**Maaliskuun murut**

Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

28.2.2014 Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014 Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

2.3.2014 hokapontas / 23 / esikoinen / JS

3.3.2014 Yemina / 22 / 2.lapsi / SatKS

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
jenni jes! ihanaa! kiitos ketjusta

mä olin äidillä muuttoapuna eilen ja teki kauheesti mieli kertoo, ihan senkin takia ku laiskotti nii paljo ja pyörin lähinnä vaan tiellä, niinku äitiki sen ilmaisi:D teki mieli selitellä et hei haloo ei raskaanaoleva voi kanniskella tälläsiä kamoja :D mut en vielä uskaltanu.


2.3.2014 / hokapontas / 23 / esikoinen / JS
 
  • Tykkää
Reactions: Yemina ja jenniii90
Heh, ihanaa, kun meitä on jo näin "monta" :D

Muille kertomisesta, aion kertoa huomenna omille porukoille, koska he tietävät yrityksestä ja menin sanomaan äitille, että joudun testaamaan, voinko juoda vai en. Muille haluan pitää salassa hetken vielä vaikka en kyllä tiedä miten :D Muutama kaveri jo tietääkin asiasta, mutta muulle suvulle kerrotaan varmaan myöhemmin vasta. Viime raskaudessa koko suku tiesi ennen kun 12 viikkoo tuli täyteen edes :p Etää näin hyvä oon salaan näin ihanaa asiaa <3

Niin ja joko ootte neuvola-aikaa varannu? Soitin jo tänään ja sain kuulla, että pääsen meidän ihanalle terkalle, jolla ollaan käyty lapsen syntymästä asti :) Maanantaina palaa lomiltaan, jolloin varaan sitten ajan.

Jenniii90 ja pikkumuru 3+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli kanssa hirveä polte kertoa mun äitille yks päivä. Mulla on väliaikasesti vähän erikoiset työkuviot ja mun pitää oikeesti muutenkin nukkua paljon, sit tää raskaus on vielä korostanut sitä ja tekis mieli selittää, miks vaan nukun :)

Ja joudun oikeesti ihan keskittymään, etten töissä paljastu, kun vatsakin on ihan turvoksissa, näyttää välillä tosi hurjalta! Jouduin jo ostaan uudet työhousut, jotka ei kiristä vatsaa, kun muuten ei kestä töissä olla! Esikoisesta maha kasvoi vasta rv20, mutta sen jälkeisissä raskauksissa heti alkuun turvotus on ollut aivan mahdotonta!
 
Niin ja neuvolan varaan vasta paaaljon myöhemmin, koska kerran olen joutunut perumaan jo varatun ajan ja se oli henkisesti aika kova paikka. Odottelen, että alkaa näyttää siltä, että pikkuinen pysyy kyydissä :) Asiaa ei helpota se, että ollaan muutettu vanhempien lasten syntymän jälkeen ja neuvola on mulle ihan vieras. Toisella lapsella on ollut yksi käynti siinä ja senkin mies hoiti...
 
kertomisesta, mä oon kertonu yhelle ihanalle työkaverille ja yhelle kaverille, joka oli puol vuotta sitten häissä mun kaasona, ja just sinä iltana ku testasin haamun, olin ollu päivällä sen luona käymässä ja se puhu vaan et "älä stressaa ja rauhassa rauhassa" jne. sit lähetin kuvan haamusta sille kun pääsin kotiin :D mut luulen et omille vanhemmilleni kerron aika pian :) just 3 viikkoo sit kahvipöydässä miehen sisko sano et on laittamassa pinniksen ja vaunut myyntii ym. tarvikkeita, et onko tarvetta... mumistii miehen kaa vaa et ööö..ei. :D luulen et se oli joku testi siltä mun kälyltä koska olin lopettanu kahvinjuonnin siitä n. kuukaus takaperin ihan muuten vaan.

neuvolasta, en oo vielä varannut, soittelen ehkä ens viikolla. pitäs hakee kans työterveydestä parvorokon vasta-aineet, päiväkodissa kun työskentelen ja se aikoinaan testattiin ja mulla ei vasta-aineita ole, th vaan sano et jos raskaus tulee ajankohtaseks ni tuu hakemaan, mut inhoon piikkejä enkä oo uskaltanu mennä sinne vieläkään :D

sydäntähti, täällä myös järkky pömppis!

hokapontas 3+4
 
Heippa!

Bongasin tämmöisen ketjun ja jospa minäkin uskaltaisin liittyä joukkoonne. Tänään tehty 3 testiä, jokasessa haalea toinen viiva.. Näillä viikoilla ei varmaan kunnon plussaa tuliskaan! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana:heart:

Onko teillä muilla paljonkin oireita? Täällä löytyis vaikka ja mitä.. :whistle:

Sekä paljon onnea teille muille myös!! Toivon, että pikkuiset pysyy koko matkan mukana!!:flower::heart:

Yemina & bebé rv 3+3

03.03.2014 Yemina / 22 / 2.lapsi / SatKS
 
Oireita löytyy kyllä, kauhee nälkä koko ajan, pissattaa useammin, painontunne mahassa, välillä juilimista mahassa, heikotusta/huimausta oli eilen illasta, hikoilen ja saan kuumia aaltoja, turvotus mahassa ja tisseissä, ruokaa ei kauheesti tee mieli, mutta pahoinvointia ei ole vielä. Mitäs muilla?

Tervetuloa joukkoon uusille ja toivotaan kovasti, että kaikkien pikkuset pysyy lujasti masussa :heart:
 
Oireina täällä alavatsan juiliminen ja välillä aika kovatkin kivut, pieni pahoinvointi ja ruokahaluttomuus, useimmat ruoat ällöttää. Palelee kovasti ja tosiaan tuo turvotus!

Ja äsken tosiaan tein vielä digin, niin jopa näin 3+6 illalla kertoi, että raskaana 2-3 :D Millonkohan osaan lopettaa tän testaamisen :D
 
sydäntähti täälläkin testattu tänään kaksi kertaa, aamulla liuskatestillä ja haalee plussa, samanlainen kun eilen päivällä mikä tietty sai heti pelkäämään et jos viiva ei vahvistukaan. No apteekista tänään apteekin oma ja digitaalinen sunnuntaita varten. Apteekin ostin siks et voin tehdä aiemmin. Ja no ei enää epäilystä olenko raskaana kun antoi jo selvän plussan :D Liuskoja en tee enää, viime raskaudessakin sain haaleen viivan vaikka olin jo rv 7-9. Onnea vielä :)

Ollaan menossa tosiaan mun porukoille ja aiotaan kertoa heille uutinen :)
 
Jenni miten meni uutisten kertominen? :)

Me ollaan mökillä ja loma alkoi, on ihana vaan köllötellä, niin laiskottaa ja hengästyttää kaikki. Mitään muita oireita ei nyt oo, tuntuu hassulta. :) Tänään olis ollu menkkojen alkamispäivä.

Rentouttavaa juhannuspäivää jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Mulla on vapaata tässä ja tuntuu että on ihan tarpeeseen. Viime yönä nukuin kellon ympäri ja taas väsyttää, aikasin meinasin nukkumaan tänäänkin. Vatsa on joka päivä turvonneempi ja haittaa välillä ihan olemista :)

Päädyin sitten tänään kuitenkin kertomaan mun äidille, jolle asia tuli ihan puun takaa (ja niin tulee kyllä kaikille muillekin), liikuttui niin että itku pääsi ja sitten tietty multakin. Sitten se jo päätti että saan kaksoset ja vähän vaikka mitä muuta :)
 
No niin, juhannus vietetty ja nyt taas kotona :) Päätettiin sitten kertoa mun toisille isovanhemmillekin kun he kävivät eilen porukoilla. Odotettuhan uutinen oli ja kaikki oli iloisia meidän puolesta. Tuntuu, ettei näin isoo uutista halua pitää salassa!

Mulle on tullu oireisiin lisää nää yöheräilyt ja valvomiset sen jälkeen kun ei saa unta. Tänään tein vikan digitaalisen testinkin aamusta ja tulos odotettavasti "raskaana 2-3" ;) Niin ja pientä ällötystä tullu nyt nälkäisenä ja pari kertaa kahvin juonnin jälkeen. Eli kahvi taitaa jäädä nyt pois kokonaan.

Hauska sattuma muuten tässä raskaudessa on se että la on tasan samana päivänä kun kaksi vuotta sitten esikoista odottaessani (jolloin karkausvuosi ja la 29.2.) vaikka onkin nyt maaliskuussa :D Viikot menee kuitenkin samallai.

Ootteko muuten töissä kaikki tällä hetkellä? Mulla alkaa työt päiväkodissa osa-aikaisena elokuun puolivälissä eli ns. pahimmat viikot saan viettää onneks kotona. Valmistuin siis keväällä lähihoitajaks ja eka kunnon työpaikka :) Jännittää ihan pirusti mutta onneks viä on aikaa :)

Jenniii90 ja pikkumuru 4+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Olen lähihoitajana nyt muutaman vuoden ollut samassa paikassa. Tällä hetkellä mulla on sopimus lokakuun loppuun asti, mutta oletettavasti sitä jatketaan ainakin äitiysloman alkuun asti. Meillä on aina suhtauduttu tosi hyvin kaikkiin äitiyslomiin, joten ei sillä tavalla jännitä kertoa. Mietin vaan et mun viimeinen päivä ennen kesälomaa on 10+0, jolloin viimeistään mun on varmaan kerrottava pomolle. Koska loman jälkeen on jo 15+ jotain ja kroppani tuntien se näkyy silloin jo ihan kivasti. Eli ei pokka taida riittää yllättää ihan sillä tavalla!

Mulla oli muuten kanssa noita yöheräilyjä ja valvomisia, mutta nyt tosiaan parina yönä olen nukkunut 11 tunnin yöunet ja päälle vielä päiväunet :O

Sydäntähti 4+2
 
Aika ihana sattuma jenni :) ja onnea valmistumisesta. Muistahan selvittää neuvolasta ne parvorokon vasta-aineet ellet oo jo aiemmin hoitanu tai jos oot sen joskus sairastanu.

Täällä kans yks lähihoitaja, v.09 valmistunut. Vakkarina päiväkodissa. Kaikki töissä pomo mukaan lukien osaa kyllä odottaa mun uutista, on jo juorut ollu häistä asti liikkeellä :D

hokapontas 4+0
 
Pahoittelut Yemina :hug: Toivotaan että seuraavasta kierrosta pääset mukaan odottajiin!

En tienny aiemmin tosta parvorokko asiasta hyvä kun sanoit :) Huomenna soittelenkin neuvolaan.

Kuinka kauan ehditte muuten yrittää, ennen kun tärppäs? Meillä meni neljä kuukautta ja olin vähän yllättynyt kuinka "kauan" loppujen lopuks kesti kun eka tärppäs heti. Mut ei tää kyllä pitkä aika onneks ollut :)

Vähän jännittää montako kiloo tulee kerättyä raskauden aikana. Viimeks ruli alkupainosta 16kg, alussa lähti pahoinvoinnin takia 5kg. Nyt painan 5kg enemmän kun ennen edellistä raskautta. Nyt kiinnitän huomioo enemmän ruokavalioon kun viimeks :)
 
Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

28.2.2014 Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014 Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

2.3.2014 hokapontas / 23 / esikoinen / JS


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Voi Yemina :( onnea uuteen kiertoon

Me yritettiin tätä marraskuusta alkaen. Eli n. 7 kk.

Ja siitä parvorokosta vielä, jos ei oo niitä parvon vasta-aineita ja jos päiväkodissa liikkeellä parvoa, ja työskentelee siellä, niin meillä viimeks raskaana ollut joutu siirtyy toiseen päiväkotiin kunnes selvis et sil olikin ne vasta-aineet. Ja mun käsittääkseni ne pystyy siis piikittää jos on raskaana ja työskentelee päiväkodissa jossa riski kokoajan tartuntaan. Ihan satavarma en oo mut niin mä työterveyshoitajan puheista ymmärsin :D
 
pahoittelut Yemina. Toivottavasti olet jo pian taas tällä puolella!

Meillä tärppäsi 3. kierrosta. Tähän asti jokainen raskaus on alkanut 2. kierrosta eli taidan olla aika helposti raskautuvaa sorttia.

Onkos täällä siis jotkut odottavien lähihoitajien kokoontumisajot? :)
 
Juu niin itsekin ajattelisin, että helposti raskaudun kyllä. Kivempi niin.

Montako lasta ootte ajatellu hankkia vielä? sydäntähdellä onkin jo kolmas, vieläkö tämän jälkeen lapsia ootte miettinyt? Me ollaan siitä saakka kun tavattiin miehen kanssa haluttu yhteensä neljä lasta. Kaksi nyt ja kaksi sitten myöhemmin vielä. Katotaan muuttuuko mieli vielä :D

Kauanko ootte muuten ollu yhdessä miehen kanssa? Meillä tuli huhtikuun alussa kaksi vuotta :) Eli esikoinen ilmoitti itsestään jo 3 kk seurustelun jälkeen. Uskomatonta kyllä, mutta ihan suunnitellusti raskaaksi tulin. Mutta onneks löysin itselleni niin ihanan miehen <3

Itsekin muuten nauroin, että kaikki meistä on lähihoitajia :D Hauska sattuma!

Jenniii90 & pikkumuru 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Lapsiluvusta, mä joskus ajattelin, että 3-4 lasta haluisin ja mielelläni haluaisin lapset nuorella iällä. No kahden jälkeen ajattelin pitkään, että tämä oli nyt tässä. Ihan siksi, että vauva-aika oli meidän parisuhteelle erityisen rankkaa aikaa, erityisesti kakkosen vauva-aika. Nyt kuitenkin meidän nuorempi täyttää jo 5 ja vauvakuume vain yltyi... Olikohan se sitten maalis- vai huhtikuuta, kun ilmoitin miehelle, minä HALUAN vauvan ja se oli sitten siinä. Eli en uskalla ennustaa lopullista lapsilukua... Meillähän oli jo kaikki vauvatavarat lahjoitettu eteenpäin, mutta onneksi lähipiiristäkin varmasti löytyy lainaksi.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä nyt yli 9 vuotta. Ekaa lasta aloin oottaa vuoden yhdessäolon jälkeen.

Mites te tuutte toimeen sen turvotuksen kanssa? Mun maha on niin paisunu, että välillä ihan vaikea olla! Vuorotyötä teen ja iltaisin maha ihan mahdoton! Työtakki kinnaa ja yritän piilotella mahaa kaikin keinoin. Tykkään pitää farkkuja, mutta eihän mulle mitkään mun farkut mene... Tilasin yhet matalalantioiset äitiysfarkutkin, jotka varmaan tällä viikolla tulee. Musta on vaan vähän noloa siirtyä äitiyshousuihin näillä viikoilla :D
 
Lähihoitajat on lisääntyvää sorttia :D

Me ollaan tunnettu miehen kanssa reilu 5v, seurusteltu vuodesta 2010 ja naimisissa nyt puol vuotta :)

Lapsiluvusta ei olla keskusteltu, en ainakaan muista :D mut kunhan saatais nyt edes tää yks :)

Turvotuksesta, nyt lomalla, mökillä pärjää verkkareissa ja sortseissa ihan hyvin :D vältän nyt suolaa et vois vähän helpottaa.

Vauvakuume puolella näkyy hurjasti uusia plussanneita, maaliskuisia, tänne vaan! :)

hokapontas ja salamatkustaja 4+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä