Huhtikuun hurmurit 2015 - Marraskuu-

Huhtikuun hurmurit 2015

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

1.4.
Paulanna / 40+/ 4. & 5./NKL/poikalupaus & tyttölupaus
Niinu88 / 25v / 2.laps / Kys /tyttölupaus
Siili SUhonen / 31 / 2 / NKL /?
Kevätkaihonkukka /35 / 1.lapsi / KOS/poikalupaus
Pallofisu/33/2./HUS
Jmia / 21 / 3. / K-SKS / poika
Katkarapu15 / 25v. / 1.lapsi / SEKS

2.4.
Hurika / 38 / 2. / OYS / ?
Kaneli78/ 35v/ 2./ KOS
Satsumainen / 30 / 2 / Js / poikaolo

3.4.
Elsinen / 32 / 2. / - / ?

4.4.
Marena / 27 v. / 2. / K-SKS / ?
RouvaA / 22 / 2. / Js / ?
BebeBanbino / 29v / 2. / KYS

5.4.
jenniella / 26/ 1./ tays / ?
Millimenninkäinen / 31 / 4. / K-HKS/?
Pimpuli / 29 / 4. / K-SKS

6.4.
Calypso / 38 / 3. / TYKS / ?
richi /26 / 1. / kos /?
pikkumuksu / 28 / 1. lapsi / KYS
neanna/ 24/ 1. / OYS? / ?

8.4.
kolmevitonen/ 35v./ kolmas lapsi/pkksk
Bumble/31v/2.lapsi/KOS

10.4.
Sandelma / 33 / 3 / K-HKS tai HYS/?
ötökkä~ / 23 / 2. lapsi / TAYS / ?
Nauris86 / 28v / 2 / K-Pks.

11.4.
Uimis / 25v / 1. / SAS /?
tildanystävä/ 32/ 2. / TYKS / ?

12.4.
mimmu1986/ 28/ 2./ Tays/ poikalupaus
mabebe/ 29 / 2. /TYKS /
Boomkaa / 26 / 3. / ? / ?

13.4.
donnaliini / ?/ 2. / mks
HaLi80 / 33v /3. /? / ?
Joppu / 33 / 1. / Js / poikaolo

14.4.
Pirpa / 31v. / 2. / JS
Kati_ / 22 / 2 / K-PKS
Magorian/25/1./TAYS/?
Rii-81/ 33v/ 2.lapsi/ KYS

15.4.
Miramaru / 31 / 2. /
Maikki_ / 25 / 1. / ? / ?
Pikkusirkku / 31 / 3. / KOS
nunnukka89/ 24v./ 2. /K-SKS

16.4.
tikru83 / 31 / 3 / satks / ?
Minnuli77 / 36 / 2. / TYKS /poikaolo
Tuikkis3/3.lapsi/TYKS
nti_v/34/2./k-pks
Lisa L / 27 / toinen lapsi / TAYS /?

17.4.
Kazu87/27/sas
äitii88 / 25 v. / 2. lapsi / -
tiinai /33 /1./tays/poika

18.4.
Starangel / 33 / esikoinen / Nkl / ?
Pikku-Katti / 30 / 3. /HYKS
-minttu/ 29 / 3. / KYS
PienRuu/32/3./K-SKS/ tyttöolo

19.4.
Liipa / 25 / 2. / OYS /
riksuu/ 20/ 1. / TAYS/?
Lumi-15 / 30 / 2. /-
Alaina / 26 / 1. / SEKS

20.4.
Silvia Logo/38v. / 2. / KOS/?
johannap / 23 / - / 2. / Tyttöolo
nööse / 26 / 1. / SEKS / ?

21.4.
veepu123 /25v. / 1./ HYS / poikaolo
Adii/21v./toinen lapsi/KOS tai NKL
naeli/25v/1./HYS/?
Puppe78/ 36/ 3. / ? / ?

22.4
_mena/27v./3. ja 4./?
Karo86/28/1./TYKS/tyttöolo

23.4.
Nennuli84/30 /3./LKS

24.4.
Minisport /28v. / 1./ KYS
[K]/23/1./JS
25.4.
keijuliini93 / 21 / 2. / K-PKS /?

26.4.
ttaisku / 24v / 1. / SATKS / ?
mustikka90/24/2/SEKS/

27.4.
ssann/ 23 / 2. / JS
Sitkeäsissi/27/5./KOS

28.4.
Keesha / 23 / 2. / Oys
Lumililja88/26v./2./JS

30.4.
Amaya/28v/2./K-Sks
Matunen /23v./ 1. / ? / ?
Susse90 / 24 / 2. / PHKS /?
Toiveessa3<3!!/ 38 / 3. / TAYS /?
Eeevp / 22 / 2. / OYS / Poikaolo
Elea/26/2./vks

lasketun ajan tieto puuttuu
saanae/ 26 / 2. / hys /?
kotopulla / 26v / 4.lapsi / k-hks
Minninkäinen /24 /2. /?/?
äitionnellinen / 22 v. / 2.lapsi /? / ?
Hilmaa / 32 v / 2. lapsi / TAYS



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Facebook-ryhmän ylläpito tiedottaa: Facebookissa olevaan Huhtikuun hurmureiden -ryhmään otamme uusia jäseniä 18.12.2014 asti. Ryhmä on salainen, eli sitä ei löydä eikä liittymistäsi ryhmään näe kuin ryhmään erikseen kutsutut jäsenet. Mukaan joukkoon iloiseen pääset laittamalla yksityisviestin nimimerkille Zemar tai jenniella. Kerro viestissä joko Facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi (laitamme kutsun ko. osoitteeseen) tai nimesi ja kuvaile profiilikuvasi, jotta voimme pyytää sinut kaveriksi ja lisätä tämän jälkeen listalle. Tervetuloa!


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

Ja päivityspyynnöt muutenkin punaisella tai muuten tekstimassasta erottuvasti, kiitos!


Aiempaa keskustelua:
Heinäkuun lopulta syyskuun loppuun: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...rmurit-2015-a/

Lokakuun ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419235-huhtikuun-hurmurit-2015-lokakuu/sivu13.html#post30392242
 
Viimeksi muokattu:
Kevis: Hyvin näkyy ja kiitos uudesta pinosta! Minä voin ilmottautua jo valmiiksi ylläpitämään joulukuun ketjua, jos sopii? :)

Seulonnan tulokset sain kuulla neuvolassa ja terkka pisti ne myös ylös vihkoon. Riski oli (pitää luntata) 1:24 656 ja nt 0,797mm. Toiset saa saa kirjeenä, mutta meillä tuloksen saa kuulla neuvolakäynnin yhteydessä.
 
"truudy"
Joo tulos oli oikein hyvä ja toivottu, mutta ongelma tässä on nyt se, että n.90% sikiöistä menehtyy raskausaikana ja viime ultran perusteella meillä on ehkä n. prosentin tsäänssi onnelliseen loppuun.
Tämä on tosi raskasta.

Tsemppiä muille odottajille, toivottavasti kaikilla menis kaikki hyvin.

truudy 16+1
 
Hirmuisen paljon tsemppiä truudy :flower: Kovin pieneltä tuo prosentti varmasti tuntuu, mutta on se kuitenkin jotain. Oma esikoiseni sai osakseen kehityshäiriön, joka esiintyy yhdellä tuhannesta. Syntymän jälkeen hän joutui teholle ja sai vuodekavereikseen kaksi muutakin samasta kehityshäiriöstä kärsivää vastasyntynyttä. Kirurgi tuumasi, että aikamoinen sattuma näin pienellä aikavälillä. Yritän nyt varmaan sanoa jotain sen tyylistä, että teillä on hyvä mahdollisuus ja pitäkää kiinni siitä yhdestä prosentista :)
 
Todella paljon onnea odotukseen, truudy! Toivotaan, ettei teidän kohdalla todennäköisyydet merkitse mitään.

Täällä on eilen alkanut siivous- ja leivontahulabaloo. Tänään vietetään esikon ensimmäisiä kunnon kaverisynttäreitä. Kaverit on luoneet melkoiset paineet tämän taiteilijamamman kakunkoristelutaidoille. Saas nähdä miten onnistuu.

Ajatella miten se aika on alkanut rientämään.. Kohta on jo uusi vuosi ja siitä ei mene kuin hujaus niin meillä on nyytit sylissä. :)
 
Kiitos uudesta pinosta Kevis! Mä olen melkein unohtunut tuonne fb.n puolelle, siellä on niin helppo puhelimen kautta keskustella pitkin päivää.

Truudylle paljon lämpimiä ajatuksia, viivähdätte mielessä usein, vaikkei sen sanominen varmasti teidän oloanne helpotakaan. Rankka on teidän taipaleenne nyt :hug:

Pikku-Katti valottikin asiaa, jota olin jo itse pohtinut, että miksei meille annettu mitään riskilukua laisinkaan, todettiin vaan kirjeessä, että ei suurentunutta riskiä. Mutta lienee siis tän sairaanhoitopiirin normikäytäntö :)

Käykö muut lueskelemassa noita muiden kuukausien odotuspinoja? Mä käyn lukemassa etenkin noita touko- ja kesäkuisia, varmaan siksi että tuntuisi, että itse on jo pidemmällä :D Jotenkin hauska käydä siellä fiilistelemässä niitä ihan alkuviikkojen tapahtumia, vaikkei tässä pitkällä mennä vieläkään. Ja ihan uskomatonta, että jo heinäkuisille odottajille on tuolla oma pinonsa! Mä kun en oikein tajua olevani raskaanakaan...
 
Kiitokset täältäkin Kevis ja tsemppiä Truudyn perheelle! Saanko vielä kysyä seurataanko sun raskautta nyt tarkemmin?

Mä oon myös vilkuillu muiden pinoja. Tosiaan, vastahan oli kesä... ja kohta on jo joulu :D
 
Kiitos uudesta pinosta!

Truudylle paljon voimia, pieniä on omat murheet teidän rinnalla :/

Täällä sai riskiluvut tietää neuvolassa, kotiin tuli se kirje jossa luki vain että ei lisääntynyttä riskiä. Luulisin kyllä että ne saa tietää jos vaan kysyy neuvolassa..

Soitin eilen taas neuvolaan, sain puhelimitse antibioottikuurin. 10 päivää. Jos se ei tehoa niin sitten saan mennä vasta labraan antamaan näytteet ettei ole streptokokkia tai muuta.. :/ vähän pelottaa kun luin netistä mitä kaikkea se voi aiheuttaa kohdunsuulle jne. Niin paljon kaikkia tuntemuksiakin tuolla alhaalla, välillä tuntuu että kohta holahtaa vauva pönttöön... Ei saisi kyllä googletella niin paljon!

Mutta positiivista on että pahoinvointi tuntuu helpottavan vihdoin ja viimein???! Tämä syksy on kyllä ollut pitkä kuin nälkävuosi sen osalta, mutta jospa tästä taas pikkuhiljaa sais voimat takaisin, edes hetkeksi ennen loppuraskautta :)

Mini rv 16+1
 
Tsemppiä varsinkin truudylle, mutta myös muille raskaiden ajatusten kanssa odottaville.

Lueskelen myös muiden kuukausien odotuspinoja, maaliskuisia, että saa vähän vinkkiä, mitä on odotettavissa, kun on ite näitä meidän ketjun ekoja, ja myös myöhempiä, varmaan samasta syystä kuin naeli :) Muutaman kerran olen myös lueskellut esim. lokakuisten pinkkaa, vaikka en vielä kauheasti haluakaan ajatella synnytystä... Vaikka aika tosiaan menee todella nopeasti.

Tarvikkeista: oltiin ajateltu tavaroita edes ajatella vasta vuodenvaihteen jälkeen, mutta ollaan saatu vaunut, pinnasänky, vaatteita ja nyt semmonen autoon laitettava turvakaukalo, hyväkuntoisia ja maksutta, eri henkilöiltä, että kohtahan meillä on jo kaikkea! Ja seuraavan neuvolan jälkeen pääsee tilaamaan äitiyspakkauksen, tosin se neuvola on vasta joulukuun alussa.

Joulu, jännä juttu, en oo aiemmin ollut mikään jouluihminen, mutta nyt on tehnyt mieli laitella jo jotain valoja jne. Ehti sentään marraskuulle vaihtua, ennen kuin sain mitään aikaiseksi, mutta ehkä kohta jotain.. :D

Mistä semmoinen tukivyö kannattaa hankkia? Vai saako niitä lainaksi neuvolasta/fysioterapiasta, jos semmoiseen pääsis? Vielä ei ole pulmia, mutta ennakoin jo. Onko Paulanna tai joku muu jo ottanut käyttöön tukivyön?

Kevis + pieni rv 18+3
 
Hyvää sunnuntaita kaikille! Täällä menossa rv17+0 ja sen kunniaksi lähden ostamaan kokoa suuremmat ulkohousut :D

Joulun odotus: mulla huolehtii nuo kaksi touhupakkausta siitä, että joulua odotetaan ja kovasti. Ihan mielellään sitä alankin laittamaan, myönnän olevani jouluihminen. Ehtii sitten nauttia siitä lasten kanssa kunnolla :)

Raskaus näkyy jo niin hyvin, että kukaan ei enää vilkuile vaan tulee suoraan onnittelemaan. Ihan mukavaa, mutta hieman jännittää kun ei olla vielä rakenneultrassa käyty. Esikoisen vaiva löytyi aikanaan rakenneultrassa ja siinä oli aika paljon sisäistämistä ja piti tarkkaan miettiä mitä kerrotaan muille.

Väsymys vaivaa edelleen. Töissä on kiirettä ja opiskelut vie oman osansa. Ajankäytön hallinta ei ole niin tehokasta mihin olen tottunut, joten rästihommia jää aina viikonlopuille. Mukava ajatella, että reippaan kuukauden päästä pääsee joululomalle pariksi viikoksi.

Nyt pitää lähteä käymään läpi lasten sisä- ja ulkovaatteet, että saa pakata osan varastoon ja tehdä listaa uupuvista vaatekappaleista :)
 
Muiden pinoista käyn välillä selailemassa kuulumisia. Varsinkin kun oma odotus menee sinne kuun vaihteeseen, toukokuisia on välillä kiva seurata. Myös syntymäuutisia käyn välillä lukemassa "meidän kuu" -pinoista. :)

Joulua meidän perheessä ei ole ollut tapana suuremmin vietellä. Perinteisiä jouluruokia teen kyllä ja lapselle hankitaan lahjoja, mutta koristeita ei omisteta eikä kuusta ole ikinä ollut. Tänä jouluna käydään esikolle kaatamassa max. metrin mittainen pikkukuusi ja siihen tietysti jotain koristeita ostetaan. Askarrellaan ehkä paperista muutama joulutähti ikkunaan, mutta ei mitään sen ihmeempää. Ihan kotona ollaan keskenämme, mutta jos joku kylään haluaa niin toki paikka pöytään katetaan. :wave: Katsellaan sitten kun lapset on isompia, että millaiseksi he haluavat meidän perinteitä muokata.

Viime raskaudessa sain ystävältä lainaan Anitan baby belt -tukivyön, mutta nyt ostin samalta merkiltä baby sherpan. Molemmat toimii hyvin ja samalla periaatteella, mutta nyt päädyin sherpaan kun en noista vatsan päälle tulevista kankaista välitä. Tukivyötä käytän satunnaisesti kun on kovempi meno päälöä esim. puistoillessa tai jumpatessa. Myöhemmin tulen käyttämään sitä päivittäin, kunhan tuo vatsa lisää kasvaa, koska tiedän selkäni olevan kovilla lievän notkon takia.

Tarvikkeita löytyy kiitettävästi esikoisen jäljiltä ja mitä puuttuu löytyy edullisesti kirppiksiltä. Äitiyspakkausta ei tulla ottamaan. Kaikki mittarit, sakset sun muut vimstaakkelit on edellisestä tallella ja vaatteet jäi viimeksikin vähälle käytölle, joten emme koe sitä kovin tarpeelliseksi tällä kertaa. Vaunujen vaihtoa mietitään sisarusrattaisiin, mutta katsotaan vähän lähempänä kevättä sitten. Sitteri ja turvakaukalo on ainoat ehdottomat tulevat hankinnat enää.
 
Nyt täytyy myöntää että tuo tukivyö on ihan uus juttu minulle :D en ollut esikoisen aikana edes kuullut moisesta.

Sen sijaan olen miettinyt sellaista vyönalenninta autoon, kun tulee oltua ratissa aika paljon. Kokemuksia niistä?

:)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Sain sitten raskausdiabetes tuomion! :( Odottelen nyt Taysista kutsua diabeteshoitajalle, jolta saan vissiin insuliinit mukaan ja lisäohjeistusta ruokavalioasioissa..

Muiden pinoja käyn minäkin lukemassa:) Varsinkin noita touko-kesä-heinäkuun pinoja, juuri siksi että tulee sitten olo että on itse niin pitkällä jo :p

Maha näkyy täälläkin, vaikka painoa on kertynyt vaan 700g koko aikana. Johtunee varmaan ruokavalion muuttamisesta terveellisempään suuntaan tuon radin takia. Olen joka viikko ottanut kuvan mahasta, nyttenkin on jo hauska vertailla vaikka kymppiviikon kuvaa tämän viikon kuviin :)

truudylle kovasti voimia ja tsemppiä! :hug:

Toivoo: Magorian & Tyyppi 16+6
 
Kiitos kaikille rohkaisusta neuvolaan päin yhteyden ottamisesta! :) En sitten sinne kuitenkaan ollut yhteydessä muuttokiireiden vuoksi. Viikonloppuna tunsin taas jonkun verran pieniä tönäisyjä ja muljuamista masussa. Luultavasti pikkuinen voi hyvin, on vaan rauhallisemmalla tuulella ja eri asennossa ollut, niin en ole potkuja tuntenut niin usein ja yhtä napakasti kuin aiemmin.

Miten teillä muilla verenpaineet ovat käyttäytyneet tämän sekä aiempien raskauksien aikana?

Mulla mitattiin jo ekalla käynnillä himpun koholla oleva paine. Tokalla kerralla sama homma. Kotona kuitenkin mittaustulokset heittää jopa 20 elohopeamillimetriä niin ylä- kuin alapaineen osalta. Eli kun neuvolassa mittaustulos on 140/85, niin kotona näyttää 124/62! Lääkäri viimeksi sanoi, että ero ei voisi selittyä "valkotakkireaktiolla", koska on niin iso. Kehoitti seuraamaan kotona paineita ja ottamaan oman mittarin mukaan neuvolaan, jotta tuloksia voi verrata neuvolan mittarin antamiin. Seuraava aika on vasta n. rv 23.

Nyt oma mittari on reilun viikon näyttänyt paineita 140-130/80-67. Päässä on myös jyskyttänyt/suhissut syke päivällä touhutessa seisaaltaan, levossa maaten jyske helpottaa. Eilen päätä yritti pikkuisen särkeäkin. Nyt oon miettinyt liekkö paineet nousseet liian korkeiksi (mikäli oma mittari näyttää omiaan)?! Oman mittarin tuloksethan tarkoittaisivat nyt neuvolassa n. 160-150/100-90 aiempiin mittaustuloseroihin peilaten!! Oon luottanut omaan mittariin aiemmin täysin, koska on Omron M3. Liekkö sitten miten paljon vaikuttaa, kun mittaria ei ole käyttöikänsä aikana (n. 3v) kalibroitu kertaakaan?!

Turvotusta ei ole ja pissattaakin normaalisti eli tosi paljon. Pitää varmaan aamulla akuuttinumeroon soittaa ja pyytää päästä rr mittauttamaan. Paineita ei varmasti alenna tämä huono yö: nukahdin klo 22 jälk ja heräsin klo 24, enkä ole enää nukkunut sen jälk. Yöllä heräsin inhottavaan tunteeseen ja huoleen, ettei vauvalla ole kaikki hyvin. Järkeistäminen ei näytä tuottavan tulosta, kun unikin katkeaa tältä huolelta. Nyt vielä tämä verenpaineasia. Huolettaa, että toimiiko istukka hyvin.

Jos teillä muilla on kokemuksia/tietoa raskauden ajan kohonneesta verenpaineesta, niin mielelläni niitä lukisin. Esim. miten oireilee, mitkä arvot huolestuttavia, mikä hoitona, vaikutus vauvaan jne?

Jopas on nyt valitusvirsiä täynnä minun viimeisimmät viestini! Ja omanapailua kerrakseen! :( Oon vaan huolesta soikeana! Sitten sekin ettei viitsisi "turhaan" oppitunneilta olla poissa, varsinkaan harjoitustunneilta (pitää korvata, ei voi aloittaa harjoittelua ennen niiden suorittamista). Vaikka samapa tuo on, kun oman lapsen hyvinvointi on kyseessä. Silti mietin, ylireagoinko ja mikä on riittävän iso vaiva, jotta kannattaa neuvolaan soitella ylimääräisiä aikoja!

Hyvää päivää kaikille! :) Yritän tästä tsempata ihteni positiivisemmaksi, vaikka pitäisi väsyneenä pelkkiä koulumatkoja raahustaa kävellä 8km, yrittää oppia jotakin tunneilla ja lukea kokeisiin illalla..

Bebe ja pikkuinen 18+2
 
Huomenta,

Bebe, minun mielestäni kohonnut verenpaine on ihan riittävän iso vaiva, jonka vuoksi kannattaa soittaa neuvolaan. Sitä kuitenkin aktiivisesti seurataan raskausaikana, joten muutokset siinä ovat ilmeisen merkityksellisiä. En tosin ole terveydenhoitoalalla, joten en osaa kertoa, mikä vaikutus on sikiöön....mutta ainakin omaan hyvinvointiisi sillä on merkitystä.
Itselläni on raskaana ollessa ja ei-raskaana aina matala verenpaine. Olen sellaista huimausherkkää tyyppiä, ja se vaivaa etenkin noustessa ja kumarrellessa. Ärsyttävä vaiva sekin, mutta parempi kai, että paine pysyy matalana.

Mukavaa päivää kaikille!

Pikku-Katti 16+1
 
Kävin nyt aamusta neuvolassa. Mittasin siellä itse verenpaineeni, joka oli 149/92. Toisellakin mittauksella lähes sama. Virtsan proteiinit nega. Paino on tippunut (!) rv 14+4 käynnistä 108g/vk! Ei paljoa, mutta yllätyin, miten tällä syömisellä saa painon laskemaan. :O

Neuvolan päivystävän th:n mielestä mitään huolta ei pitäisi olla. Raskausmyrkytysoireita ei pitäisi vielä näin varhaisessa vaiheessa tulla. Hän luottaisi kotimittaustuloksiin. Vauvan sydänäänetkin kuunneltiin. Komeasti kuului pikkuisen sydämen jumputus. <3

Kyllä kivi vierähti sydämeltä tuon käynnin jälkeen! Jospa loppupäivän jaksaisi hyvän mielen voimalla hurjasta väsystä huolimatta. :)

Kohta pitää ennättää opinahjoon.. :)

Bebe ja pikkuinen 18+2
 
Mua jaksaa myös ihmetyttää omalla kohdalla tuo painoasia. Olin neuvolan ja lääkärineuvolan välissä kolme viikkoa sitten laihtunut vajaan kilon ja lääkäri sanoi, että ei haittaa, mutta nyt saisi hiljalleen paino alkaa nousta. Lähtöpaino siis ihanteellinen. Punnitsen joka päivä ja en voi käsittää miten tällä syömisellä paino ei nouse! :popcorn: Normaalitilanteessa ei todellakaan ole ongelmaksi muodostunut se, että paino tuppaisi laskemaan, vaan kyllä sitä saa aika tarkkana olla, ettei kiloja kerry vahingossa. Mutta nyt kulutus on aivan selvästi kasvanut ihan pelkästään raskauden myötä, koska syön aivan hulluja määriä ihan lämmintäkin ruokaa normaaliin verrattuna, mutta paino pysyy samassa. Ja viikkoja vasta 15+4, jolloin käsittääkseni vauvan ei vielä isommissa määrin pitäisi vaikuttaa energiankulutukseen? Mystistä. Tosin äkkiäkös tämä tästä saattaa muuttua ja ehdin kerätä kammottavan määrän kiloja ennen loppuhuipennusta :D
 

Yhteistyössä