Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*






Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ? Tyttölupaus
lumililja88 / 25v / 1.lapsi / JS Tyttölupaus

30.10.2013
hampula / 25v / 1.lapsi / TAYS
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS

31.10.2013
Maisa80 / 33v. / 4.lapsi / TYKS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS Poikalupaus
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL Tyttölupaus ja Poikalupaus
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 36v / 2.lapsi / KOKS
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS Tyttö
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS Poikalupaus

5.11.2013
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS Tyttölupaus
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKSPoikaolo
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS
Vesinokkaeläin82/?/4.lapsi/?
SaraTuulia / 22v / 1.lapsi / SeKs Poikalupaus
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS Tyttölupaus

7.11.2013
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS
sudesude / ?v / ?.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS
Tanya~ / 25v / 2.lapsi / KÄT Tyttölupaus
elle_ / 25v / 1.lapsi / TYKS Poikalupaus
Tangerine / 1.lapsi / 29v / JS

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS Poikalupaus
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS
Pipopoppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS
Jenha86/27v/1.lapsi/Satks Poikalupaus
Shalley / 27v / 1.lapsi / KOS Poikalupaus
meamarjut / 21v / 1.lapsi / K-PKS Tyttölupaus

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 23v / 2.lapsi / KYS Poikalupaus
Chilipep / 33v / 2. lapsi / JS
Kastis / 23v. / 1.lapsi / EKKS

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS
hensq / 27v / 2.lapsi / SEKS
nipsusu / 26v / 1.lapsi / EKKS Poikalupaus
Carmel / ?v / 2.lapsi / NKL
jeme81 / 32v / 3.lapsi / KOS Poikalupaus

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS
veikkaset / ? / 3.lapsi / ?
jessi83 / 30v / 1.lapsi / K-HKS
Villinalli / ? / 1. lapsi / KAKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?

17.11.2013
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
Tinkeliharava / 30v / 1. lapsi / SEKS
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS Tyttölupaus
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / KOS
Marrasnuppu / 31v / 1.lapsi / KOS tai NKL Tyttö

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS

19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS
Susimieli / 24v / 2.lapsi / TAYS Tyttölupaus

21.11.2013
Sarkkunen/ 28v / 2. lapsi / SKS Tyttö

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS Tyttö

23.11.2013
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat
Pippari/31v/2. lapsi/TYKS
henuliini / 25v / 1.lapsi / OAS

24.11.2013
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
nirppu* / 21v / 1.lapsi / SAS
Nannikki/ 29v / 1.lapsi/ K-SKS

25.11.2013
Pampula84 / 28v / 2.lapsi / OYS Tyttölupaus
Pebble79 / 34v / 1.lapsi / KAKS

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS
Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

27.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS Poikalupaus
Sasseri86 / 26v / 1.lapsi / LKS Tyttölupaus
Talventähti / 29v / 2.lapsi / HYS Poikalupaus
stressipussi / 22v / 1.lapsi / LPKS

28.11.2013
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jonesy / 33v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS
Marraskukka / 30v / 3.lapsi / JS tai NK Tyttölupaus

29.11.2013
Marrastuuli / 3. lapsi / OYS Poikalupaus

30.11.2013
nipsu83 / 29v / 2.lapsi / OYS
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS
Tinttti / ?v / 2.lapsi / JS Poikalupaus


Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

Syyskuussa
3.9 meamarjut NL
4.9 Miramei N
9.9 Nelly83 N
10.9 Mirkkeli N
11.9 Jenha N
12.9 henuliini NL
16.9 murri N
17.9 Nannikki N
18.9 Miramei N
19.9 Mirkkeli U
23.9 Sasseri N
25.9 susupala N
27.9 nelly N
30.9 Miramei NL, murri U

Lokakuussa
2.10 Nannikki YU
7.10 murri N
8.10 Miramei N
14.10 Mirkkeli N
15.10 Miramei N
22.10 nelly NL
23.10 Miramei N, Mirkkeli NL

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri),
S = Sokerirasitus, U=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Syntyneet :heart:
26.8 PinskuPinsku tyttö 1371g/39cm


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Menetyksen kohdanneet *
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari
Joosukka
Pilvilinna74
nunnush
luna_82

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2252058-marraskuun-masuasukit-2013-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261948-marraskuun-masuasukit-2013-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2270406-marraskuun-masuasukit-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2278051-marraskuun-masuasukit-2013-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285938-marraskuun-masuasukit-2013-elokuussa/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Miramei uudesta pinosta taas :hug:

Syyskuu jo, ei oo enään pitkäaika! Melkeen vois jo paniikki iskeä :D

Tervetuloa uusille mukaan :wave:

henuliini sullahan on ollu kurjaa raskaudessa kun oot joutunu oksenteleen koko ajan :/ Ja minä jo murpatan huonosta olosta! Mutta totta, onneks saat maailman ihanimman palkinnon :)

PinskuPinsku onnea tytöntylleröstä ja paljon voimaa ja enkeleitä teille kaikille :hug:

Täällä pikkusella on hikka jatkuvalla syötöllä, se näkyykin aina mahan päälle :D Pääkin taitaa olla alaspäin kun hikan rytke tuntuu alapäässä! Täällä meni reissukin yllättävän hyvin, jalat vähän turpos ja menomatkasta selkää kolotti, mutta muuta vaivaa en nyt löytäs. Katotaan siis päästäänkö viel käymään, aika vaan alkaa loppumaan kesken ;)

Nyt vauvan pyykkiä kuivumaan :) Ja tänään ois pojan eka kerho, ilman äitiä ja äiteetä jännittää kamalasti!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 31+3
 
Kiitos Miramei uudesta pinosta! :)

Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

PinskuPinskulle Onnea tytöstä! :heart: Ja voimia ja enkeleitä koko perheelle! :hug:

(.) Juu apuvah syyskuu alkoi ja enää kuukausi töitä ja sitten alkaa mammaloma, Huii! Täällä kanssa pyykätty pienen vaatteita, peittoja yms. Voi että kun aina kun mä niitä ripustan kuivamaan tai viikkaan kaappiin, niin poru meinaa tulla, on tää niin ihanaa. :heart: Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin.. :heart:

On jo ristiäispäiväkin suunniteltu kun äitee yllättäen soitti ja sanoi niin mä oon, sitten töistä jo varannut itsenäisyyspäivä viikon lomaa, että jos pidettäisiin ne ristiäiset 7.12. niin hän tulee iskän kanssa sitten meille silloin viikolla auttelemaan ja leipomaan. Ja tottahan se sopii.. :) En mä osannut odottaakaan, että äitee on ottanut vapaata sillä mielellä että tulee auttelemaan, oon kyllä sanonut että haluan että ristiäiset pidetään ennen joulua, mutta nyt on päivä lyöty lukkoonkin jo. :)
Vähän vaan pelottaa, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin, kun mä oon jo päässäni suunnitellut ristiäisiin tarjottavat ja sen kuinka on jo jouluvalot ikkunoissa meidän vauvan ristiäisissä ja hommataan ulkotulia pihalle, että kuinka kamalaa se olisi kun kaikki olisi jo valmiina, mutta sitten ei meille vauva koskaan kotiin tulisikaan.
Ehkä mä en silti sitä murehdi entä jos ja suunnittelen ihan rauhassa niitä ristiäisiä ja laitan vauvan huonetta kuntoon ja olen onnellinen tässä ja nyt. :heart:

susupala ja masukki 30+5:heart:
 
Me käytiin eilen "vähän" shoppaileen puuttuvia tavaroita. Löyty sänky, patja, petari, tyyny, peitto, pussilakana, päiväpeitto, pinnojen pehmusteet, pinnasängyn ylle "katos", hoitopöydän pehmuste, imetystyyny, amme, ammeeseen kylvetystuki, niistäjä, tuttipullo... taas upposi jotain 600-700e mutta onpahan taas kaikkea tarpeellista ostettuna ;)

Pyykkäysoperaatiota en ole vielä aloittanut. Oon miettiny jaksanko oottelenko mammalomalle sen tekemistä. Mammalomasta puheen ollen; enää vajaa kolme viikkoa ja 3 päiväsiä työviikkoja nekin <3

Uskomatonta muuten sanoa, että mulla on ens kuussa laskettu aika :D :D :heart:

Miramei & Sintti 31+6
 
Hei mammat! :)

Ensinnä paljon onnea ja tsemppiä PinskuPinskulle! :)

Tänään oli neljäs ultra ja viides varattu parin viikon päähän. Naposella kaikki ok, mutta ollaan käyty tarkistelemassa supistelujen takia kohdunsuuta. Nyt mitta oli 28mm, kuukausi sitten mitta oli 45mm. Minkälaisia mittauksia teillä muilla on ultrassa saatu?

Viimeksi oon töissä ollut heinäkuun lopulla kun sain kolmen viikon saikut supisteluista ja siihen päälle oli vielä muutaman viikon kesäloma. Perjantaina pitäisi töihin mennä, mutta mietin kannattaako edes koittaa enää...? Vielä olis hyvin aikaa saada tuuraajakin jos nyt haen saikkua. Jos en mene takaisin lomalta töihin, saanko lomaltapaluurahan jos olen saikulla, osaako kukaan sanoa miten nämä menee kaupanalalla?

Selkää särkee iltaisin tooooosi paljon, väsyy päivän menoista vaikka iisisti menenkin. Lauantai-iltana alkoi sattumaan myös alavatsalle, säteileeköhän selkäsärky etupuolelle vai mitäköhän meinaa? Eilen illalla särki kans ihan huolellisesti eestä ja takaa, kaurapussin kanssa selvis just ja just. Onko muilla paljon särkyjä?

Hikkaa on täällä myös joka päivä :) tuntuu jänskältä, ja tosiaan näyttää myös! Siellä hän harjoittelee kovasti hengittelyä. Rv 34:n jälkeen ei kuulemma tarvitse antaa sikiölle kortisoniakaan jos meinaisi etuajassa tulla, sen verran kehittyneet keuhkot silloin jo.

Tässä vielä viime neuvolakäynti 28.8.
rv 31+0
hb 119
verenp. 115/62
paino 65,5kg
sf-mitta 28cm
sikiön arvioitu paino 1907g (mitattu rv 31+5)
sikiön syke 146
liikkeet ++
raivotarjonta

Miramei päivitteletkö omalle kohdalle vielä ikä 25. Laskettu aika 30.10., kiitos! :) neuvoakäyntejä en edes pyydä päivittelemään, kun on niin usein, säästyt vaivalta :)


-hampula ja naponen 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä neljäs ultra takana, ja uusi edessä kahden viikon päästä. Lapsivettä oli ilmeisesti runsaasti joten sitä nyt kontrolloidaan ja seuraillaan vauvan kokoa kun menee siellä keskikäyrän ja yläkäyrän välimaastossa. Painoarvio oli 1520g, ja syntymäpainoarvioksi tuli 4100g :D Kohdunkaula oli ennallaan, mitta 45mm.
Huvittavaa kuinka paljon tää poitsu näyttää isältään noissa kuvissa mitä saatiin mukaan :D

Mirkkeli & Pikkuveli 29+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Onnea Pinskupinsku pikkuisesta prinsessasta:heart:! Tsemppiä teille koko perheelle! Onneksi Amelia on jo näyttänyt masussa ollessaan olevansa sisukas tyttönen:hug:

Täälläkin vauva liikkuu tosi paljon. Tuntuu, että enimmän osan ajasta on jonkinlaisessa liikkeessä. Oon myös ihmetellyt, että miten vähän se tuolla nukkuu?! Onneksi en ole ite herännyt öisin vauvan liikkeisiin, voihan olla että sekin nukkuu silloin :)

Minä olen kyllä ihmeen hyvin jaksanut tähän asti, siis ei ole ollut juurikaan vaivoja. Jännitin ihan hirveesti, että miten jaksan töissä, mutta sielläkin on mennyt eka viikko hienosti. Ekat yövuorotkin (2 yötä putkeen) jaksoin hyvin :). Nyt täytyy tietysti koputtaa puuta, sillä tietenkin kohta ne vaivat alkaa... Toivottavasti kuitenkin jaksaisin vielä monta viikkoa töissä! Ja onneksi mulla ei nyt näillä näkymin olis tulossakaan enää kuin yksi yövuoro ennen äitiyslomaa.

Olen varmaan unohtanut ilmoittaa seuraavan neuvolakäynnin 17.9. La 24.11.

Nannikki 28+1
 
Pinskupinskulle ja perheelle onnea kera tsemppien täältä toivottelen :)

tämän kuun aikana tarttis käydä valitsemassa ne puuttuvat vaunut muuten alkaa olla kaikki kasassa....minkäs laisia ne liitos kivut on?? tänään on vihlonut nivusissa mutta aika lievästi vasta. närästys on onneksi helpottanut... väsynyt olen ollu mutta uskon että tää flunssa vaikuttaa asiaan! viikon päästä olisi synnytys valmennusta ja neuvolaa :) POKS 30+0 Jenna & mini
 
Syksyistä maanantaita kaikille!

PinskuPinskulle ja koko perheelle paljon onnea ja voimia! :heart:

Kyyneltenhymy, tähän on jo osittain tottunu.. jokainen aamu alkaa oksentamalla, muuten päivä ei lähe käyntiin! Oksentamisen jälkeen alkaa ehkä ruoka pysymään sisällä, monesti menee siihen 2-3 päivällä ennenkö ruoka pysyy sisällä. Mulla menee kaikki aamut ja aamupäivät ohi, koska en kykene nousemaan kovin aikasten ylös sängystä. Tämän takia öisin ei meinaa millään tulla unta, osittain kyllä johtuu siitä(kin), että tuo pikkunen masuasukki alottaa aina iltasin ja öisin hirviät jumpat ja jonkulaista maratoonia vetää masussa :heart: En tiedä onko mulla sitten liitoskipuja ja lantio löystynyt, kun herään joka yö aina kun käännyn enkä meinaa millään löytää hyvää asentoa, jossa saisin nukuttua. Voin vaan kuvitella minkälaista on ihan lopussa, kun maha kasvaa ja luultavasti kivut ja vaivat sen myötä. :p Välillä meinaa mennä jalat alta, kun juilii tuota alaselkää. Oon kyllä tässä tehny lastenhuoneremppaa samaan aikaan, repiny/rapannu tapetteja seiniltä, maalannu jne.. voi johtua nuo kivut siitäkin.

Mulle tuli ihan kauhea stressi nyt, kun luin, että melkein kaikilla on jo suurin osa hankinnoista tullu tehtyä! APUA!
Meillä ei ole käytännössä vielä mitään hankittu. Minun harteille ne hankinnat taitaa jäädä kun tuo mies sulkeutuu niin kuoreensa ja tuntuu, että se jäätyy täysin, kun alan puhumaan kaikista mitä pitää ostaa ja hankkia. Oikiastaan jo suoraan sanottuna vi**ttaa, kun tuntuu ettei toinen ota tosissaan ja sanoo, että onhan tässä aikaa!! Vajaa 12vkoa on joo, mutta jos niitä ostaisi pikku hiljaa niin ei tulis niin isoa konkurssia kerralla. Musta tuntuu muutenki, että oon loppuajasta varmaan pelkästään sisätiloissa ja voi olla etten kykene paljon kauppoja kierrellä.

Puhuitte tuolla aikaisemmin linea negrasta, mulle tuli haalean ruskea viiva napaan asti jo melko alussa raskautta ja rv 20 jälkeen viiva on jatkunut navasta rintoihin asti haaleana. Muuten mulla on kaikkien mukaan todella pieni maha viikkoihin nähen:

Kuva on otettu rv 27+1 eli reipas viikko sitten.


Viime viikolla neuvolassa rv 27+4 terveydenhoitaja kysy huolestuneena onko mulla kasvanu maha omasta mielestä. Vastasin, että on paljonkin, koska mulla ei oo aikasemmin ollu mahassa mitään ylimäärästä. Sano, ettei uskois mahaa katsoessa, että viikkoja on noin paljon ja huolestuneena sanoi, että haluaa välttämättä ultrata ja tarkistaa, että vauva on kasvanut. Jäin sitten yksin huoneeseen odottamaan, kun hoitaja lähti hakemaan laitteita, jotka oli varattuna. Ehti aika monta ajatusta käydä siinä mielessä :/ Meillä täällä neuvolassa ultrataan onneksi muutenkin joka kerta neuvolassa. :) Mitat oli muuten ok (pää, reisi jne), mutta vauvan paino vastas viikkoa pienempää eli paino (vain?) 970g. Sf-mittakin oli 26 eli oli keskikäyrän ja yläkäyrän välillä. Nyt onkin sitten kontrolli 12.9 erikoislääkärille neuvolaan, tarkistetaan miten pikkusen paino on noussut!


Tännekin iski sitten flunssa lauantaina :( Kurkkukipu onneks meni jo ohi, mutta mistä tätä räkää tulee huhu??! :O Oli mukava oksentaa samalla, kun kurkku syöksi tulta :x



Tässä meidän viime viikon neuvolakäynti:

rv 27+4
hb 132 (Viime kerralla 143, vähän laskenut, mutta ilman rautaa mennään edelleen!)
verenp. 115/74
sf-mitta 26cm
sikiön arvioitu paino 970g (vastas 26+6)
sikiön syke 136
liikkeet ++
Perätila



henuliini ja masuasukki rv 28+2

NL 12.9
 
Henuliini musta tuntuu et me ollaan ajoissa oltu liikkeellä kun eilen haettiin sänky tykötarpeineen ja mulla viikkoja huomenna 32+0 et onhan tässä aikaa. Ainoa, miksi halusin jo nyt on se, että käytiin tekemässä ostokset parin tunnin ajomatkan päässä ja matkustaminen alkaa olla jo todella rankkaa, takapuoli on tunnoton jo tunnin ajomatkan jälkeen! Lisäksi työhommiakin on vielä ja raksalla menee illat niin oli vain ainoita saumoja lähteä ostoksille.
Vaunut ja turvakaukalo ostettiin jo kuukausi sitten, koska A) vaunujen toimitusajat ois menny marraskuulle ja sehän ei meille riitä kun la on lokakuun lopussa ja B)kaukalo hankittiin samalla niin saatiin könttätarjous vaunuista ja kaukalosta ja sopivat adapterit että saa kaukalon myös vaunuihin kiinni jne.
Ja juu, kaveri synnytti juuri viime viikolla, kuukausi etuajassa ja aloin laskeskeleen, että mulla on samoihin viikkoihin enää pari viikkoa aikaa :D

Mulla oli viikoilla 30+3 sf-mitta 27cm eikä neuvolantäti ollut yhtään huolissaan :D Viikolla 27+6 oli 24cm. Keskikäyrillä mahan koko ja mulla on ihan pyykkilautavatsa normaalisti :D Vauvan koosta ei ole tietoa, kun ei ole ultrattu rakenneultran jälkeen. Tuskimpa kovin iso tulokas on, kun painoa olen saanut sen 3kg alusta. Aika ihme että säikyttelee moisella. Ei kaikkien mahat voi olla niin valtavia. Sitäpaitsi ultran kokoarviotkin on suuntaa-antavia, eikä neuvolan tätit ole aina niitä kokeneempia ultraajia. Noh, ehkä oli huolissaan, kun tietää sun pahoinvoinneista...

Miramei & Sintti 31+6
 
31+0 *POKS :heart:

Huomenna neuvola...

Onko muilla tullu sellasta levottomuuden tunnetta kroppaan ko on levos? Mulla jalat ja muukin kroppa elää ihan omaa elämää... Ei mitenkää järettömän mukava tunne... Yö unet on ihan hukas ja kaik menee harakoille... Heräilen puolen tunnin-tunnin välein... Yleensä mulla tää olo viikko pari ennen synnytystä... Koskaan aikasemmin ei oo alkanu viel näin aikasil viikoil...

Nyt yritän saada unen kii... Huomenna enempi nla:n jälkeen :)

Anskuli&Papu
 
28+1 ja meillä ei ole vauvalle mitään muuta hankittuna kuin turvakaukalo :) Eilen haettiin äitiyspakkaus. Jotenkin tämmönen kalkkis ajattelee että siis niin mitä se vauva tarvii. Ruokaa, rakkautta ja lämpöä. Ei hirveää tavaramäärää. Enkä oikein osaa kuvitella että juoksen lapsen kanssa pitkin kyliä heti syntymän jälkeen. Eilen kävin äitipolilla ja kaikki ok niin mulla kuin vauvallakin :) Selkä meinaa kipuilla iltapäivästä/illasta ja hidastaa vähän työntekoa. Kovasti huolissaan hoitohenkilökunta oli siitä miten pitkälle aion jaksaa töissä, mutta katotaan nyt...
 
Mun piti kysyä teiltä vauvan hikasta, että onko se sellaista tosi nopeaa? Jos siis vertaa esim. aikuisen hikkaan, niin paljon nopeampitahtista "napsutusta". Nimittäin sellaista olen täällä bongannut masusta lähes päivittäin ja epäilen, että juuri se on sitä hikkaa.
 
PinskuPinskun perheelle onnittelut pienestä prinsessasta ja suojelusenkeleitä hänen vierelleen <3

tervetuloa uusille :wave:

( . ) Täällä kaikki ihan hyvin. Sokeriarvot nyt kahtena ensimmäisenä aamuna olleet hyvät ( 4.7 ja 4.4), joten ihan hyvillä mielin niitä nyt tämän viikon mittailen, perjantaina pitää mitata joka käänteessä ja ensi tiistaina 10.9 sitten ä-polille tulosten kanssa! Vähän toki toivoisin,että ultraisivat siellä, mutta hoitaja puhui vain sydänkäyrästä ja hoitajan ja lääkärin tapaamisesta :D

Meilläkään ei nimittäin ultralla ole päästy pientä-ukkoa näkemään kun viimeksi 20+ viikolla rakenneultrassa.. Ja sillon hoitaja sanoi,että ei siitä voi päätellä mitään suuntaa syntymäpainoon! 330g poitsu sillon oli ja kohdunkaula mulla on alkujaankin ollut "vain" sen 3cm ;) ja sitäkään ei kukaan ole edes tarkistellut, vaikka olen supistusten ja väsymyksen takia saikulla!

mutta eipä ihmeitä masunahan alle :)

Talventähti ja pienimies 27+6 <3
 
Tämä vaava se vaan jaksaa jyntätä mahassa pitkin yötä! Tuntuu, ettei välillä voi ees nukkua kun oikoo raajojaan niin että sattuu!! Ja ponkasee itseään liikkeelle kylkiluista..

Miramei & Sintti 32+0 *poks*
 
Pinskulle onnea tytöstä ja toivotaan, että kaikki menis hyvin ja tyttö kasvaisi hyvin :)

Tänään oli äitiyspolilla käynti, kun seurataan tuota kohdunsuun mittaa. 2 viikkoa sitten oli siis ultralla mitattuna 3,3cm ja nyt se oli 2,6cm. Eli lyhentynyt on sitten jonkun verran. Uudestaan katsotaan 2 viikon päästä. Toivotaan ettei jatka tuota tahtia lyhentymistään enää. Tää pari viikkoa on tullut kyllä touhuiltua kotona ja esikoisen kanssa ollaan käyty kaupoilla jne. Pitänee höllätä tahtia nyt. Eivät nyt tarkemmin mittailleet vauvaa, yhden mitan taisi ottaa, ilmeisesti vatsasta. Sen verran näin ruudulta, että vastaa viikkoja ilmeisesti aika hyvin ja kasvua on tapahtunut edelliseen. Mutta ilmeisesti ei kauhean iso vauva olisi tulossa. Esikoinen oli 3,6kg ja tämä ei ehkä ihan niinkään iso olisi. Vähän toki hirvittää tuo kohdunsuun lyheneminen, kun tällä kertaa ei voi olla täydellisessä levossa, kun on tuo esikoinen hoidettavana. Hänkin vasta 9,5kk, joten nostelemaan joutuu paljon. Hänen raskausaikana oli myös uhka ennenaikaisuudesta ja kanavan mitta oli 1,6cm viikolla 32+, mutta tyttö syntyi sitten onneksi vasta 39+0. Toivotaan nyt että pikkuinen malttaisi edes tän kuun olla vielä masussa kasvamassa, mielellään sinne täysiaikaisuuteen asti.

Tirppana 30+2
 
Pinskulle paljon onnea tulokkaasta! :heart:

Nonii, mistäs se mie alottaisin :D ensinnäki, perhevalmennukset on kohta käytynnä. Ensi viikolla viimeinen käynti ja huh meitä on iso porukka (9 odottavaa perhettä ja kolmella meistä on la marraskuussa :D). Ajateltiin että jos ollaan samaan aikaan Rovaniemellä synnyttämässä niin varataan meille oma privaatti huone :D
Toiseks, mullahan alko sokerit hyppimään ylöspäin nii tässä ainaki kolmen viikon välein kävästään ultrassa Rovaniemellä. Viimeksi tyttelillä oli kaikki hyvin ja lekuri ultras sydämen ja mittaili mahaa ja päätä. Kasvaa n. viikon isompana ja yläkäyrällä mutta sitähän me osattii jo odottaa. Miekö haluun itelleni käynnistyksen.
Sokereissa mulla on nyt tehovalvonta ku meinaa jopa paastotki nousahtamaan ja varasinki aamupalan jälkeinen arvo.. V*tuttaa ja kävin tässä alkuviikosta itkemässä neuvolatädilleni tästä tilanteesta, hän koitti vaa tukea ja sanoa etten oo ainut enkä viiminen odottava äiti jolla sokerit nousee ja mahollisesti on insuliinin alotus edessä.. Yritäppä siinä sitte hormoonihuuruissa olla että joo en ookkaa mutta olo on kuin olisin pettänyt itteni ja lapsen kun en oo saanu piettyä arvoja alhasina.. :( Joo, ukkoki sai osansa sitte illalla myös :)
Hankinnoista; keinutuoli on vielä tulossa mutta muuten on kyllä kaikki kasassa. Miekö en ota hoitopöytää kun meillon kodinhoitohuoneessa hyvin tilaa vaihtoalustalle ja hankin sitten kovemman vaihtoalustan pinnasängyn päälle. Taulut on myö tulossa postissa.. Aattelin marraskuun alusta tilata lainaan vauvan ensisängyn meille makkariin sillä pinnis on vauvan omassa huoneessa. Kaveri tuota miulle suositteli ja muiltaki kuullu että hyvä on nii aattelin testata :)
Neuvola on ny kahden viikon välein, eli seuraava on nyt 6.9..
Linea negrasta sen verran että häpykummussa mulla oli se jo aikasin mutta mahaan ilmesty noin rv 25.
Kauhee romaani mutta olipahan paljon asiaa :)
Enää 3,5 viikkoa töitä nii sitte jään eka lomille ja sitte vuorossa olis mammaloma :heart:

Sasseri86 ja Papunen 27+6

ps. enää 12 viikkoa la :p
 
Nla kuulumisia tältä päivältä:
Eli viikot 31+1
-Painosta tul noottia +1831g/vk tullu lisää... Eli aival LIIKAA
-Verenpaineet 126/76
-Hemppa lähti jälleen laskuun vaikka rauta nostettiin oli tippunu 107:stä 101:n
-Pissa puhdas
-Sf 28cm
-Sykkeet pyöri 130 molemmin puolin
-Papu oli päättäny sit eilisen myllerryksensä yhteydessä kääntyä perätilaan... Eli ny ollaan sit peppu eellä... Toivotaan et herra ois halukas kääntymään viel oikeinpäin ennen ko on liian iso siihe hommaan
-Painoarvio ultraa kyselin ja näil näkymin sen saan, jo ihan noiden sokeritaustojen ja aiempien isokokoisten vauvojen pohjalta...
-Nyt sit alkaakin nla käynnit olla 2 vk:n välein...

Anskuli&Papu
 
Paljon onnea Pinskulle Pienestä prinsessasta <3 Voimia koko perheelle ja pikkuiselle suojelus Enkeleitä matkaan <3

Hyvää iltaa kaikille siis....

Minun kuulumisia.. Elikkä eilen olin tarkistuksessa Naistenklinikalla..Mulla ollu parin päivän aikana paljon harjoitus suppareita noh. eilen niitä oli koko päivän taukoomatta ja illan mittaan ne lisääntyi, muuttui kivuliaaksi ja selkä tulessa.

Siellä meni sitten koko yö koska ottivat kaiken maailman kokeita...

Esim. tulehdukset voivat aiheuttaa suppareita enemmän, noh luojan kiitos että mitään tulehdusta ja muutakaan syytä ei löytyny.

Vauvelilla kaikki hyvin, oli pää alaspäin... paikat kiinni ja kaulaa ei hävinny yhtään.
paino arvioiksi tuli 1600 ja risat rv 30+5

Joten pääsin säikähdyksellä!

Nyt onneksi tänään harkka suppareita ollut hyvin vähän...;)
Minulle annettiin ohjeeksi tietty lepoa jos näitä alkaa tulemaan usein ja aika herkästi sitten näytille jos jatkuu levosta huolimatta!!!!

Vielä vauvelille muutama pieni hankinta tekemättä, vaatteita on todella paljon hankittu kun vauvelin sukupuolikin tiedossa.

Seuraavaa neuvolaa odottaessa joka 17.9 :heart:
 
Vieläköhän tänne mahtuis yks mattimyöhänen mukaan. Oon ajatellut, etten liittyis kun tuon edellisen odotuksesta on niin vähän aikaa ja jotenki ei oo niin paljon tuntunu olevan tarvetta vertaistuelle kun sillon ekaa odottaessa, mutta mieli muuttuu.

Täällä on siis 28 v Oululainen. Meillä on yks poika, joka tänään on tasan 10 kk. Masukista on povattu varovaisesti tyttöä ja laskettu aika on 25.11. Raskaus on mennyt oikein hyvin. Oikeastaan olen säästynyt (molemmissa raskauksissa) kaikilta vaivoilta. Alussa oli kovasti väsymystä, kuten edellisessäkin ja nyt ihan viime päivinä on alkanut selkä juilimaan ilmeisesti siitä syystä, että tuo vatsa on pompahtanut yhtäkkiä kovasti ulospäin. Ja tietysti siksikin, että tuota kymmenkilosta pojan viikaria ku nostelee ja sen perässä juoksee niin ihmekös tuo.

Raskausdiabetes todettiin tässäkin raskaudessa kohonneen paastoarvon vuoksi ja sen takia on sitte sokruja mittailtu 1-2 kertaa viikossa. Ne on pysyny onneks ihan mallillaan, vaikka syönnit on välillä mitä on. Poitsu oli syntyessään rv 40+3 vähän isokokonen (4095 g/52 cm) ja jäi tiukasti hartioista kiinni, niin siksi tätä raskautta ja vauvan kokoa seurataan tarkasti. Rakenneultrassa kaikki oli mallillaan ja vauveli keskikäyrällä. Seuraava ultra koon takia on 23.9. ja sitten vielä olikohan 36+ viikolla ultrataan, että tarviiko käynnistellä aikasemmin. Yli nelikilosta ei suositellu alakautta edes synnyttävän.

Hankinnoista ainakin näytti tässä olleen puhetta, niin me ei olla hirveästi hankittu vielä mitään. Muutamia tyttövaatteita oon varovasti ostellu, vaikka se lupaus ei ihan niin varma vielä ollu. Muutoin meillä tietty onkin paljon jo valmiina edellisen jäljiltä. Pinnasänky vermeineen taitaa olla ainoa isompi mikä on hankintalistalla. Harmittavasti ei vaan enää saatu Ikeasta sitä, mitä haluttiin niin yritetään nyt sitte ettiä käytettynä tai joudutaan tyytymään johonki toiseen.

Nyt voisin alkaa perehtymään vähän vanhempiin ketjuihin ja lueskelemaan, että ketäs täällä oikein pyörii.. :)

Pampula84 / 28v / 2.lapsi / OYS Tyttölupaus
Laskettu aika 25.11.2013
 
  • Tykkää
Reactions: just
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / KOS laskettu aika 17.11.2013

Mulle vois päivittää tuon lasketun ajan uudestaan, huomasin vasta että siinähän oli vanha kun se muuttui ultrassa, eli jos voisi siirtää minut sinne 17.11 kohtaan..

Anskuli: on ollut levottomuutta, muutenkin kuin kropassa... Tuntuu että yritän kovasti väsätä kaikkea koko ajan ja rauhoittuminen on vaikeaa, paitsi sitten illalla kun olen ihan ventti.

Aamulla heräsin järkyttävään suonenvetoon! Se oli tosi kauheaa :( Mulla ei ole noita ole ollut muutoin kuin raskaana, ja en muistanut niitä ollenkaan. Eikös se ollut magnesium kun auttaa? Täytyy kyllä tsekata määrät, kun syön jo monivitamiinia, oiskohan siinä?

Tervetuloa Pampula mukaan!

Mä voin kyllä aika hyvin loppujen lopuksi ja viihdyn töissä tosi hyvin. Musta on itse asiassa aika haikeaa jäädä töistä pois. Mitäs muut? Odotatteko innoissanne töistä pois jääntiä? Mulla on kyllä välillä ristiriitaiset tunteet, kovasti odotan äitiyslomaa, mutta kun töissä on aika kivaa kuitenkin, ja rehellisesti sanottuna pääsee helpommalla kuin kotona.

Oispa ihana kun meilläkin ultrattais neuvolassa joka kerta. Viimeksi ultrattiin rakenneultrassa.
 
Pampula, tervetuloa mukaan! :flower:

Täällä neuvolakuulumisia 32+1:
Painoa +117g/viikko (3,4kg alusta)
RR 119/66 (115/62, 30+3)
Hb 122 (115)
Sf 29cm (27cm)
Rt (Rt)
Sykkeet 150-156 (140-146)
Liikkeet ++ (++)

Väsy alkaa jo painaa vaikkei tekis mitään, lantio on kipeä ja supisteleekin.
Tänään neuvolassa oli puhe, että ensi viikon alusta soittelen, jos en jaksa töissä enää. Joudun välistä nosteleen 20kg painoisia astioitakin. Töitä tosin ois vaan jotain 9 päivää ennen mammalomaa, kolmella eri viikolla, mutta nekin voi olla liikaa...

Suonenvetoihin kannattaa syödä magnesiumia juu, itsekkin vielä joku aika sitten kärsin suonenvedoista niistä öisin, mutta en enää :) Kannattaa kysästä farmaseutilta.

Miramei & Sintti 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Tillinäiti samanlaiset fiilikset eli odotan äitiyslomaa mutta samalla harmittaa kuitenkin jäädä pois töistä. meillä on niin kiva porukka ja muutenkin tykkään työstäni.
samoin ultrattu viimeksi Russa. tuntuu hassulta ettei meillä täällä ulvilassa ole ollut vielä perhevalmennuksia...no ens viikolla on se synnytysvalmennus edes :) Jenna&mini 30+2
 

Yhteistyössä