~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~



Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Odottajia yhteensä: 101
Poikaoloja: 10
Tyttöoloja: 6
Kaksosia: 2

Poikalupauksia: 5
Tyttölupauksia: 5

23.11.2013
Kurina / 20v. / 1.lapsi / TYKS poikaolo

26.11.2013
VanamoBr / 33v. / 3. lapsi / JS tyttöolo

29.11.2013
jen_ni / 26v. / 3.lapsi / TYKS poikaolo tyttölupaus

1.12.2013
Eea / 26v. / 4. ja 5.lapsi / PKKS kaksoset
Leonella / 29v. / 1.lapsi / KOKS

2.12.2013
Taskussa / 28v. / 1.lapsi / JS

3.12.2013
kozella / 30v. / 2.lapsi / NKL?
Minnie85 / ? / 3.lapsi / TYKS

4.12.2013
Na-dene / 27v. / 1.lapsi / SAS tai TYKS poikaolo
Mamimamimami / 30v. / 3.lapsi / JS
Mandeila / ? / ? / ?
Maikkis:) / ? / 1.lapsi / ?
Nicola73 / 40v. / 2.lapsi (3.raskaus) / NKL poikaolo
Missy1985 / 27v. / 3.lapsi / NKL
Kuppi / 35v. / 1.lapsi / KOS

5.12.2013
Hyy2 / 26v. / 2.lapsi / TAYS
Stormy / 26v. / 1.lapsi / OYS
thera / 27v. / 1.lapsi / PHKS
Ti / 27v. / 2.lapsi / K-PKS
tömpsis / 34v. / 2.lapsi / LS tyttölupaus
helena85 / 28v. / 2.lapsi / OYS tyttöolo poikalupaus
_jemasu_ / 24v. / 1.lapsi / SeKS poikalupaus

6.12.2013
mileon / ? / ? / ? tyttöolo
Myokine / 25v. / 1.lapsi / KOS
KuutioTasku / ? / 7.lapsi / OYS

7.12.2013
SaaraW / 33v. / 2. (3.) lapsi / TYKS
Mj. / 21v. / 1.lapsi / PHKS poikalupaus
Saru. / 24v. / 1.lapsi / LS

8.12.2013
Jeremias äiti / 31v. / 4.lapsi / NKL
Merve / 27v. / 2.lapsi / VKS
Nuu_Nuu / 25v. / 2 lapsi / ? poikaolo
Amalia89 / 23v. / 1.lapsi / ?
hiisi -78 / 34v. / 1.lapsi / ? tyttöolo
Po / 26v. / 4.lapsi / ?

9.12.2013
Kaislanen / 27v. / 1.lapsi / PHKS
poikienäiti84 / 28v. / 3.lapsi / K-HKS
saanu / 20v. / 1.lapsi / KOS tyttölupaus

10.12.2013
Skatta / 27v. / 2.lapsi / PHKS
Niandra / 29v. / 1.lapsi / ?
ÄiteeX / 30v. / 3.lapsi / TAYS
Tiksander / 31 v. / 1.lapsi / TYKS (SAS?)
Cherry87 / 25v. / 1.lapsi / K-HKS

11.12.2013
Onne / 32v. / 3.lapsi / ?
Jansu1982 / 31v. / 1.lapsi / TAYS

12.12.2013
satumyy / 22v. / 1.lapsi / K-SKS
Kootikko / 25v. / 1.lapsi / OYS
Equus / 27v. / 1.lapsi / ?
Suvi88 / 25v. / 1.lapsi / HCS, Marbella poikaolo tyttölupaus
christine-82 / 31v. / 3.lapsi / SeKS

13.12.2013
emunainen / 30v. / 3.lapsi / NKL
syyselo / 29v. / 3.lapsi / TAYS
riikula' / 29v. / 1.lapsi / KYS
Pohjoistuuli / 35v. / 2. ja 3.lapsi / KOS kaksoset poika- ja tyttölupaus

14.12.2013
Aina_ / 22v. / 2.lapsi / TYKS
-jensku / 27v. / 2.lapsi / KOS
Neyski / 20v. / 1.lapsi / TAYS poikaolo poikalupaus

15.12.2013
Annifrid / ? / 1.lapsi / KOS

16.12.2012
Kuume84 / 29v. / 3.lapsi / ?
Minsa / 28v. / 1. lapsi / KOS

17.12.2013
Rubia / 28v. / 3.lapsi / KOS
reikai / 28v. / 1.lapsi / ?

18.12.2013
Tafgu / 26v. / 3.lapsi / ?
Eltzu84 / ? / 2.lapsi / KYS
Raisa. / 35v. / 2.lapsi / KOS

19.12.2013
Lisconen / 27v. / 1.lapsi / EKKS
Martta Hanski / 27v. / 1.lapsi / SeKS

20.12.2013
Anazu / 30v. / 2.lapsi / TYKS

21.12.2013
Vivie / 30 v. / 2.lapsi / ?
Milla+ 2011 / 23v. / 2.lapsi / TYKS
Judie / 28v. / 3.lapsi / SeKS
Alexa / 40v. / 4.lapsi / KOS
Di-mang / 26v. / 1. lapsi / K-SKS
Katrin79 /33v. / 2.lapsi / SeKS
Emmanen / 23v. / 2.lapsi / JS

22.12.2013
Nomppeli / ? / 2.lapsi / ?
NuNutin / 26v. / 3.lapsi / HYS

24.12.2013
miranenn / 23v. / 1.lapsi / EKKS
Lakritsa / 22v. / 2.lapsi / PS
Kapsukka / ? / 1.lapsi/ JS
Haje / 28v. / 1.lapsi / ?

25.12.2013
princesssa / 23v. / 1.lapsi / KAKS poikaolo
Chariot / 22v. / 2.lapsi / JS
HANNE70 / 42v. / 1.lapsi / TYKS
Myyttynen / 25v. / 1.lapsi / PKKS tyttöolo
Paivih / 23v. / 1.lapsi / KAKS

26.12.2013
jenninenn / 29v. / 1.lapsi / KOS?
Innu / 35v. / 2.lapsi / LS
MeMaMi / 27v. / 3.lapsi / K-PKS poikaolo
DiipaDaapa / 29v. / 1.lapsi / OYS

27.12.2013
Santsukka88 / 25v. / 1.lapsi / SAS (TYKS)
Sandrastiina / 30v. / 2.lapsi / ?

28.12.2013
Linttu / 31v. / 3.lapsi / SAS (TYKS)
second_edition / ? / 2.lapsi / ?
Helena2013 / 28v. / 1.lapsi / ?

29.12.2013
Barbamama35 / 38v. / 4.lapsi / TYKS
SnowFlakes / 28v. / 2.lapsi / TAYS

30.12.2013
Jeccika / 26v. / 3.lapsi / LPKS
Tiikeli / 30v. / 2.lapsi / TAYS

31.12.2013
Anette24 / 24v. / 1.lapsi / K-KSK tyttöolo

5.1.2014
RiksuNa / 23v. / 2.lapsi / LKS poikaolo

14.1.2014
Judidi / 19v. / 2.lapsi / OYS tai OAS poikaolo




Tulossa: (täytetään vain ultrat ym. erityisjutut)

Heinäkuu
judidi NP 1.7.
jen_ni RU 15.7.
Missy1985 RU 16.7.
hiisi-78 RU 18.7.
Ti RU 19.7.
Kuppi RU 19.7.
Maikkis:) RU 19.7.
saanu RU 22.7.
Tiksander RU 23.7.
helena85 RU 24.7.
Na-dene RU 25.7.
Skatta RU 25.7.
_jemasu_ RU 25.7.
Pohjoistuuli RU 25.7.
jen_ni UÄ 26.7.
Equus RU 29.7.
Neyski RU 30.7.
Raisa. RU 31.7.
Myokine RU 31.7.
Merve RU 31.7.
Lakritsa RU 31.7.
Annifrid RU 31.7.

Elokuu
poikienäiti84 RU 1.8.
Aina_ RU 1.8.
Minsa RU 2.8.
marrr RU 5.8.
Alexa RU 5.8.
christine-82 RU 5.8.
Di-mang RU 5.8.
Haje RU 7.8.
Tafgu RU 7.8.
MeMaMi RU 7.8.
Katrin79 RU 8.8.
Maikkis:) S 8.8.
HANNE70 RU 8.8.
Paivih RU 8.8.
Myyttynen RU 9.8.
Helena2013 RU 13.8.
Judie RU 13.8.
princesssa RU 15.8.
miranenn RU 16.8.
Jeccika RU 22.8.
RiksuNa RU 26.8.

Syyskuu
judidi RU 3.9.
jen_ni UÄ 20.9.

Lokakuu
helena85 UÄ 10.10.






Menetyksen kohdanneet:
Minel83
Taru81
Elina31v
3kerta
Tattis
Ellia
annamay
tiiti89
ben&jerry's
Kengu83
NeitiT
Kettula
sunflower86
ralliruutu
Joliana
verppu
evaparadise


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, UÄ = joku muu ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen!


Aikaisemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...et-2013-kevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266305-joulukuun-tonttuset-2013-touko-ja-kesakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
helena85 Kiitos uudesta pinosta :) Minulla RU 13.8.


Iltavuoroviikko tällä viikolla - ihanaa kun saa nukkua aamuisin pitkään :) Eilen pikkuveli kävi vaimonsa kanssa ja Johanna kysyi, odotetaanko me kaksosia? :p Anoppi myös oli yllättynyt kun minulla oli tunika ja legginsit jotka päästivät vauvamasun oikeuksiinsa, että sullahan on jo oikein vauvapyöreyttä tuossa masussa :) Ihanaa kun ei tarvitse enää töissäkään peitellä masua!

Mukavaa ja aurinkoista alkuviikkoa teille kaikille!

-Judie ja pikkuinen 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Voi että mä ootan jo sitä rakenneultraa, laskin tuossa että vielä kolme viikkoa ja päivä mun ultraan, vaikka olin luullu, että 4 viikkoa. Onneksi aika menee nopsaan, vaikka välillä ei siltä tunnukkaan :)

Omaa napaa vain, eli ai ai kun pää on kipeä, onneksi yhdellä Panadolilla selviää päivässä, eikä joka päivä tarvii ottaa. Mutta ilmat on kyllä ollu niin ukkos-ahdistavia, että vois tehä kunnon myrskyn että ilma raikastuis.
Ja ihania ihania liikkeitä, potkuja ja muljahduksia on alkanu tuntumaan nyt ihan vaikka istuskellessa, eikä pelkästään silloin kun makaa hiirenhiljaa. Oon ihan rakastunu siihen tirppaan :heart:

helena85 ja tirpana 17+4
 
Hyvältä näyttää tämä uus pino :) Uskon ettei tule mitään ongelmia, hienosti näyttää sujuvan päivittäminen! Kiva kun ehdit sitä tekemään helena85!

Täälläkin odotetaan kovasti rakenneultraa, vielä tasan kuukausi eli neljä viikkoa ja risat... Mitä enemmän odotan, sitä kauemmin kestää! Itse olen tosi kiinnostunut lapsen sukupuolesta, vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan. Kunhan vain kuulisi, että kaikki on hyvin niin se olisi pääasia... Nyt ei ole edes mitään oloa (viimeksi olin väärässä).

Aina_ & Mini 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Kiitos Helena85 uudesta pinosta :)

Täällä myös odotetaan rakenneultraa kun kuuta nousevaa. Vielä hieman reilu pari viikkoa. Aika varattuna 19.07. Haluamme kyllä tietää kumpi sieltä on tulossa, mutta pääasia on että terve olisi. Tosi hassua mutta meidän äiti tuossa joku päivä kysyikin että kumpaa toivot ja en oikeasti osannut vastata muuta kun tervettä. Poika olisi ihana kun tiedän että mieheni varmasti puuhastelisi paljon kaikenlaista pikku miehen kanssa, mutta toisaalta tyttö olisi ihana niin voisimme sitten yhdessä tehdä tyttöjen juttuja....

Varasin tänään ajan sokerirasitukseen (8.8.). Meilläpäin siihen joutuvat neuvolan mukaan kaikki ensiodottajat, joille on ikävuosia kertynyt yli 25. En todellakaan odota innolla, sillä koko raskausaikana kaikki makea on ollut aika nounou. Tänään töissä söin tavallisen jätskin ja siitä jo tuli huono olo....12 tunnin paasto ja sitten jotain makeaa litkua. Odotan innolla :-(

Aurinkoa, Maikkis 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
helena85 kiitos uudesta heinäkuun pinosta! =)

Täälläkin odotellaan rakenneultraa, se on (vasta) neljän viikon päästä. Mulla ei ole mitään tyttö/poikaoloa, ei ole aavistustakaan, kumpi on tulossa. Tärkeintä on tietysti se, että kaikki on vauvalla hyvin. Tänään on ollut sellasta ihmeellistä repivää kipua vasemmalla puolella alavatsaa... käveleminenkin on ottanut kipeää. Oiskohan jotain kohdun kasvukipuja/liitoskipuja?

Vauvan liikkeitä on tuntunut joka päivä, mutta ei todellakaan joka hetki... esim. lauantaina tunsin aamulla, eilen illalla... en ehdi kauheasti istuskelemaan/makoilemaan, kun on niin paljon touhua, sit kun lopulta menen illalla sänkyyn, oon niin väsynyt etten pahemmin ehdi liikkeitä odottelemaan kun nukahdan. Mutta on se vaan niin ihanan tuntuista, kun toinen pieni siellä potkiskelee pikku pikku jaloillaan. :heart:

Merve ja masuvauva 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Millä viikoilla se sokerirasitustesti yleensä tehdään? Minunkin pitää mennä siihen, meillä sama kun Maikkiksella, se tehdään kaikille yli 25 täyttäneille, vaikka ei mitään muuta riskiä olisikaan.
 
Tästä se äiskän ja iskän säikyttely alkaa, näköjään joka viikolle on meidän vauva "keksiny" jotain, millä pitää mielen virkeänä...:p
Tänään alkoi verenvuoto, ja tuli kiire sairaalaan. Ultrattiin ja onneksi oli kaikki ok. Verenvuotokin rauhoittui. Neuvolakortissa lukee että minulla on etinen istukka, ja nyt google laulaa, kun etsin tietoa tästä.

Kertokaahan, jos on kohtalotovereita?
Huomenna sitten nauttimaan neuvolan tarjoamia namijuomia, eli ekaan sokrurasitukseen :) (eli mulla ois menossa nyt vko 15. jos oikein laskin ja eka rasitus. Toinen sitten myöhemmillä viikoilla)
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Voisitko helena85 päivittää sitten kun ehdit munkin kohdan :) eli
_jemasu_ 24vuotta/ LA 5.12 /Seks (seinäjoen keskussairaala )..

Tääläkin odotetaan rakenneultraa jo kovasti ( 25.7 ), toivottavasti sais selville kumpaa sukupuolta oleva vauveli on tuloillaan, pääasia tietenkin että kaveri on terve oli sitten poika tai tyttö :)
Mulla on kovasti kyllä ollut kokoajan poikaolo, kun vauvan vaatteitakin katsellut niin lähinnä oon suunnitellut mitä "pojalle" ostan.
Mahakumpu sen kun kasvaa, täälä ei ainakaa enää mee shortsit/parit farkut jalkaan, mutta onneksi on vielä muutamat jotka menee. Pian varmaan saa/pitää lähteä ostamaan mammavaatteita :D
 
Moiks!

_jemasu_ päivitin tietosi, meillä on sama laskettu aika :)

Mulla oli sokerirasitus viimeksi viikolla 26+1, täällä Oulussa joutui kans siihen ainoastaan iän perusteella, eli yli 25-vuotiaat, ja minä olin sillon 26v. Mut onneks menin siihen silloin, ja niissä ei ollu mitään häikkää, joten tässä raskaudessa siihen ei tarvitse mennä :)

Mullakin liitoskipuja tai niiksi ne ainakin kuvittelen, viimeksikin oli samanlaista ja kun mainitsin lääkärille niin sanoi että liitoskipuja...

Minä tilasin jo äitiysvaatteita ison kasan ja tällä viikolla pitäis tulla! Kaikki ei varsinaisesti oo äitiysvaatteita, koska monet niistä on minusta joko tylsänvärisiä tai tylsänmallisia ja kalliita, niin tilasin sellasia tunikoita ja pitempiä paitoja, mitkä luultavasti menee loppuun asti. Ootan niitä aivan innoissaan :D Ja sitäpaitsi oon pienikokoinen ja esim. H&M:n äitiysmallistossa on harvoin XS-kokoa, ja S-koot on hartia/käsivarsialueelta liian isoja, jää rumasti lörpölleen :/ Ja Mamaliciouksella on vielä isompia ne koot. Meni hermot viimeksi kun kävin sovittaan monia paitoja ihan turhaan pikku sovituskopissa ison mahan kanssa kesäkuumalla, pah.

Hmm eipä muuta nyt :)

helena85 ja tirppa 17+5
 
Huomenta!

Täällähän on tapahtunut paljon, kun olin viikon poissa... Kiitos Helena85 uudesta pinosta!

Neyski, paljon voimia, pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin. :hug:

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on ollut mahan kiristelyä tai jopa supistelua. Helena85, mullakin oli viimeksi samoilta viikoilta suppareita, tosin kipeitä jo alusta saakka. Mutta tyttö syntyi juuri ja juuri täysaikaisena vk 37+0. Olin äitiyspolin seurannassa viikolta 19.

Lisconen, mä olen juonut piparminttuteetä (ja syönyt purkkaa) silloin kun mieli on tehnyt (ei tosin kovin usein). Jotenkin en pysty uskomaan, että voisi olla vaarallista.. eihän se mitään mäkikuismaa tms. tuntemattomampaa yrttiä ole.

Kauhean monet ovat jo tunteneet ihan kunnon liikkeitä. Mä en ole vieläkään, liikkeeksi luulemani ilmakupla taisi vaan olla sitä itseään, kun sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Esikoinen tosin potkaisi ekan kerran 17+4, johon on vielä kaksi viikkoa, joten en huolestu..

Hankinnoista, varmaan rakenneultran jälkeen pitäisi niitä alkaa tekemään. Meillä ei ole säästössä muuta kuin pinnasänky. Tai no, vauvanvaatteita on myös jonkun verran.

Neuvolassa en ole myöskään käynyt kuin vasta sen ekan kerran, moni teistä on käynyt jo vaikka kuinka monta kertaa.. Toinen neuvola olisi ensi viikolla ja katselin neuvolaohjelmasta, että olikos niitä yhteensä 5 käyntiä koko aikana, joka tapauksessa ihan järjettömän vähän. Mutta kun on näitä supistuksia eli katson itseni taas riskisynnyttäjäksi kuten viime kerrallakin, niin ajattelin vaatia vähän tiheämpää seurantaa.

Omat vaatteet ei oikeastaan enää mene joitakin mekkoja lukuunottamatta, mutta nyt huomasin, että äitiyshousut kiristää inhottavasti alavatsaa ja aiheuttaa supistuksia. En tiedä mitä päälle pistäisi :(

Jotenkin olen katsellut poikien vaatteita kaupoissa, vaikka tyttöä toivonkin.. Jännä nähdä, kumpaa lupaavat. Mutta ultraan vielä 4,5 viikkoa...!

Työn iloa töissä kärvisteleville ja hyvää lomaa lomalaisille!
Raisa 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Tokassa neuvolassa ei ainakaan täälä kummallisuuksia, Audit kyselyn jonka täälä sai ekassa neukussa, palautin tokassa. Ja ihan neuvolakortin mukaan kaikki katottiin, sydänäänet kuunneltiin myös. 29.7 kolmas neuvola täälä :) nyt viikkoja 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Heips taas! :)

Itekkin löysin tänne kun tajusin kattoo edellistä keskustelua kun ei ollut tullut viestejä sinne pariin päivään :headwall:

Niin, olin ultrassa 1.7 eli maanantaina ja kun ultraaja alkasi ultraamaan niin näin heti että PIPPELI VILHATI!! :D kuiskasin siinä miehelleni että ''oon ihan varma että mä näin pippelin!'' mies totes että ''missä muka'' :D
Mieheni kysy siinä sitten vähän ajan päästä että näkyykö sukupuolta ja lääkäri sanoi että ei ainakaan vielä ole näkynyt, mutta olin ihan varma että näin! :D
Sitten ultran loppuvaiheessa kysäsin että viitsisikö yrittää katsoa että näkyisikö sukupuoli vaikka viikkoja on vasta 16+1. No siinä hän sitten kattoi ja totesi että ''näyttäisi miehen vehkeet olevan, mutten näin aikaisessa vaiheessa sano varmaksi, että voi olla napanuoran joku pallero'' (en muista mikä tuon palleron nimi oli) Totesin vaan että näimpäs oikein :D

Että poika sieltä on tulossa mahdollisestikkin ! :heart:

Niin ja sitten tästä minun harvinaisuudestani. Minulle annettiin vaihtoehdoksi että minut lähetettäisiin SAKSAAN LASERLEIKKAUKSEEN (!!!!!!) jossa tämän kuolleen sikiön napanuora leikattaisiin eli katkastaisiin. Koska tämä terve sikiö pumppaa omalla sydämellään molempiin verta istukan kautta (raukka..<3) ja näin rasittaa sydäntään ja tämä voi aiheuttaa ylikuormittumisen ja tämän seurauksena voi syntyessään olla sydämenvajaa toimintaa tai pahimmassa tapauksessa raskauden aikana kuolla sydämen ylirasitukseen.. :'( Tässä tietenkin on keskenmenon riski ja näistä saadaan tietää enemmän 15.7 kun on seuraava ultra, ja sielä puhutaan siitä että jos minut lähetettäisiin sinne.
Saksa on siis ainoa maa missä näitä tälläisia isompia juttuja tehdään.. mutta mielummin menen sinne Saksaan leikattavaksi ja tiedän että olen tehnyt lapseni eteen kaikkeni, kun että lapsi menehtyy kohtuun ja mietin loppujenlopuksi ''miksen mennyt sinne saksaan ja yrittänyt edes pelastaa..''. En epäröi mennä sinne jos minulle ehdotetaan menemistä sinne.

Isoista asioista tässä kyse.. kirjaimellisesti elämästä ja kuolemasta kyse.. toivoa täytyy silti riittää! :heart: (vaikka minulla on aina ollut huono tuuri kaikessa)

Nyt 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Hej. Kiitos Helena85 uudesta ketjusta :)
Tulee päivitettyä nyt niin harvoin, päivittäin kylläkin lueskelen täällä tällä puhelimella vaan nii tympiä kirjotella.
Olotilakin paranemaan päin, päänsärkyä pikkuista vielä ja korvatulehdus riivaa vieläkin :( neuvola lääkärii 8 päivän päästä ja rakenne ultraa jo kovasti odotellaan, sit voisi alkaa shoppailee pikkuiselle kaikkee.
Nyt untenmaille, voikaa paksusti :)

Princesssa & Papu 15+0 poks
 
Neyski, vaikka kuulostaa hurjalta, että Saksaan saakka pitäisi mennä, niin on kuitenkin helpottavaa, että sellainen mahdollisuus on. Olet ihan oikeassa siinä, että mieluummin sitä tekee vaikka kaikkea hankalaa ja kummallista kuin jättää tekemättä, ettei tarvitse jälkeenpäin miettiä. Ja hyvä, että edes jossakin on osaamista tuohon harvinaisuuteen! (Jos minun pitäisi mennä johonkin muuhun maahan leikkaukseen kuin Suomeen, niin Saksa olisi hyvä vaihtoehto.. ovat tarkkoja ja siistejä, ihan oikeasti, tämä ei ole vain stereotypia.. tiedän jonkun verran asiasta.) Kyllä lääketiede on nykyään ihmeellistä, että osataan kaikenlaisia juttuja hoitaa. Jaksamista :heart:

Omat ongelmat tuntuvat kyllä kovin vähäisiltä tuohon verrattuna, mutta valitanpa silti.. tuntuu kuin olisin joku vanhainkodin asukki tämän lääkepatteriston kanssa (Levolac ummetukseen - pukamalääke - särkylääke selkäkipuun - raskausvitamiinit - kalkkitabletit - maitohappobakteerit - kilpirauhaslääkkeet - närästyslääkkeet... ja kaiken huippuna vielä lääke silmätulehdukseen). Harkitsin jo dosetin ostamista :D

Saapa nähdä mitä kaikkea sitä loppuraskaudessa on, kun viikolla 15+ on jo tällaista. Jee. :stick:

Ei millään jaksaisi olla töissä.. vasta ensi viikon jälkeen alkaa loma.
 
Kiitos Helena85 uudesta ketjusta! Mulle voi päivittää tonne iäksi 35v. eli rimpsu on siis:
Pohjoistuuli/ 35v. / 2. ja 3. lapsi / KOS kaksoset , RU 25.7.

Mä olen ollut kans vähän laiska kirjoittelemaan. Jonkin verran enemmän on tullut kirjoiteltua tuonne tupla-ketjuun.

Maanantaina oli toinen neuvolakäynti. Ekaa kertaa pääsin kuulemaan sykkeitä. Vähän jännitti, kun en oikein tiennyt, että kuinka kokenut terkka on kaksosten sykkeiden metsästämisessä. Molempien sykkeet kuitenkin löytyi ihan hyvin. Sykkeet oli siinä 140 molemmin puolin.

Vaunut on jo hankittu. Tuplissa on hieman vähemmän tuota valikoimaa. Ostettiin sellaiset Bumbleridet. Kaupassa oli enää kahdet jäljellä eikä noihinkaan saatu vielä vaunukoppia. Ne sitten jossain vaiheessa jälkitoimituksella. Tuli jo paniikkia, että pitää ostaa jo, että saa mieleiset, kerran tuntuvat olevan kiven alla. PK-seudullakaan ei ollut montaa liikettä, mistä noita ees saa.

Pientä päänvaivaa on aiheuttanut myös istuinten asetteleminen takapenkille. Sopiva yhdistelmä on nyt kuitenkin löytynyt. Kaksosille Britaxin kaukalot isofixeillä (nämä tulee reunoille) ja esikoinen keskelle myös Britaxin istuimeen (turvavyö).

Olo on ollut ihan ok. Tuntuu, että pahoinvointi ja etova olo on väistymässä pikkuhiljaa. Väsyttääkin iltaisin ehkä hieman vähemmän kuin aikaisemmin. Ehkä tämä tästä :)

Pohjoistuuli ja tuplat 16+5
 
Neyski, vaikka kuulostaa hurjalta, että Saksaan saakka pitäisi mennä, niin on kuitenkin helpottavaa, että sellainen mahdollisuus on. Olet ihan oikeassa siinä, että mieluummin sitä tekee vaikka kaikkea hankalaa ja kummallista kuin jättää tekemättä, ettei tarvitse jälkeenpäin miettiä. Ja hyvä, että edes jossakin on osaamista tuohon harvinaisuuteen! (Jos minun pitäisi mennä johonkin muuhun maahan leikkaukseen kuin Suomeen, niin Saksa olisi hyvä vaihtoehto.. ovat tarkkoja ja siistejä, ihan oikeasti, tämä ei ole vain stereotypia.. tiedän jonkun verran asiasta.) Kyllä lääketiede on nykyään ihmeellistä, että osataan kaikenlaisia juttuja hoitaa. Jaksamista :heart:

Omat ongelmat tuntuvat kyllä kovin vähäisiltä tuohon verrattuna, mutta valitanpa silti.. tuntuu kuin olisin joku vanhainkodin asukki tämän lääkepatteriston kanssa (Levolac ummetukseen - pukamalääke - särkylääke selkäkipuun - raskausvitamiinit - kalkkitabletit - maitohappobakteerit - kilpirauhaslääkkeet - närästyslääkkeet... ja kaiken huippuna vielä lääke silmätulehdukseen). Harkitsin jo dosetin ostamista :D

Saapa nähdä mitä kaikkea sitä loppuraskaudessa on, kun viikolla 15+ on jo tällaista. Jee. :stick:

Ei millään jaksaisi olla töissä.. vasta ensi viikon jälkeen alkaa loma.
Joo oon kans kuullu et Saksassa on parempaa hoitoa, että se on vähäniinku sairaanhoidon keskus. Silloin kun sairastin tämän harvianisen (tämäkin siis harvinainen) sairauteni anti-NMDA receptor encefalitiksen (ennen minua oli suomessa kaksi sairastunut tähän) niin verikokeeni lähetettiin Saksaan ja sieltä tuli vastaus sairauteeni.

Mietin että olisiko helpompi muuttaa vain Saksaan ettei aina tarviisi sinne kaikkia lähettää :D ei saisi nauraa.. Lääkärinikin sanoi että ''yksi lisää tähän harvinaisuuksien kastiin''

Nyt 16+4 :heart:
 
Eilen kävin sokerirasituksessa, ja tänään neuvolassa katsottiin tuloksia. Ei ollut mitän ongelmaa, arvot olivat todella hyvät. :) nyt oli mukava neuvolatätikin, ja sanoin ihan asiallisesti, että pahoitin mieleni siitä neuvolalääkäristä, joka päästeli jos jonkinlaista aivopierua ilmoille. En kuulemma ole ainoa, joka on hänen "tulituksen" kohteeksi joutunut... toivottavasti muutkin ovat sanoneet vastaan!

Neuvolassa todettiin, että paino on edelleen laskenut, mutta niin on hemoglobiinikin. Rautaa naamaan aina välillä. Siellä kuului pikkuisen sydänäänetkin hyvin, mutta vähän ns. "kaukaa", kun istukka on siinä edessä. :) Hyvä fiilis jäi siis tästä päivästä.
 
  • Tykkää
Reactions: helena85

Yhteistyössä