Yrittämään päässeistä plussanneet <3

En malttanut enää olla laittamatta tätä pinoa pystyyn. Tämä pino on jatkoa ketjuille yrityksen odottajat sekä yrityksen odottajista yrittämään päässeet. Toki en edelleenkään pistä pahakseni, jos joku, joka ei ole jutellut kanssamme edellisissä ketjuissa haluaa tulla jutskailemaan.. Kunhan kokee porukan sopivaksi itselleen, se on tärkeintä! :)

Pitäisikö tännekin sitten kyhätä listaa lasketuista ajoista, synnytyssairaalat, ikä ja nimimerkki, monesko lapsi ym perusasiat, jotta pysyy kunkin tilanteesta kärryillä. Minä voin yrittää sen listan tehdä, kun ehdin, kunhan annatte minulle teidän tietoja. ;)

Voin aloittaa itse: Kuukiuru, 24 v, LA 26.7 (laskurin mukaan), sairaala OYS, ensimmäinen mukelo. :)

Tervetuloa plussanneet kanssasiskot! Plussaonnea yrittämään päässeet!:heart:
 
Uskaltaisiko :confused: Pelottaa tulla odottajien puolelle ennen kuin on vahva plussatesti kourassa. Sunnuntaina testaan viimeistään taas. Vielä aamulla ajattelin, että en ainakaan huomenna mutta saa nähdä maltanko kun en koskaan oikein malta vaikka päätän. Mutta päätin kyllä olla stressaamatta ja ainahan täältä pois pääsee (valitettavasti) joten tässäpä minun rivi:

mariet, 26v, la 01.08.2014 (laskurin mukaan), sairaala EKKS, 2. lapsi (09/09)
 
5th
:wave: Täällä ollaan! Kiitos kuukiuru (tai kuukkis, mikä oiva lempinimi)! ;)

Tuntuu ihan hullulta kirjoittaa tämä, mutta kerran se vaan kirpaisee:
5th, 31v, 26.7., HyS, viides villahousu

Ajattelin vielä ensi viikolla varmistaa digillä viikkojen kasvamisen. Vaikea tätä on vieläkin uskoa ja pelko persiissä sen vuodon takia. Oireita kuitenkin on: jäätävä vatsaturvotus siis kunnon rantapallo, väsymys, rintojen kylmänarkuus ja vihlonta, repäisykivut, lyhytkestoiset menkkakivut, housunkaulus painaa alavatsaan, hiukset rasvoittuu ihan hetkessä ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä kunnon mood svingit. :D

Kuukkis vois ystävällisesti joka päivä merkata omat raskausviikkonsa, että mä pysyn omissani mukana. :LOL:
 
Yrittämään päässeistä plussanneet:heart:



Ketä onkaan tällä jännittävällä matkalla?

Nimi.............Ikä..........LA.........Sairaala.......Monesko

Kuukiuru........24.........24.7.14........OYS...............1.
5th...............31.........25.7.14........HYS................5.
Nannaa.........20......... 29.7.14..... OYS...............1.
Ninnu............30..........31.7.14...........LS..............3.
Mariet...........26.........1.8.14.........EKKS...............2.
Sandri..........24..........20.9.14...........................1.
Anni00..........26..........7.10.14.......OYS................1.
Elviira86........27..........11.10.14......SatKS............1.
SannaMarko...26.........15.10.14..........................1.

Blogeja:

Kuukiuru: come to mama
Mariet: Pieni matkalla maailmaan
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on tuollainen alustava lista, en osaa kovin hyvin tehdä, mutta sitä saa sitten muokata ja päivitellä kuka kerkiää. :) Jotenkin oudosti pisteitä katosi noilta riveiltä näin kun julkaisi sen... Hm... Tarkistakaa, että tiedot ovat oikein, sillä listan teki häsläri :D

Mariet Toivotaan sun plussan vahvistumista, jotta saat mielenrauhan, mutta eiköhän se nyt sieltä vahvistu viikonlopun aikana! :heart:

Haikulainen, ei propleemaa, selvän sai ilman väriäkin :D !

5th, en tiedä onko tästä ollut puhetta, mutta oletko varannut aikaa gynelle, jotta tarkastaisi tilanteesi? Paljonko sitä vuotoa oikein tulee, onko se sellaista tiputtelua? Toivottavasti se loppuu pian, ärsyttävää!

Kuukkis on ihan hyvä lempinimi, oikeastaan söpömpi, kuin alkuperäinen! ;)

Minä heräsin juuri neljän tunnin päikkäreiltä. Olin tänään muutaman tunnin hoitamassa lapsia ja aivan poikki koko päivän. En oikein ole parhaimmillani väsyneena ja oli kyllä kärsivällisyys lasten kanssa minimissään, vaikka eihän se heidän vika ole, että väsyttää. Siis meinasin nukahtaa pyöränsarviin, kun ajoin kotiin! :O Lisäksi on pahoinvointia, mutta en ole oksentanut vielä. Mitään mahatuntemuksia mulla ei ole, esim. niitä repäisykipuja tai menkkajuimeja. Paitsi, että nivusia välillä jännästi kolottaa! :D
 
5th
Ihana lista, kuukkis! :heart:

Ei ole ollut enää vuotoa moneen päivään. Paitsi vähän tuli sillon yks ehtoo, kun kävin jumpalla. Mut sen suhteen tilanne on rauhoittunut. Olen jatkanut treenaamistakin lähes normaalisti eikä ole enää vuotanut, vaikka ähkii vähän reippaamminkin. :)

Mut tosiaan yltiöpositiivinen neuvolantäti (-tyttö) ei suostunut laittamaan lähetettä veriraskaustestiin, koska siitä ei muka voi päätellä, onko mennyt kesken. Eikä voi laittaa lähetettä suoraan äitiyspolille raskaudenkestonmääritykseen, koska en välttämättä olekaan raskaana. :headwall: Antoi siis ens viikolle neuvolalääkärille ajan. Se nyt on aivan turha käynti, koska noi meidän neuvola(=terveyskeskus)lääkärit ei tiedä mistään mitään, ainakaan suurin osa. Mutta yritän kinuta sieltä lähetteen gynen polille ultraan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nannaa, tervetuloa! Onnea vielä plussasta!

5th, ehkä se vuoto sitten oli sitä normaalia alkuraskauden vuotoa. Tuntuu, että itse kelläkin on nämä raskaudet tässä alkaneet jollain vuodolla. Mutta itsekin varmaan tekisin vielä sen digin tuossa vaiheessa. :)

Oletteko muut vielä varanneet neuvola-aikoja? Minä varasin silloin tiistaina ja eka neuvola on 19.12. Jännää. :)

Saatan lähteä huomenna käymään vähän reissussa. Saa vähän vaihtelua elämään. Miehen sukulaisten luokse olisi tarkoitus mennä. :)

Ainiin ne viikot 5th:lle

5+1 :D, eli kuudes viikko jo meneillään, hui!
 
Viimeksi muokattu:
Aika uskomatonta, että meitä tuli reilussa viikossa tällainen määrä :)

Vielä ei ole ihan ajankohtaista tuo neuvolaan soittaminen. Katsotaan nyt ensin se viivan vahvistuminen. Ehkä mahdollisesti ensi viikon lopulla tai vasta sitä seuraavalla viikolla.

Huomenna olisi ne työpaikan pikkujoulut. Ajattelin mennä ihan vaan autolla ja olla kommentoimatta juomattomuuttani mitenkään. Jos kysytään, niin sanon, että olen autolla :LOL: Tosi toimiva suunnitelma :whistle:

Tuo 5+1 kuulostaa jo niin isolta :) Minulla nyt laskureiden mukaan 4+0, mutta veikkaan vähän pienempiä lukemia todellisuudeksi.
 
Mäkin kyllä teen vielä varmasti maanantaina toisen testin vaikka selvät viivat tulikin mutta eihän sitä koskaan tiedä.. Nyt alkaa tää panikoiminen sitte pitää vaan koittaa ottaa rauhallisesti ja toivoa että totta on ja matkassa pysyy :) Toitotan vaan itselle että tosi harvinaista jos plussa testi näyttää väärin.. Nyt on pakko lopettaa tää masentelu :D Kaikki on vaan niin uutta =)
 
Onko teillä ilmenny millaisia oireita ? Mää meinasin pyörtyä tänään kun kuorin perunoita kun alko niin huipata ja mahaa nippaillee ja juilii melkein koko ajan mutta ei onneksi liian kipeesti ! :) makuaistitkin on jotenkin muuttunut maistan kaikki tekemät ruokani superr suolaisena,
Ja mies vaan toteaa että eihän tässä oo yhtään suolaa vaikka ennen se olin minä joka valitti että liian vähän suolaa noh nyt sitä pitänee oikeastikin vähentää! Mutta on se myös ihanaa kun on niitä oireita <3
 
5th
mariet, mä ihmettelin myös tuon apteekin oman hitautta. Ei se ennen ole tollanen ollut vaan viiva tuli heti...

kuukkis, mun rvt ei kyllä voi mitenkään olla noin paljoa. Hedelmöittyminen on ollut todennäköisesti 2. tai 3.11. eli sen mukaan tänään ois 5+0 tai 4+6. Piti oikein kokeilla eri laskureilla ja kovasti ne väittää, että tänään on rv5+0. :)

Mun täytyy muuten tunnustaa, että olen joutessani tuhlaillut ovistestejä ja niiden avulla seurannut viivan vahvistumista. Alkaa testiviiva olemaan jo niin räikeä, ettei kontrolliviivaan jää yhtään väriä. :D Ehkä mä sen digin kuitenkin huomenna haen, jos se onkin vaikka viimeinen raskaustesti, jonka teen ikinä. ;)
 
5th
Digi haettu, joten huomenna täältä tulee toivottavasti viimeiset testitulokset! ;)

Mitä muiden odottavien yritystä odottaneiden viikonloppuun? Toi meidän suora on kyllä niin huikea. Pitäis oikein laskea prosentuaalinen osuus sieltä meidän vauvakuumepinosta plussanneista, on meinaan hurjat prosentit. Mutta ihmekös tuo, kun on niin huippuryhmä. :heart:
 
Joo olihan tuo aikamoinen plussa-aalto. Vähän harmi, kun sinne jäi nyt niin pieni porukka enää. Toivottavasti tulisi pian lisää yrityksen odottajista!

Minäkin mietin, josko tekisi huomenna vielä viimeisiä testäjä. Missä vaiheessa digin pitäisi jo näyttää 2-3? Ja vahvistuneiden viivojen saattelemana voisin pakottaa itseni kertomaan töissä. En millään haluaisi, mutta kai se on pakko. Töissä käsittelen siis kemikaaleja, joista osaa ei raskaana saisi käsitellä. Jännittää vähän onko esimies sillä linjalla, että voi käsitellä kunhan on vetokaappi ja hanskat vai sitä mieltä, että ei missään nimessä ollenkaan.

Oireina on painontunne alavatsalla ja himppusen huonoa oloa silloin kun syön. Eli syömättä voin olla, mutta lähestulkoon aina kun syö niin tulee huono olo. Viime raskaudessa oli muistaakseni vähän sama ja ei onneksi mitään kovaa raskauspahoinvointia.

mariet 4+2
 
5th
mariet, mulla näytti rv4+2 digi 2-3 viikkoa. Ollaan ilmeisesti samalla alalla, mä olen myös joutunut vaihtamaan työtehtävää raskauden ajaksi, koska käsittelen liuottimia. Kävin asian aikanaan varmistamassa omalta työpaikkalääkäriltä eikä asiassa ollut mitään epäselvää. Ei siinä paljon työnantajan mussutukset auttanut. :)

Ja tänään (rv5+2?) digi näyttää edelleen viikkoja 2-3. Tyhmä tyhmä tyhmä menin tekemään sen alkuyöstä ihan lirusta pissasta. :headwall: Nyt iskee neuroosi. Yritän puhua itselleni järkeä, että nyt loppuu se testaaminen ennenkuin olen konkurssissa. :D
 
Minkälaisia liuottimia 5th olet käsitellyt, ettei raskaana saa ollenkaan? Sain kerrottua esimiehelle ja onnitteli kovasti, mutta ei oikein osannut sanoa, täytyykö jotain nyt välttää kokonaan. Sanoi kyllä, että voi vaivihkaa määrätä yhden työtehtävän toisille, mutta mikään ei kai ole välttämättömästi kielletty kunhan vetokaapissa tekee. Tällä hetkellä eniten minua mietityttävä ja ajankohtainen olisi asetonitriili, joka ei kai suoraan ole vaarallinen :confused:

Hienoa Kuukiuru, että olet päässyt kertomaan jo sukulaisille :) Onhan se raskaus ihan eri tavalla konkreettinen kun joku muukin tietää. Harmi, että tuli noin jäätävä suhtautuminen siltä mummilta, mutta ehkäpä hänkin ajan kanssa osaa olla iloinen.

Tein aamulla apteekin oman raskaustestin ja oikein vahva viiva siihen jo tulikin :heart: Digiä en vielä uskaltanu, jätän sen loppuviikkoon.
 
5th
mariet, tolueeni ja heksaani oli kaiketi mun hommissa ne pahimmat.

kuukkis, :hug: Tuollaiset reaktiot on niin kurjia. Ehkä hän nyt ei vaan osannut suhtautua aiheeseen ja meni siksi jäihin. Onneksi löytyi kuitenkin niitä kovin iloisiakin vastaanottoja. :heart:
Mä voin vaan kuvitella, millaisia kommentteja ihmisiltä tulee, jos päästään tästä joskus kertomaan. Alkaa enemmän olla pahoitteluja kuin onnitteluja. Viimeksi mun tätini kysyi, että eikö me voitais käyttää ehkäisyä. :kieh:

Mä tuun ehkä hulluksi. Tilaisuus teki varkaan, kun kävelin apteekin ohi. Sieltä tarttui sitten mukaan digi ja vielä yksi apteekin omakin. Ja se jälkimmäinenhän piti hermostuksissani tehdä heti. Ja tuloksena testiviiva, joka on ihan yhtä tumma tai haalea kuin yli viikko sitten. Miksi mä kidutan itseäni? Mä en oo ollu niistä vuodoista kauheen huolissani, koska ei olleet "keskenmenorunsaita" ja mulla on ihan raskaanaoleva olo. Mut nää testitulokset nyt hämää ja aiheuttaa pelkoa. .. :( Kai mä ton viimesen digin sit vielä huomisesta aamupisusta teen ja sit herran haltuun. :saint: Naurattaa itseänikin, kuinka neuroottiseksi sitä ihminen voikaan heittäytyä. :D
 
Minä taas heräsin tänä aamuna innoissani että soitan tänään neuvolaan , mutta innostus hälveni kun ne koko ajan kipeänä enemmän tai vähemmän olleet nännit eivät olekaan enään kipeät ja mahaakaan ei enään minusta nipistele tai juili ainoastaan selkä kipeä ja päätä särkenyt tänä aamuna. Kauhea huoli että eikö siellä enään olekkaan ketään :( olen jotenkin niin varma asiasta ja en pääse apteekkiin hakemaan uutta testiä kun vasta huomenna :s on tää niin raastavaa , tosin minkäänlaista vuotoa ei ole tullut ollenkaan koko aikana mutta eikai se mitään kerro ..
 
5th, argh on kyllä teillekin sattunut inhottava kommentti kohdalle. Jotenkin ei haluaisi sukulaisilta/läheisiltä kuulla mitään inhottavaa.... Ihmiset on kyllä törkeitä. Pitäisi vain osata olla välittämättä toisten sanoista (tai sanattomuudesta! :D ) ja nauttia raskaudesta.

Tuosta testaamisesta. Kaikilllahan ei ikinä tule niihin testeihin ihan kontrolliviivan vahvuista viivaa. Koita 5th rentoutua nyt sen viimeisen testin jälkeen, vaikka voi olla helpommin sanottu kuin tehty. :)

Nannaa, älä huoli vielä turhaan. Minullakin on vaihdellut aivan päivän mukaan onko ollut oireita vai ei ja kuinka paljon. Viikonloppuna ei ollut juurikaan mitään, mutta tänä aamuna taas oli huono olo. Myös tissit, jotka ovat olleet ihan kovat ja kipeät jo monta viikkoa, olivat eilen vähemmän kipeät. Mutta taas tänään samalla tavalla kipeät kuin aiemmin. Taitaa kuulua asiaan tämä oireiden vaihtelu. :) Tsemppiä, älä liikaa murehdi <3

Täällä on uusi oire, kutina. Tissejä ja mahaa/alaselkää kutittaa. Venyiskö iho?! :D Kai se pian ja pikkuhiljaa alkaa mahaki kasvaa. :D

Kuukkis med tintti 5+4
 

Yhteistyössä