Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*



Odottajia yhteensä: 159
Poikaoloja ja -lupauksia: 116 / 24
Tyttöoloja ja -lupauksia: 20 / 25
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 12
Syntyneitä: 5, joista 1 tyttö ja 4 poikaa

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)

24.8.
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

27.8.

Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS poikalupaus

31.8.
Taru_ / 22v / 1. lapsi / KHK-S poikaolo

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS Kaksoset
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL poikalupaus
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS Tyttölupaus
Emmm / 23v / 1. lapsi
Metis / 22v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo tyttölupaus

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo tyttölupaus
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo poikalupaus
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS poikalupaus
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS tyttöolo

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
Gildanen / 20v / 1. lapsi / TYKS Tyttölupaus
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Passepartout / 33v / 4. lapsi / KSKS Poikalupaus
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / NKL
Tuikku13 / 27v / 1. lapsi / ulkomaat tyttölupaus

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Ditaz / 22v / 1. lapsi / K-HKS
Hannis81 / 32v / 3. lapsi / TYKS
Losa / 30v / 4. lapsi
moonan / 31v / 1. lapsi / JS poikalupaus
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi / HYS tyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi tyttölupaus
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma poikalupaus
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / K-PKS Kaksoset poikalupaukset

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS tyttölupaus
TarinaMarianna / 32v. / 1. lapsi / KYS

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS poikaolo Poikalupaus
henttonen / 33v / 1.lapsi / KYS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 22v / 1. lapsi / TAYS Tyttölupaus

10.9.
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
syysomppu2013 / 35v / 4. lapsi / KYS
Mayastina / 26 v. / 1. lapsi

11.9.
Cahlei / 32 / 1. ja 2. lapsi / NKL Kaksoset
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
Emma-Ria / 22v / 2. lapsi / PHKS tyttöolo

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Pringles / 39v / 3. lapsi / JS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS poikaolo
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi / PHKS Poikalupaus

13.9.
joanmarie / 25v / 1. lapsi
Kat-ja / 38 / 1. lapsi / KPKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS Tyttölupaus

14.9.
odo / 23v / 1. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS Poikalupaus

15.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS Tyttölupaus
dembsey / 32v / 3. lapsi
heituli / 33v / 3. lapsi
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS Tyttölupaus
MadDee / 21v / 2. lapsi / PHKS / poikaolo
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL Tyttölupaus
1609 / 20v / 1. lapsi / K-HKS Poikalupaus

17.9.
huns / 30v / 3. lapsi / SAS Poikalupaus

18.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS tyttöolo
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Supermassive / 21v / 2. lapsi / TYKS Poikalupaus
susu_v / 29v / 1. lapsi / VKS tyttöolo Tyttölupaus
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Wiitahepo / 31v / 1. ja 2. lapsi / PKSSK Kaksoset poikaolo
Allu13 / 29v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

19.9.
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS Tyttölupaus
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi / Tyttölupaus
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS Tyttölupaus
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS poikaolo Poikalupaus
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
Santta / 30v / 3. lapsi / OAS tyttöolo
seinisipe / 24v / 2. lapsi Tyttölupaus
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS Tyttölupaus
äitiys ja onni / ?? / 3. lapsi / TAYS

20.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS tai Vas
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS Tyttölupaus
Syysodotus84 / 28v / 3. lapsi / OAS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi Poikalupaus
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
jenttu / 32v / 3. lapsi / SatKs poikaolo Poikalupaus
loikkis / 33v / 1. lapsi / Tays
macudahakki / 28v / 1. lapsi / HYS
Makia / 22v / 4. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS Kaksoset Tyttölupaus ja poikalupaus
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Muftikka / 24v / 1. lapsi / VKS tyttöolo Poikalupaus
Oubou / 22v / 1. lapsi / KYS Tyttölupaus
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
Kuudes / 36v / 6. lapsi / TYKS
o_Ou / 28v / 2. lapsi / TYKS
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS Poikalupaus
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS
Cerinen / 2. Lapsi / Kättäri Poikalupaus

23.9.
Aatoksia / 32v / 3. lapsi / TAYS
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS poikaolo Tyttölupaus
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP
syksy84 / 28v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
Nelistin / 25v. / 1. lapsi / Tyttölupaus

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi tyttöolo Tyttölupaus
SaBiNe / 27v / 5. lapsi

25.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS
lyyli* / 28v / 3. lapsi / TYKS tyttöolo
Orchid / ?? / 4. lapsi / KOS
Suklaasuu / ?? / ??

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / KPKS Poikalupaus
niinaj / 21v / 1. lapsi / K-SKS Poikalupaus
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS
AnnMaria/40 v/1. lapsi/TYKS poikaolo poikalupaus

27.9.
Mammuska 83 / 29v / 2. lapsi / TAYS poikaolo Poikalupaus
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL
Rosalienism / 19v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS tyttöolo Poikalupaus
Embula / ?? / 1. lapsi / TAYS
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi / TYKS poikaolo Tyttölupaus
serenade / 21v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo Tyttölupaus
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Papaya13 / 24v / 1.lapsi / KOS Poikaolo Tyttölupaus


29.9.
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS
Nimia / 32v / 2. lapsi / TYKS
Adela / 26v. / 1.lapsi / TAYS

30.9.
kirsikka92 / 20v / 1. lapsi / PKKS poikaolo
Meme / 23v / 1. lapsi / OYS
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS Tyttölupaus
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL tyttöolo

1.10
tiggeri / 33 v / 3. lapsi / K-HKS Tyttölupaus

**SYNTYNEET** :heart:
Gildanen / 8.7 / Tyttö / 1740g ja 37cm
KiaralA / 11.7 / Poika /2444g
Mirka J. / 13.7 / Poika / 1710g
Sunshine84 / 25.7 / Poika 1980g ja 43,6cm ja Poika 1710g ja 43,2cm


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy
Fujin
melin
Masy
(Kirskis)

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Pientä varten
Supermassive - MUTSIS ON. – Kaksplus
Qevnie - Silkkitassun päiväunet - Blogi | Lily
Rosalienism - Littlebig


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
Helmikuun ketju täällä
Maaliskuun ketju täällä
Huhtikuun ketju täällä
Toukokuun ketju täällä
Kesäkuun Ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta Sunshine 84 :)

Mirka J: Se ei onneksi haittaa vaikka vettä valuu. Sitä muodostuu koko ajan lisää. Ainut paha on se tulehdus jos se iskee. Mulle oli koko viime raskauden tehty testejä jotka aina negatiivisia. Sit kun vedet meni niin vuorokausi ja vesi vihreää. Ilman tuota vihreää vettä olisin varmasti ollut vielä viikkoja kasassa. Syytä sille ei löytynyt. Nyt olet osaavissa käsissä. Onneksi. Toivotaan et ainakin viikolle 32 pääset. Sekin on jo tosi hyvä etappi. Jaksamisia! Sairaalassa makoilu on aina rankkaa.

Huomenna itsellä äippäpoli. Jännittää kuulla onko kaikki kunnossa. Tänään samat viikot millä tyttö lähti syntymään. Nyt onneksi näyttää siltä et päästään pitemmälle :)

Mammuska 83 ja masukki 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Heeeei kiitos uudesta ketjusta sunshine, mä en oikein oo ny ollu tehtävieni tasalla! Pahoittelut!! Mutta tosiaan, heinäkuu jo, hyvänen aika! Kesäkuu meni ihan "ohi"!

Jes jes, oon niin tyytyväinen itteeni ku pääsin käymään salilla pitkästä aikaa! Oonki pari kuukautta vaan makoillu sohvalla! Olihan tuo "treeni" vähä ähkimistä mutta yllättävän hyvin silti jaksoin ja tuli hyvä mieli - voi ku jaksais edes pari kertaa viikossa käydä vähä pitämäs lihasmuistia yllä niin hyvä olis :)

Vointi muuten hyvä, vaikka aikamoista puuskutusta tää elo on tän mahan kans, alan tuntea itteni aika kömpelöksi :D

susu_v 28+5
 
Oh ah, mun pers ja reidet on ihan jumissa kun vuolin kopukkani kavioita.. Kahtena päivänä, jalka kerrallaan! Vielä olis kaks jäljellä. Äiti tappais mut jos tietäis mitä teen, en saisi varmasti edes töissä käydä jos hän sais päättää :D

Mutta masussa ollut tänään hiljaiseläjä. Kai ipanakin on sellaisissa ruokahuuruissa kun minäki nyt monena päivänä olen ollut, lauantaina häissä ensin ruokaa, sitten "vähän" suklaatia ja vaahtokarkkeja. Ja KAAKKUAA, huh. Ja tietenkin iltapala päälle, ihanaa voileipäkakkua! Olin niinkin pinkeänä etten meinannut edes autoon mahtua kun piti lähteä kotiapäin ajamaan. Samaten eilen, kun käytiin vuosipäivän kunniaksi hotelliaamupalalla, taas sen verran piti vetää ettei ennen kuutta tehnyt mieli mitään. Mansikkakakkua sai syödä vielä eilenkin, onneksi olin viisas ja tein vain pienen kakun. Mutta huomaa kyllä, että ruokamäärät ON pienentyneet, mitä kerralla pystyy syömään. Ja nälkä on harvemmin, tai sitten napostelen pitkin päivää mitä sattuu, miten sattuu.. Huomenna täytyy muistaa käydä puntarilla aamusta.

Ps. mansikat alkaa tulla korvista, kun oma n. 50 taimen mansikkamaa tuottaa n. 0,5 - 1l/päivä uusia.. Onneksi nyt saa niitäkin pakkaseen laitettua kun pakkanen on sulatettu ja pesty, jes.

7 viikkoa töitä edessä ennen äitiysloman alkua! Tänään meinas palaa pinna, kun teen vuokratyöfirman kautta kesätöitä, sain täyden listan työpäiviä ja tänään on puhelin piipannut extratöitä kaikille niille 6:lle vapaapäivälle, mitä listalla on.. Ehkä mä nyt kuitenkin ajattelen itseäni ja ipanaa sen verran, että yritän levätä edes päivä pari viikossa, enkä tee töitä niin hulluna kun aiemmin tein. Vaikka mitään vaivoja pahemmin ole vielä ollutkaan..

Olipa jaarittelu.

Beibei&Ipana 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Huomenta!

Kävin eilen neuvolassa vaihteeksi. Normisti siis käyn ä.polilla, mutta lääkärini loman vuoksi yksi aika tuli neuvolaan. Asiat kunnossa, mutta hb olikin aika matala, vaikka luulin olevan ok. 106 oli arvo, eli rautaa pitäisi syödä. Verenpaineet ovat myös matalat, 99/59, mutta niille ei tarvitse mitään tehdä. Suolaa ja salmiakkia kyllä suositellaan mulle. Sf-mitta huitelee yläkäyrillä, vaikka ultran mukaan vauva kasvaa täsmälleen keskikäyrällä. Mulla ei ole tosin yhdessäkään raskaudessa sf-mitta kertonut yhtään mitään vauvan koosta.

Eilen ostelin tytölle vähän vaatteita, housuja lähinnä. Olen tehnyt listan, johon olen merkannut, mitä tarvitsee, ja raksi aina viereen, kun homma hoidettu. 10 viikon päästä Hän on ehkä jo syntynyt tai ainakin olen käynnistyksessä.

Kohta yläpään lääkärille, eli psykiatrille.

Ja kiitos tosiaan tästä uudesta ketjusta!

Helmitoivo, 28+5
 
Kiitoksia uudesta ketjusta! Tosiaan tulee tarpeeseen nyt kun olen pakkolevossa...

Yritän alkaa asennoitumaan siihen että tosiaan vauva on jo sylissä 4 viikon päästä (viimeistään). Kaikki on kotona laittamatta ja ei taida löytyä kaapista yhtään niin pieniä vaatteita (vaikka siis toki ollaan vielä syntymän jälkeen pitkään sairaalassa).
Ihana kätilö kävi eilen kyselemässä ajatuksiani imettämisestä ja tokihan olen täys imetyksen kannalla :) Jännittää vaan kuinka kaikki lähtee "toimimaan" kun vauva on kuitenkin nenä-mahaletkulla alkuun...

Yritän kyllä vielä päästä "kotilomalle" joku päivä. Tarttis hakea hieman itsellekin varusteita ;)

Mirka J. 30+5
Ps. Synnytyssairaala muuttui nyt mun kohdalla Naisten klinikaksi
 
Heips!
Onko kellään muulla menossa pesänrakennusvaihetta jo? Ukko tulee hulluksi (itsestäni puhumattakaan..) tähän puunaamiseen ja järjestelyyn. :D Aivan pakko viikata uudestaan, ja uudestaan noita vauvan vaatteita, hinkuttaa joka nurkka puhtaaksi ja melkein alkaa itkeä kun lattialla on vähän hiekkaa. :whistle:
Oubou ja Muksutin 28+3
 
Mirka J: mun plikka ei koskaan jaksanut imeä. vk 32 alettiin pikku hiljaa rintaa tarjoamaan. Maito meni pääosin nenämahaletkuun. Pumppasin maitoa 3 tunnin välein. Sullakin varmaan on pumppaus edessä alussa. Varsinkin jos syntyy ennen vk 34. Monet keskoset oppivat imemään. Nenämahaletku ei ole este. Ja edullisia 44cm vaatteita löysin itse lindexiltä. On niitä varmaan muuallakin. Tottakai käytettynä myös mutta vähemmän kuin muita kokoja.
 
Moikkis! Kiitokset uudesta ketjusta:) Kysyisimpä vähän painonnoususta elikkä paljonko teillä on paino noussut yhteensä tähän mennessä?

Itsellä on nyt tullut 8 kiloa, joka tuntuu ihan kamalan paljolta! 4 kiloa tuosta on tullut viimeisen 5 viikon aikana, iiik!! Kaipa turvotuskin vaikuttaa, mutta sitä tässä mietin, että paljonko vielä tulee!?! Itse en ole mikaan laiha, ennen raskaaksi tuloa muutama kilo liikaa..Itselle sopiva painonnousu olisi varmaan noin 12 kg, jotta kilot lähtisivät pois mahd. helposti...

Terkuin Moonan&Napura
 
Moikka!

Mulla on ollu karsee pesänrakennusvietti jo monta viikkoa! Kirjahyllykin on järkätty värijärjestykseen..joo tää on pahanlaatuista! :D

Moonan, mulla on 28+6 ja painoa tullu 12kg. Välillä se ahdistaa mutta toisaalta täytyy sanoa etten paljoakaan olis voinu asialle tehdä - kroppa elää ihan omaa elämäänsä nyt. Oon tosin ollu hoikka ennen raskautta, mutta normaalipainon rajoissa. Sitä painoa tulee mitä tulee, joillekin enemmän ja toisille vähemmän. Kunhan ei ny aivan ala jotain sipsejä mässyttämään joka päivä niin kyllä kannattaa olla itselleen armollinenkin raskausaikana. Se kestää kuitenki aika vähän aikaa eikä sille painonnousulle aina mitään voi.

susu_v 28+6
 
Mirka J: mun plikka ei koskaan jaksanut imeä. vk 32 alettiin pikku hiljaa rintaa tarjoamaan. Maito meni pääosin nenämahaletkuun. Pumppasin maitoa 3 tunnin välein. Sullakin varmaan on pumppaus edessä alussa. Varsinkin jos syntyy ennen vk 34. Monet keskoset oppivat imemään. Nenämahaletku ei ole este. Ja edullisia 44cm vaatteita löysin itse lindexiltä. On niitä varmaan muuallakin. Tottakai käytettynä myös mutta vähemmän kuin muita kokoja.
Kyllä kätilön kanssa puhuttiinkin pumppaamisesta ja lypsämisestä. Niitä joutunee alkuun harrastamaan, mutta oli tuttua touhua edellisten kanssa jo ;) Eikä tota imetysasiaa kannata etukäteen stressata. Eikä sitä yhtään voi tietää millanen vauva sieltä tupsahtaa, kaikki on kuitenkin vain arvioita niin kauan kunnes todella nähdään.

Tällä lepomäärällä jaksaa kyllä taas seuraavat 10vuotta mennä vaikka pää kolmantena jalkana ;O

Mirka J. 30+5 (taas kohta poksuu!!)
 
  • Tykkää
Reactions: mirvax
Mirka J: totta puhut. Mulle oli itsestään selvyys et täysimetyksellä mennään. Sit kun ei onnistunut olin hetken todella maissa. Koin itseni huonoksi äidiksi. Nyt mulla ei ole sen asian kanssa stressiä. Tiedän et lapsi kasvaa myös korvikkeella. Enkä edes tiedä jaksaisinko taas pumpata montaa kuukautta. Viimeksi pumppasin kolme kuukautta.

Jaksamisia makoiluun :)
 
moikkamoi. ihan olen unohtanut kaksplussan keskustelut. Täällä odotellaan kolmatta muksua jkylässä. Mukavaa olisi tutustua uusiin ihmisiin ja varsinkinjos keski-suomen alueelta löytyy väkeä niin mukavata :).

T:lotta-emilia rv 27+4
 
Mirka J: totta puhut. Mulle oli itsestään selvyys et täysimetyksellä mennään. Sit kun ei onnistunut olin hetken todella maissa. Koin itseni huonoksi äidiksi. Nyt mulla ei ole sen asian kanssa stressiä. Tiedän et lapsi kasvaa myös korvikkeella. Enkä edes tiedä jaksaisinko taas pumpata montaa kuukautta. Viimeksi pumppasin kolme kuukautta.

Jaksamisia makoiluun :)
Mäkin olin 1. kanssa aika masentunu kun imetys ei onnistunu. Mutta joo, kyllähän niistä kasvaa kumminkin ihania mussukoita, imetti tai ei.
 
susu_v mullakin on kirjahylly värijärjestyksessä... :D
Oon yrittäny järjestellä paikkoja mutta kaikki vaatii nykyään niin paljon aikaa, siivoon 5 min ja lepään 15 min.. :p

Sain eilen kaverilta jäätävän säkin äitiysvaatteita ja vauvanvaatteita. Oli kun joulu! :) Mä oon niin kateellinen siitä äitiyspakkauksesta kun en saa sitä ollenkaan, vaikka oon mä onnistunut kaiken haalimaan ihan itseksenikin. Mulla on varmaan jo sen verran vastasyntyneitten vaatteita ettei se ehdi niitä kaikkia edes luultavasti montaa kertaa käyttämään.

Mä oon lihonut 11kg. Oon lähtöpainoltani normaali. Ekaks en ollut kovin huolissani, treenasin niin paljon että ei tuntunu että painonnousu ois ollu läskiä. Nyt kun oon niin raihnanen, etten oikeen pysty liikkumaan yhtään, niin alkaa tuntua että läskiä alkaa keertymään, varsinkin tohon jenkkakahvoihin.. :( Ehkä mun tarttee lopettaa makeansyönti. Se on vaan vaikeeta kun mun mies luulee että sen tarttee hemmotella mua koko ajan suklaalla...

Eilen kävin kaupungilla humputtelemassa, tänään se kostautu, eli en oikeen pääse sängystä ylös. Apuaaaaaa mitä mä oikeen tekisin, haluun kyllä töihin mutta en uskalla mennä, tuntuu että kuolen siihen rasitukseen, vaikka siis istun vaan koneen ääressä... :p Vaikee tietää että onks tää vaan normaalia loppuraskautta ja tää pitäis vaan kestää vai onks mulla oikeesti jotain aihettakin valittaa. No onneks lääkäri on ylihuomenna niin ehkä se valistaa mua.
 
Jos tulee päivitettävää niin ne tulee jälki junassa kun jouduin osastolle makoilee. Normi kotrollissa tuli ilmi että kohdun kaulaa alle sentti ja vähän avautunut. Joten kontrollissa ainakin perjantaihin asti ja kortisonipiikkejä lisänä.

Sunshine ja pojat 30+3
 
Tänään oli lääkäri ultra. Nyt kun mulla on viikkoja 28+4 niin vauva vastas ultran mukaan 26+5 ja painoa oli 1070g. Tuon takia on kolmen viikon päästä uusi aika että katsovat miten tuo kasvu etenee.Onko kellään kokemuksia?

Nyt ei taas voi muuta toivoa että kaikki olis hyvin ja vauva vaan hentosempi tapaus. Tietenkin sitä alkaa ite kuvittelee vaikka mitä, kaikista pahimpia juttuja.
Muuten kaikki virtaukset yms oli normaalit.

Mullehan sitä painoa oli taas kertyny ihan vauvan edestäkin. Nyt on menny jo kevyesti rikki 10kg, ja varmasti menee tätä vauhtia myös 20kg.
Miten ihmeessä mä syön ettei tuota ylimääräistä painoa tulis enää yhtään?
Normaalipainoinen olin alussa.

Syysodotus84 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Pakko hieman avautua...
Mulla on huonekaverina tyttö joka odottaa kaksosia, joista toisella vakava sydänvika (ois ilmeisesti joutunu Saksaan hoidettavaksi). Nyt sillä meni lapsivesi ja vauvat on menetetty :(
Se huutaa tos koko ajan (siis kaikki sympatiat sille!), eikä se suostu vaihtaa toiseen huoneseen koska ei halua olla yksin. Mutta joudunko mä ny sit kuuntelemaan sen huutoa koko yön???
En osaa oikeen asiasta kätilöllekään valittaa...
Eikö ne ota ne lapset sielt kohdusta pois, eikai 18 viikolla enään itekseen ne synny??
 
Mirka J.: Onpa varmasti kauheeta seurata vierestä tommosta tilannetta. Ahistaa jo aatellakin.

moonan: Mulle on tullu raskauden alusta tähän päivään noin 6 kg painoa ja pidän sitä melko normaalina nousuna. Ylipainoo oli kuitenkin ennen raskautta joten ei tarttekaan niin paljoo nousta...

Ja sit muuta: Onko kukaan joutunu rd-tuomion saatuaan käyttämään insuliinia? Mulla oli kontrolli ja lähinnä aamuisin on tullu ylityksiä verensokereissa ja nyt joudun melko varmasti loppuajan piikitteleen itteeni... :( En tykkää.

Ja vielä yks kysymys: Väsyykö teillä jalat miten helposti? Ite en jaksa olla seisaallaan tai liikkeessä kovinkaan kauan, aina pitää vaan huilata kun jalkoihin koskee ja painaa niin paljon tää lisääntynyt paino. Ärsyttävää.

tiituli85 28+4
 

Yhteistyössä