~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Joko löytyy muita plussanneita, joilla LA lokakuussa? :D Itse tein sunnuntaina haamutestin ja odottelen,että vahvistuu tässä viikon mittaan :) LA olis menkoista laskettuna 2.10,mutta saa nähdä miten muuttuu vielä :) laitanpa vielä huvikseni kuvan testistä :)

http://aijaa.com/cvGsUP
 
Viimeksi muokattu:
Mä myös liittyisin mieluusti lokakuista odottelevien joukkoon, jos sopii! Täällä olisi LA siis 27.9., mutta kokemuksesta tiedän, että jos vaan ei mikään mene vikaan, pitää tämäkin tulokas tuolla majaansa varmaan tasan niin kauan kunnes pois häädetään, eli luultavimmin pitkälle lokakuuhun. :D Mua ei sinänsä haittaa ollenkaan hautoa pidemmän kaavan mukaan, mutta tylsäksihän se kävisi suurella todennäköisyydellä yksin vielä odotella kun muut on jo pitkällä vauva-arjen pyörteissä...
 
Kiva,että löytyi jo muitakin! Mä sain noilla netin laskureilla LA:ksi 30.9-2.10 riippuen minkä kierron pituuden laitoin, se kun on heitellyt vähän :)
Joko teillä on jotain oireita?
Mua on nyt parina päivänä särkeny päätä kovasti, en edes muista koska sitä vaivaa olis viimeks ollut! Ja nyt illalla tuli huono olo,en tiedä johtuuko vaan valvomisesta vai mistä sitten :D
 
Oireena täällä ainakin se, että kahvia ei tee mieli. Ja epämääräinen paha olo vaivaa myös välillä, mutta myös minulla se saattaa johtua väsymyksestä.

Onko teillä muilla lapsia ennestään? Itsellä 2v poika. :)
 
Täällä oireet on onneks vielä aika vähäiset, päivittäin kyllä pientä yökötystä, eikä ruoka aina oikein tahdo maistua. Välillä myös huimaa ja heikottaa, onneks on jo noita lapsia, niin löytyy laukusta aina valikoima välipalakeksejä, näkkäriä ja sen sellasta eri sorttisia "hätätilanteita" varten. :D Meillä on siis tosiaan kaksi lasta jo ennestään, pian 5 v ja 1,5 v. :)
 
Tervetuloa joukkoon päärynärouva! :)
Meillä ihan sama arvelu tossa LA:ssa :D miten ihmeessä sitä malttaakaan odottaa sinne ekaan ultraan? Tekis kamalasti mieli mennä varhaisultraan,mutta ei siitä ihan 200e viittis maksaa :/
Tuntuu,että tällä toisella kertaa on paljon pelokkaampi kuin ekassa raskaudessa. Tai en ainakaan muista,että sillon ois pelänny oikeen mitään :D nyt miettii vaan, että voiko muka toisenkin kerran kaikki mennä hyvin ja saa toisen terveen lapsen.

Haluaako joku fiksumpi ottaa asiakseen tehdä listaa meistä? Mä oon niin surkea sellasessa eikä aikaakaan oo ottaa päivitysvastuuta :/
 
En osaa kännyllä tehdä listaa :/

Missäs teidän ois tarkoitus synnyttää? Mä Jyväskylässä.

Itsellä ei vielä oireita, toisaalta oon tyytyväinen mut toisaalta pelottaa kun oon niin oireeton :/ mut eihän tässä auta kuin odottaa...
 
Mäkään en osaa tehdä listaa :)

Onpa muuten kalliit varhaisultrat teillä Jyväskylässä, Niina! Itse olen Helsingistä ja täällä maksoin vain vähän yli 100€ ultrasta, kun esikoisesta kävin :O :). Nyt en tiedä, aionko sellaiseen mennä. Toisaalta houkuttaisi, koska takana pari km:a, ja olo hyvin epävarma.

Synnytyspaikkanani Kätilöopisto.
 
En mä ihan varma hinnasta ole,kun ei tuolla terveystalon sivuilla lue hintoja.. mut netistö yritin löytää tietoa ja jossain luki 200e. Ja mies kun kävi eksänsä kanssa ultraamassa tuolla niin oli maksanut jotain ylikin 200e,mut se olikin 4d ultraus. Mä asun tässä Jyväskylän kupeessa, enkä edes tiedä missä Jyväskylässä toi varhaisultraus ois mahdollista ja oisko sit halvempaa :)
 
Heippa!
Täällä saatu eilen haalea plussa! Katsotaan nyt lähteekö vahvistumaan kunnolla. Näillä näkymin la 4.10. Ennestään meillä on yksi 1,5v. vipeltäjä. :) Ensimmäistä yritettiin reilusti yli vuosi ja tämä tärppäs ekasta, joten on vähän hölmistynyt olo kun en ihan tätä osannu odottaa.. :D
 
Täällä olisi yksi hyvin varovasti mukaan ilmoittautuva. Meillä matka tähän pisteeseen on kestänyt jo pitkään. Kuitenkin tein tänään digitestillä tuloksen "raskaana 1-2 viikkoa". :)

Minulla arvattu laskettu aika olisi 1-2.10. Raskaus on saanut alkunsa pitkillä hedelmöityshoidoilla.

Niin ja vihlaisuja on ollut muutaman päivän vatsalla!
 
Tervetuloa mukaan Pakki ja Sofinella! :)

Täällä alkanut oleen välillä vähän huonoa oloa,ei nyt mitenkään hirveästi mutta vähän kumminkin ;)

Oletteko jo miettineet, miten ja milloin kerrotte raskaudesta sukulaisille ja ystäville?

Me meinattiin,että kerrotaan aprillipäivänä,jos sinne asti maltetaan odottaa :D tosin toiselle siskolle ja äidille olen jo kertonut,kun en ole malttanut mieltää :D Parhaalle ystävälle meinasin kertoa np-ultran jälkeen kuvan ja kummipyynnön kera :)
 
Tervetuloa uusille! :) Mä testasin tänään vielä varmistukseks oikein vahvan plussan. <3 Ei se edellinenkään testi mitenkään epäselväks tilannetta jättänyt, mutta oli silti kiva nähdä että viiva oli vahvistunut. :)

Viime päivinä kuvioon on myös tullut uus juttu, jonka ainakin edellisen kerran perusteella uskon liittyvän tähän alkuraskauteen: ärtymys. Tosi helposti tuntuu hermo kiristyvän nyt, lastenkin kanssa, vaikka yleensä oon pitkäpinnainen. Onneks tuntuu tutulta viime kerralta, niin on helpompi uskoa että tasoittuu vielä tästä.

Ollaan mekin jo mietitty raskaudesta kertomista ja tällä kertaa ajateltiin pitää salaisuutena mahdollisimman pitkään. :) Meillä on kokemusta huonoistakin uutisista ja huolista näissä asioissa, mikä on tainnut tuoda vähän turhaakin varovaisuutta matkaan. Toivottavasti kasvava maha siis pääsee kertomaan omaa tarinaansa. :) Sitä paitsi tää on jotenkin aina niin ihanaa aikaa, kun pieni on vielä ihan vain meidän salaisuus. <3
 
Mulla ei oo vielä mitään oireita, mutta tämä nyt onkin kovin alussa vasta. Toivon ettei kauheesti mitään tulisikaan, koska ensimmäisestä voin aika pahoin!

Kertomista ei olla mietitty ollenkaan. Odotellaan varmaan jonkun aikaa, kun ei vielä kovin luottavaisia uskalleta olla tän suhteen. Uskon et uutiset otetaan kuitenkin ilolla vastaan sitten kun niiden aika on.. :)
 
Varovasti liityn joukkoon... Plussasin tänään ja nettilaskurilla sain oviksen perusteella lasketuksi ajaksi 4.-7.10. (en ole ihan varma oviksesta). Neljättä odotellaan.

Tärppi tuli vähän puun takaa: vasta aloitettiin yrittäminen ja odotin tästä pidempää "projektia", kun ikääkin jo on. Siispä hiukan sekavissa fiiliksissä vielä, mitähän tästä tulee... :confused:
 
Tervetuloa uusille <3

Me kerrotaan varmaan vkolla 7 suurimmalle osalle. Kun jos tulee jotain ikävää matkan varrella niin kerrotaan myös se.

Kysyisin et kiinnostaako teitä perustaa faceen salainen ryhmä? En oo varma osaanko tehdä mut sellainen ois kiva :)

Tääl väsyttää, on aamuisin etova olo. Nyt ois viikkoja 4+4 ja ajattelin viel digin tehdä tänään kuhan käyn apteekissa ;)
 
Mua kiinnostais fb ryhmä, jos vaan päätetään joku raja minkä verran sinne porukkaa otetaan. Olis mukava,että se pysyisi tiiviinä ryhmänä,eikä pelkkiä taustailijoita löytyisi,jotta ryhmä tuntuisi tutulta ja turvalliselta :) Ainakin esikoisen ryhmä on ihanan tiivis,vaikka ryhmässä on 60 hlöä. Mä ainakin osaan tehdä tuon ryhmän,jos sinä et osaa? :)

Pitäisköhän munkin vielä ostaa sellanen viikkonäytöllinen testi :D Tekis kyllä mieli,mutta en oo raaskinut kun maksaa niin paljon..
 
Heippa! Yksi toivottavasti lokakuista odottava täältä lisää. Laskurien mukaan la olis todennäkösesti 2.10. Testi täytyy vielä uusia ennen kuin olen vakuuttunut. Ennestään meidän perheessä on yksi kaksivuotias :)
 
Täällä onkin porukka lisääntynyt, tervetuloa myös mun puolesta! :)

Me ei aiota ihan hetkeen tod.näk kertoa kenellekään raskaudesta, ainoastaan mun hyvä ystävä tietää. Varmaan nt-ultran jälkeen sitten, kun km-riski pienempi. Olen vähän pessimistinen vielä näin aluksi, koska kaikkea voi tapahtua. Eilen tein digitestin, joka näytti "raskaana 1-2", ja jäi heti vaivaamaan, olisiko sen näyttää jo 2-3 (viikot siis 4+1).
Onneksi joku muukin oli saanut saman tuloksen samoihin aikoihin tässä ketjussa ylempänä, mikä rauhoitti mieltä. (Sori en pääse kännykällä tarkastamaan tämän testaajan nimeä :) )

Mä oon myös kiinnostunut FB-ryhmästä :)

Unohdin kommentoida noista ultrista, että 4d maksaa käsittäkseni tuon reilu pari sataa, varhaisultra sit halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Mehumaija, ajattelisin tuon 1-2 viikkoa olevan aika oikea tulos digistä. Katsoin tarkkaan niitä ohjeita, ja se näyttää raskauden keston ovulaatiosta ajatellen. Siitä ovulaatiosta jos on suunnilleen se 2 viikkoa testin aikaan, niin näyttää sen 1-2 tuloksena :)

Itsellä kun on hedelmöityshoidot taustalla, niin aion käydä vielä veritestissä testauttamassa HGG-arvon ja varhaisultrassa ja ja ja :D
 

Yhteistyössä