoi vuoto. Nyt toivottavasti toisin!
Tarrasukkia meille kaikille!

Ainakin zannukka oli täällä, onko muita tuttuja? Helmivauvojen pinoa ei vielä ole??!

5.2. --- _kenguru_v---vkm03/13 --- 3.lapsi --- SAS
 
_Kenguru_:heart::set onnittelut vielä täsäkin ketjussa :D Nyt onnea matkaan ja paaaaaaljon!!!!! Joko helmivauvoja on alettu työstään? Apua miten aika kuluu.

Täällä tunteet erittäin pinnassa ja herkillä. Eilen vollotin täyttäpäätä kun katsoin erilaiset äidit ohjelmaa, jossa nuori pari odotti esikoistaan. He kuuluivat eri uskontoon ja pohtivat kumpaan uskontoon lapsi liitettäisiin. Minulla oli vahvoja mielipiteitä joita huutelin täällä itsekseen :D Aivan olemattomat asiat sai mut itkemään ja välillä sit nauroin itselleni :D Onneksi mies ei ollut kotona, muuten olisin varmaan tuolla valkotakkisten hoivissa :D

Pirpana 9+1
 
zannukka ja kenguru, tervetuloa! Kiva että pääsitte tänne!

iitu, toivotaan että pieni pyörähtää vielä oikein päin! Käsittääkseni se voi taphtua aika viime tipassakin...?

mamuska, jee , onnea hyvistä ultrauulumisista!

Alexa, niin tuttuja nuo pelot! Mä pelkäsin myös kärähdystä veriseuoloista tai hurjaan niskaturvotusta, kumpaakaan ei ollut. Nyt pelkään sitten rakenneultraa...

kodehu, ei ole enää pitkä aika sulla! Voi kun olisi itsekin jo noin pitkällä... (Melkein olisikin ellei olisi se kkm tullut...) Mutta noi vikat viikot voi kyllä tuntua niiiin pitkiltä, muistan että varsinkin esikoisesta nuo viikot tuntui kestävän ikuisuuden!

Marlin, mulla kuuluu vauvan sydänäänet usein myös tositosi alhaalta, vaikka kohtu alkaa mullakin jo kohta yltämään lähelle napaa :O Mutta kun luin noita sun pelkoja ja totesin että ne on tismalleen samat kuin mulla, niin tulin siihen tulokseen että meillä molemmilla on kaikki hyvin :) Ei voi kahdella ihmisillä, joilla raskauksien suhteen suht sama tausta ja nytkin aikalailla samat rv:t menossa, tulla nyt samanlaisia ongelmia uuden raskauden suhteen, ei vaan voi :heart: Ja mullakin pohjimmiltani sellainen tunne että kaikki on ihan hyvin :)

Stellini 15+1
 
Mun mielestä nämä viimeiset viikot menee nyt kyllä liian vauhdikkaasti! :D
Vai johtuisko siitä, että olin laskelmoinut tämän menevän yliajalle ja aikaa siis olisi vähintään 4vkoa, nyt sitä saattaakin olla sitten vaan 2-3vkoa.
Meillä on makkarissa edelleen remontti ja se pitäis jollain ilveellä saada valmiiksi ennen vauvan syntymää. jaiks.

Aloin epäilemään, että olisko vauva kuitenkin ollut nyt kokoajan väärinpäin. Kun nyt siellä ollaan viistosti taas ja neuvolantäti viimeksi katsoi että on pää alaspäin, kun sykkeet kuului alhaalta. No ne kuuluu edelleen alhaalta vaikka kaveri on väärinpäin.

Ja nyt mä en osaa enää edes nukkua kyljelläni, kun kuvittelen ton patin kyljessäni vauvan pääksi ja kun se vielä on takakenollansa, ni etten mä vaan liiskaa vauvan naamaa. Mies oli kyllä sitä mieltä, että vauva ilmoittaa jos siellä on tukala olla. Herään silti 30min välein tarkistamaan etten vaan nukahda niin että liiskaan hänet.

-iitu 36+2

Edit. Se piti vielä mainita, että mulla on herttakohtu, joka lisää riskiä ettei vauva mahdu kääntymään = suurempi riski perätilalle. Tästä on toki ollut lääkäreiden kanssa puhetta vain ei-raskaana, enkä nytkään muistanut asiasta kysyä. Mä niin toivoisin että tämä kääntyy itse. Lapsellista ehkä, mutta mä haluan että masuasukas saa itse valita syntymäpäivänsä :D
 
Viimeksi muokattu:
Oi, hieno uusi pino meillä täällä! :)

Marlin ja Stellini, täällä myös huolet meinaa noustaa pintaan aina silloin tällöin.. Onneksi ei koko aikaa, mutta todellakin ihan eri fiilikset kuin esikoista odottaessa kun ei samalla tavalla konkreettisesti osannut pelätä mitään, toisin kuin nyt kahden kkm:n jälkeen.. Minä myös pelkään nyt että pieni ei kasva riittävästi tai jotain ihmeellistä on pielessä, kun myös minulla dopplerilla äänet kuuluu melkosen alhaalta. Kohdun olen tuntenut kädelle jo monta viikkoa, ja minusta se on pysynyt aika lailla samassa kohtaa koko ajan eikä siis ole noussut ylemmäksi. Voihan olla että se on jokin omaan rakenteeseen lliittyvä asia, mutta en tosiaan muista oliko esikoista odottaessakin näin kun en sellaisiin asioihin osannut huomiota kiinnittää.. Nyt sitä näköjään keksii huolenaiheita vaikka ja mistä! Ja ulospäin kyllä näyttää siltä, että kohtu on hyvinkin kasvanut, melkoinen pömppä alkaa jo olla! Pohjimmiltaan mullakin kuitenkin luottavainen mieli, mutta ei sitä vaan osaa olla murehtimattakaan.. Ensi viikolla onneksi neuvola, jospa se taas rauhoittaisi mieltä. Yritetään luottaa siihen että meillä kaikilla kaikki on hyvin :heart:

mamuska, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Alexa, tutulta kuulostaa pelot. Onneksi ultra kuitenkin jo suht koht pian. Tsemppiä sen odotteluun! Se oli minulle kyllä kaikkein kovin paikka tähän mennessä kun molemmat kkm:t on juuri nt-ultrassa todettu.. Nyt sitten odotan pelonsekaisin tuntein rakenneultraa, tosin vielä ei päivämäärä ole tiedossa.

zannukka ja kenguru, lämpimät onnittelut plussista! :heart:

Pakko varmaan tänään taas kuunnella dopplerilla kun tuntuu että ei tuolla masussa tapahdu mitään.. En siis ole tuntenut kunnon liikkeitä vielä, sellaista epämääräistä möyrintää vaan.. Voi kun pikkuinen alkaisi potkia pian oikein kunnolla! Se jos mikä rauhoittaisi mieltä..

Ammiina ja pikkupeikko rv15+0 POKS
 
Terveisiä ultrasta! Siellä meidän pieni jumppaili ja vastasi viikkoja :heart: Seuloihin ei osallistuttu eli niskaturvotusta ei mitattu. Istukka on etuseinässä ja kätilö sanoi että liikkeet alkavat tuntumaan myöhempään ja eivät välttämättä tunnu niin voimakkailta. Mutta nyt olo on niin helpottunut!! Taas oli sellainen olo odotustilassa että voiko jännitykseen kuolla.. Mutta kaikki hyvin :heart: Jospa mie nyt alkaisin uskomaan että meille tulee vauva!

Equus ja tyyppi 12+0
 
Ihanaa equus!! Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Varmasti helpottunut olo nyt! Mulla myös oli aivan hirveä jännitys päällä odottaessa pääsyä np-ultraan ja itkutkin jo ehdin tirauttaa siinä kätilön huoneessa ennen kuin alettiin ultrata. Niin paljon se jännitti, mutta onneksi tulos niin oli kuitenkin paras mahdollinen ja samoin teillä tänään. :)
 
Onnea equus hyvistä ultrakuulumisista :)

Iitu85 sullakin viimeset viikot käsillä, kovasti tsemppiä niihin. Muistan sillon kun aikasemmin täällä olin, niin kovasti vielä panikoit alkuraskautta ja nyt jo tosiaan ihan viimesiä metrejä viiään :heart:

Ammiina ja stellini kiitoksia, tänne oli oikein mukava palata :)

kenguru tervetuloa sullekkin tänne ja onnittelut plussasta :heart:
Helmikuisille ei tosiaan vielä ollut pinoa, mutta jospas sen joku värkkäis jossain vaiheessa pystyyn :)

ON: Mulla ei oikeestaan mitään oireita mistään, hetkittäistä huonoa oloa välillä ja väsymystä. Jotenkin taas oon ruvennu panikoimaan, että kuinkahan tässä käy. Kolmas kerta toden sanoo on mun motto ja toivonkin, että kaikki menis nyt hienosti loppuun asti, toisaalta taas takaraivossa jyskyttää, että ei kahta ilman kolmatta. Mutta nuitten ajatusten kans nyt vaan täytyy koittaa keplotella ja yrittää pitää mielessä enemmän tuo kolmas kerta toden sanoo. VU:n varailen vasta tuonne n. kolmen viikon päähän niin päästään kurkkiin mitä siellä näkyy, mikäli sitä ennen ei tapahu mitään ihmeempiä. Neuvolaan oon päättäny soittaa tällä kertaa vasta sen VU:n jäläkeen jos siellä kaikki on hyvin ja asukki oikeessa paikassa ja syke löytyy.
 
_kenkuru_ Tervetuloa joukkoon. Kovasti tarrasukkia pienelle matkaan! Toivotaan että ne pitävät seuraavat 8kk pienen lujasti kyydissä :)

stellini Hassua miten ollaankin niin samanlaisissa tuntemuksissa :) Nt-ultrassa kysyin istukan paikkaa, ja sanottiin että on enimmäkseen etuseinämässä, joten veikkaan että mulla se vaikuttaa siihen sykkeen kuulumiseen. Ja kun mulla on se Angelsoundsin ihan perusmalli, niin eihän se etes loppupeleissä oo etes kovin tehokas :) Ja liikkeetkin mulla tuntuu vaan tuolla alhaalla, ja välillä sivussa. Mutta kyllä meillä molemmilla vauvat kasvaa ja kehittyy normaalisti. Sitä vaan tosiaan näiden menetysten jälkeen ei osaa nauttia samalla tavalla.

Ammiina Musta kans aikasemmin tuntu että kohtu ei kasva tarpeeksi, ja sitä murehdin. Mutta nyt kun neuvolassa kävin 13.pv, niin kohtu oli vielä navan alapuolella ja nyt tuntuu jo ihan siinä navan kohdalla, ellei jopa hiukan ylempänäkin. Kyllä se sullakin vauva varmasti kasvaa ihan normaalisti. Mutta tosiaan kun on joutunut keskenmenon kokemaan, niin sitä ei vaan yksinkertasesti osaa ottaa rennosti ja olla murehtimatta.

Equus Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

zannukka Mulla oli ihan samat fiilikset alussa, ja kun oireitakaan ei oikein ollut. Etova olo alko vasta joskus viikolla 7-8. Ite kans mietin että kolmas kerta toden sanoo, mutta samalla en voinut olla ajattelematta, että onhan se sanonta että ei kahta ilman kolmatta. Nyt kuitenkin mennään jo puolivälissä. Kyllä mää uskon että teilläkin tämä kolmas kerta nyt tuo sen toivotun lopputuloksen, ja saatte helmivauvan syliin asti :heart:

(.) Liitoskivut taas iski toissapäivänä ihan yllättäin, ja kesti vielä eilisenkin. Välillä piti oikeesti kävellä niinku ankka :D Onneks nyt helpotti kun mulla on tänään töitä palvelukodissa ja samoten huomenna. Tuolla nyt onneksi asukkaat on itestään liikkuvia, joten ei tarvi olla ketään nostelemassa. Ja hommasin sen tukivyönkin, niin laitan sen tänään jo ennalta ehkäsemään kipuja. Saa vaan nähä miten tiukkaa tekee kun tänään on ilta, ja huomenna pitää heti aamusta mennä takas. Hui, ens viikolla tulee jo 20 viikkoa täyteen :heart: Hurjaa vauhtia tää aika kyllä mennyt :)

Marlin ja Vimma 19+1
 
Pikaisesti vaan omaa napaa: toissapäivänä oli ultra, ja kyllä täytyy sanoa että minäkin jännitin todella paljon. Tuntui pahalta istua siellä odotushuoneessa... Onneksi päästiin etuajassa jopa tutkimukseen, niin ei tarvinnut kauaa kärvistellä. Niin kuin taisi muillakin olla ajatuksissa, minäkin olin ihan varma että pikkuisella on joku pahasti vialla. Onneksi olin väärässä, ja kaikki näytti hyvältä :) vastasi nyt lähes täysin kuukautisista laskettuja viikkoja, vaikka aikaisemmin oli melkein viikon pienempi. Ja kun sairaala laskee vielä lasketun ajan vähän eri tavalla kuin neuvola, niin sain viikkoihin rutkasti lisää päiviä ;) eli nyt olis jo rv 13+0 ja la 6.12.12! Nyt jos vain uskaltaisi uskoa tähän... Päivä kerrallaan!

Onnea kaikille muillekin, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja tervetuloa uusille!

Miirabell, varovaisesti onnellinen rv 13+0
 
miss_piggy
Varovaisesti minäkin ilmottaudun :D Tänään saatu plussa, dpo 13. Kkm oli helmikuussa, ja nyt takana siis eka clomikuuri joka tuotti heti toivotun tuloksen :D Varhaisultraa ajattelin varailla, ku tietäis vaan millä viikolla kannattais? Mulla ei clomien kanssa ollu seurantaultraa, joten toivotaan ettei tuu tuplia :)
LA olis 7.2.

Nyt 4+0 :heart:
7.2 -- miss_piggy -- 31 -- /kkm/02/13 -- 1 -- KPSHP
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä